Mei mama's 2012 DEEL 6!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bezigbijtje, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Doetie ik was 40+5 ook. Zonder hulp, vliezen breken, was ik mss nog zwanger! Hihihi ;) Ik hoop voor je dat je kanjer snel komt. Weet hoe frustrerend t kan zijn...

Miffy fijn mens... Zou ik ook niet tegen kunnen.

Lars 1 keer in de maxicosi gehad, dus geen idee of de verkleiner eruit moet..

Lars heeft vandaag vanaf 6.30 uur tot nu 2 uur geslapen. Wel wat hazeslaapjes maar niet langer als 5 minuten. Ook is ie zijn eten steeds aan t terug geven. Ik zit met mega buikpijn, en moe, oooh ik ben een wrak.. Geen idee wat er met doe arme schat is... Wat trekt dat een energie uit je he, als die hulpeloze kleine zo onrustig is....

Miekr volgens mij kan de ha dat met een standaard bloedtest wel testen. Anders je gyn bellen. Zit jij nou nog op die operatie te wachten voor je bm?

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    morgen eindelijk bureau en osteopaat, ben benieuwd want dit trek ik niet lang meer....;) Ook ben ik benieuwd wat ze wegen en gegroeid zijn.

sefanja; opzich krijg ik in de avond steeds pas een dipje dus dat valt nog wel mee. OOk bij vriendlief valt het nog wel mee. Maar nu is het weekend door de weeks vind ik het alleen wel vermoeiend hoor!:)

We hebben nu het advies van kinderarts (terug na 90 ipv 120) gestopt de meiden komen dan echt veeel eerder dan eerst. Morgen maar met het bureau overleggen... ze zijn er niet voor niks. Ook al geven ze maar richtlijnen en hebben ze regelmatig wat te zeuren:cool:
    Benieuwd hoe de avond gaat en of het dan wat langer duurt...

Ook valt het me op dat Fenne veeeeeeel minder plast als dat ninthe dat doet, dus morgen ook aangeven! net was mijn tante hier en die is kraamverzorgster, ze vond ook dat fenne zich erg overstrekt.

onze kleintjes hebben de verkleiner ook echt nog nodig, ze hangen nog echt in de maxicosi...

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    Ik ben jullie niet vergeten hoor! Ik lees zo af en toe mee maar kan het niet goed bijhouden. Ben nu op pagina 158, lees er elke keer vluchtig doorheen en kan nergens op reageren omdat het steeds alweer oud nieuws is en alles al beantwoord is. Kom wel veel dingen tegen waar ik ook tegenaan loopt. Leuk om herkenning te lezen, en de tips die voorbij komen en ik geniet van al die mooie,leuke,lieve babyfoto's die af en toe voorbij komen. Ik heb ook net weer wat foto's in mn album geplaatst. Met Elin gaat het heel goed, ze is alweer een maand. Woensdag naar ziekenhuis voor mezelf en Elin, als alles goed is mag ik voortaan naar het consultatiebureau hier in het dorp maar daar ga ik wel vanuit. Nou zodra het lukt doe ik hier weer wat actiever mee. Veel plezier met al jullie lieve schatjes.:)

4. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Heeft hij de urologisch afwijking al sinds geboorte of is dat later gekomen, verdikte blaaswand en opgezette lymfe in buik... Heeft Devin daar ook last van? veel naar de wc?

ik zou mij eerder zorgen maken over de opgezette lymfe in buik en verdikte blaaswand dan zijn piemeltje... Vaak komt vergrote lymfe door ontstekingen,- evt reuma( systeem aandoening) ed... En verdikte blaaswand door overactieve blaas komen...

de huisarts kan testen op je hb, meestal gebeurt dat door praktijk ondersteuner...

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik ben ook benieuwd wat cb gaat zeggen... En natuurlijk hoe het bij de osteopaat is gegaan...

Het overstrekken toch een symptoom van eventuele reflux, dit misschien bespreekbaar stellen bij cb...

drinkt fenne ook minder dan ninthe?

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ze drinken beide sinds de voeding van net weer 120+4 beide drinken ze het op. Maar Fenne knoeit heel erg. Het stroomt soms echt dr mondje uit dus ze krijgt wel minder binnen. Dat maakt me soms ook moedeloos, want hoeveel krijgt ze dan binnen en is het wel genoeg?
    (zeker nu met de weinig plasluiers)

Ik wil het zeker morgen met cb gaan bespreken. Want het huilen is echt erg en bijna niet vol te houden. Het zou stuk makkelijker zijn als ze speentje wel goed in kon houden maar dat is helaas niet het geval...

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    voor wie het leuk vind:

Update! De Android Zwangerschapspagina app versie 2.0: http://bitly.com/N8nEp5

(ik heb hem nog niet getest/bekeken. Dus weet niet of hij fijner is als gewoon de webpagina!)

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik wist niet eens dat er een app was
    zal hem straks ff op me tablet downloaden

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Bb misschien een andere speen proberen? Hier kan sem de difrax speen niet vast houden en de bibi wel. Ik weet niet of t wat helpt voor je meisje, probeer mee te denken..
    Ben benieuwd wat ze morgen zeggen..

Bloem leuk dat je er weer even bent!

10. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Hoop dat ze er ook 1 voor de iPhone ontwikkelen :)

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    mc verkleiner: hier nog wel nodig, maar ik zal blij zijn als ie eruit kan, dan zit A. niet meer zo opgevouwen.

sefanja: hoe dat voelt, een huis met alleen mannen? Heerlijk! Ik ben ook echt geen meisjesmama, ik geniet volop van mn jongens. Al zou ik natuurlijk ook genieten als A. een meisje was geweest hoor!

