Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    sefanja; pff hou op hou op. Als wij op straat lopen is het alleen maar "oh's en ah's" om ons heen;) Iedereen ziet natuurlijk die 2ling wagen en vind dat meteen zo apart en opvallend. We moeten er echt extra tijd voor uittrekken hoor als we ergens heen gaan...:)

Ik ben helemaal niet zo van al die aandacht en als ik ergens loop gaat het soms heel langs me heen. Dan hoor ik iemand zeggen "och wat schatig die 2" en dan denk ik een paar seconden later pas "oh dat gaat over mij/ons" hihi... Ik ben nooit zo bezig met alles om me heen en misschien nu maar beter ook want dan zou ik voor alles moeten stoppen. Ik loop vaak gewoon door hoor. Alleen voor bekenden stop ik natuurlijk wel.

Bij mijn ouders aflaten viel me erg mee. Wel vond ik het apart omdat ik zelf altijd op gepast heb en dan is het nu andersom. Maar na 2uurtjes wilde ik wel heeeel graag weer naar ze toe:D

Draagdoek is echt heerlijk. Ik had dat niet gedacht maar vind het echt lekker. Volgens mij de meiden ook al moesten ze even wennen (schijnt normaal te zijn omdat ze al wat ouder zijn, niet vanaf geboorte gewend zijn) We aan er een aanschaffen en een 2e nalaten maken door mijn oma...;) Ik ben dr niet zo van, maar 2 x 68 euro vind ik toch beetje te veel (vriend vind 1x al te veel haha) Vriend vind het overigens ook heel erg lekker! Maar ook hier moet ik erg wennen aan al het bekijks wat je hebt. Neem vandaag in de supermarkt/dorp. Iedereen kijkt naar mij en de draagzak, dat zie je hier namelijk niet zo vaak. Ondanks dat wijchen (bykay) hier erg dichtbij zit.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bb
    ik vind dat je de draagzakken bijna nergens ziet, zo af en toe eens 1tje
    maar 68euro.....
    je hebt ze ook wel goedkoper toch van bykay??
    maar 2x is inderdaad duur, gaat je man er ook mee lopen??? die van mij wil het absoluut niet ook al vind die het geweldig om bij mij te zien en te zien hoe ninthe erin geniet

3. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik heb vandaag een flesje gegeven omdat we volgende week naar Guus Meeuwis gaan en de kids dan bij opa en oma zijn en Yaro dus flesjes moet krijgen. Heb kv gedaan omdat ik nog geen voorraadje bv heb. Wat ik vandaag heb gekolfd vries ik in. Blijf gewoon volledig BV geven. Op een enkel flesje kv dan. Want hij doet het daar gewoon super op. Was afgelopen keer bijna 600 gr aangekomen in 1,5 wk tijd

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik had een TricotSlen van MP voor 15 euro ;) De Amazonica op de 9MB voor 49 geloof ik.

@Sefanja, ik leg Fabiënne dan zo hoog mogelijk op mijn borst. Het laken lekker over ons heen en het dekbed een stuk lager. Ook mijn kussens heb ik vrij hoog, zodat ze een beetje schuin omhoog ligt. Mijn borsten nemen nl enrstig veel ruimte in... Ik vind het erg leuk dat je altijd zo uitgebreid reageert op iedereen!!

Verder had Fabiënne net weer erge krampjes.... Wat kan ze dan huilen :( Lange halen/gillen en rood aanlopen en zweten... ik vind het zoooo zielig!!!!

aandacht van buitenstaanders is idd groot met een draagdoek, en soms idd erg irritant. Vaak ook oudere vrouwen die verkocht zijn...

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    btw, op babybij.nl zijn ook draagdoeken te koop voor minder dan 68 euro...

ik heb vanmiddag voor het eerst gekolfd, Fabiënne eerst laten drinken en uit dezelfde borst nog 80 ml gekolfd. Ga ook in de vriezer sparen ;) Hoe vriezen jullie gekolfde melk in?

6. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Ik doe het in ijsblokzakjes. Neemt weinig ruimte in, ontdooit snel en je kan de bevroren blokjes melk zo in de difrax fles via onderkant doen en evt meenemen..

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier heeft ons mannetje vandaag ook erg krampjes. Word ook alleen bij mij rustig... Opzich niet erg maar ben alle dagen al druk met m en nu kan man t even overnemen lukt dat niet op zo dag als vandaag erg vermoeiend.
    Heb ook een draagdoek besteld het lijkt me erg fijn en sem is erg aanhankelijk naar mij toe dan heb ik m'n handen nog s vrij..
    Vind het zo zielig die krampjes wou dat ik ze kon overnemen..

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    wat slim!!
    daar had ik nooit aaangedacht, ik stond laatst al met die fles van dat gaat er nooit inpassen, er nooit aangedacht dat het er via de onderkant ook in kan :)

nijntje,
    de kolf van difrax doet het dus wel goed??

