Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ow gelukkig polka!!!
    sow dat is wel al zwaar of niet?

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Gelukkig maar polka!

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Goedzo polka!

Vandaag 30 weken! En vanavond een huilbui gehad omdat alles zo snel gaat en er straks zo veel gaat veranderen. Ik kijk zo uit naar zijn komst maar besef mij ineens zo erg dat mijn/ons leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Zag vanavond die kleine kleertjes aan t wasrek hangen en toen kwam t ineens zo binnen allemaal.. Over uiterlijk 12 weken is hier gewoon zo'n klein mensje in huis, helemaal afhankelijk van ons. Ik ben zo benieuwd naar hem en voel nu al zo'n liefde voor hem maar tegelijkertijd vind ik het zo fijn dat hij zo lekker in mijn buik aan t bewegen is.. Gaat mij echt te snel.. Maar toch wil ik hem ook graag ontmoeten.. Vaag..

Nou hoop sentimenteel gedoe haha maar misschien dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Misschien ook niet haha ;)

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

wat een rust hier!!!

@river ergens begrijp ik wat je bedoeld maar ergens ook niet hihi!! ik heb nog steeds het besef niet dat er dadelijk 2 hummeltjes bij komen hier!!
    heel vreemd om te zeggen i know maar het is zon moeilijk en zwaar traject voor ons geweest dat het ongelooflijk is en blijft!! uberhaupt dat ik zwanger ben, dat had dan ook wel helemaal niemand verwacht laat staan van beide embryo's! ik denk ook ergens een heel groot stuk zelfbescherming voor me zelf want stel dat er toch iets fout gaat....ik weet het niet kan het ook niet beschrijven/uitleggen hoe ik me voel :(

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja het is toch eigenlijk allemaal te bizar.. Jullie krijgen er zelfs 2! Ik kan 1 nauwelijks bevatten haha En helemaal als je zo'n traject gehad hebt dan lijkt mij alles nog intenser. En als het er dan nog 's 2 blijken te zijn helemaal!

Ik heb momenten dat ik 'vergeet' dat ik zwanger ben en momenten zoals gisteravond. Die kleine spulletjes aan het wasrek, daarna strijken terwijl de strijkbout nog groter is dan het rompertje. Gewoon bizar idee dat er straks zo'n klein minimensje is die zo afhankelijk van ons is. En tegelijkertijd hoop ik zo dat mijn vriend en ik zo blijven als we nu zijn. We hebben het zo leuk, nog nooit zo gek op iemand geweest. Ik heb helemaal geen aanleiding om te denken dat we straks anders gaan doen tegen elkaar in negatieve zin hoor maar nu alles toch zo dichtbij komt zijn dat ineens allemaal dingen waar ik over na ga denken. Ik hoop dat we nog dichter bij elkaar komen en dat ik hem meer begrijp, hij weet hoe het is om vader te zijn en ik weet niet hoe het is om moeder te zijn. En als ik hem zo zie met die kleine kleertjes of laatst op kraamvisite en zo betrokken is en mij zo goed helpt als ik mij rot voel en te eigenwijs ben om dat te zeggen dan ga ik nog net niet janken omdat ik het allemaal zo schattig vind wat hij doet hahaha!

Nouja hoop emoties, weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. Ik ben absoluut niet depressief of iets hoor haha maar nu alles zo dichtbij komt.. ik kijk zo naar hem uit, ben zo benieuwd naar hem. Ik ken mezelf helemaal niet zo, zo 'watterig' ;) Toch grappig wat het met je doet..

En sasje jouw moppies gaan het vast super doen! Maar ik snap je angst en daarom de zelfbescherming wel! En ik denk er nu al vaak over hoe het straks is met 1, ik kan mij haast niet voorstellen hoe het is met 2.. 2 schattige kleintjes, 2 mensjes die afhankelijk van jullie zijn. Het blijft toch een wonderlijk iets.

