Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik heb ook een meegroei bh, maar die vind ik totaal niet fijn.

Inmiddels thuis en een heel avontuur alweer gehad xD

Eerst de gyn; echo gehad :D heel kort maar, maar toch even naar ons mannetje kunnen kijken. Jammer dat ik alleen was..
    Voor de rest moet ik m'n slaap patroon goed in de gaten houden, zo nodig toch medicijnen slikken. Over 2 weken weer terug.

En toen ik thuiskwam besloot de hond de gang op te rennen.. Alleen staat vanwege een paar bouwvakkers de deur beneden open.. Dag hond! Niet luisteren natuurlijk, ik op m'n sloffen er achteraan in de sneeuw, duikt ie een tuin in. Om vervolgens te verdwijnen, spoorloos.
    Was er een doorgang naar 2 tuinen verder.. Ik had inmiddels maar schoenen en een jas aangetrokken en hoorde iemand in een tuin roepen bel anders de dierenambulance.. Ah, daar zit ie dus! Weer helemaal omgelopen (sloot ertussen) had een riem bij me en heb hem weer meegenomen. En nu lig ik op adem te komen :p

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hahaha neeeeeeeeeee wat een gedoe! Gelukkig is ie weer lekker thuis :)

Maar ontzettend balen van het niet kunnen slapen zeg, toch af en toe maar iets innemen inderdaad

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    fijn dat je toch nog ff hebt mogen spieken!!
    nou pff wat ben je er nou eigenlijk mee opgeschoten hihi....hou het maar bij dus het slapen!

@anzza hihi hopelijk lukt het je om zelf te maken...maar als ik op google zoek en dan op afbeeldingen krijg ik ontzettend veel dus als je daar niks tussen vind weet ik het ook net meer :)

@hier zo net ff snel de laatste boodschapjes gehaald...en ben werkelijk kapot!!!
    nu ff de voetjes hoog en zo ff de bijkeuken beetje opruimen en een kwarttaart maken want denk dat ik net niet voldoende vlaai heb...en dan nog ff tonijnsalade maken en dan niks meer :)

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Sasje, dat zei ik, heb heus wel gegoogled, maar het is gewoon niet wat ik zoek. Plus dat het een kleine fitting moet zijn, en veel lampenkappen voor een grote zijn. En de kleur/vorm staat me niet aan!
    En nou ja, zelf maken is net zo leuk ;)

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hoe mijn ochtend was... schokkend.
    ik kwam bij de gyn voor conrole en bevalling bespreken. de kleine doet het harstikke goed, groeit goed op schema, is iets zwaarder dan gemiddeld dus dat is goed. echter ben ik ineens toch een medische indicatie geworden.
    ze had in principe geen reden om nee te zeggen met ons niet inleiden plan, maar toen ze naar de onderzoeken van arnaud ging kijken kwam ze tot de ontdekking dat ik een groeistoring in mijn placenta had toen ik zwanger was van arnaud. placenta was wat kleiner dan normaal en er za een storing in. met als gevolg dat arnaud er niet genoeg voeding uit de placenta kon trekken.. dat is niet de reden van overlijden, maar die storing wel. dat kan leiden dat een kindje er van het een op het andere moment ermee kan ophouden. en het kan zo zijn dat je minder beweging gaat voelen.
    ze zegt dit wil niet zeggen dat dat zo was, maar ze dacht wel dat het meespeekde met arnaudje toen.

gevolg ze adviseert wel degelijk deze kleine meid tussen de 34 en 36 weken te gaan halen... over 4 weken moet ik terug, en dan weet ze of het 36 weken gaat worden of 34 weken. omdat het ophouden van leven in de laatste periode kan gebeuren. maar ze moest nog eea nakijken. kortom ipv niet inleiden krijg ik na ruim een jaar een vermoedelijke reden van overlijden van je kind en wordt er verteld dat het beter is dit kindje te gaan halen.

Hoe het met mij is.... ik ben van slag. heb al de nodige tranen weggepinkt want heb de laatse 4 weken van arnauds zwangerschap heb ik wekelijks aan de ctg gelegen ivm de verminderde beweging.. kortom als ze arnaud met 35 weken hadden gehaald toen ik van de trap gegleden was, was er niets aan de hand geweest dan was arnaudje nu bij ons

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    lieve doemaar!!!
    wat een nieuws zeg :(
    ontzettend jammer dat dit nooit eerder is besproken maar nu ff wordt benoemd :(
    hopelijk was je niet alleen daar!!!
    heel veel knuffels meid!!!!

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Doemaar, ik las je bericht net op fb..jeetje wat schrikken zeg! Zo vreemd dat ze dit niet eerder hebben verteld. Dan had je je er nu enigszins op voor kunnen bereiden.
    En inderdaad, je was en bent hopelijk niet alleen?
    Nogmaals, dikke knuff!

8. claudia1976

claudia1976 Bekend lid

8 nov 2010
    744
    0
    0
    Ach doemaar toch!!! Wat een schrik om dit nieuws zo te horen!
    Ik hoop inderdaad dat je niet alleen was en nu ook niet alleen bent!
    Jammer dat je de tijd niet terug kan draaien, maar dat is alleen maar achterom kijken en je moet nu vooruit kijken!! Dit meisje gaat het redden!!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou haha ik was wel alleen, het zweet brak me uit toen ik daar zat.... maar kwam ml tegen bij de bakker toevallig ik wilde broodjes halen en hij vlaai voor zn broer haha. dus vandaaruit verteld... ook hij was in shock en kwaad.... dat ze gewoon beter hadden moeten controleren en dat er alarmbellen vier weken er voor moesten gaan rinkelen omdat ik verminderd gevoel had en iedere week wel een keer of 2 aan de ctg hing.... maar dat is dus niet gebeurd...

