FF HELP!!! Ik moet Lars nog 7/8 voedingen geven en mocht als hij wilde dan naar de 100 cc per keer. Das 800 cc !! Maar hij komt vaak rond de 2 / 2,5 uur dus ik kom aan die 800 cc als ie veel drinkt. (vandaag 80cc, 90cc, 100cc,90cc,100cc100cc en 90cc, is 650 en nu moet ie zijn laatste voeding nog hebben.... Als ie weer binnen 2 uur komt...) Terwijl als je op de verpakkingen ed kijkt je ivm zijn gewicht rond de 650 moet uitkomen. Maar hij heeft echt honger, flesje gaat er zonder problemen in en er komt niets uit. Maak ik me zorgen voor niets??
Ludora, Ik kreeg als rekensommetje mee dat je per kilo 150 tot 180 ml mocht geven Lars weegt ruim 4 kilo toch?? Dan zou 4x150 600 zijn, maar mag ook 4x180 dus 720 Maaaaaaar dit zijn wel richtlijnen, als Lars honger heeft gewoon lekker geven Misschien heeft die morgen een flesje minder
Ik weet nog van toen ik als kraamverzorgster werkte dat in principe elke baby (ongeacht gewicht) ging ophogen tot de 100cc, daarna was in overleg met CB. Uiteraard wel mits ze het opkrijgen natuurlijk, ik zou me geen zorgen maken dus!
Hoi dames kom ook weer buurten. Ik ben zo uitgeput dat ik niet vaak reageer. Aiden huilt zoveel ben de hele dag met hem in de weer. Ben met hem bij de ha geweest die na overleg met de ka dacht aan reflux! Meds gekregen maar helaas nog geen verschil. Moet het een week proberen anders naar de ka.
Even een snelle reactie, Dank jullie wel voor de felicitaties voor owen. mooie foto's weer gezien Vandaag een drukke dag gehad. ben kapot. Devin ook nog eens hoge koorts. Hopelijk is het morgen over dan hebben we namelijk een uitje nog van de psz. lekker naar sprookjeswonderland.
Als je dat mag aanhouden en ik zou 180 nemen x 4280 zit ik op 770 delen door 8 voedingen dan mag hij 96cc. Dus dan zit ik vandaag wel goed... Hij is ook zoveel wakker, ook energie verbruik natuurlijk. Vanmorgen van 6.30 tot bijna 11 uur. En vanavond van 20 tot 22.30 uur. Klaar wakker. Niet de hele tijd huilen overigens. Soms maar ook veel rond kijken... Vandaar dat ik net ook vroeg hoe lang jullie kindjes na t eten nog wakker zijn. Dribbel naar de 100 cc, ja ok, dat mocht ook, maar niet 8 keer toch? Onzeker onzeker onzeker Andere kant met bv zou je zomaar ook meer als 100 cc kunnen geven zonder dat je t echt in de gaten hebt. En aanleggen op verzoek... Kan ook meer als 8 keer zijn.. Trotse, mss niet helemaal te vergelijken kwa gewicht maar voor t idee wat eet die van jou? Want jij kolft toch?
Ludora Sem is hier ook veel wakker. Vandaag heeft hij heel weinig geslapen alleen vanavond tussen 18 en 21u heeft hij geslapen. Vanmiddag in de auto ongeveer een half uurtje en vanmorgen tot 9.30 verder steeds wakker geweest. Niet vervelend hoor ook rond kijken en af en toe huilen.. Kan me voorstellen dat je onzeker word ik ben soms ook bang dat hij teveel aan komt omdat hij altijd mag drinken aan de borst zolang hij wil en geen idee hoeveel hij krijgt. Probeer dat nu wel een beetje los te laten en merk wel nu ik relaxter ben en in mijn geval met de bv dan, is hij ook rustiger. Hij groeit goed dat is het belangrijkste..
