Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Leuk, wat voor festival was het? Kan ook prima nog zo vroeg in de zwangerschap, al had ik wel snel last van vermoeidheid. Trok jij het wel of merkte je wel dat je veel minder energie had dan anders?

2. meidenmama76

Goedemorgen! Werk ze! :)

En wat de afspraken betreft, ik kan mij wel voorstellen dat je graag onder behandeling wilt blijven in het ziekenhuis. Ik neem aan bij je gyn? Ik weet niet of dat standaard zo gaat of dat je als de eerste echo er goed uitzien je doorgestuurd wordt naar de vk. Als het er twee zijn blijf je meen ik sowieso bij de gyn. ;)

Het is nu allemaal even afwachten, eerst de 28ste afwachten. Ben je al aan het aftellen?

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hallo meiden

Mag ik ook met jullie meeschrijven?
    Ik ben nog een beetje zoekende, die andere vind ik ook te druk!

Zal mij gelijk even voorstellen; ben riverr, ben 25, heb een schat van een vriend van 28. Hij is jong getrouwd en heeft 2 kinderen. Ben stapelgek op zijn kinderen en dat heeft er ook aan meegewerkt dat wij zo snel voor een kindje willen gaan. Een echte liefdesbaby! Wij zijn nog relatief kort bij elkaar, een jaar, dus het nodige kritiek zal wel komen maar daar trekken wij ons niks van aan. Alles voelt zo goed en gaat zo lekker!

Ik ben 1 mei gestopt met de pil, was direct zwanger maar dat liep helaas niet goed af. Daarna een keer ongesteld geworden en daarna weer zwanger! Wij zijn heel blij maar ik ben toch ook een tikje onzeker!

Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste echo. Heel spannend dus!

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Thnx! Zal ik doen :) en natuurlijk gefeliciteerd voor alle dames hier!

5. meidenmama76

Hoi Riverr, tuurlijk mag je meeschrijven, gezellig juist! :D Jij ook gefeliciteerd!

Jij ook al een bijzonder verhaal. En mij zal je niet horen oordelen hoor! Als jullie voelen dat het juist zit, wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet zo is. ;) En wat de rest van de omgeving betreft, inderdaad niks van aantrekken; mensen hebben altijd wel wat te vertellen en er zullen mensen voor en tegen zijn. Het is jullie leven, dus doen wat jullie gelukkig maakt. ;)

Jij bent dus al stiefmama van 2 kids? Of ervaar je het nog niet zo? Wel fijn dat het goed klikt tussen jou en zijn kinderen. Dat scheelt al een hele hoop. ;) Ook voor straks als er een nieuw broertje of zusje bijkomt. Zal voor hun ook even wennen zijn. Hoe oud zijn ze eigenlijk?

Zet jezelf erbij op de lijst zou ik zeggen! :p

6. meidenmama76

Ik wil ook!!!!! :D Wat spannend zeg! Vrijdag al... Ik moet nog even geduld hebben en ik wil ook zo graag. ;)

7. meidenmama76

Dankjewel! :)

Hoeveelste kindje is dit voor jullie? De eerste of heb je er al 1 of meer rondrennen?

8. Within

Within Niet meer actief

Appelpop :) En het ging prima! Ik heb fibromyalgie en normaal trek ik het echt niet, en ook al was ik best moe, ik heb gewoon bijna geen pijn :D Hou nu al van het zwanger zijn.
    Ze waren bij de EHBO wel extra voorzichtig met me, mijn moeder is in elkaar gezakt door de warmte en ik kwam redelijk overstuur binnen. Had mijn moeder dus al verteld dat ze oma werd, dus werd ik meteen op een stoel gezet, kreeg water en snoep enz :p