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Zooo, weer controle gehad en goedgekeurd! Meisje lag lekker in Stuit :D

7. Mea

Mea Lid

2 sep 2012
    80
    0
    0
    Ha meiden,

Daar ben ik ook weer. Na drukke dag werken gisteren.

anzza ah gezellig een dwars dametje! Maar nog geen zorgen daarover toch? Verder alles goed? Is je mobiel al af? Grrrrrr wat zuur van je contract zeg, en dat moet dan zo over de telefoon... Werkte je nu fulltime dan? Helaas gebeuren dat soort dingen zo vaak. Sterkte met t zoeken alvast naar een nieuwe baan, maak je je zorgen?

Sasje, ik begrijp dat t n zwaar traject was om zwanger te worden, echt bijzonder dat je dan nu bent, waar je bent hè. Positief blijven en vertrouwen op je hummeltjes! Voorlopig zitten ze nog goed.

Riverr oh ik herken het helemaal, je wilt dat het blijft zoals het gaat, maar ook zon zin in je kleine mannetje. Ik heb dat ook, soms wil ik dat baby er al is en soms kan het zwanger zijn me niet lang genoeg duren. Oh enne jij vertelde ook over je buikpijn, ik blijk een blaasontsteking te hebben, zit nu aan een kuur dus als het aanhoudt mss even laten checken!

Within, jij treft het ook niet hè, heel veel beterschap, hopelijk slaat je kuur snel aan! En knap je snel op.

Doe maar, hoe gaat het?

Polka wat goed dat ze zo gegroeid is!! Dat doet een mens goed hè. En jouw bloeddruk dus ook weer ok, fijn zeg!

Zo buiten mijn harde buiken en buikpijn door de blaasontsteking gaat het goed, gisteren bij de vk ook weer goed gekeurd. Ze moest echt lachen om mijn buik, blijkbaar hebben de broers en zus van deze baby voor zoveel ruimte en soepelheid gezorgd dat baby het vast heerlijk heeft daarbinnen. Voelde allemaal goed aan. Ze heeft de aantekening gemaakt bellen = rijden ben benieuwd of iedereen (man en vk) op tijd is als het begint, ik beval nogal snel nl. Ze zei zelfs dat er 2 vk's bij mij inde wijk wonen dus desnoods moet manlief er dan 1 halen haha. Maar hopelijk begint het gewoon s nachts zodat man thuis is....we zullen zien, vind dat best spannend weer.... Marokko wel fijn, ben ik er zo vanaf hihi.

8. Mea

Mea Lid

2 sep 2012
    80
    0
    0
    Claudia vergat jou ook nog, fijn hè weer in net ritme na een vakantie. Alles weer even normaal hihi

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    fijn dat alles goed is anzza en mea!!
    toch altijd weer een geruststelling he :)

enne hoe snel ben je bevallen van de vorige dan mea?

anzza ligt ze vaker in stuit?

10. Within

Within Niet meer actief

*steekt haar zieke hoofd even om de hoek*

Heb het goed te pakken hier! Longontsteking in m'n rechter long, gekneusde ribben, griep (morgen uitslag welk virus) en gewoon belabberd. Komt door m'n verminderde weerstand zei de dokter net dat alles in 1 keer komt. Kuur begint wel te werken volgens haar, het word eerst erger voor er verbetering optreed. Ja, dat merk ik wel. Veel rust houden, veel drinken en slapen.
    Heb voor het hoesten pilletjes gekregen die het niet genezen maar de kriebel tegenhouden, dit vanwege m'n ribben. De AB moeten de rest nu oplossen. Daarnaast 2x2 PCM per dag + m'n normale medicijnen en de kuur die ik nog heb van m'n schimmelinfectie... Hele apotheek hier maar voor de kleine kan het geen kwaad is ook net weer bevestigd.
    Mocht zelfs van mazzel spreken dat ik het nu heb, dan is m'n lichaam straks helemaal klaar en uitgerust voor de bevalling. Ze houden me goed in de gaten!

Vanavond groeiecho bij de VK, hoop dat ik een beetje stil kan liggen xD

En dan ga ik nu even teruglezen.

