Mei Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjon 2, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    @ lekkende borsten: gelukkig (nog) geen last van!

@ kraampakket: word hier thuis gestuurd bij week 30!

@ kraamzorg: wel ingeschreven en bevestiging gehad, maar geen idee wanneer ze komen! Heb nog niks klaar ook, dus ze mogen nog ff weg blijven :)

Ik heb zin in patat met pinda-saus en een frikadel speciaal :p , maar vriendlief zou andijvie-stampot maken..
    Ga hem ff lekker maken over de telefoon...dan gaat hij vast overstag :D

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Ik ga ook voor frietjes vanavond! Moet ik wel ff mijn best gaan doen bij mijn schatje...

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ooohh Wat klinkt dat lekker deedtje , zou ik ook een moord voor doen ...Maar hier wat zieke in huis ...Dus heb een volle pan verse groentesoep gemaakt en dan maar voor de zieke een beschuitje en voor ons boterhammen erbij .......

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zit bij de Friesland

5. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Ik heb het zelf bij m'n verzekering aan moeten vragen.. weet eigenlijk niet of dit bij alle verzekeringen zo is, maar dacht het wel (volgens mij krijgen ze niet automatisch door dat je zwanger bent)
    ben trouwens aanvullend verzekerd bij zilverenkruis, dus voor mij is hij gratis..

6. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    eneh hier lekker gebakken aardappeltjes met sla en lekker stukje kip jammmmmmmmmie.... (en heb de luxe dat manlief altijd kookt, dus dan is het nog eens extra lekker:D:D:D)

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb het pakket niet aangevraagd ...

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kraampakket zal ook ergens rond de 30 weken worden opgestuurd.
    En de intake van de kraamzorg heb ik rond de 7e maand.

Ben benieuwd hoe mijn kraamzorg is. En hoe moeilijk ze gaan doen over het bed. Ik beval in het ziekenhuis, en kan ons bed ( waterbed ) echt niet op klossen of i.d. zetten.
    Dus ik ga er maar een matras op gooien dan ofzo.
    Ga ook echt geen ander bed kopen/huren daarvoor.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Moet je als je in het ziekenhuis bevalt dan ook je bed op klossen hebben thuis?
    Want dat was ik ook niet van plan.... (wat zijn eigenlijk precies klossen...??)

hadden de dames die al moeder zijn ook een bed in huis? hoor dat ook veel dames een bed in de woonkamer hebben staan... is dat een idee?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep, die klossen is een arbovoorwaarde voor zowel je vk als je kraamhulp. Ik heb het de vorige keer niet gedaan omdat wij een hoog bed hebben. Nu ga ik een bed neerzetten in de studeerkamer (dichterbij het toilet, douche, bad etc en maar één trap op ipv twee). Dat bed gaat waarschijnlijk wel op klossen (ook omdat ik hopelijk thuis kan bevallen).

Klossen zijn verhogers voor je bed. Ze zien eruit als een soort kegels (diabolo vormig)

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmm, we zullen zien wat ze zeggen :)

ik ga naar huis! :)

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Klossen moet idd , ook als je in het ziekenhuis bevalt !!! Kun je zo halen bij de thuiszorg winkel ............

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Als wij zo door gaan dan moeten wij elke week een nieuw topic starten !!!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Echt een nadeel van een waterbed hé, geen klossen :p Nu is het bed al ruim een halve meter hoog maar goed.
    Wij slapen beneden, met een en-suite badkamer. En no way dat ik een bed in de huiskamer ga zetten, ga ik me vreselijk aan storen ben ik bang :D
    En anders kijken ze maar niet daar beneden, dat is het enige wat mijn vorige kraamzorg heeft gedaan. De 1e 2 dagen gekeken of mijn hechtingen er goed uitzagen. En de rest van de tijd alleen gevoeld of mijn baarmoeder goed was gekrompen. Al met al nog geen 3 minuten per dag.

15. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ons bed is bijna 60 cm hoog, dus ik wacht de intake even af of ze het hoog genoeg vind.