Heb trouwens vrouwen zien lopen die echt op hun einde zaten en er nog naar toe gingen, en ik was toch wel extra voorzichtig.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    @ ashiki nee vind mezelf geen stiefmoeder, vind dat ook een afschuwelijk woord haha ik zie het gewoon als 2 cadeautjes! En gelukkig klikt het heel goed en vinden ze mij ook heel lief! Net alsof het al jaren zo is. En zo ook met mijn vriend, het is alsof we al jaren samen zijn, voelt zo goed. We hebben al eens stiekem gepeild hoe ze het zouden vinden en ze kunnen natuurlijk niet alles overzien maar ze waren erg positief. En ik denk dat als het zo ver is het allemaal gemoedelijk zal gaan. Tuurlijk zal er iets van jaloezie zijn maar dat komt ook voor in andere gezinnen en het is gewoon aan ons hoe we daar mee om gaan. We denken er in elk geval goed over na en willen altijd eerlijk zijn naar de kinderen toe, het zal toch even vreemd worden. Zij moeten weer naar huis terwijl de baby blijft.

Ze zijn trouwens 3 en 5. 'gelukkig' nog jong, ze gaan daardoor iets makkelijker mee in de situatie dan al wat oudere kinderen.

Ik heb m'n echo zo vroeg omdat t vorige keer mis ging. Even kijken of de zwangerschap intact is en of er al een hartje klopt.

10. meidenmama76

@Within: Moest even googlen hoor! :D Had wel van fibromyalgie gehoord, maar wist niet wat het was. Nu wel dus.. ;) Fijn dat de zwangerschap een positieve invloed heeft op de fibromyalgie. Hoop dat dat zo blijft de komende tijd!

En hoe beviel de speciale behandeling voor zwangere vrouwen je? :D Wat voel je je speciaal dan he? ;) Tenminste ik heb eens in een vergelijkbare situatie gezeten en vond het wel heel leuk, die extra zorg. :)

Maar super; Appelpop! Leuk avondje gehad dus! :D

11. meidenmama76

@Riverr: Geen stiefmoeder? :p Hahaha... Blijft altijd een naar nasmaakje hebben he. Zou dat door de sprookjes komen? ;):D Maar wel een goede band dus, dus dat zit wel goed.

En jaloezie is inderdaad te verwachten, maar hoeft absoluut niet. Heeft veel met aandacht te maken en het gevoel net zo belangrijk te zijn als het nieuwe kindje. Als jullie die boodschap met jullie woorden en daden steeds laten blijken, dan zal het zo voorbij zijn met eventuele jaloezie. Daarbij is de jongste waarschijnlijk al 4 als de kleine komt, dus dat is ook al een makkelijkere leeftijd. Je kan ze dingen uitleggen en afspraken maken. ;) Jullie denken erover na en zijn jullie bewust van eventuele problemen, dus komt helemaal goed. :D

Mijn kids zijn gelukkig nooit een dag jaloers geweest op hun broertje of zusje. ;)

12. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Haha nee stiefmoeder vind ik niks. Ze hebben maar 1 moeder en ik ben gewoon de vriendin van papa en probeer ook de vriendin van de kinderen te zijn. De opvoeding doet papa ik bemoei mij daar zo min mogelijk mee. Dat betekend niet dat ik mij er nooit mee bemoei want ze komen ook in mijn huis dus als ze iets doen wat niet mag wijs ik ze daar uiteraard wel op. Maar de grootste taak ligt bij de ouders en dat ben ik nou eenmaal niet.

We denken er veel over na en praten gelukkig goed samen. We willen ze er zo goed mogelijk bij betrekken maar het niet opdringen. Als ze niet willen dan is het ook goed. Ik ben er van overtuigd dat het goed zal gaan.

Het gaat tussen ins zelfs zo goed dat als papa ze eens niet kan halen op zijn dag ze dan vragen of ze dan niet gewoon naar mij toe mogen haha.

