@within, goed zo, maak je weer een goede beurt bij je sm haha. en geen combitest, is toch oke... als het neusbotje er zit is down nagenoeg niet meer aan de orde... zo ga me aankleden en douchen... in dit geval in willekeurige volgorde
@Within: Vanavond is het dus zover! Spannend hoor! Heb je er al zin in? Toch wat zenuwachtig of vol vertrouwen dat het goed zit? @Sasje: Jij ook vandaag een echo? En nekplooimeting. Hoe laat mag jij? Hoe gaat het trouwens vandaag? Ik hoor straks wanneer ik de geslachtsbepaling krijg.. Ook spannend! Zal ook straks even de kraamzorg regelen. Verder vandaag niks te doen, behalve hangen en relaxen. Ben ik ook wel aan toe. Nou, ik ga eens verder ZP-en...
goedemorgen meiden @doemaar ik hoef geen x bedrag bij te betalen...dat is anders 3.90 euro per dag geloof ik dat je zelf moet bijdrage...of bij uur dat kan ook nog weet ik niet meer, maar bij het gezinnenpakket is dat mee verzekerd zo ook bevalling in het zh zonder indicatie ben je dan voor verzekerd anders moet je daarvoor ook betalen. @hier om 12.10 uur de echo en nekplooimeting, ben zenuwachtig en hoop dat de smurfjes goed groeien ondanks ik sommige dagen zoveel kotst dat ik niks kan binnen houden. hier gaat schoonmoeder vandaag mee want vriend is zzp'er en is allemaal niet zo heel fijn dat hij dan niet kan gaan werken natuurlijk dus hij gaat mee met de 20 weken echo
@doemaar, nee voor de bevalling in zh zonder medische indicatie hoef ik niets te betalen... maar mag ik vragen wat jij dan per maand kwijt bent voor de verzekering? incl tandarts en aanvullend? miss ook wat voor mij, kan het nu tenslotte aanpassen en dat zou betekenen dat ik voor de bevalling geen eigen bijdrage hoef te doen... ben namelijk wel tevreden over cz.. dus waarom polis niet aanpassen. Hub kan niet op de polis, hij is militair en zit bij krijgsmacht verzekering en betaald dus geen zorgverzekering
oh heb al gekeken.. nu 132 nog wat en zou 148 nog wat zijn... ga wel effe bellen met ze voor de premies van 2013
ja ik weet niet wat ik betaal aangezien ik collectief zit dus betaal iets minder....tandarts hoef ik ook nooit meer iets aan te betalen terwijl ik bij jongeren zat juist wel. ik heb gewoon basis pakket met aanvullend pakket gezinnen pakket. ja met die bevalling dan krijg je vanuit je basis ee x bedrag vergoedt, maar mocht je al in het zh moeten blijven door een reden zit je al over dat bedrag heen en dan wordt het best duur geloof ik....beetje ingewikkeld...heb mijn polis al 2 jaar geleden omgezet met het idee snel zwanger te raken
heb net cz effe gebeld, ten eerste de kraamhulp geregeld en ten 2de om effe te vragen over mijn basis plus mijn aanvullende verzekering... maar ze is het met me eens dat wat ik heb de voordeligste combi is en dat nagenoeg alles vergoed wordt.. dat is zo... ik ben met basis+basis aanvullend en tandarts voordeliger uit dan de aanvullende gezinsdekking. ze zei, wacht nu gewoon even tot half november tot de premies bekend zijn en doe dan effe de vergelijker dan kan ik precies zien hoe ik er voorsta en of die gezins aanvulling veel beter is...
Sasje en Within veel succes vandaag met de echo!!! Ik mag zaterdag ook weer. jjeeehhh ik wou jullie allemaal ook nog wat vragen. Ik begin me namelijk een beetje te irriteren aan goed bedoelde adviezen. Ik ben voor mijn familie de eerste die zwanger is en in mijn vriendenkring de laatste hahah. Van vrienden hoor ik niks anders dan adviezen van dingen die wel echt nodig heb en dingen die echt nergens goed voor zijn en tevens krijg ik hele baby uitzetjes aangeboden niet alleen voor nu maar ook al voor over twee jaar dat we elkaar dan kunnen opvolgen. Het is allemaal goed bedoeld maar nog zo vroeg en ik wil ook een beetje lucht houden voor mijn eigen dingen... Om maar niet te spreken over mijn moeder die helemaal het omavirus te pakken heeft. Super lief om te zien maar het wordt nu echt net ff TE. Ze wilt gewoon een complete uitzet bij haar thuis hebben staan ofzo en of ik een kinderopvang in de buurt wil nemen want dan kan ze ook af en toe ophalen en oppassen. Terwijl ik juist niet in de buurt van mijn huis werk...... en nu doet ze ook geheimzinnig en ingewikkeld over een kinderwagen kopen. Ik hoor liever duidelijk van mensen of ze iets voor me willen kopen, helemaal wat betreft een kinderwagen. Ik hou niet van verassingen en heb ook gewoon een bepaald beeld voor me hoe alles moet worden wat ik wil hebben en welke kleur etc. etc. Dus ik heb liever dat mensen gewoon duidelijk zijn net als ik!!!! Sorry voor mijn geklaag maar ik irriteer me best wel en weet niet hoe ik erover kan beginnen zonder mensen te kwetsen of uit hun blijde verwachting haal.....
