Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meidenmama76, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Googlen is inderdaad erg slecht voor je...

Iemand een tip tegen die slopende vermoeidheid?

2. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

#122 meidenmama76, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2012
    Slopende vermoeidheid... ;)

Hier ook last van.. Ik slaap prima, van 22:30 tot 7:00. Zou genoeg moeten zijn. Maar overdag heb ik totaal geen energie.. Sleep mezelf momenteel de dagen door...

Ervaar jij het zo of anders? Of slaap jij nog steeds slecht?

Ik kan er niks tegen bedenken, een middagslaapje aka powernap werkt hier eventjes. Ik eet gezond en met regelmaat, dus daar kan ik ook niks verbeteren.

Ik lees wel eens over floradix, extra ijzer. Maar dat mag niet in combinatie met sommige zwangerschapsvitamine, anders krijg je een "overdosis" wan iets.. Ben even vergeten wat. Iets waarvan het teveel niet uitgeplast wordt, zoals met vitamine wel gedaan wordt. IJzer zelf klinkt logisch...

Dat overweeg ik als dit nog langer aanhoudt, maar ik eet nu elke dag een broodje appelstroop. En ik denk dat het geen ijzertekort is bij mij, want daar heb ik bij geeneen zwangerschap last van gehad. Aan het einde van elke zwangerschap zat ik nog steeds (begin zwangerschap 8.5) op de 8.3, dus mooi hoog.

Maar huisarts kan ook prikken op ijzertekort, dus misschien even langsgaan. VK doet het of bij de intake of die keer erna.

Edit: Dat floradix niet in combi mag kan ik nergens terugvinden.. Ik kwam het laatst tegen hier op ZP... :(

3. Within

Within Niet meer actief

Ik slaap gewoon prima ^^ Van 23.00 tot wanneer ik wakker word of tot 8 uur, dat gaat mijn wekker. Vaak word ik uit mezelf rond half 10 wakker op mijn vrije dagen.

Maar ik zit me nu een partij te gapen de hele dag, ben gewoon moe. Ben wel wat gewend door mijn fibromyalgie, waar chronische vermoeidheid bij hoort, maar dit niet.. Slik overigens ook zwangerschapsvitamines en eet genoeg ijzerrijke producten dus dat lijkt me niet :)

4. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    @River: Sorry, ik wist niet dat dat je een miskraam hebt gehad:(

Ik ben ook onzeker vanwege een eerdere miskraam.
    Dit heb ik net in het prive gedeelte getypt. Zodat jullie er vanaf weten!

@Geslacht weten: Mijn vriend wil het graag weten, ik eigenlijk ook wel maar ben bang dat ik m'n mond niet kan houden;)

@Ashiki: Wat vervelend die zeurende pijn! Ik herken het niet bij mezelf eigenlijk.

@Vermoeidheid: Dat herken ik helemaal. Had ik gelijk vanaf het begin al. Ik slaap snachts ook super slecht, ben heel veel wakker. En overdag alleen maar moe moe moe.

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Zo even een dagje niet geweest en moet een hele hoop teruglezen. :$

Even in vogelvlucht een reactie:

@riverrr Gefeliciteerd met je goede echo! Ook ik heb een vmk gehad en daarom eerder een echo. Ik heb bij mijn zoontje echo's met 5, 6, 8, 12 en 20 weken gehad en op het laatst elke week bij de gyn. Tussendoor zelf nog met 16 weken een geslachtsbepaling en met 24 weken een pretecho gehad. :D

@n1986 Heftig verhaal hoor. Verder zal ik er hier niet op reageren. ;)

@geslacht Yep wij willen het wel weten, al is het alleen maar of weten of we dan mijn zoontje zijn kleertjes de deur uit kunnen doen of kunnen herbruiken. ;)

@menstruatiegevoel Hier ook regelmatig, dat is je bm die aan het groeien is. Niets ernstigs, hoort er (helaas) bij. :p

Hier gaat alles zijn gangetje, lekker druk weekend. Probeer straks nog even uitgebreider te reageren.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik wist ook niet dat jij een miskraam had gehad, ik ga zo het privé gedeelte even lezen

7. meidenmama76

@Within: Dan komt het gewoon door de zwangerschap helaas. :D Hier ook gewoon moe door het extra harde werk dat mijn lichaam nu doet..

@N1986: Als ik het weet, dan hou ik dat niet geheim. Zou het wel kunnen hoor, maar ik vind dat zo flauw. :p De naam houden we wel stil tot de geboorte. ;)

@Wen: Ja, ik heb ook nog een doos van de jongste liggen, just in case.. ;) Als het een meid blijkt zal ik helaas heel veel moeten shoppen. :(:p

En de menstruatiekrampen zijn gelukkig al wat minder geworden, maar ik maakte mij niet heel erg zorgen gelukkig. Vroeg het mij alleen af. Ook zo misselijk als ik bij deze zwangerschap ben, ben ik bij geen van de 5 andere geweest. ;)

En met je zoontje ben je echt verwend met zo vaak spieken naar de kleine. ;) Gelukkig waren het steeds goede echo's. Heb je bij hem heel erg in de stress gezeten?

8. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @Ashiki Niet echt in spanning gezeten, voelde gewoon vanaf het begin goed. Terwijl bij mijn vmk zei ik het gelijk dat het niet goed was en idd 2 weken later was het voorbij. ;) En met die echo's gewoon mazzel gehad, moest gewoon afkicken na mijn 20-weken echo. :D:p

9. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    @ Ashiki: Ook hier voel ik allemaal dingen in mijn baarmoeder wat ik me niet kan herinneren van de vorige 2. Zal er idd allemaal wel bij horen.

Geslacht wel of niet weten zijn we hier nog niet over uit, als we het wel willen weten kan mijn man het toch niet voor zich houden ;) We hebben gelukkig nog even voordat we dat moeten beslissen :D
    Naam houden we in ieder geval geheim tot na de geboorte.

Hier ook wel moe maar gelukkig niet zo extreem als ik hier al gelezen heb. Heb 's middags wel een dip maar dan helpt het bij mij om gewoon bezig te blijven, als ik dan rustig ga zitten doe ik de rest van de dag niks meer ;)

ehmmm.... heb nu ook sterk het idee dat ik vergeten ben ergens op te reageren... dat krijg je als je het een x uit je hoofd probeert :D

10. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Heb ik ook! En ook inderdaad de steekjes en gekke pijntjes. Mn schoonzusjes zeiden beiden dat het erbij hoort!

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    En eindelijk de rest gelezen :)

Heb ook erg last van vermoeidheid. Vandaag maar eens een dagje lekker niks doen! Gisteren en vandaag ook super misselijk.. :(
    Maar ja, mag niet klagen he! :D

12. meidenmama76

Nou, ik ga hier even bijlezen. Hihi.. Wel grappig, is net alsof we 2 clubhuizen hebben, loop steeds heen en weer.. :p

@Wen: Haha, echo's zijn ook echt ontzettend verslavend. ;) Helaas net te duur om het vaker te doen, tenminste vind ik dan. Ik geef het geld liever uit aan kleertjes en andere leuke dingetjes. Maar omdat dit onze laatste uk wordt gaan wij waarschijnlijk wel een 3D/4D echo laten doen rond de 26/27 weken. ;) En misschien een geslachtsbepaling rond 16 weken... ;) Twijfel, twijfel, twijfel...

@Momof2: Tja, elke zwangerschap is weer anders zeggen ze en dat is in mijn geval ook wel zo, alleen in grote lijnen leken ze wel veel op elkaar, maar er waren wel wat kleine verschillen. ;)

Vermoeidheid, ik moet ook wel bezig blijven. Mijn 3 kleintjes hebben mij vaak voor iets nodig, maar vandaag is het mama-rust-dag. Lekker uitgeslapen... Papa is met de kids naar beneden gegaan. Heerlijk! Ik voel mij nu ook wel wat minder moe gelukkig. Maar om nou te zeggen dat ik op en top fit ben... :p

Wel fijn dat er meer zijn die die rare "dingen" voelen. :D Gelukkig ook weer wat minder hier.

13. meidenmama76

Morgen trouwens 7 weken... Ergens heb ik het gevoel "alweer" 7 weken en ergens het gevoel "pas" 7 weken... Gevoelsmatig lijkt de tijd echt vooruit te kruipen momenteel... ;)

Hebben jullie dat ook?

14. Within

Within Niet meer actief

Ja dat heb ik ook, tijd lijkt voorbij te kruipen!!

15. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Echt wel! Nog 2,5 week wachten op de echo..dat duurt gewoon het langst Xd

Maar lekker dat je even kon blijven liggen ashiki, heerlijk :) hou oud zijn jou kindjes ook alweer? (sorry) :)

16. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    Lijkt idd alsof de tijd heel langzaam gaat. Als een film op slow-play :D
    Hopen dat het komende week op't werk een beetje drukker is, gaat het dan tenminste in 'real-time'. :p Probeer wel heel bewust deze zwangerschap mee te maken omdat (als alles goed gaat) dit de laatste zal zijn.

17. meidenmama76

Hihi.. Ik heb dat ook, bewust willen genieten van deze laatste zwangerschap, maar heb het idee dat ik naar een groeiende plant zit te kijken. :p Het schiet niet op!

Doordeweeks gaat het wel redelijk inderdaad, maar de weekenden.. ;)

Wat vinden jullie van een voorstelstukje in ons besloten clubje? Gewoon een apart onderwerpje waarin ieder een kort, voorstelstukje kan schrijven.

Ik zal mijzelf eens wat uitgebreider voorstellen straks. ;)

18. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    @Voorstellen, goed idee! Als jij een nieuw topic maakt, schrijf ik later ook even een stukje :D

19. MomOf2

MomOf2 Actief lid

2 sep 2012
    199
    0
    0
    @ Ashiki: Is idd alsof je naar een groeiende plant kijkt :D

@ Voorstellen, goed idee!

20. Kletskous

Kletskous Actief lid

7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Haha, een groeiende plant, dat is een mooie vergelijking :D
    Maar ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Je hoopt toch dat die 3 maanden snel om zijn, zodat je grootste zorgen voorbij zijn en je echt kunt gaan genieten. De dagen kruipen wat dat betreft inderdaad. En dan de echo... Normaal is het twee keer knipperen en de weken zijn om, maar nu mocht het alvast wel oktober zijn!

Deel Deze Pagina