Hoi mamma's, Ben er weer even, paar drukke daagjes gehad. Hier alles goed. Vandaag laatste dag kraamzorg gehad. Toch bijzonder, een fase die voorbij is... Zit nu een beetje te wachten voor Nora's laatste voeding. Wil eigenlijk wel naar bed, maar ze slaapt volgens mij nog behoorlijk diep. Ze heeft om 20:00 uur dan ook behoorlijk lang gedronken, een PR. Was daar op zich blij mee want ik wil natuurlijk dat ze aanspekt, maar nu duurt het wel lang... Sefanja, nog even in 't algemeen, niet specifiek over uitvaartverzekeringen of jouw situatie hoor! Premie: 8x12x80 = 7680 Uitkering: sowieso 10000 Zo lijkt het alsof je 'extra geld' erbij krijgt. Maar als je de werkelijke waarde van de premie wilt berekenen in de toekomst, moet je een samengestelde interest berekening maken. In de volksmond: je moet de rente-op-rente meenemen. Daar is een formule voor die ik ooit wel geleerd heb, maar tegenwoordig is internet natuurlijk erg handig: Samengestelde Intrest berekening | Assurantiekantoor Atlantis | Verzekeringen Beginkapitaal: 0 euro Inleg per maand: 8 euro Rente: bijvoorbeeld 2,5% Looptijd: 80 jaar Het eindkapitaal dat dit oplevert is dan iets meer dan 24000. Toch een stuk meer dan die 10000 die de verzekeringsmaatschappij betaalt. Je weet van te voren natuurlijk niet of je lang genoeg zal leven om zelf ook 10000 te kunnen sparen, dus daarom kies je er dan voor om je te verzekeren, om tenslotte een risico af te dekken. Want in de berekening is te zien dat je die 10000 na na 52 jaar sparen zou bereiken. - Leef je korter dan 52 jaar en ben je verzekerd, dan heeft de verzekeringsmaatschappij pech en heeft de overlijdende 'een voordeel' (alhoewel je dat in die situatie zo niet kunt noemen!) - Leef je langer dan 52 jaar en ben je verzekerd, dan heeft de verzekeringsmaatschappij voordeel en de klant een nadeel. Maar goed, wel of niet verzekeren voor uitvaarten of hele andere typen verzekeringen (!) is natuurlijk altijd een persoonlijke afweging die te maken heeft met risico-inschatting en je financieel eigen draagvermogen indien 'het risico' toch onverhoopt de trieste werkelijkheid zou worden! Oeps, toch een beetje een lang verhaal geworden... Hechtingen: Ik had ook oplosbare hechtingen hoor, twee soorten hechtdraad gebruikt. Maar ik vind het inderdaad altijd prettig als ze er zsm uitgaan. Voelt altijd prettiger en vermindert de kans op irritaties. Dus op de 6e dag heeft de VK er ze voor me uit gehaald. Pffft, en Nora is ondertussen nog steeds niet wakker. Wil naar bed... Ga haar maar een beetje wakker maken, hopen dat ze goed gaat drinken en niet te slaperig is... Later verder bijlezen...
Clusteren hier (nog) niet echt bekend mee. Je hebt voedingshoudingen madonna, liggend en rugby. Volgens mij is er (ook nog een andere) houding die beter geschikt is voor een borst waar veel melk uitkomt / om verslikken te voorkomen. Ik dacht aan een soort houding waarbij je baby op schoot zit, buik tegen buik. Maar ik weet dit niet zeker. Misschien even bellen met cb of stichting LLL? Ik denk dat je mij bedoelt. Heb wel eens iets geschreven over pink. Gelukkig heeft Nora dat wakker zijn (smakken en huilen) alleen aan het begin 's nachts gehad. Nu heeft ze dat eigenlijk dagelijks rond etenstijd. Toch een beter tijdstip... Ze heeft dan (vermoedelijk vanwege krampen) grote zuigbehoefte. Bij ons voldoet de pink dan prima. Pink tegen haar gehemelte, hand op zijn kop, dus nagel aan de onderkant. Meestal ontspant ze zich dan snel en sukkelt ze weer in slaap. Dit gebeurt dan in korte tijd nog een paar keer. Een enkele keer ook nog 's nachts, als ik de vorige voeding dan nog iets te kort geleden vind, vraag ik of manlief haar weer even wil relaxen met zijn pink. Dan stellen we de voeding bijvoorbeeld nog een uurtje uit. Speen hebben we dus nog niet gebruikt tot nu toe. Andere tip als ze blijft smakken en huilen? Hmmm, moeilijk... Bij manlief gaat het wel beter dan als ik het doe! Duidelijk verschil, ik ruik natuurlijk veel te lekker naar lekkere melk-mamma. Daarom vraag ik 's nachts of manlief even pinkt. En misschien is het bij jullie toch wel echt honger / onderdeel van het clusteren? Moeilijk he, om zuigbehoefte van honger te onderscheiden!
Heb ze / het meeste op dag 6 eruit laten halen, dus geen last meer. Kunnen ze dat bij jou ook niet doen?
ff ego vriendlief belde net.. is ingebroken in zn atelier.. laptop weg.. ze hadden zn dommel eruit gehaald.. politie neemt niet eens vingerafdrukken!!!! grrrrr
*doet vreugdedansje* Fabiënne kwam na 12 uur pas om 4:45!!! En ik werd naast haar geklets wakker van een zere borst Ik ben zo trots op haar!!!
@sefanja, treinreizen ging erg goed! Ze heeft lekker liggen pitten en kreunen. (doet ze vaak in de draagdoek) en ik heb kunnen oefenen in relaxt blijven door evt scenario's 'accepteren'. @klusser, ze moeten vanzelf oplossen. Gisteren wel vergeten te vragen toen ik een afspraak maakte voor nacontrole... @priscilla, wat een tegenvaller zeg!!! Die eikels moeten toch met hun klauwen van andermans spullen blijven!!! Grrrrrrr..... Gutteprut, wat ligt mn meisje lekker te kletsen naast me (al hoop ik zo nog wel even te kunnen pitten)
O wat een nacht, kaylee vond het nodig om van 2 tot 4 te clusteren, heb letterlijk in blote boven lijf gezeten zodat ze zo kon toehappen. en nu ligt zr weet te lurken.priscilla balen van de inbraak, hopelijk pakken ze die eikels snel
Het lijkt echt beter te gaan hier,zo fijn! Wij zijn begonnen met 2x 1ml en nu op 2x 1,5 ml Wat er overigens met moeite ingaat,hij vind het zo vies
balen cullen Wanner ben je met meds begonnen? Hier afgelopen dinsdag en merk nu verschil.Hoop dat ht bij jullie ook aanslaat,sterkte!