precies, en deze is echt slim hoor haha, moet ook altijd stiekem wel lachen om wat ze doet en hoe ze het speelt, maar wat je zegt... ze probeert echt grensen op te zoeken, hoever kan ik gaan dat ik wel mijn lekkere toetje krijg zonder dat ik het warme eten hoef op te eten...
Hier is niet eten, gewoon niet eten. Niets anders, geen toetje niks niet. Hij wordt genegeerd, we reageren er eigelijk helemaal niet op. Hij eet zelf, met het bord voor zijn neus. Wil hij het niet dan ziet hij maar wat hij er mee doet. We vertellen wel dat als hij niet eet, hij ook geen toetje krijgt en na dat wij ons eten op hebben hij linea recta naar bed toe kan. Dit is 3x gebeurd, de rest van de tijd eet hij zijn eten ALTIJD op. Verder nooit problemen met het eten gehad, hij lust ook alles. En daarna krijgen we lekkere vanille vla. Het is ook echt wel pittig dat opvoeden. Het eerste jaar is een peace of cake maar nu... pfieuw. Consequent zijn is echt het toverwoord.
haha, niet lullig bedoeld... maar daar is deze echt te slim voor!! is namelijk ook wel al geprobeerd hihi
Nou ik denk er precies zo over. Niet normaal eten is geen toetje, klaar. Vaak heb ik niet eens een toetje in huis, krijg je alleen maar gedoe van aan tafel. 3,5 is een fijne leeftijd (not) ze willen zo veel en kunnen nog niet alles. Eten is testen, kijken hoe ver ze kunnen gaan. Als darren niet wilt eten blijft hij aan tafel zitten, behalfe als hij iets niet lust. Na een tijdje sluit ik een compromis met hem, helft wel eten andere helft niet. Meestal is het dan wel goed.
ja, deze begint echt lastig te worden... ze zegt overal op dat ze het niet lust... terwijl ze normaal gesproken gek is op gehaktbal met appelmoes, maar als ze er geen zin in heeft, gebeurt het dus ook echt niet, pittige tante hoor! maar wel een schatje
ELk kind is anders en ik benvan mening dat elk kind een andere aanpak nodig heeft. Ik vind het zelf dan ook onzin om een kind via 1 methode op te voeden. In de ene situatie werkt het ene beter als de ander. Ik denk dat je als moeder zijnde goed weet wat het beste werkt bij jouw kindje en dat je wel weet hoe je het moet opvoeden. Als je maar consequent blijft.
haha, moet je voorstellen hoe erg je moeder gelachen heeft haha, betrap mezelf er ook op hoor dat je die kleintjes soms wat manipuleert om dingen wel te doen, echt grappig hihi,
Nu we het trouwens over avondeten hebben... Mijn vriend vind dat ik te streng ben qua tafelmanieren... Hij komt uit een nest van 7, en is ook gewent dat ieder z'n eigen ding doet. Petje op tijdens het eten? Geen probleem... Van tafel af terwijl er nog iemand eet? Geen probleem... Ik ben hier het tegenovergestelde van! Tijdens het eten petje af, pas eten als iedereen aan tafel zit, van tafel gaan als iedereen klaar is met eten, geen knieën boven tafel, en als de stoel naast me leeg is, hoef ik geen zweetjakkers naast me te hebben!!! Gelukkig houdt hij er rekening mee, en doet hij het nu ook, maar jeetje, in het begin moest ik het echt steeds zeggen... Doe je petje eens af joh... enzenzenz.... Ben ik hier nou echt zo streng in...?
Ooh dat heeft wel ff geholpen; niet die hap opeten hoor!! Ik wil het niet hebben!! En dan hop gaat die vork naar binnen hoor hahaha. Maar soms is het ff streng zijn, daarna snappen ze het en is het klaar. Hier gaat ook het bord gewoon leeg tegenwoordig. En dan belonen, door te zeggen hoe groot hij wel niet is etc.
wat nog wel werkt soms is te zeggen dat Pippi het wel zou eten, haha, want ze is helemaal zot van pippi langkous, en dat ze "pippi power" krijgt van het eten Tafelmanieren.... wij eten met z'n tween voor de tv gezellig he!! hahahaah, maar als de kleine er straks is schuiven we weer naar de achtertafel!
ik denk wel dat er een verschiol kwa leeftijd is. Een kind van 1 1/2 is benader je anders denk ik als een kind van bijna 4
Kimonootje, vind je niet streng nee. Dood normaal toch beetje manieren tijdens het eten! Mars is gewend op de bank te eten, en daarna een peuk op te steken... Nou dat was snel klaar hier! Ik eet NOOIT op de bank, iig niet met darren, en na t eten blijf ik zitten tot darren klaar is. Niet steunen met je hoofd op je hand, niet met je vingers eten (behalfe toen hij nog klein was, dan mag het) en niet smakken zijn mijn top 3 regels.
Wat een strenge moeders allemaal Nee grapje. IS toch normaal die dingen die jullie vragen tijdens het eten.
Dames, wij gaan naar bed! beetje uitslapen morgenochtend hoop ik, daarna ff naar gemeentehuis voor ondertrouw en dan op naar de drukker om te praten over de geboortekaartjes
Truste! Hier ook tafelmanieren hoor. We eten altijd aan tafel. Niet met de handen eten, wat nu steeds beter gaat Nathan heeft via de rapley methode gegeten, en dan is de overstap naar een vork/lepel wel een beetje moeilijk. Maar we mogen wel geinen aan tafel hoor. Als ik het eten op tafel zet, en de mannen zitten te wachten, dan worden er hele liedjes gespeeld met het bestek en service. Zorgt voor zo'n gezellige, losse sfeer. We hebben echt nooit geouwehoer met het eten, gelukkig! Heb net leuke schoenen voor Nathan besteld: Witte Replay Sneaker Hubbard - Damesschoenen - Online Schoenen Bestellen Bij Omoda Schoenen - Omoda.nl Leuk he! Nu nog sandalen en crocs erbij en dan zijn de schoenen klaar voor de zomer