Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier de verkleiner wel,
    maar Ninthe is ook best klein, zeker in het begin, was eigenlijk gewoon TE klein voor erin
    nu begint het beter te zitten, als ik nu de voetenzak zou gebruiken zou die er wel uit moeten denk ik

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bb hier probeer ik gewoon door te lopen, maar je hoort mensen praten over je dochter... soms hoor je ze afvragen hoe oud Neva is. Meestal ben ik ergens mee bezig (kleding uitzoeken bv), hoor je het net aan... Uit het niets vertel ik hen de leeftijd en loop weer verder... Ik laat ze verbouwereerd achter....

Wat houdt by kay small, medium en large in?
    Small is voor mijn lengte? 1.67m?

het is zeker vies weer, droog maar dreigend... vanochtend geregend..
    nog naar de markt geweest of de hele dag vies weer gehouden....

Wat vervelend zo'n nacht... hoe kunnen samen bijtanken? het lijkt mij enorm vermoeiend als je de hele dag nog wakker moet blijven en als er meerdere nachten zo gaan... Kunnen jllie dan steunen op familie?

nyncke aha, nu begrijp ik het...

nijntje Dank je wel voor je compliment... Als ik de tijd heb wil zo veel mogelijk reageren, daarnaast leer ik veel an jullie ervaringen en of informatie... Ik was zo benieuwd naar hoe anderen dat deden, men vind het vaak eng... Jij doet eigenlijk op dezelfde manier als mij, alleen heb ik gewoon bescheiden kleine borsten die weinig plaats in nemen... :D

Wat heb je allemaal al geprobeerd tegen krampjes?
    Het is zeker niet prettig om te zien hoe je baby loopt te stribbelen... Vooral met pijn... Je voelt je machteloos omdat je alles geprobeerd hebt... Het niet lukt om je baby niet te troosten... Soms zelf frustrerend... Ik weet dat ik niet meer dan mijn best kan doen, maar als mijn dochter zo erg huilt van de krampjes zou ik het echt met alle liefde van haar over willen nemen zodat zij er geen last van heeft... Maar dat zou ieder moeder wel doen, denk ik...

ik laat melk afkoelen en daarna in bewaarbakjes in de vriezer met datum van het kolven en invriezen..

Als je op stage laat weten dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent en je voeding kolft, als zij jou aan nemen voor stage... ze moeten dan een mogelijkheid creëren waarin jij kan kolven op stage...

ludora Neva niest ook redelijk wat af... Dat doen ze om het neusje vrij te houden.. Ze ademen alleen via neus...

mamajolanda Wat een nacht heb je achter de rug... phoehee... Straks kan jij lekker bijtanken als papa wakker is...

sam GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG
    als het te druk wordt zou ik voor jezelf kiezen en mensen naar huis sturen... Laatste dag kraamvrouw, geniet er naar van... En je kan het:D

essieee Ik zie aan mijn man dat hij het soms niet leuk vind dat de kleine meid alleen bij mij rustig wordt, dan leg ik het hele riedel weer uit.... Ik begrijp zijn frustratie daarin wel een beetje...

miffy elektrische kolf is ideaal... Vooral als je twee borsten tegelijk kan afkolven, dit doe dan na het evt geven van borstvoeding... Ik had medela symphonie gehuurd... Ideaal... Terwijl je vaak leest dat ervaring met hand kolf sneller en efficienter...
    interessante site, veel info over kolven:
    Informatieavonden

wat lekker zo'n nachtje.
    hoe was het bezoek? je schoonvader?

doetie ga je het nog een beetje spannend maken? we wachten met smart op de laatste baby...

essieee hier ook een luie dag ingelast...

daro hoe voelt het nou enige vrouw in huis... ik lees rijkdom in bed met de jongens... Dat in paniek slaan heb ik met Neva... Ze slaapt in als ik bij haar ben, wanneer ik denk dat zij in diepe slaap is gevallen ga bv huishouden doen... Soms merkt zij daar niets van, een andere keer slaat paniek toe... echt zielig, ze zit dan helemaal na te snikken als ik haar troost...

almah wow heerlijke nacht, neva is om 04.30 uur gekomen... Maar ik ben de hele nacht onrustig geweest... weinig geslapen, continu aan het draaien, warm/koud ed... Erg fijn om het gesnurk van je man en dochter aan te horen...

bij kv kunnen ze drie dagen ontlasting krijgen, soms wel langer niet... Neva paar keer ruim 40 uur tussen gehad... En soms ook iedere dag... sinds wij over zijn gegaan op nutrilon omneo poept ze beter...

miekr ook jij heb altijd uitgebreide verslagen.. wat fijn dat er de tijd ervoor neemt...