Heb er zin in maar ben stiekem ook wel een beetje zenuwachtig ^^ Maar dat zal altijd zo zijn denk ik? Je gaat toch een kijkje nemen in je buik en wat daar allemaal gaande is @sasje: Jij hebt je echo net gehad, ben benieuwd hoe het was! @doemaar: Ik zit ook bij CZ (alleen basis), mag voor het eerst sinds jaren overstappen van verzekeraar dit jaar dus ga zeker even kijken wat mij het beste uitkomt. Maar de informatie die jij hebt gekregen heb ik ook al veel aan @debje: Bekend! Mijn moeder heeft het oma virus ook al te pakken.. ze heeft nu een complete babykamer staan voor als wij daar langs komen. Nu woont ze wel op een uur rijden afstand maar van mij had het niet gehoeven. Vooral duidelijk zijn met wat je wel of niet wil. Zwanger zijn betekend niet dat je publiekelijk bezit bent, baas in eigen buik! Dus jij bepaald wat je voor je kindje wil en de rest hoort daar maar naar te luisteren.
Omavirus wat lijkt me dat leuk, hier moeten we alles zelf aanschaffen. Mijn moeder komt wel aan met een paar cadeautjes maar daar blijft het bij! Een schoonmoeder heb ik niet nooit gekend ook! Zou soms wel willen dat mam (oma) wat meer interesse toonde maar woont volgens eigens zeggen te ver weg om iets te kunnen betekenen! Maakte wel stampij toen ze niet bij de bevalling mocht zijn van onze eerste, wat een drama zeg! Sindsdien is ze er mondjesmaat met verjaardagen en that's it. Heeft een van jullie dit ook of zit ik hiermee eenzaam op de berg??
Ik heb ook gemerkt dat zelf duidelijk en eerlijk zijn het beste werkt. Ik was dat al voor ik überhaupt zwanger ben. Heb een uitgesproken smaak en ik vind het heel lief als mensen wat willen kopen maar vind het zonde als ik het dan niet gebruik. De mensen om mij heen weten dat en geven of cadeaubonnen of vragen of ik het leuk vind. Het spontane gaat er dan wel een beetje af maar persoonlijk heb ik dat liever dan allerlei spullen die ik toch niet gebruik. Ze kunnen die spullen dan beter geven aan mensen die het wel echt graag willen hebben. Wat betreft baby uitzet ben ik vanaf het begin heel duidelijk geweest. Ik heb direct de boot afgehouden. Als je 1 ding aanneemt dat je niet zo mooi vind dan blijven mensen met spullen komen, staat straks jouw zolder vol met spullen die je nooit gebruikt. Ik kan het wel erg waarderen als mensen vragen oh ik heb nog spullen staan of een zak met kleding, kijk maar of er wat voor je tussen zit. Maar verder vind ik het zelf veel te leuk om spulletjes te shoppen. Het klinkt misschien heel ondankbaar en zo bedoel ik het absoluut niet maar heb gewoon precies in mijn hoofd wat ik wil hebben. Als iemand dat voor mij heeft staan en ik mag het hebben dan is dat natuurlijk super maar anders liever niet. Er is dan vast een ander die er wel wat in ziet! Ik ben dus vooraf al heel duidelijk geweest maar dat voorkomt een hoop ongemakkelijke situaties. Mijn ouders + schoonouders + mijn opa en oma hebben ons dan ook geld gegeven. Misschien minder leuk om te geven maar ze weten dat wij dit fijner vinden! En dat er mooie spulletjes van gekocht worden. Mijn wagen is nu bijvoorbeeld betaald door een deel van dat geld, van mijn ouders krijgen we nog een maxicosi en van dat geld wat we nog overhebben kunnen we nog zat leuke dingetjes kopen. Heb namelijk een perfecte box gezien voor in ons interieur en tzelfde geldt voor de wipper zijn allebei zo prijzig dus ga wel weer goed om mij heen kijken, we hebben immers ook flink bespaard op de wagen
Heb het half, mijn vader doet zo afstandelijk.. Hij gaat er vanuit dat hij niet bij de zwangerschap betrokken word. Heb hem zojuist een smsje gestuurd wat zijn e-mailadres is, zodat ik hem een lange mail kan sturen met de echofoto's. Vind het enorm spannend maar meer kan ik niet doen..
