Mei Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjon 2, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Klopt, ik heb het ook aan wat deskundigen nagevraagd en eigenlijk is het ook wel logisch. Over het algemeen koop je een goed matras omdat je kindje er toch bijna 3 jaar in kan liggen. Het matras moet veilig zijn idd zodat je kindje kan blijven ademen als het met het mondje op het matras ligt.

Maar een reiswieg heeft deze eigenschappen weer niet.... dus waarom leg je een kindje dan zoveel uren op een "eenvoudig" matrasje uit een reiswieg?

Ik heb bedacht dat ik maar gewoon het hele ledikant met het goede matras op mijn kamer zet de eerste periode....

Maar goed iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf wilt hoor.... ik ga alleen uit van hetgeen ik als advies en uitleg krijg!

Wat betreft de 3D echo...ik heb er 10 feb 1 dan ben ik 26 weken.... ik vind het dus wel super om te zien hoe ze er uitziet.... dat kan je dan al zo goed zien.... alleen is ze dan nog wel dunner dan, maar goed het gezichtje is al wel leuk om te zien...

Ik ga ook maar eens slapen....

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Wisten jullie dat als je 's nachts gaat eten het dan nóg lekkerder smaakt! Hahaha!!

Ga maar weer poging tot slapen doen, ben alleen klaar wakker :(

Doegie!!

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Wat een rust hier...
    Ik ben onderhand alweer toe aan bedtijd!
    Vanaf half 5 al aan het rond hobbelen door het huis, maar kon gewoon echt niet meer slapen.

Fijn weekend allemaal!

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heb ik nog nooit geprobeerd Yessica , om s nachts te eten , en hoop het ook niet te gaan doen ,hiihihiihihih

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Hahaha smaakt prima hoor.
    Maar jammer dat ik niet meer kon slapen daarna.

Silvia! Alles goed??

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    De harde buiken worden wel minder, maar als ik teveel loop/opzit heb ik ze wel weer meer.
    Maar moet toch een beetje op de been blijven. liggen is ook niets:), maar zit wel grotendeels op de bank te hangen..

@ wieg op kamer: De kleine blijft wel de eerste tijd op pnze slaapkamer (kamer komer we te kort). Als het niet meer in het wiegje past, hgaat zo over op de ledikant, en dan tijdelijk bij Naomi op slaapkamer.
    Tegen de zomer/najaar gaan we langzaam kijken voor een grotere woning, dus tot die tijd even behelpen ;)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen dames!

Nou ik was onderweg naar mijn werk tot ik van de weg af gleed. Vond het doodeng dus ben weer terug naar huis gegaan. Nu alleen mijn baas nog te pakken krijgen...
    Klote sneeuw als je moet rijden.

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Goedemorgen dames.
    alles goed hier?
    wat een sneeuw is er weer gevallen he dat word dus weer lopend naar de supermarkt fietsen gaat niet lukken hahha.
    Ppfft heb trouwens mega rugppijn heb afgelopen week 4 dagen gewerkt iets teveel denk ik.

Marjand hoe heet dat boek wat jij heb gekocht?

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Kut sneeuw!

Deed net de gordijnen open, en begon zo hard te vloeken dat Marcel er wakker van schok!
    Ben echt ZO klaar met die kut sneeuw!!!!!

Sorry hoor voor mijn taal, het is maar goed dat jullie me niet live konden horen net hahahaha!

Al m'n plannen in de war, ga echt niet meer naar buiten als het sneeuwt.

10. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Heb nog niet alles bij gelezen hoor, maar reageer vast even.

Ik ga dinsdag voor de 3d echo.
    Als de meiden op school zitten en mannetje is naar zijn werk gaat moeders even gluren.
    Heb niets tegen mannetje gezegt, is een verassing.
    Hij krijgt de dvd 5 februari als we 12,5 jaar samen zijn.
    En de opa en oma's krijgen een mooie foto.

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ik heb mijn geboorteplan al geschreven en ingeleverd bij de gyno.

12. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hallo......

Hier net laminaat gelegd op het kamertje.....en we gaan zo even de commode halen!!!! JEEEEE!!!! Kan ik van het weekend lekker mijn meubeltjes in elkaar gaan zetten...Joeppie!!!!

Natasch, ik heb je al gesmst maar zal het hier ook nog even zetten voor als er nog meer meiden intresse hebben.

Boek heet dus: Borstvoeding, en is geschreven door: Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes ISBN nummer kan ik ff niet vinden.....Echt alles staat erin.

Zo ben nu weer weg ga lekker mijn commode kopen....

DAAAAAGGGGG!!!!

13. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hey dat boek heb ik ook! via bol.com besteld! erg nuttig inderdaad :D
    ga nu ook weer verder met weekend vieren! visite komt er nl. nu net aan zetten... 2 uur te vroeg hihi

14. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Haai dames..

