Mei Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjon 2, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Linnie,

Wat zat er bij jou in de Etos doos? Mijn doos kreeg ik van de week met de post maar hij was niet goed dicht dus ik weet niet of alles erin zat wat erin hoort..

Mag nu die van Prenatal gaan halen. Morgen even bellen over het kraampakket van VPZ... zou volgens mij in de 5e maand komen.. We gaan hard richting 6!

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Dozen, ik vind het maar een gedoe!!
    Had me via internet 5 dozen formulier ingevult en alleen van etos wat gehoord.
    Zal vast niet goed zijn gegaan.

Darren is naar bed, hij is de hele week al aan t piepen, denk dat hij ook niet helemaal lekker is.

Douchen; ja heerlijk!! Liefste de hele dag, maar krijg vet pijnlijke enkels als ik heb gedoucht, snap er nix van.

Ga nu lekker in bed liggen, met zp op foon!!

Straks de mentalist (zoooo sexy man) maar die neem ik op, is net te laat om te kijken.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Etosdoos: Hier zat er een zwitsal billendoekdoos in met doekjes, een difrax fiep, zo'n nieuwe fles van tommie tippie, een leuk knuffeltje. 3 zakjes met 2 pampers. Dit was het zo even uit mijn hoofd. Zal morgen nog even goed kijken want lig lekker op bed.

Kraampakket. Ik krijg hem pas rond de 7maanden. Maar eerder is hij ook niet nodig ;)

Dat zijn mooie buikfoto's. JOrdy is nu ook heel de tijd kussjes aan het geven op mijn buik en gaat er met zijn hoofd op liggen. Zo schattig

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    kraampakket moet je ophalen bij onze verzekering, mag vanaf 6 maanden op vertoon van je zorgpas.

Etos doos word dus wel opgestuurd... ben benieuwd :) ik heb me alleen voor de blije en de etos doos opgegeven, die van de c1000 kun je pas na de tijd ophalen, maar die hoort ook erg leuk te zijn!

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Hmm stond net ff op de weegschaal, en ben nu al 2 weken nix aangekomen.
    Maak me dan gelijk zorgen.
    Is natuurlijk niet nodig, maar ik denk dan dat de baby niet genoeg binnen krijgt ofzo.
    Heb afgelopen week ook niet veel slagroom en ijs op, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.

Kan de baby nu al de hik hebben?
    Volgens mij heeft hij dat!

6. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Nou, hier even een reactie!!

Vanmiddag dus gesprek gehad op het werk....

Ze begonnen eerst met dat ik goed werk verzet en dat ik heb laten zien 'WERKINHOUDELIJK' dat ik meer wil en dat ik daar mijn best voor doe etc..... We hadden ook in oktober leerdoelen afgesproken, als ik die goed zou afronden zou ik mijn verlenging krijgen. En in eind december vertelde ze me al mondeling dat ik mijn verlenging krijg omdat ik alle doelen heb afgerond en veel sneller dan verwacht. Ik had daarin echt goede inzet getoond.

Maar, ze vinden dat mijn werkhouding niet past bij mijn ambities...

Ze vinden dat ik teveel een 9 to 5 mentaliteit heb... en soms een keer mijn mail check en mijn telefoon opneem of sms... op zich moest dat wel kunnen maar niet voor mensen die ambities hebben om verder te komen...

Het hele rare is, in het jaar dat ik daar werk, hebben ze er nog nooit met 1 woord over gerept. Dat komt nu opeens!!

Maar goed, aangegeven dat ik dat dan zeker wil veranderen. En gevraagd wat ze dan van mij verwachten. En dat ik mijn best wil doen. bladiebla.....

Toen kwamen de arbeidsvoorwaarden.

Het huidige contract loopt dus van rechtswege af. Dat geeft hun de mogelijkheid mij een NIEUW contract met NIEUWE arbeidsvoorwaarden voor te stellen.

Thuiswerkdag er af.
    Van 24 uur naar 20 uur per week. En dus gewoon op kantoor.
    ADSL vergoeding van 25 netto er af (omdat ik niet meer thuis werk)
    Laptop en telefoon inleveren. (ivm niet meer thuiswerken)
    Salaris 225 bruto naar beneden!!
    Reiskosten had ik een speciale regeling voor getroffen bij aanvang contract ivm verre reistijd, kreeg ik 5 dagen vergoeding voor 3 dagen kantoor. Dit zou nu ook nog een 55 euro netto minder worden.

Dus al met al ga ik er ruim 400 euro bruto op achter uit door minder uren en loonvermindering.
    En tevens 80 netto extra op achteruit doordat ik dan minder reiskosten vergoeding krijg en geen adsl vergoeding meer.

What the f*ck!! Zijn ze helemaal gek geworden!!

Zij wachten op een reactie...

En ik zei: Het lijkt me goed om hier nu niet op te reageren! Ik ga er dit weekend over nadenken en zal het na het weekend laten weten. Ze vielen bijna van hun stoel door mijn reactie! Wuahahhaha....

Maar ik heb daarna ook meteen gevraagd of ik naar huis mocht. Was behoorlijk overstuur! Dat mocht...

Ik voel me zo genaaid!
    Alles wordt me afgenomen......
    Ik voel me er al 3 dagen nu gestrest door. Heb er harde buiken van. Zere kop en moe... bah....