13. meidenmama76

Das is een goed teken! :D

Mijn man heeft ook wat moeite met de term "stiefvader", klinkt op de een of andere manier negatief, maar goed, hij is het wel. :p Mijn oudste zoon noemt hem vaak bij zijn voornaam en mijn oudste dochter gewoon papa. Dat mogen ze zelf weten en of ze hem willen zien als vader, stiefvader of gewoon de nieuwe man van hun moeder dat is aan hun. ;) Hun eigen vader is eigenlijk nooit echt in the picture geweest, dus dat maakt ook wel een verschil. Opvoeden doen we samen, maar ik merk wel dat hij wat geremder is (wat grote beslissingen betreft) bij de oudste twee (meer bij mijn zoon dan mijn dochter trouwens), ook al is hij al in beeld vanaf dat ze klein zijn. :) Maar over het algemeen gaat het prima met zijn allen. :D Drukke boel, dat wel! :p

14. Within

Within Niet meer actief

Moet er nog heel erg aan wennen! Aan beide situaties. Je bent de pijn zo gewend dat je nu echt zoiets heb van "waar is het??" en de speciale behandeling vind ik stiekem wel leuk, maar moet ik ook aan wennen. Voel me nog niet zwanger. Zo'n gek idee, dat er nu een mensje in je groeit..

15. meidenmama76

Dat heb ik ook nog, ik voel mij niet zwanger. Er groeit een kindje in mijn buik, waarvan het hartje inmiddels klopt (als het goed is), maar ik kan het nog nergens echt aan merken.

Dat had ik bij mijn andere kids niet echt. Toen voelde ik mij meteen op en top zwanger en verbonden met het ukkie. Misschien heeft het er nu bij mij mee te maken dat het niet gepland was. We hadden na lang nadenken besloten naar ons verstand te luisteren en niet naar ons gevoel. Er zou geen kindje meer komen en opeens komt het dus toch. :$

Ik weet wel dat het gevoel vanaf de eerste echo ontzettend veel sterker werd en daar hoop ik nu ook op! ;)

16. Within

Within Niet meer actief

Ik zit stiekem te hopen dat ik morgen een echo krijg bij mijn huisarts :p

17. meidenmama76

Oh, dat zou wel heel superspeciaal te gek zijn! Ik hoop het voor je! Ben benieuwd, al is het nog wel vroeg, je zult zeker een zwangerschapsring kunnen zien lijkt mij.

En ik heb even gegoogelt (I like Google :D) en kwam tegen dat er hcg kuren werden voorgeschreven aan fibromyalgie patienten. Ik was namelijk benieuwd wat hcg dan doet bij jou al je pijnklachten zo opeens weg zijn. ;) Maar wist jij dat?

18. Within

Within Niet meer actief

Nee, nooit van gehoord dat er kuren werden gegeven!

Wel dat zwangerschap de klachten verminderd.

19. meidenmama76

#59 meidenmama76, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2012
    Nog even verder gegoogelt, maar ik kom er niks duidelijks over tegen. Dat ene bericht dat ik vond erover stond op een forum voor fibromyalgie patienten en dateert uit 2001. :) Het ging hoofdzakelijk over afvallen. ;)

Maar goed, als hcg zo goed werkt, dan zou medicatie met dit hormoon geen slecht idee zijn, al zitten er natuurlijk haken en ogen aan waar ik nu niet bij stil sta.

Nou ja, iig heb je nog 35 weken voor de boeg waarin je het hormoon zelf aanmaakt. ;) Wat moet dat heerlijk zijn om opeens pijnloos te zijn. :)

Edit: Hier (Google Vertalen) kan je wel lezen dat ze in januari 2012 er wel achter zijn gekomen dat hcg enorm goed werkt tegen pijn bij fibromyalgie patienten . Wie weet betekent dit dat er snel medicijnen komen die goed werken en patienten kunnen helpen met hun pijn. Klinkt hoopvol! ;) En nou genoeg erover. :p

20. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Hoi allemaal!

Mag ik me hier ook bijvoegen.. De rest gaat veel te snel!
    Ik ben zustertje, ben 23 vriend is 25 en waarschijnlijk Zijn wij 3 mei uitgerekend.. Het is ons eerste kindje:) tot gister niet 1 symptoom gehad en nu al de hele dag super misselijk inclusief braken:( maarja hebben het ervoor over..
    Hoe is Het met jullie symptomen?

Deel Deze Pagina