@ geboorteplan: Die komt er niet, zie het nut er niet van in! Ik geloof er niet in dat je een bevalling kunt voorbereiden, dingen lopen zoals ze gaan. Vriend-lief weet uit ervaring van de eerste bevalling wat hij wel en absoluut niet moet doen, en dat vind ik voldoende! Mijn mond is groot zat en als er dingen gebeuren waar ik het niet mee eens ben zal ik dat op dat moment wel melden...alhoewel het dan rotter uit mijn bek kan komen dan ik eigenlijk bedoel :)
    Ben bij de eerste bevalling ook geen lieverdje geweest, maar de zusters hadden er wel begrip voor, en zo niet, hebben ze pech gehad..haha

@ wieg op kamer: ik heb ff getwijfeld omdat ik deze keer BV wil gaan geven, maar ik denk dat ik knetter gek word van alle kreuntjes, piepjes en ademhaling van de kleine uk. Dus hier gewoon vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hallo allemaal!

geboorteplan Ik heb er een tijdje over nagedacht en uiteindelijk besloten dat het een kleine moeite is. Ik heb een heel goeie ervaring met mijn eerste bevalling (go with the flow) dus voor mij is dat niet de aanleiding maar wel het feit dat ik met 28 weken verander van verloskundigepraktijk en waarschijnlijk niet echt de gelegenheid zal hebben om die meiden daar allemaal even goed te leren kennen. Een geboorteplan leek me wel toegevoegde waarde hebben en het koste me weinig moeite om te schrijven.

Op de kamer slapen De kleine meid gaat beginnen met de nachten op onze kamer te slapen. We lenen hiervoor een heel lief wiegje van een vriendin. Op haar eigen kamer staat dan de grote wieg voor overdag en beneden staat de box en de kinderwagen maar die gebruiken we weinig voor slaapjes. Ik heb bij Kick 's nachts wel de bak van de kinderwagen gebruikt en dat werkte prima. Geen spijt van gehad.

BV Ook bv kan je op verschillende manieren geven. De truuk in de eerste weken is vooral om veel aan te bieden! Ik ga wel in een schema maar wel met minimaal 7 voedingen overdag (tussen 8:00 en 23:00). Dat is dus ongeveer 2 uur (!) tussen elke voeding! Sommige kindjes vragen op verzoek net zoveel maar je hebt er ook die veel minder vragen. Het is maar net waar jij je als mama prettig bij voelt. Om je productie goed op gang te krijgen is veel aanleggen belangrijk.

Huis Manlief is druk in het nieuwe huis. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik vind het vervelend om de hele tijd alleen te zijn met Kick maar het is het wel waard als het goed is... over drie weken hebben we een prachtig huis! Ik heb zo'n zin om aan de kinderkamers te beginnen!!

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ppfft ik zit ook eindelijk weet hebben gsiter allemaal mappen gekocht we hadden zoveel papierwerk en geen plek meer in onze mappen dus dat heb ik net allemaal uitgezocht en ff speciale map voor de zwangerschap jaja ben er heel de middag zoet mee geweest.

straks lekker gourmetten met me sgat

17. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Hallo dames!
    pfff wat hebben jullie weer veel geschreven.. ik had gisteren op mijn werk geen tijd en baas achter me zitten de hele dag :D
    gisteravond weg en nu ben ik toevallig ook bezig de hele administratie op te bergen (lees: ongeveer een jaar). je zou niet zeggen dat ik boekhouder ben, als je ziet hoe de papierwinkel er thuis uit ziet, hihihhi
    ff geen tijd om te reageren, ik ga gauw verder, maar geen spannende of verontrustende dingen gebeurd toch?
    fijn weekend!

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ff vlug.
    Heb al uur lang om de 1 tot 3 minuten harde buiken/weeën.
    Vk komt nu.

Hou jullie op de hoogte!

19. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Wieg/ wandelwagenbak: Hier zeiden ze dat het voor de eerste paar maanden niet zo erg is om de wandelwagenbak te gebruiken omdat ze toch nog niet zo zwaar zijn en het matrasje dan nog groor genoeg was. Met Jordy ook zo gedaan en het ging super, maar ieder zijn eigen ding, maar als je het geld niet heb voor een wieg of niet wilt uitgeven is dit een prima oplossing.
    Ik vind het persoonlijk zonde om voor max 2 maanden een wieg te kopen. Maar ieder zijn eigen ding.

Dacht vandaag even een paar pakken melk te gaan halen hier tegenover bij de lidl. Is max 1 minuut lopen.
    Ik ben de winkel uitgekomen en kon toen opeens niet meer verder. Zo'n pijn dat ik had. Dus jeroen gebeld en die is de tas komen halen en ik ben naar huis gestrompeld. Op de bank gepoft en de eerst 3 uur kon ik niks. Dacht dat dit toch wel zou moeten lukken. Ik werd zelfs ingehaals door een oud opaatje met een stok:(

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    hmmm yes doe je rustig aan. Ook jou beebietje moet nog even lekker warm blijven zitten

Deel Deze Pagina