Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    goed zo within, heel verstandig om gewoon te gaan bevallen..... maar laat beeb nog maar even zitten met je 33 weken ;)

@anzza ohhh meid nog 2 weken en dan mag je beeb ook daadwerkelijk komen, en mag je thuis bevallen..... jaaaa einde in zicht.

hier over 3 weken het zh in en dan rekken tot 37.... we zullen zien

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ja, gek idee hoor!

Maar jullie gaan het toch op die manier doen? Betekend het dan dat je wordt opgenomen en de kleine constant in de gaten wordt gehouden?

3. Within

Within Niet meer actief

Ik was het wel van plan ja om hem nog even te laten zitten! Maar ben toch wel nieuwsgierig hoe die kleine terrorist eruit ziet..

Anzza; gaat goed. Zit lekker in m'n vel en heb me er maar bij neergelegd dat ik voorlopig weinig slaap en dus overdag m'n rust maar moet pakken.
    Was me wel gezegd dat als ik rust in m'n hoofd zou hebben, ik eindelijk naar m'n lichaam zou gaan luisteren en dat voel ik! Maar goed, dat is tijdelijk en dat is het waard.

Doemaar toch op die manier? Spannend! Dan komt het opeens wel dichtbij ja.

Ben vandaag niet veel hier, straks gaat de wekker (ik ben weer eens veel te vroeg wakker...) en dan begint het :p filmpremière, verjaardagsvisite met high tea en daarna naar m'n moeder. Oh ja en tussendoor nog even ergens wat boodschapjes doen xD en veel in de auto zitten. Denk dat ik bij m'n moeder thuis maar even mijn oude bed op zoek ^^

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    @ within haha laat inderdaad nog maar even zitten! Maar volgens mij bedoel je het ook niet letterlijk ;)

@ anzza jij gaat hard! Al bijna 35 weken!

@ doemaar voor jou ook zeer spannend allemaal!

Hier gister eindelijk het ouderschapsverlof geregeld met m'n werk, daarna ook gelijk officieel het zwangerschapsverlof geregeld want die zou officieel in gaan op 26 maart. En loopt gewoon nog anderhalve week door na de zomervakantie haha ik mag niet klagen, ga pas weer werken als het kleintje al weer 15 weken is.

5. Within

Within Niet meer actief

Oh ja! Verlof is hier ook goedgekeurd, kreeg donderdag de brief van het UWV :D en het gaat volgende week al in. Heerlijk dat dat ook weer geregeld is.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja lekker he, weer wat geregeld!
    Was ook erg blij met m'n ouderschapsverlof, kan een jaar lang elke woensdag thuisblijven en die dag toch voor 55% betaald krijgen. Ik ben een blij mens ;) was ik al hoor haha!

En moet eerlijk zeggen dat ik mij erg goed voel. Slaap nog heerlijk, amper last van pijntjes. Kan alleen echt nog maar korte stukjes lopen anders krijg ik enorme druk daar beneden en weer last van ischias. Dus alleen nog mini stukjes.

Bizar idee dat ik over max 8 weken ons kleintje al bij ons is..

7. Within

Within Niet meer actief

Heb je het dan ook dat je op een andere manier van dingen geniet? Ik wel.. Zo van "straks is de kleine erbij" of "nog maar even met z'n tweeën"

Fijn dat je je zo goed voelt!

*gaat zich nu haasten* moet over 10 minuten weg..

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @anzza ja zo gaan we het doen, en per halve week bekijken hoe mijn state of mind is....

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey lieve meiden,

ik heb ook eindelijk weer eens ff zin om achter de laptop te gaan zitten...

@dutchdiva fijn dat alles klaar is nu!!

@doemaar fijn dat jullie een besluit hebben genomen, en leef idd van dag tot dag meid....komt goed!!

@within veel plezier vandaag!!