Heb je weleens bij Devon algehele onderzoek laten doen?
    Misschien maak je je wel terecht wat zorgen...

Gaat het vaak om kleine verschillen in temperatuur, de ene keer ietsje lager dan de andere keer... Wat is zijn normale temperatuur...

hoe is dan op dat moment zijn huid (droog, warm, zweterig), aangezicht (heel bleek, ongewone blos), ademhaling (moeizaam, abnormaal snel ed), symptomen verkoudheid (lopende neus, heesheid ed), ogen (gevoelig voor licht, geirriteerd ed), eetlust (slecht), algemene houding (suf, snel geirriteerd ed), lichaam (stuiptrekkingen, trillen, bibberen ed), pijn(wrijven bij oor ed ), braken(direct na eten, of krachtig tussen 2 voedingen) en ontlasting/urine (diarree, kleur, geur ed)...

Hier zal een arts naar vragen... Bij twijfel altijd arts bellen...

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Hier ook maar ik moet maxi cosi nog met handdoeken opvullen, zo klein is onze meid..

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    eventje heel ego:

Ik ben zooooooooo pissig!!!
    me schoonvader zou langs komen rond 1 uur
    had er al geen zin in maarja hoort erbij.....(sv en ik liggen niet goed met elkaar)
    inmiddels bijna3uur is die er nog niet
    dus net half 3 belt mijn mannetje maar eens op waar ze zijn
    dus sv zegt heel droog: 1uur,half2,2uur maakt toch niet zo uit, is maar iets later
    dus manlief meteen: Het is al half 3!!!!
    nou ze zouden er aan komen (3kwartier rijden) pfffff!!!

ik wou vanmiddag nog wandelen maar dat lukt dus ook niet meer
    bah wat baal ik hiervan

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @sefanja,
    gelukkig heb ik geen dubbelzijdige kolf nodig, hier werkt maar 1borst,
    de maxi cosi nog opvullen met handdoeken, hoe doe je dat??
    en schoonvader, zie mijn vorige post ;)

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Lief! En fijn dat ze zo blij is!

En foto van dribbel ook!

Miekr: te laat, maar alsnog gefeliciteerd met owen!

Child en pat: zwaar hoor, zoveel onrust! Als er geen duidelijke / medische oorzaken zijn misschien de osteopaat in overweging nemen?

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Brr wat is het koud!! Heb de kachel aan lig onder een deken met Sem op m'n buik op de bank en nog heb ik het koud.. Nadeel van een oud huis..

Pat hier gebruiken we de maxi cosi verkleinen nog wel. Heb je nu niet dat haar hoofdje alle kanten op gaat?

Sefanja hier vind man het ook frustrerend dat alleen ik hem stil krijg, vind het zelf ook wel frustrerend soms want vooral nu in het weekend zou ik hem even uit handen kunnen geven maar dat wil dus vaak niet..

Ik kijk wel uit naar de tijd dat hij snachts door gaat slapen, heerlijk lijkt me dat..

Miffy balen van je sv! Is het bij jullie in Friesland wandelweer? Hier lijkt t wel herfst...

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hier nog niet.
    Wel in huis, maar nog niet gepakt...

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    essiee,
    het is hier wel koud, 11graden,
    maar wel droog....
    leek mij goed genoeg om te wandelen

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Mijn sv en sm waren aan de late kant, half uur later, heb laten merken dat ik t niet op prijs stelde. Ik zou 2 uren later gewoon echt niet accepteren! Dan niet!

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    schoonvader ik zou ook niet blij zijn... Als je het niet red, bel je toch even... Althans zou ik wel doen..

opvullen met handdoek handdoek in maxi cosi leggen, daarna haar inleggen kijken of zij goed ligt... Zoja, zomerhoes erover heen...

12. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    hier ook geen speen, ze wilt het zelf niet!

hoofdje gaat idd wat heen en weer, ga zelf een hanrddoek rollen voor extra ondesteuning, ze ligt nu zonder verkleiner veel beter, niet zo in elkaar gedrukt.

Wat doet een osteopaat dan, is dat zo´n kraker.

Miffy, vervelend dat je sv niet aan jullie denkt maar alleen aan zichzelf, sterkte zometeen, hopelijk valt het allemaal mee.

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Oud huis heeft ook wel weer zijn charmes...

ik laat mijn man in de avonden en het weekend het meeste met Neva doen... Alleen ik de nachtvoeding en ochtend om en om...