Ik zit zwaar te twijfelen om mij per maandag ziek te gaan melden....

Wat zouden jullie doen?

7. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Jeetje wat een lullige actie van hun!
    400 euro achteruit is geen kattenpies.
    Pff!!
    Misschien idd een ziek melden en er rustig overnadenken.
    Ik zou het niet accepteren, maar ja, nu een andere baan vinden is ook erg lastig!

Heel veel succes ermee!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jeetje mama 2010 , ik zou misschien ook de neiging hebben om de ziektewet in te gaan ..maar denk dat ze je het dan wel meoilijk zullen gaan maken ...Misschien eerst proberen om rustig te reagageren op wat ze je hebben aangeboden ..belachelijk trouwens !!!!!!!!!

9. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0

Ik vind dat je heel goed gereageerd hebt door te zeggen er even over na te denken. Dan kunnen jullie het er dit weekend rustig even over hebben en beslissen

veel sterkte meid!
    xxxx

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    hoera!! Ik heb de 26 weken gehaald!!!

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jjeeeehhhh Yessica , en er gaan nog zeker 12 weken bijkomen , daar hebben we een deal voor gemaakt he !!!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wat je al verwachte dus...

Tja, ik zou compromiseren proberen, uitleggen hoe je er nu op achteruit gaat en dat jullie dat financieel gezien zo gewoon niet gaan redden, en dat je je andere werk dus hebt opgegeven voor deze baan met bepaalde afspraken, dat deze na 1 half jaar allemaal weer afgenomen worden is niet netjes.

Wil je die 20 uren? dus niet meer 24?
    Ik zou toch proberen die ene thuiswerkdag te krijgen....
    Dat je akkoord gaat met maar 2 dagen reisvergoeding, maar dan heb je dus wel telefoon en laptop nodig, maar dat je dan internet zelf betaalt (zou je anders toch ook thuis hebben toch?)
    en misschien dat je dan wel die 24 uren mag houden... het is wel zo dat je die thuiswerkdag ook eht het werk doet dat je anders ook deed? je zit toch met die kleine thuis...
    hmmm, ik vind het erg lastig voor je! Maar als je dit alles een half jaar geleden hebben beloofd dan is het ook niet helemaal eerlijkom nu ineens ALLES af te pakken....

ik hoop voor je dat je er uit kan komen!

13. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    JA! Die deal staat!!
    Ben benieuwd, darren kwam bijna een maand te vroeg.
    Maar ga voor zoiezo 37 weken zwanger zijn!

Zo ff met darren naar de tandarts, vanmiddg pannekoeken bakken en ff lekker zonnebanken.
    Rustig dagje zo!

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goedemorgen trouwens :)

hier vandaag, werken, werken, werken, werken, werken en daarna lekker pizza eten met hoogzwangere vriendin!! :)

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Thijme en Tara zijn allebei een dag of 10 te vroeg geboren ..maar ga daar nu niet van uit hoor , want Thijme was op afspraak !!!!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben ook wel benieuwd, je hoort toch vaker met de eerste dat ze "te laat" komen? Mijn vriendin zit nu op 38 weken, zooooooooooooooo spannend!! :D

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    elk telefoontje schrik je weer , van zal dat nieuws zijn !!!

18. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    @mama2010.. jeetje balen joh.. en zo niet netjes...

Ik ben het wel met Babebabe eens! Ik zou een gesprek aangaan en aangeven dat je het er niet mee eens bent. Ook al staat er niets op papier, aangeven dat mondelinge afspraken ook gelden(heb je geen contact meer met oude manager, zodat hij/zij bijv. nog wat op papier kan zetten wat jullie toen hebben afgesproken??)

En zou ook aangeven dat je wel een eventuele compromis wil sluiten, maar dat dit echt teveel inleveren is!!

Verder zou ik me zelf persoonlijk niet ziekmelden. Of je moet natuurlijk door de stress teveel harde buiken etc krijgen, want dan gaat baby voor. Maar als je geen lichamelijke klachten hebt, zou ik gaan werken en laten zien dat je wel een goede mentaliteit hebt.. want vind het heel flauw dat ze er nu mee komen en nooit wat eerder hier over gezegd hebben..

En zou toch ook alvast vacatures in de gaten houden.. en eventueel terug naar je oude werk, zou je dat niet willen??

Nou hoop dat je hier wat aan hebt..

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Goedemorgen.
    mama2010.
    Ik zou me idd naar aanleiding van dit gesprek niet ziek melden tenzij je idd teveel last heb van harde buiken etc dan gaat de baby voor.
    maar dan laat je je van je slechte kant zien als je je nu ziek gaat melden nav het gesprek.
    Denk goed na over wat je wilt en vertel hun dat goed voor je eigen op komen.

Gister aaf gewerkt was geen goed idee teveel gedaan had ineens erg raar gevoel in me buik alsof alles naar binnen werd gezogen ofzow nog nooit ngehad dus toe maar direct naar huis gegaan straks nog wel weer ff naar werk en nieuwe voedingsb-h kopen deze is me nu alweer te klein hhelluuuppp

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    voedingsbh?
    Ik heb 1 meegroeiBH van de Hema gekocht, en die past nog goed gelukkig :)

Deel Deze Pagina