Ik had heerlijke verse vis en een salade gemaakt.
    Zit proppie vol!!

16. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Wat vinden jullie trouwens van de Haïti actie's?
    Ik zat net ff in de auto, en heb de radio uitgezet.. Alle zenders waren het zelfde.
    Ik hoorde een stukje van een restaurant eigenaar die vanavond extra kosten rekende en alles ging naar Haïti.
    Nou vind ik het heel erg dat die mensen helemaal nix meer hebben en gezinnen uit elkaar gerukt zijn etc, maar ik kan me er best druk om maken.
    Nederlanders storten masaal geld op giro 555 voor al die arme mensen (die trouwens al arm waren) terwijl je eigen buurman misschien zijn huur niet kan betalen omdat hij geen geld meer heeft door de crisis...
    Of mensen de hele winter zonder verwarming en warme douche hebben gezeten omdat de man/vrouw is ontslagen en haast geen uitkering krijgt...
    Of mensen die elke week naar de voedsel bank moeten omdat ze gewoon weg niet rond kunnen komen!!!

Is er voor hun een giro nummer? Nee!
    Zijn er radio zenders die zich druk maken om die mensen? Nee!
    Of restaurant eigenaren die de hele avond voor die mensen werken? Nee!
    Een of andere minister die alle inbrengsten ook nog gaat verdubbelen, van het geld die onze eigen arme mensen hebben afgegeven aan de belasting!

Sorry hoor, jullie zullen het vast niet met mij eens zijn, maar ik geef helemaal nix aan Haïti, dan geef ik liever een tas boodschappen aan mijn arme oude buurvrouwtje, zij heeft ook niets meer sinds haar man dood is!!

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Jjjaaaaaa, gevonden.

Dacht al heel de dag niets gescheven, dat kan niet.
    Site zal er wel weer uitgelegen hebben dacht ik.
    Maar wilde een berichtje zetten en zag dat de boel gesloten was.

Maar we zijn er weer.

Hier is het zo veel mogelijk liggen om geen harde buik te krijgen.
    Morgen ochtend voor echo.
    Ben best zenuwachtig.
    Zal gelijk even vragen hoe het zit met zo'n baarmoederbandje.
    Verder is beeb erg actief 5-6 keer per dag zeker, maar gelukkig niet s'nachts.
    Meiden liggen net op bed en ga nu even afwassen en dan bankhangen.

Spreek jullie morgen.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik luister/kijk er ook niet aan. Doneer wel op mijn manier.
    Maar goed, daar is volgens mij elders op zwpagina al een hele discussie over geweest ;)

Spannend Sureyya, hoop dat alles oké is!

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Yessica.
    ik ben het met je eens ik stuur er liever kleren heen dan geld want ik denk persoonlijk gewoon dat het niet te helpen is daar allemaal dit komt nooit meer goed. er heerst ramp naar ramp geef liever spullen dan geld daar hou ik niet van en idd vind het belachelijk dat er ineens dik acties worden gevoerd op moment dat er pas ramp is ze wisten dat dit eraan kwam als ze nou voor die tijd maatregelen hadden genomen maar goed ik weet het ook allemaal niet hoe zoiets gaat enz

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het is erg dubbel...
    daar zijn 70.000 mensen dood... hebben geen huis, geen eten, geen water... je buurman z'n kraan doet het nog wel hoor! het is niet met elkaar tevergelijken.... Hier hebben we sociale voorzieningen... als je je hypotheek niet meer kan betalen door de crisis is het ergste wat je kan gebeuren dat je van een minimum moet gaan leven in een goedkoop huurhuis... maar je hebt dan wel een huis, en eten, etc. dat hebben ze daar niet eens! Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, met dit soort dingen is het één groot mediacircus en als alles straks weer is bekoelt dan mag er inderdaad best wat meer aandacht uitgaan naar de bijstandsmensen in NL dat ben ik zeker met je eens, maar je kan een bijstandspersoon in NL niet gaan vergelijken met een slachtoffer van Haiti

Deel Deze Pagina