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ja, tis een fijn ding (al heb ik em nog maar 1x gebruikt:)) en lekker stil!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    dat klinkt goed :D

ik twijfel enorm om ook te kijken voor een elecktrische kolf
    ik kolf nu elke voeding 6a7 keer met een handkolf af
    nu moet ik toegeven dat het super gaat en ik bang ben dat het met een elecktrische minder goed gaat
    en ik ga binnenkort als ninthe 6tot8weekjes is ook het kolven wat afbouwen en wil dan 3x per dag overhouden en dan is een handkolf ook te doen denk ik

11. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Phoe! Fijn dat het super gaat met de hand! Ik durfde dat dan weer niet aan, als het teveel tijd en energie zou kosten zou ik 2x een kolf aan moeten schaffen... Ik ga straks wel op school 1x kolven en de restmelk afkolven voor een voorraad. Wat ik wel lastig vind is dat ik in september stage moet lopen van 8 tot 1 (dus ongeveer van 7 tot 2 van huis ben) en er van uit ga dat ik niet kan kolven (in het ergste geval) Hebben mama's hier ervaring mee? of, wat zouden jullie doen?

En die ijsblokjeszakjes.... slim!!!!

12. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier de avent kolf. Deze kan elektrisch en handmatig. ik vind hem erg fijn. bij mijn dochter veel gebruikt toen ik weer ging werken. En heb haar toch bijna 10 mnd bv gegeven

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @nijntje,
    ik kon deze kolf lenen van me schoonzus,
    en het ging zo goed met de productie dat ik hem ben blijven gebruiken, maar word er nu soms wat simpel van hoor

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Veel geschreven weer, niet echt iets blijven hangen, weer die irritante hoofdpijn! Paar vraagjes:

Hebben jullie ook nog buikpijn? Krampen?

Niezen jullie kindjes veel? Lars kan echt veel niezen. En dan dat ontstoken oogje... Hmmm...

Ik wilde nog meer zeggen maar mijn telefoon gaat in staking.

Truste dan maar!!

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Miffy, dat is wel fijn dat je die kon lenen. Het handwerk stond mij ook wel wat tegen...

@,Ludora, Fabiënne niest ook erg veel. Kz zei dat dat ook wel normaal was.

Bloedverlies wisselt hier erg. Krampen heb ik niet meer, wel last van buik en rugspieren.

16. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Hallo!!

Pfff al sinds 1:45 aan het vechten met beau die niet wil slapen!! Hij kwam om 1:45 voor een fles (normaal sloeg hij deze over) en viel bijna in slaap tot krampjes kwamen en een volle broek dus weer luier verschoont maar meneer ook sindsdien klaarwakker!! Net eindelijk aan het slapen leg hem in zijn eigen bed en 5 min later weer klaar wakker!! Ligt nu tussen papa en mama in mama blijft wel wakker want vind het doodeng om naast hem te slapen (ik ben een wiebelkont)
    Dus nu mama klaarwakker haha!!

Ludora! Beau niest hier ook nog steeds!! Alleen geen soepoog!

Nou iedereen nog een goede nacht hoop dat beau zo in slaap valt!!

Liefssss

17. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Nou om 3:15 sliep meneer eindelijk in eigen ed!! Maar om 4:30 kwam meneer weer!! En nu nog wakker!
    Pff lange nacht zo!! Maar papa slaapt wel dus als hij straks weer kom is het papa zijn beurt om te voeden en verschonen en slaapt mama nog even bij!!

Liefsss

18. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niezen, Femke niest vanaf dag 1. Wij zeggen weleens; haar hele leven! Komt door de stofjes in de lucht vertelde de kraamzuster. Daar moeten de kindjes aan wennen... Ze zijn niet verkouden ofzo....

19. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Yes, weer een goede nacht! Fabiënne kwam om 5 uur en half 9 :)

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Ludora: hier ook 1 die veel niest. Slijmvliezen zijn nog in ontwikkeling.
    Hier geen krampen enzo gelukkig.

Bloedverlies valt me ook erg mee!
    Wel nog veel last van zwelling waar de hechtingen zitten!! Vooral op de wc zitten is dan drama, dan komt er druk op te staan..
    Heb scheurtjes/schaafwondjes aan de binnenkant van me schaamlippen en die genezen zowww verdomde langzaam! Dus plassen is een drama! Liefst onder de douche...

Vandaag jarig en had gezegt dat ik het niet zou vieren. Maar nu met die kleine willen er toch een hoop langskomen voor een bakkie! Dus wordt nog druk vandaag!! Oef!

Lig nog in bed. Vandaag laatste dag kraamzorg dus morgen staan we er alleen voor. Straks ff douchen en hopelijk houdt de kleine zich wat rustiger. Vannacht wel wat onrustig. Na half 6 vrijw niet geslapen. Wel nu na half 9 iets. Maar die krampjes he.. Sneu om te zien.
    En weet ff niet meer wie het schreef maar ook hier de kleine pas stil dan als hij bij mij ligt.. Inderdaad erg vermoeiend!

Deel Deze Pagina