@hier redelijke nacht gehad afgelopen nacht....alleen gisteren weer flink overgeven....volgens mij kan ik die ijzer tabletten niet verdragen...dat ik er maagzuur van krijg....dus vandaag neem ik ze eens ff niet in...en dan kijken of het helpt...want al 2 avonden boven de wc hangen wat eigenlijk niet meer gaat vanwege het vocht is niet echt een s6!
    dinsdag worden er steunkousen aangemeten in de hoop dat het mijn vocht in ieder geval gaat verlichten zodat ik me weer iets beter kan bewegen zonder zoveel pijn te hebben!
    gisteren gesprek gyn gehad...en hij wilt ze niet voor de 36 weken halen....natuurlijk begrijpelijk want mijn voorstel van 34/35 weken zag hij niet zitten omdat ze dan in couveuse moesten en 20% procent toch de nodige opstart problemen heeft dan....dus dat wilt hij liever voorkomen....dat snap ik...maar dat neemt niet weg dat ik niet meer kan....helaas kan ik hij weinig voor me betekenen dan dat ik af en toe een nachtje kom slapen in het zh om bij te tanken zodat ik plat gespoten wordt.....dus nou ja dan gaan we dat maar doen wanneer ik echt niet meer kan....en voor de rest kijk ik de weken om :(
    zal als het erop aan komt alsnog wel 37 weken zijn wanneer ze gehaald worden...want met 36 weken wilt hij het nogmaals bespreken...dus tja die week zal wel geen plek meer zijn enz..dan heeft ie alsnog zijn zin :)
    maar goed nog max 4 weken...dus ik begin af te tellen en hoop ergens stiekum dat de beebs het moe zijn rond de 35 weken en zelf willen komen :)

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Within: 'kleine terrorist' hahaha! Maar wel goed dat voor jezelf een beslissing hebt genomen! En nu proberen die rust in je hoofd vast te houden! En inderdaad genieten van die laatste dingen met z'n tweetjes... raar idee he...

@River: super dat je je zo goed voelt! Houden zo zou ik zeggen! Hier ook nog maximaal 8 weken tot we ons kleintje in de armen kunnen sluiten. Blijf het een vreemd idee vinden, maar kan niet wachten om te zien wie ons wonder nou eigenkijk is!

@Doemaar: niet niks allemaal, dat vooruitzicht voor de ziekenhuisopname. Maar er ligt tenminste wel eindelijk een plan. Hopelijk brengt dat ook de nodige rust!

Hier volop bezig met het afronden van alle werkzaamheden. Ik heb me voorgenomen om na mijn laatste werkdag ook echt klaar te zijn met alle werkzaamheden voor school. Dat is een hele uitdaging, maar ik doe mijn best. Verder gisteren eindelijk het eerste babywasje gedraaid, zo schattig die mini-kleertjes aan de waslijn hihi. Vandaag lekker op mijn gemakje bezig met het project-geboortebord... Leuk leuk leuk!

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dutch nee klopt maar prematuur ook niet..... ga gewoon er vanuit dat we de 37 weken kunnen benaderen :)

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Prematuur is zeker ook niet niks. Maar jij gaat die 37 weken halen! Dat gaat jullie kleine meid gewoon volhouden; kom op wondertje! En al had je het liever anders gezien, als daar een opname voor nodig is dan moet dat inderdaad maar. Ik doelde ook meer op de hele toestand... Ik kan me er niks bij voorstellen, maar leef wel met je mee!

13. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Within, kleine terrorist, haha! Maar super dat het beter met je gaat!

RIverr, heerlijk dat je je zo goed voelt! Goed om te horen :)

Doemaar, wat een ontzettend spannende, maar ook rottijd, lijkt me dit voor jullie. Kan het me niet voorstellen hoe dat moet zijn. Maar in ieder geval heel veel sterkte voor jullie! :)

Mn vriend is de laatste dingetjes aan het ophangen, dus ik hoop morgen eindelijk foto's te kunnen plaatsen!

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Sasje: wat een ellende allemaal zo kun je toch niet genieten :( hopelijk zit je na de bevalling op een prachtige roze wolk.
    Ik heb het wel eens vaker gehoord dat je onwijs misselijk etc word van ijzertabletten. Als je ze lust kun je proberen om elke dag een mango te eten. Staan er om bekend om veel en snel ijzer in je lichaam te laten opnemen. Het is ook een vrucht die word aangeraden bij zwangere vrouwen.