OOh jullie moesten eens weten hoe fijn het is om over dit onderwerp te horen dat ik niet de enige ben. Begon me echt al een ondankbare bitch te voelen hahahha. Maar het is gewoon idd de irritatie dat mensen mij als persoon voorbij lopen want he je bent zwanger..... @claudia1976, lijkt me idd niet leuk, als ik daar over na denk ben ik ook wel weer blij met dat omavirus. Misschien is dit ook maar weer een mooi moment om aan mijn assertiviteit te werken
@within, die basis + basis aanvullend heb ik al jaren en dat is echt een hele goede, dus als de gezinspolis niet veel beter is dan houdt ik het zo... mocht het de moeite waard zijn en niet teveel duurder dan zet ik m om naar gezinspolis... ik heb wel eens geshopt en ik kan ook bij die van de krijgsmacht die vrouw beweerde dat ze echt veeeeeel beter waren.. ja alleen qua tandarts en fysio haha voor de rest vind ik ze niet beter. daarnaast is de tandartspolis van cz vorig jaar veranderd en kom ik er ruimschoots mee weg. nee ik blijf bij cz. heb vroeger ONVZ gehad die is heel lang de beste geweest, nu is deze superduur en dekt slecht @debje, oh wat erg... geef je wel 1 tip ... ik werkte ver weg toen linette kwam werkte ik 50 km van mijn huis maar heb dr wel thuis naar een kdv gedaan... dit ivm eventuele files... een kind met honger in de auto is niet tof... dus als je echt vast komt te staan kan iemand in de buurt het kind halen... en daarnaast vond ik het zelf niets om haar 4 dagen in de week in de auto mee te slepen naar een opvang daar in de buurt. nu is het fijn want met de kindjes van het kdv gaat ze strax ook naar school.. dus ze kent er al wat. en verder tja die goedbedoelde adviesen gingen bij mij het ene oor in en het andere weer uit. en nu moeten ze helemaal al niets zeggen want ze weten niet waar ik nu doorheen moet gaan....
ok! Ga me er eens in verdiepen als al die prijzen bekend zijn.. manlief zet bij Zekur (univé) maar die hebben geen gezinsdekking volgens mij.. tandartsverzekering heb ik al jaren niet meer.
ohja je moerder gewoon zeggen dat ze effe rustig aan moet doen.. alles op zn tijd... mocht ze iets willen voor bij haar vooral doen, maar duidelijk zijn dat je misschien helemaal niet aan het verwachtingspatroon kan voldoen... en eerst dit en dan later kijken.. wat dan. @claudia.. moeders zijn gekke wezens.. die van mij zei de hele tijd.. als je weer zwanger raakt ga ik zoooo goed voor je zorgen en zorgen dat je niet weer van de trap glijd (die denkt dat arnaud daaraan overleden is) nou heb haar amper gezien of gehoord... in plaats daarvan is ze aan het kijken wanneer ze naar italie kan gaan (heeft daar n huis)
Half, ik krijg geen grote cadeaus of geldbedragen, maar na de bevalling wel een hele mooie kraammand. Mijn moeder heeft het niet heel breed, anders had ze mij echt wel iets groters willen geven, maar ik ben dus echt al blij met de kraammand. Zo leuk! Voor wie het niet kennen; het is een mand met cadeaus en je mag elke kraamdag 1 cadeau uitpakken. Hihi.. Leuk hoor en spannend. Maar verder is mijn moeder gezond geïnteresseerd, dringt zich niet op en laat mij fijn mijn eigen dingen beslissen. Als ik hulp nodig heb (naaimachine>gordijnen oid) dan doet ze dat met liefde. Ze heeft wel wat spul (praktisch) voor de kids bij haar thuis staan, maar geen hele babyuitzet. En als ik bel dat de kleine eraan komt, staat ze met een smile op de stoep, omdat ze weet dat ik dat ook fijn vind. Ik mag dus niet klagen. Met mijn zusje het ik hetzelfde soort contact. Gewoon leuk geïnteresseerd. Mijn vader en verdere (schoon)familie staan echt aan de zijlijn. Ik krijg van mijn vader 50,- euro in mijn handen geduwt en that's it. Meestal komt hij ook pas als de kleine al weken/maanden oud is. En van de verdere (schoon)familie krijg ik via via felicitaties, maar die wonen ook allemaal in het buitenland. Ik vind het wel best zo.