Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja vaag hè dat ie nu pas zichtbaar is... Maar iig normaal dat ie er nu nog zit ;)

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hoi meiden, daar was ik weer!

We zijn gister naar verjaardag geweest, paps&mams opgepast. Ik vond het niet vreemd ofzo om weg te gaan. Had na 2uur wel het gevoel naar ze toe te willen dus zijn we lekker gegaan :)

Vanmorgen al vroeg boodschappen gaan doen (Fenne in draagdoek, Ninthe in maxicosi op winkelwagentje) en daarna lekker stuk met ze gewandeld...

Nu maar even beetje boel pagina's terug lezen hihi...:cool:

Daro; goed bezig! Ik hoop vandaag of morgen de spullen te krijgen zodat ook ik die laatste 3 kilo's te lijf kan gaan! Succes!

Dribbel; Wat fijn dat mika het beter lijkt te doen met de zantac!

Ludora; gister dus de kinderarts gesproken en die zi me dat ze (wel gewicht van 3120) nu max. 6 voedingen van 100cc mogen. Ze kregen eerst 120x6 dat was dus te veel en merkte ik ook aan Ninthe die spuugde ineens een beetje. 100cc mochten ze hier ook al snel.
    Als jou kleintje dat nodig heeft lekker geven toch? Volgens mij kun je de hoeveelheid bv/fv niet met elkaar vergelijken... is een hele andere samenstelling.

Ninthe ligt best veel wakker over de dag, lekker aan het rond kijken.
    Fenne ligt ook veel wakker, maar zou wel wat meer willen slapen geloof ik maar omdat speen er steeds uit gaat word ze wakker.

Cullen; vervelend zeg, hier ook een meisje die heel veel huilt. Ik moet over 2 weken na de KA.

pris; nou lekker balen dan van de inbraak... En dat de politie verder niks wil ondernemen is nog meer balen!

draagdoek; ik moet wel erg wennen aan al dat bekijks wat je hebt met zo'n draagdoek. (en 2ling wagen ook natuurlijk maar draagdoek was vandaag ook al zo'n blikvanger merkte ik) Hier zie je daar nooit iemand mee lopen... dus merk wel dat ik soms nog wat onzeker ben als ik mensen zie kijken...:)

yup; ik ken alleen maar de bykay... dus kan je niet helpen...!

Nyncke; hihi jij ook al, mooie zaak he?! Wel fijn dat hij nu zo 3 maanden er zat. Konden we het mooi uitgelegd en alles krijgen.
    Ik dacht dat het niks voor mij was, maar volgens mij vind ik het best wel fijn!:D Vraag me alleen soms af of het hoofdje niet te ver "hangt"

sefanja; lekker hoor 5.5 uur ertussen! Hier was het vannacht 4.5 waren we na 2 nachten ineens maar 3u wel weer blij mee :)

borsten: hier geen grotere of kleinere maat gekregen na zwangerschap ze zijn nog steeds een volle C. Maar vind ze wel wat slapper aanvoelen zeg!:(

pat; wat een lieve blik! Om verliefd op te worden hihi

ilonka; na 2 weken kon ik weer aardig uit de voeten zonder pijn. Wel deed de onderhuidse wond soms nog zeer als ik te veel deed en met mijn kleding erop (dat laatste is nu nog, 4 weken verder) Ik heb verder nergens meer last van!

Miekr; wat een knap ventje!
    Ik had dat tot vorige week die harde plekken (mijn 3e week) nu is het weg/veel minder. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het bij jou slechter hersteld omdat je er veel te veel mee doet...;)
    Ook al kan het (bijna) niet anders... ze zeggen al die adviezen niet voor niks... Ik voel me nu echt al super goed ook al is het nog "maar" 4 weken geleden... Maar ik hou me wel aan die 6 weken hoe moeilijk soms ook...:cool:

Doetie; dat vraagt indd het CB aan je, Fenne is in stuit eruit gekomen en die krijgt nu met de 3mnd een heupcontrole... Hoorde ik toen ook pas voor het eerst! Ben benieuwd!

Papa ligt met Fenne in het grote bed... Ninthe in dr eigen bedje en ik kruip even met de hond op de bank :D

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    toen ik bevallen was vroegen ze daar in het ziekenhuis(heerenveen) naar
    als het in de familie voorkwam zouden we een echo krijgen,
    anders zou ik het gewoon aan je vk vragen
    maar geen zorgen anders komt het ook wel via CB want de wijkverpleegkundige gaf aan dat ze er in friesland extra naar kijken omdat het hier vaker blijkt voor te komen.....

Nijntje,
    ik heb uiteindelijk niet besteld omdat ik de kleuren niet mooi vond hihi
    heb nu nog een kleine rode in de winkel gekocht en had al een rose

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    bij mij was die tijdens de zwangerschap heel licht,
    en nu een stuk donkerder
    hoop dat die wel wegtrekt!!

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Meiden, ben nogal afwezig hier! Ben heeeel druk met voeden. Regeldag gehad eergisteren, maar daarnaast ook lang bezig met voeden. Hij valt tussendoor vaak in slaap dus ben constant bezig hem wakker te maken zodat hij doordrinkt. Duurt soms wel 1,5uur voor hij echt verzadigt is.
    Ga vandaag beginnen met kolven en via de fles proberen te geven, kijken hoe dat gaat. Kan ook mn vent af en toe eens snachts voeden, ik draai een beetje op mn laatste energie. En dan heb ik ook nog eens een ontzettend zere tepel rechts!
    Verder gaat het hardstikke goed :D Ben zo onwijs trots op mn kleine mannetje :D

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Zwangerschapsstreep, nope niet gehad.

7. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    @ bb bedankt voor je reactie ;) ja merk nu na 2 weken dat het lichamelijk wel beter gaat, merk alleen als ik te snel mn bed uit wil de wond aan een kant goed pijn doet, pff dat kan een pijn doen maar vk zei al dat er nog wondvocht onder zat dus dat was normaal...
    En ik merk het aan het bloedverlies als ik teveel heb gedaan dan heb ik ook veel meer bloedverlies hoop echt dat dat snel minder gaat worden....

nou verder begint hier mn inzinking pfff

8. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @BB: ja is zeker een mooie zaak. Heb je nu ook eerst een doek om te proberen? Was vandaag ff naar uden geweest en ook daar had ik veel bekijks meet Yaro in de draagzak. Als ze slapen dan kun je de doek een stukje over het hoofdje doen ter ondersteuning.

zwangerschapsstreep heb ik niet

hier heeft Yaro voor het eerst een flesje gehad om 12 uur. Vond dat best wel raar. Maar ja dat moet hij ook oefenen. We gaan nl volgende week naar guus meeuwis.

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Klinkt als de mijne... Ook zo lang bezig met voeding. Ik heb lact.kundige langsgehad en kreeg als advies om zodra hij in slaap valt, te wisselen van borst. Ook helpt het om even in nekje te wrijven zodat ze wakker worden. (en evt.nat koud washandje, klinkt zielig maar hielp wel)
    Ik durf de fles niet aan, ivm verwarring maar ik heb dat vannacht ook aan mijn man voorgesteld om over te gaan op de fles (voor de nacht)
    Baal zo van die lange nachtvoedingen en breekt echt op!
    Maar wil toch nog even doorzetten, zou het toch erg vinden als hij borst niet meer wil omdat fles makkelijker is.

Vannacht dus weer lange nacht gehad maar overdag gaat nu stukken beter.
    Tevreden met 1 borst! En daarna goed slapen. Dus er lijkt verbetering in te komen.
    Ga nu even slapen want heb vannacht uurtje of 2/3 gehad denk ik.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik heb uurtje op de bank liggen dutten, niet geslapen.
    Maar ik voel me daarna altijd ff NOG meer moe;)

Dus ben maar de was gaan vouwen en op gaan ruimen. Onze schatjes slapen nog steeds joh! Al vanaf 1uur(!) ze zouden hun flesje half1 al gemogen hebben maar ik laat ze maar lekker slapen. Badje staat al klaar dus als ze wakker zijn alleen nog vullen en ze kunnen erin:D

Ik heb nu pas(4weken zijn de meiden nu) dat het sinds 2-3 dagen bruin/wittig begint te worden mijn afscheiding. Pfff wat duurde dat lang zeg! :( Veel is het niet, maar wel nog steeds...

De wond heeft bij mij aan één kant ook het langste pijn gedaan. Was indd normaal. Doe rustig aan en het komt echt langzaam aan goed! :) Ik heb nu alleen nog erg dat ik een stukje boven de wond (4 vingers ofzo?) er niet echt iets op kan verdragen zoals een broek.
    Erg vervelend. Het doet niet echt pijn maar raar gevoel. Herkent iemand dit??;)

Verder hoop ik snel de spullen van herbalife van neefje te ontvangen zodat ik lekker aan de slag kan... Wil van dat buikje af:cool::)

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja klopt ik heb hem ook te leen. We willen hem denk ik wel houden, maar ik roep niet te vroeg. Eerst maar ns kijken of het indd aanhoud mijn enthousiasme en of fenne (of ns een keer ninthe) het fijn (blijven) vinden...

12. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hoi dames,

daar ben ik ook weer even! Eindelijk eens de laptop aan gezet, dus kom even een foto spammen voor onze man!

Heb nog wel last van zwelling bij hechtingen en schaafwonden.. Dus nog echt super lang zitten is er niet bij :)

Net na geboorte:
    foto6.jpg

Wakkere foto:
    foto1.jpg

13. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Wat een heerlijk manneke sam:)

14. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Mooi mannetje Sam!!

15. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Anders een Calma fles kopen van Medela? Bootst de borst na, ze moeten moeite doen om te drinken (net als bij borst, bij andere flessen niet) waardoor de verwarring minder wordt.

16. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0

De breastflow is ook een speciale fles voor BV kindjes en goedkoper! Deze heb ik via de lactatie kundige gekocht;) was 8euro, de calma is 16euro geloof ik

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ah oke! Ik kreeg hem bij de kolf, zou de prijzen niet weten ;) alleen dat Thomas nog goed aan de tiet drinkt :D

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Pardon my language, heb 2 dagen gekolfd dus nu aan de wijn :D en hij tikt aaaaaaannn....

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Borstvoeding heeft altijd genoeg voedingsstoffen (op een hele enkele keer na dan)..
    Hoe lichter de bv hoe minder voedingsstoffen is echt een fabeltje,tenzij je het over het verschil in de voor- en achtermelk hebt.Dat kan wel verschil maken.

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekr,die bulten herken ik wel.Ik merkte dat dat erger werd als ik drukker was geweest.Maar over het algemeen heb ik het super rustig aan gedaan en heb ik er nu geen last meer van.Kan me voorstellen dat dat bij jou wat langer zou duren omdat je toch drukker bent met nog 2 kleine kids.Anders even overleggen met de gyn,kan nooit kwaad toch.

Deel Deze Pagina