Doemaar: pfoe ben je niet onwijs zenuwachtig voor de ziekenhuis opname? Of ga je er vol goede moed in?

15. Within

Within Niet meer actief

Ik werd ook altijd ziek van ijzertabletten. Nu ook van m'n zw. Vitamines, als ik ze nuchter met water in neem kan ik naar de wc rennen. Dan maar met zuivel en na het ere, gaat een stuk beter.

Doemaar dikke knuffel! Jullie meisje gaat het gewoon halen, die 37 weken. Denk maar zo, elke dag is er weer 1 extra.

Anzza ben heel benieuwd!

Hier gisteren een enorm drukke dag gehad, wel erg gezellig. Ik heb mijn familie jaren niet gezien/gesproken en sinds vorig jaar is er langzaam aan weer contact. Omdat haar gezin zo groot is, viert mijn oma haar verjaardag altijd met een high tea in een restaurant. Erg gezellig! Ik ben haar naamgenoot en ze vind het zo mooi dat ik nu zwanger ben. Ze raakt er niet over uit gepraat hoorde ik xD aan het einde van de middag had ik wel zoiets van "en nu weer aandacht voor mij ipv m'n buik" toen we weggingen. Nog even bij m'n moeder geweest en we waren half 1 thuis.. Heb wel heerlijk geslapen en vandaag gewoon luie dag!

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    whahaha polka, op dit moment maak ik me drukker of het huis schoon en opgeruimd blijft :D., maar dat kan ook mijn afleidingsmanouvre zijn :p

@dutch gaan we wel vanuit hahaha

17. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Haha doemaar je mag hier ook wel langskomen met schoonmaken :p.
    Ben pas sinds een dag klaar met de babywas en dergelijk :p

Het is hier trouwens officeel een ongeluksdag!!
    Vanmorgen wilde we met de hondjes uit..ging de deur niet open. Blijkt de klip afgebroken te zijn. Nou me vader op gebelt. Inmiddels is de deur nog niet gemaakt want de schanieren moesten kapot gemaakt worden omdat ze dus niet los gingen. Je zou denken yay het is koopzondag dus wij naar de praxis. Hadden ze nog maar 2 schanieren.... Hun overal heen bellen had nog 1 andere praxis een schanier liggen.
    Nou inmiddels is ook het koffiezetapparaat stuk gegaan. Liet me vriend het beschuit vallen wat in 1000000 stukjes op de grond lag.
    Krijgen we net een telefoontje dat de relatie over is tussen schoonbroer en vrouw. Ze hebben een kindje van 6 maanden en een paar weken geleden waren we daar nog omdat ze getrouwd zijn...

Dus wat gaat de dag nog brengen ?

18. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Aaah nee polka! Wat een rotdag..en wat sneu van je zwager en vrouw..wat kunnen dingen toch gek lopen..

Hadden jullie nou trwns een pup uitgezocht?

19. Within

Within Niet meer actief

Wat een rotdag! Is de deur nu wel gerepareerd of niet?
    Rotnieuws van je zwager en zijn vrouw.. hopelijk komen ze er samen uit :(

20. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ja de deur is eindelijk gemaakt sinds 5 uur. Morgen komt me pa nog even langs om de tocht strip te vervangen en de deur te schilderen omdat het er nu niet meer uit ziet;)

Me vriend is even naar zijn ouders waar sbroer ook is. Moesten nog even snel een bloementje halen want we waren even de verjaardag van schoonmoeder vergeten... Oeps! Nu viert ze het gelukkig niet maar het is toch lullig als je dan even niet belt of langs komt.

De pup hebben we niet genomen. Zag er nogal ziekjes uit. En sinds ik het niet nog eens wil meemaken om een pup te laten inslapen hebben we het niet gedaan.

Ik zit nu heerlijk in bad, lekker ontspannen. Hopelijk trekken de harde buiken zodrek weg.

Vandaag stond er in zw app dat het nog anderhalve maand duurt!! Oooh wat gaat dat snel. Heb zo zin om de kleine vast te houden en te bewonderen.

Deel Deze Pagina