Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja langzaamaan hebben we alles geregeld :)

hier al de hele dag niks aan doen hihi....straks naar een verjaardag....

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Goed zo! Vocht al iets minder?

Within, voelt het al beter?

3. Within

Within Niet meer actief

Nee niet echt :p duurt 3 dagen voor het minder word volgens de bijsluiter? Het is mijn eerste keer dus ik word er sowieso al gek van xD kan niet tegen pijntjes in dat gebied, blaasontsteking vind ik ook zo vreselijk..

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Schimmelinfectie is ook verschrikkelijk :S had er ook best snel last van voor de zwangerschap, jammer genoeg! Nu weer niet, gek genoeg :D

5. Within

Within Niet meer actief

Houden zo :p

Hier zojuist de raamsticker en verdere versiering besteld :D
    Weer wat om af te strepen, nu niet meer van gedachte veranderen kwa naam :p

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik vind een blaasontsteking ook hels.. Vaak omdat die bij mij als poepen op komt zetten maar vaak gelijk wel zo heftig is dat ik bloed pies. Even afkloppen want ik heb er al 3 jaar geen last meer van maar heb periodes gehad dat ik ze zowat aan de lopende band had.

Schimmelinfecties daarentegen voel ik opkomen dus ben vaak ruim op tijd met smeren. Dan ben ik met een dag al van de klachten af. Ik was daar heel gevoelig voor, daarom ook standaard crème in huis. Maar ook daarvoor geldt, ff afkloppen want heb ze al een hele tijd niet gehad.

Had de schimmelinfecties altijd na antibiotica.. Kreeg als ik blaasontsteking had en antibiotica kreeg na een aantal keer ook standaard een ei erbij om het voor te zijn.

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb beide nog nooit gehad gelukkig.

within wat voor raamsticker heb je besteld? ook 1 op maat late maken of een standaard sticker?

8. Within

Within Niet meer actief

Standaard sticker, van Nijntje met een ballon in z'n hand. Gelijk ook slingers en ballonnen erbij besteld

9. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Goedemorgen!
    Iedereen leuk weekend gehad? Wij hebben gisteren een gezellige middag/avond gehad bij een oom en tante. 3 kleine kinderen waaronder 1 baby en de andere twee zijn helemaal gek van ons, zo lief :D

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

nee hier nog steeds veel pijn van vocht...ik slaap nu ook al 2 nachten met kussen onder mijn voeten maar ook dat helpt niet echt..of ja vocht wordt wel iets minder na een nacht maar zodra ik opsta is het ook weer meteen terug.....
    net op de weegschaal gaan staan.....zit nu op 10 kg erbij...of ja wel incl de 7 die er vanaf zijn gegaan....dus anders zit ik nu plus 3 met startgewicht...klinkt toch anders dan 10 hihi!!

11. Within

Within Niet meer actief

Doe je nog netjes sasje!

Ik begon met 46 kilo, viel eerst af naar 43 en inmiddels zit ik op 54.

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Valt reuze mee dus ;) Wel vervelend dat vocht. Ik merk het alleen af en toe in mijn voeten, als ik mijn laarzen aantrek, verder gelukkig nog geen last!

13. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hahaha waren we alweer tegelijk Within :D

Ik zit nu op 4,5 kilo erbij, en dat terwijl ik al zo lang thuis zit en dus minder beweging heb, ben ik wel erg blij mee :) maar ja, als de kleine het maar goed doet, het belangrijkste. Gewicht zien we straks wel weer!

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ow ik schrok me al rot...ik dacht pff 10 kg...en ik moet misschien nog 10 weken waarin juist het gewicht gaat bijkomen hihi!!
    maar within jij zit dus ook plus 10....hihi!!

15. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Officieel nog 11 weken! Ik kijk echt zo uit naar hem dat ik haast zin krijg in de bevalling ;) nu niet uiteraard maar hoop dat de echo mevrouw goed heeft gegokt en dat hij lekker eind april komt ipv 6 mei ;)
    Ben echt zooooooo benieuwd naar hem.

@ kilo's ik zit nu op +2 maar eigenlijk hou ik mij er niet zo mee bezig. Wie weet vliegt er straks nog wel 15 aan in de laatste weken ;) mijn gewicht gaat een beetje in een golf, ik eet veeeeeeel minder maar wel veel gezonder dan voor mijn zwangerschap.

16. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    #4276 Anzza, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Hoezo heeft ze jou einddatum dan eigenlijk 'aangepast'? Mijn vk zei nog dat het niks zegt over wanneer de kleine komt namelijk, aangezien ons meisje ietsje kleiner is. Of bedoel je meer dat je hoopt dat ie wat eerder komt, aangezien ie al wat groter is en dat best zou kunnen :)

17. Mea

Mea Lid

2 sep 2012
    80
    0
    0
    Zo hè hè ik ben er weer een beetje. Alleen nog wat verkouden en een zere rug (verkeerde beweging). Nu manlief nog en dan zijn we er weer doorheen.

Within balen die schimmelinfectie, kan zoooo jeuken, ook gehad tijdens tweede zwangerschap, jak. Wat weeg jij weinig normaal zeg, ben je ook klein? trouwens ook tijdens zwangerschap weeg je niet veel haha.

Sasje kan me voorstellen dat het watbpittig wordt zeg met twee baby's in je buik, balen van het vocht! Dat kan zo pijn doen op een gegeven moment. Rusten en bewegen ook afwisselen helpt mss ook wel. Geen idee hoor. Heb je een gevoel of de baby's veel eerder gaan komen?

Riverr wow pas 2 kilo, dat is fijn! Maar wat je zegt, het is belangrijk dat het met baby goed gaat, gewicht komt vast wel goed.

Anzza hoe staat het met de knutselarij? Had jij nou ook een uiltjes mobiel gemaakt? Dat lijkt mij leuk nl...

Hoe is het verder met iedereen?

Hier heeft buik een flinke groei doorgemaakt, men wat wordt hij groot haha, kreeg er vanmorgen op school ook commentaar op (zo zeg, je hoeft niet lang meer zeker) grrrr. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. Verder is baby best rustig nu.... Vind het af en toe best spannend worden ook al is het nr 4 of mss juist wel daarom, ben me zo bewust vd risico's, bij nr 3 ging het bijna mis bij de bevalling nl dus ik ben best een beetje angstig geworden terwijl ik dat voorheen helemaal niet had en ik verder ook goede bevallingen heb gehad. Pieker soms wat veel.... Nou goed, gelukkig heb ik nog 12 weken om er naartoe te werken....

18. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ze hebben hem niet aangepast. Maar omdat het onduidelijk was hoe lang ik zwanger was want stoppen met de pil, zwanger werd miskraam en daarna eigenlijk weer zo zwanger maar had geen gelijke cyclus dus we konden ook niet terug rekenen. Maar alle echo's na de termijn echo (die had ik met 8 a 9 weken) loopt hij precies hetzelfde aantal dagen voor. Dus ze hebben niks aangepast maar ze heeft wel gezegd dat er een kans is dat ze er toen net een hele of een halve mm naast heeft gezeten met de termijnecho en dat het dus heel goed kan dat de uitgerekende datum eigenlijk iets eerder ligt, zo op 27 april. Maar ze houden hem officieel gewoon op 6 mei, ze stellen hier na de termijnecho niks meer bij.

Mijn gevoel zegt ook eind april en met mijn eigen berekeningen (had toen online wat zwangerschapstesten besteld en kreeg daar gratis ovulatietesten bij, die had ik voor de grap 's een keer gebruikt en had met die ovulatietest gelijk de eerste keer een dikke streep. En omdat wij toen nieuwsgierig waren hebben we de dagen er na de overige 4 ook nog gebruikt en toen werd het elke dag minder) klopt de 27e ook beter dan de 6e. Maar het hoeft allemaal niks te zeggen want het kan ook zijn dat hij er lang over heeft gedaan om in te nestelen. Maar ook dat kan haast niet want een aantal dagen na die dikke streep op die ovutest heb ik een dag enorme last gehad van lage menstruatie rugpijn en gewoon een rottig gevoel in mijn onderbuik.

We zien wel wanneer hij komt, het maakt ook eigenlijk niks uit maar ik zou het in elk geval niet erg vinden als hij op de 27e komt ;)

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    river als je pech hebt moet je tot 42 weken lopen hihi dan duurt het nog 2 weekjes langer :)
    maar ik ben ook aan het aftellen....nog max 10 weken!!!
    kijk er ook naar uit...

hier 1e witte babywas staat aan :) zal overigens wel bijna klaar zijn en heb meteen plaats gemaakt in keukenkastje voor flesjes, en melk en waar als het dadelijk droog is de spuugdoekjes en slabbers in komen te liggen :)
    dacht dat ik niet zoveel had maar schrik er eigenlijk toch wel van :) en dan heb ik het allleen al over de witte was hihi!

@mea fijn dat je weer redelijk bent opgeknapt!!
    uhm ik zelf denk dat ze idd eerder gaan komen....denk rond 34/35 weken!

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Overtijd kan inderdaad ook! Maar ook dat is prima!

Deel Deze Pagina