11. Within

Within Niet meer actief

Dekens: wij hebben er tot nu toe 3. 1 voor in het ledikant (heeft mijn man nog onder gelegen) en 2 hebben we bij de maxi cosi gekregen.

Anzza wat rot dat ze dan perse willen dat je 4 dagen terugkomt! Hopelijk vind je snel een ander baantje, het is niet makkelijk in deze tijd!

Polka blij dat ze weer bij is met de groei! Mooi gewicht al!

We bereiken allemaal de 30 weken grens bijna of zijn er al.. Wow de tijd vliegt. Nog max 12 weken dan zijn we (weer) mama... Zo raar om dat te beseffen! Ookal kan ik die schoppen nu wel ff missen met m'n ribben, ik ga me toch wel leeg voelen als hij geboren is! Even die momentjes samen enz.. Maar ben tegelijk ook zo benieuwd naar hoe hij er uitziet!!

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    het is de week van de groeiecho's geloof ik ;)

balen dat je zo beroerd bent within!!

13. Mea

Mea Lid

2 sep 2012
    80
    0
    0
    Jee within klinkt heftig daaro....

Sasje bij de 1e braken mijn vliezen en 2 uur en 10 min later mocht ik al persen (weeën storm!) hij bleef hangen toen dus naar zkh en uiteindelijk met tang gehaald, hij was er na 4 uur totaal. Bij de 2e braken om 3:16 uur mijn vliezen, geboren om 3:57 uur! Vk kon hem net aanpakken nog... En bij de laatste vanaf de eerste wee na 1 uur en 5 min was ze er. Dus dat gaat echt vlot, hopelijk deze keer ook.... Maar ik kan niet eens int zkh bevallen zei de vk, dat haal ik schijnbaar niet, niet dat ik dat wil hoor, maar toch. Denk overigens niet dat deze sneller is, nr 2 spant echt de kroon haha.

14. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Zo, nu even reageren op iedereen! :)

Riverr, hoe is het nu? Je emotionele momentje weer achter de rug? :) Het is ook enorm vreemd, straks een kleintje in huis. Waar je volledige verantwoordelijkheid voor hebt. Waar jij voor moet zorgen..zo bizar! Maar hoe jij zo op me over komt hier, geloof ik dat je een ontzettend leuke en lieve mama zal zijn!

Sasje, ik snap je angst ook wel. Alhoewel ik ook denk dat dat voor jou veel sterker is, omdat het niet vanzelfsprekend is geweest voor jullie, het zwanger raken. En dan ook nog eens een behoorlijk pittige zwangerschap zo..pff..

Mea, fijn dat je ook weer goedgekeurd bent! Begint de pijn van je blaasontsteking wel al wat weg te trekken?
    Stuit is inderdaad niet erg, maak ik me totaal geen zorgen om. Ze heeft gewoon nog lekker de ruimte, dus groot gelijk dat ze het er nog even van neemt :D
    Mobiel hangt nu boven de box, maar ik mis nog iets...zal morgen echt eens even een foto plaatsen, dan heb je in ieder geval een idee!

Within, flink ziek dus zeg, bah! heel veel beterschap! Maar gek idee he, je buik straks leeg. Maar kan me voorstellen dat je dat schoppen totaal niet zal missen! Ik heb gelukkig nog weinig last van evil schopjes :D

Ben gewoon alweer 31 weken ook..gaat zo snel!

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja daarom ik kan mijn gevoel niet goed omschrijven.....vriend en ik zijn beiden ook heel bang voor de bevalling...aangezien er altijd wel iets mis gaat wat er dan ook maar mis kan gaan....vandaar ook mijn keuze voor een ks!
    niet dat daarin nooit iets fout kan gaan maar is voor mijn gevoel veiliger.....ben benieuwd morgen of nr 1 nog in stuit ligt :) en ga morgen ook maar eens vragen met hoeveel weken ik de tas klaar moet hebben staan enz.

16. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Kan ik me voorstellen dat je dan voor een keizersnede kiest. Voor jou zal het wel veel zwaarder zijn daarna, maar ik denk dat ik er qua kindjes ook een beter gevoel bij zou hebben :)
    Ja, jij zal wel eerder richting ziekenhuis moeten! Spannend zeg!

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @polka fijn dat de kleine een groeispurt heeft gemaakt. goed nieuws voor jou

@within beterschap meissie.

@anzza, he gatver balen meis dat je werk afgelopen is na je verlof. hopen dat je gauw wat anders vind.
    haha een stuitligger... ach draait vast nog wel.. tijd zat;)

@dutchdiva, ook al ziek... hopen dat jij ook weer snel opknapt

@mea, thx hier alles goed hoor, maar soms wat lastig bijhouden omdat ik ook bij de mei mamas 1ste en 2de deel lees hahaha. hoezo druk met reageren ;)

@river, knuffel voor jou, tja er gaat ook een hele hoop veranderen maar wel leuk hoor

@dekens hier 3 maar dat komt omdat ik 3 van linette had waarvan ze dr 1 zelf nog heeft, en heb er nog 1 gehad..... en dan nog een dekbedje voor in de wagen.... maar gebruik toch maar 1 of 2 dekens.. daarnaas heb ik nog een sloot slaapzakken dus deken in deze is extra

voor de rest weinig nieuws hier, ml heeft het goed te pakken met de griep hopen dat ie zondag weer is opgeknapt want dan moeten we naar driebergen voor een familiefeestje
    de nieuwe gyn waar ik vandaag afspraak mee zou hebben is wegens persoonlijke omstandigheden vandaag niet daar.. nieuwe afspraak voor nu op 13 maart wat ik veels te laat vind omdat ik dan al 30 weken ben, en als het idd 34 weken is, dan moet ik 4 weken erna al bevallen... beetje nogal balen dus.... en ga niet naar een andere gyn met de kans een assistent of wat te krijgen... met dat ik dit typ wordt ik ook gelijk zwaar geirriteerd... k*t ziekenhuis weer.... kan er ook iets makkelijks gaan aub
    auto gisteren goedgekeurd... appeltje eitje... ben ik ook weer vanaf.
    nou ga douchen, aankleden en zorgen dat uk strax op schoool komt

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen ik ben er straks weer...ga nu richting zh voor groeiecho en controle gyn en daarna naar de stad de laatste inkopen doen!!

19. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Doemaar, ja die heeft nog alle tijd! En nou ja, als ze de ruimte heeft, waarom niet he ;)
    Balen weer van je gyn! Snap niet dat ze je niet eerder er ergens tussen stopt, wel fijn als je even op tijd weet waar je aan toe bent!

Sasje veel plezier en succes!

Ik hoop vandaag een pakket van de babydump te krijgen, met de laatste dingen :D Ook luiers besteld via de wehkamp, heb ik daar ook alvast wat van staan ;)

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    @ anzza haha ja dat emotionele is er wel van af maar ik vind het nog steeds wonderlijk dat dat besef er zo ineens is.. En misschien komt het ook wel omdat ik dit voor 99% zeker maar 1x mee ga maken. En het daarom allemaal extra bewust wil mee maken en van wil genieten.
    Wat belachelijk trouwens van je werk.. Mogen ze zoiets wel doen.?

@ Within jeetje je bent goed ziek! Ik zou mij totaal niet prettig voelen bij die hele apotheek die naar binnen moet maar als ze zeggen dat het geen kwaad kan dan zal dat uiteraard ook zo zijn. Ik hoop dat je snel een beetje opknapt!

@ Doemaar aaah uitgerekend jullie gyn.. ik zou het ook een beetje te laat vinden.. Ze kunnen niks anders regelen voor jullie.?

Ik ga zo nog even richting de VK, ben benieuwd of hij nog steeds hetzelfde ligt, voor mijn gevoel wel, even kijken of ik gelijk heb. Ik heb volgende week pas mijn groeiecho, zin in!

Deel Deze Pagina