10. Within

Within Niet meer actief

Zo doemaar dat is even goed schrikken! Zeker als je dan weet dat het Arnoud had kunnen redden misschien... Plus dat je de zwangerschap van je meisje nu ook opeens heel anders ziet lopen dan je je had voorgenomen..
    Ga je er nog iets mee doen (klacht indienen?) of niet?

*knuffel*

Hier komt m'n kraampakket net binnen :) wat een horror doos eigenlijk :p en met zetje de zebra erin!

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ohhh zit er nog steeds zo een f*cking zebra in

geen idee of ik een klach ga indienen.... heb ik nog geeneens over nagedacht om dat te doen

12. Within

Within Niet meer actief

Jep, hij kraakt en knispert ook nog! Nu nog even ver uit de buurt houden van de katten dus..

13. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Eerst alles maar eens rustig laten bezinken denk ik Doemaar...voel je je wel weer iets rustiger?

Wat is dat voor setje? In mijn kraampakket zaten een knuffel en doek in een vieze bruintint..wie dat heeft bedacht :S

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Anzza ja ben wel iets rusiger, ben ook effe aan het googelen geslagen. en op zich halen met 34 weken (in het ergste geval) is nog niet heeeel erg ze zijn voor 99% compleet
    maar je wil dat eigenlijk niet. en in de couveuse al helemaal niet, maar dat is in principe dus alleen als het kindje effe wat moet aansterken een paar daagje.. je wilt het niet, maar geen kindje wil je nog minder

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hihi ook hier vandaag het kraampakket binnen gekregen..ik vond dat er wel leuke dingen in zaten..buiten het kraamverband dan hihi!!

16. Within

Within Niet meer actief

Ja als je daar naar gaat kijken vraag je je echt af wat voor bloedbad dat gaat worden!!

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Within, jep van die zebra's heb ik er al 2..... strax dus 3....
    och dat bloedbad valt wel mee... zie het als een hele heftige menstruatie;)

@sasje, jij hebt toch ook cz... hmmm dan zal ik het met een week of 2 ook binnen krijgen

weet je wat ik nog het meest kwalijk vind, is dat het overlijden van arnaud voorkomen had kunnen worden als ze naar de signalen keken.... maar niemand trok zn bek open dat ie klein was, licht was, of een kleine placenta.. en dat ik de laatste 4 weken 2 keer in de week soms 3 keer zei ml net.... aan het ctg lag voor hartje en bewegingen.. met een beetje extra onderzoek had dit dus voorkomen kunnen worden....
    en dan kan iedereen zeggen, nou jij hebt met max 10 weken je beebje in de armen.. klopt en dat is de leuke keerzijde er aan maar dat neemt niet weg dat we 1.5 jaar niets wisten en ineens een meewerkende factor hebben al dan niet de oorzaak hebben gevonden.
    dat ik ineens van niet inleiden naar vroeg inleiden ga, dat ik onde controle van ook de gyn kom te staan (meer) dat ik van een soort van indicatie, geen indicatie naar EEN indicatie ga. ik moet me daarop aanpassen.. en heb een man hier bij me zitten die gewoon woest is dat dit gewoon voorkomen had kunnen worden
    en nu moet ik me maar even herpakken en doodleuk doorgaan.. terwijl het vanaf nu met 32 spannend gaat worden. dat is wel even lastig
    zoals je leest gaan er nog wel wat emoties hier over en weer.

18. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Jezus doemaar ik zag het net op Facebook.. Wat onwijs heftig.. En wat erg dat je dat dan zo even te horen krijgt. Ik snap dat er van alles door je heen gaat.. Lijkt mij zo moeilijk, jullie stonden naar wat ik hier altijd las redelijk relaxt in deze zwangerschap, wat ik heel knap vond gezien jullie voorgeschiedenis, hier door wordt alles weer opgerakeld en zet alles weer op z'n kop.

@ kraampakket kwam hier een week geleden binnen. Heb m snel weer dichtgedaan en in de kast gezet ;)

Vanmiddag behoorlijke krampen gehad, heb al vanaf maandag zeer regelmatig harde buiken, de ene dag erger dan de ander maar vanmiddag kreeg ik er toch een partij rugpijn en buikpijn bij. Uiteindelijk toch de vk maar gebeld maar er blijkt niks aan de hand te zijn. Zolang het niet regelmatig is of niet meer dan 7 per uur mag het allemaal. Maar man wat word je hier onzeker van, ik zat nog net niet te janken. Heb vanochtend nog wel even een buikfoto gemaakt in Tokkie outfit ;)

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    Goedemorgen meiden

doemaar hopeluhk heb je een beetje kunnen slapen :(?

river mooie buik hoor...vind hem echt al groot worden voor je eerste zwangerschap en voor 1tje ;)

hier pijn in voeten/ benen...krijg steeds meer vocht bleh vannacht met kussen onder benen geslapen maar nog dteeds veel pijn zodra ik loop.
    hier lag om half 3 in bed en ja nu alweer wakker..lig wel nog in bed....ga zo maar ff douchen en poetsen en was draaien en verder lekker niks...

Deel Deze Pagina