Vandaag nog maar 4 voedingen gehad, normaal op dit tijdstip al 5 maar hij lag vanmiddag zo lekker op zn buik te slapen. Zou dit ook weer een buikslaper worden? Mn oudste slaapt op zn buik vanaf het moment dat hij zelf kan draaien.. en mn man en ik slapen ook op onze buik.

12. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    ga ik morgen de ha bellen.

18 juni moet ik voor m'n controle naar de gyn. Vanaf dan begint ook het herstellen van m'n baarmoeder.
    Therapie zal ik niet krijgen omdat ik jaren elke dag bekkenbodemspieren doe, maar dit werkt niet.
    Vanaf de nacontrole zal ik dus van alles krijgen voor m'n baarmoeder. Hij wilt eerst proberen met operaties aan de spieren, en mocht dat echt niet werken, dan moet m'n baarmoeder eruit.
    dus ik hoop dat het voldoende helpt om de spieren/ banden strak te trekken met een operatie, want een baarmoederverwijdering zie ik niet zitten. Tenzij het niet anders is.
    Zoals het nu is is het ook niet fijn. Als m'n blaas wat voller is komt m'n baarmoeder naar buiten:(

13. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Eerst was er niks aan zijn piemeltje te zien, toen hij iets ouder werd zagen we dat zijn voorhuidje wat strakker zat. Dit is normaal ook wel het geval bij jongetjes en dat trekt naarmate ze ouder worden wel goed. Alleen is het voorhuidje bij Devin te strak waardoor zijn piemeltje een ballon wordt als hij moet plassen.
    Hij heeft bij het plassen veel pijn daardoor en hij heeft constant pijn in zijn buik. (al jaren) Hierdoor wilt hij niet plassen en houd het zo lang mogelijk op.
    Over zijn voorhuidje heb ik me nooit druk gemaakt, maar wel de constante pijn in zijn buik.

Als alles goed gaat met je kindje voel je je fijn, maar als ze wat mankeren kan je je goed klote voelen hoor. je wilt ze zo graag helpen om er vanaf te komen, maar helaas gaat dat niet altijd.

14. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof

hier natuurlijk ook een echt mannenhuis:):) En ja het is geweldig!!! Al is het enige nadeel dat andere mensen het niet kunnen geloven dat je als vrouw van alleen zoons kan genieten.
    Maar het zijn je kinderen. Hoe kan je daar nou niet van genieten? Wat maakt het geslacht dan uit?
    Alleen sommige van mijn vrienden/ familie/ andere bekenden snappen het gewoon echt niet.

15. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    zo even genoeg miekr spam hihi

16. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    hallo dames

nou krijg het niet echt goed bijgehouden, denk als straks alle kraambezoek is geweest enzo dat t dan een stuk makkelijker zal gaan...

probeer wel zoveel mogelijk mee te lezen maar reageren zit er niet echt in en meestal is t dan weer oud nieuws...

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    kijken jullie schatjes ook wel eens scheel?
    Ons meisje heeft dat sinds paar dagen hihi... mijn vriend is bang dat ze nu echt scheel is, maar mij staat er iets van bij dat dit baby eigen is. Klopt dat?

18. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @sam, gefeliciteerd!

@doetie, wie weet doet de volle maan iets. Maar dat riepen wij hier de vorige maand ook met zn allen, leverde geen extra baby's op.

@bb, respect voor jou hoor. Klinkt doodvermoeiend.

@sefanja, blijf bewondering houden voor je uitgebreide reacties.

@miekr, ik heb begrepen dat het heel lang kan duren voor je hb voldoende aangevuld is. Ik kreeg het advies 3 tabletten per dag te slikken. De vk vertelde dat er pas onderzoek was geweest, waarin is aangetoond dat je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid ijzer per dag opneemt. Staat gelijk aan 1 tablet.

@allen, ik kreeg het advies om extra foliumzuur te slikken. Moeten jullie dat ook?

Heb alles gelezen, maar niet alles onthouden weer.

@hier, kleine meid is al een paar nachten onrustig en klaarwakker. Vannacht om 3.30 sliep ze nog niet, was al vanaf 23.00 met dr bezig en was inmiddels doodmoe. Had dr al 6 keer aangelegd, omdat ze maar bleef happen, maar dan ging ze sabbelen. Speentje wil ze niet, alleen pink in dr mond. Om 3.30 werd vriendlief wakker en stelde voor om dr een fles te geven. Inmiddels kon mij het niet meer schelen wat er gebeurde, als ze maar ging slapen. Hij heeft dr nog 60cc gegeven en binnen 5 minuten sliep ze als een roosje. Heb het idee dat ze voor de nacht meer voeding wil hebben, maar dat ik gewoon nog niet genoeg bv heb, om aan die behoefte te voldoen. Op de dag gaat het wel goed. Dus vanaaf proberen we om dr naast de bv weer eens fles te geven en dan hopen dat ze wil slapen. Iemand nog tips?

Ga dr nu ff wakker maken voor voeding.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ja hoor! Thomas is onze schele fransie hihi :D

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Heeft ze niet een boertje wat vastzit? Thom begint vaak te happen en huilen als er wat uit moet ipv erin... rare knakker... Of krampjes, toch zuigbehoefte? Hebben we ook pas sinds twee dagen door hoor, ik dacht dat hij zich elke 1,5 a 2 uur meldde maar blijkt dit dus te zijn... Als hij honger heeft ist een heel ander huiltje (heel lief :)).

Enne, ik ben met volle maan bevallen he en Miffy ook dacht ik :D

Deel Deze Pagina