Yessica , ik heb een berichtje naar een vriendin gestuurd die werkt op de neonatologie , die weet het wel , ben nu toch wel nieuwsgierig waar de grens precies ligt ......................
Ik dacht ook altijd dat de abortus grens op 13 weken lag. Dat vond ik al hoog. Idd als de baby niet levensvatbaar is, of zo ernstig gehandicapt dat het geen menswaardig bestaan kan leven is het een ander verhaal. Maar dan kan een zwangerschap altijd afgebroken worden toch? Lijkt me zoiezo ook ontzettend moeilijke keuze, wanneer breek je een zwangerschap af dan hè... Vriendin van mij kreeg met de 20 wkn echo te horen dat de baby dr hersenen niet meer goed werkte, baby zou niet gered kunnen worden na de geboorte. Maar de moeder van m'n vriendin had zo erge vorm van kanker, en ze waren bang dat ze een volgend kleinkind niet mee zou kunnen maken. Mijn vriendin heeft de zwangerschap helemaal uitgedragen, was ontzettend moeilijk, want niet iedereen weet het verhaal erbij, dus kwam er natuurlijk mensen op haar af met de normale vragen als hoe lang moet je nog etc... De baby heeft nog een dag geleeft, ze hebben ontzettend genoten van die dag! 6 weken daarna was ze weer zwanger, en gelukkig heeft ze toen een gezond kindje op de wereld kunnen zetten, ook haar moeder heeft dit zelfs nog mee mogen maken, ze overleed een paar weken na de geboorte van haar klein dochtertje Ik vond het zo knap hoe ze dat allemaal gedaan heeft toen!!
Mijn Gyn had het vrijdag over 24 weken.... vanaf die termijn gaan ze moeite doen voor je babie(s) ik moet dan ook elke 2 weken op controle en echo komen...
Hmm nou ben erg benieuwd dan, want je hoort altijd om je heen dat die grens op 26 wkn lag, mijn vk zei dat ook. Ik wou vrijdag al een feestje vieren ervoor haha. Ben benieuwd wat je van je vriendin hoort marjon!
Ik weet zowiezo dat het per land verschilt, maar het zal misschien ook wel per ziekenhuis verschillen in NL? Qua beeb voelen is het hier op zich dus nog wel vaak, alleen is het minder hard dan dat het eerst was... eerst was het echt trapjes, en nu voelt het meer als gerommel in de onderbuik...
j ada gerommel dat herken ik wel ......zo vn net zolang doorduwen zodat ik kan liggen en spelen en spartelen zoals ik het wil !!!
Goedemorgen dames. Heb alles bijgeleze alleen de helft alweer vergeten dus sorry als ik niet op iederen reageer. Ik las dat iemand de baby wat minder voelde het kan idd zijn dat de baby da gedraait is de verloskundige adviseerde mij om dan op me linkerzij te gaan slapen zodat de baby weer in de positie zou draaien waarin ik hem/haar voel. en dat werkt dus wel bij mij. Trouwens vanmorgen me handen op me buik gelegd in bed en dacht laat ik toghe ens proberen of de beebje erop reageerde en jaaaaa tot mijn grote verbazing schopte de baby heerlijk tegen me handen aan zown fijn gevoel dacht dat het fabeltjes waren. de grens van helpen zal idd wel tussen de 24 en 26 week liggen geen idee eigelijk
Goedemorgen, Hier lekker misselijk van de prik. En vandaag 23 weken Cygnet: gefeliciteerd met het goede nieuws. Mij is verteld toen ik in het zh lag van Derya, dat ze wat gaan doen voor je beeb al je 25 weken of langer zwanger bent. Toen ik werdt opgenomen was ik 25 weken en 5 dagen. Met 25 weken is het echt 50% - 50%, omdat ze heel snel infecties oppakken, bijna allemaal een hersenbloedingkje krijgen, longentjes nog te onrijp, waardoor ze met beademend de longblaasjes beschadigen, de rest zal ik jullie besparen. Maar laten we even wat afspreken, alle beebs blijven zitten tot het eind. Deal or no deal.
leuk he dat beep bijna gelijk reageerd als je je handen op je buik legt !! Deze beep is daar veel actiever in als Thijme en Tara !!Zal dan wel een drukkertje worden !!
Goedemorgen, Die grens van 24/26 weken, zal blij zijn als ik bij de 26 weken ben... Vanochtend weer helemaal goedgekeurd door de gyn. We kunnen er weer een maandje tegenaan, hoop ik... Liefs, Nijn
Wat fijn weer Nijntje , altijd toch weer fijn dat hartje luisteren !!Ikmag vanmiddag naar de vk ....ben benieuwd ....heerlijk om te horen ...
25 weken!! Joehoe! Wat betreft actieve beëindiging (abortus) van een zwangerschap. In Nederland mag dat tot 25 weken. Vanaf de 25e week is in Nederland een arts verplicht om zijn uiterste best te doen voor de ongeboren baby (oftewel: als een arts ingrijpt na de 24 week dan hebben we het over een misdrijf tegen het leven). Veel ziekenhuizen hanteren een veiligheidsmarge en dat betekent dus dat er dus verschil kan zitten in ziekenhuis maar nooit zal het langer zijn dan 24 weken (hooguit korter). België heeft een andere richtlijn: tot 13 weken mag het 'altijd'. Na 13 weken alleen als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan en dan weer tot 25 weken. De overlevingskansen van een prematuur nemen drastisch toe per week. Met 25 weken is dat ongeveer 70% maar met 28 weken is dat al 90%, daarna loopt het niet heel hard meer op. Overleven is niet hetzelfde als gezond zijn...
dat klopt Cygnet , soms kunnen ze ook teveel ..Weet nog de docu die ik zag ,dat de ouders eigenlijk niet wilde dat hun kindje het kostte wat kostte het zou overleven en wilde de behandeling stoppen omdat hun kindje een kasplantje zou worden ..........Ziekenhuis heeft de behandeling toch doorgezet en hun kindje beseft niet eens dat het op de wereld is ,.........dat is toch ook niet eerlijk ....
Hallo!!!! Daar was ik ook weer even...Ben mega moe, dus ga zo ff een tukkie doen denk ik... Alles goed hier.....
Sureya, helemaal mee eens.. Alle beebs zitten blijven tot het april/mei is!! Hier alweer 3 harde buiken te pakken, in 8min. tijd Wordt er moedeloos van. Zelfs veel slijm verloren (normaal echt nihil, maar nu schrok ik ervan). Vanavond de VK. bellen tijdens spreekuur.. lijkt me een goed plan..
die blijven zitten deal is een heel goede deal , ik doe mee !!!!!!! maar het zijn wel dingen waar ik me meer mee bezig hou dan de andere zwangerschappen ............................... tot l@ter , ga kindjes ophalen , lunchen bij schone moeder !!!