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    osteopaat lees dit even
    NVO Osteopathie: Veel voorkomende klachten bij baby

15. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Pompidom... Nog geen beeb onderweg.
    Zojuist even boodschappen gedaan en wat int huishouden.
    Schoonouders kwamen nog langs, maar helaas geen baby.
    Onze beide ouders zijn al dagen hyper, al heeft het weinig zin.

4 juni vollemaan. Dat is komende nacht. Nou kijken of dit bakerpraatje wel waarheid is... Jeetje het is zo rustig in mn buik. Voelt alsof rond de 32 weken.... Rond 36 weken wel krampen en indalingsweeen en daarna ist rustig.

Naja hoop dat niet lang meer duurt. Morgen weer naar de VK toe. Ben benieuwd wat het beleid is met 41+ weken.

Naja dames ik laat jullie in spanning.
    En lief en ik gaan (on)geduldig wachten.

Tot horens!!

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Doetie

Je houdt ons zeker in spanning, dit weekend gaat het hem niet worden... Je verloskundige dacht toch dit weekend?

Wij vol spanning en jullie vol ongeduld en spanning...

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ Sam, net overheen gelezen, maar gefeliciteerd met je verjaardag toch nog drukte vandaag hopelijk heb je het evengoed rustig aan kunnen doen.

@ pat, wij hebben ook een verkleiner in de maxi cosi. Hoe groot mayson ook is toch heeft hij die nodig voor extra steun voor z'n hoofdje.

@ sefanja, als ik d etijd heb probeer ik uitgebreid te reageren hier. Lukt natuurlijk niet altijd, maar als Owen en Mayson slapen heb ik even rustig de tijd om even bij jullie te kijken en te reageren.
    Devin loopt onder controle bij een kinderarts. Bij een buikecho hebben ze wel geconstateerd dat zijn lymfeklieren in z'n buik erg zijn opgezet en hij een verdikte blaaswand heeft, maar daar wordt nu niks aan gedaan eerst moeten de problemen met z'n piemeltje worden opgelost en daarvoor moet hij morgen naar de uroloog. Maar zijn normale temp is 36.9 en hij heeft af en toe een temp van 35,1 tot 40,8 en dat kan zo op 1 dag verschillen. Hij is ook wat bleker in z'n gezichtje. Als ik op mijn gevoel moet afgaan denk ik dat hij wel echt iets mankeerd buiten zijn voorhuidprobleempje na. Maar alleen wordt daar pas na gekeken als hij na een eventuele operatie nog steeds buikpijn houd. Dus dat wordt nog even afwachten.

@ miffy dat is ook fijn van de schoonouders. Ik en mijn schoonouders is ook al niet zo'n fijne combi.

@ klusser dank je wel nog.

@ doetie je houd ons zeker in spanning. trek je het zelf nog wel een beetje??

Weten jullie of de ha ook kan testen op je hb?? Ik slik wel trouw ijzertabletten omdat m'n hb te laag was, maar val nu telkens bijna flauw, beetje vervelend begint het te worden. ben nu wel benieuwd of m'n hb inmiddels wel al goed is.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    kwart over 3 waren mijn schoonvader en zijn vrouw er
    meteen duidelijk gemaakt dat we dit niet leuk vonden!!
    we zitten wel met de baby en we wouden ook nog wat doen
    + dat ze wel een rompertje voor de baby hadden maar niks voor mijn verjaardag ofiets ook al zijn ze nog niet op verjaardagsvisite of iets geweest
    ook verwachte ze dat manlief hun gras wel even kwam maaien tijdens hun vakantie van 4weken (is 3kwartier rijden vanaf hier)
    hebben maar gezegd dat we dat niet doen
    adem in, adem uit
    oooooooh wat haat ik die man!!

19. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    De VK dacht dit weekend, maar helaas.
    Ik voel me nog wel goed, alleen moe en geen zin meer.
    Tsja dat geen zin meer is wel flauw maar begin zat.

Geen pijn toestanden. Afgelopendagen wel veel maagzuur en 2 dagen wat hoofdpijn van vermoeidheid en het wachten. Oja en vreselijke duim, die doet pijn in het gewricht door vocht ofzo.

Ik mag niet zeuren, alle weken verliepen goed. Weinig problemen gehad dan 17 weken braken.

Ik hoop dat ie vannacht nog komt, maar blijf toch beetje bang voor 42. Wil graag voor eind van de week bevallen. Mag je om inleiden vragen of is dat alleen op indicatie? Klinkt wel echoistisch maar zo bedoel ik het niet....

Deel Deze Pagina