Mei Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door marjon 2, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Hahaha heel herkenbaar! Krijg soms echt hartaanvallen van haar :$

Maar idd dan doen ze hetzelfde, nog erg onzeker en als ze dan 2 keer is gevallen wil ze niet meer en is ze dramaqueen :D

Dus jij ook 2 kleintjes zo docht bij elkaar, ik ben dus niet helemaal gek zoals sommige beweren ;) Wat doe jij straks, ga jij een duo wagen kopen of niet? Ik twijfel echt want zoals ik al zei gaat dat lopen nog niet zo heel soepel :)

Hier trouwens de allergrootste Bumba fan ter wereld. De "Tubbe" zijn ook leuk (teletubbies) maar als Bumba op tv is wordt ze helemaal gek hahaha, gillen schreeuwen en meezingen met het liedje :D

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    hah kan hier niet over meepraten dames maar als ik jullie zo die dingen zie zeggen dan denk ik heb ik over paar jaar ook een klein hummelltje of meissie die overal rond springt en enge dingen uithaalt spannend hoor weet niet of ik dat allemaal wel kan

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik vind Bumba eng! Jak. We hadden van Sven's werk een 60 cm hoge Bumba gekregen, bibber. Popje heeft een paar maanden op de creche gezeten en toen ze afscheid nam, nam ik afscheid van Bumba, aaaaaaaaaaaaa. Erg he!

Het was altijd onze wens twee kleintjes achterelkaar, maar gezien mijn bekkeninstabiliteit na de bevalling, hadden we die hoop laten varen. Al hoewel we toen net tegen elkaar zeiden dat als de ongi en zo er weer was dan gingen we toch weer beginnen met proberen. Maar ja ik gaf borstvoeding, en na 10 maanden bij mijn eerste eisprong ben ik zwanger geraakt. Jippie! Een super toeval.

Wij hebben een bugaboo, en ik heb daar nu een kidsit voor bij gekcoht en als het straks weer beter weer is ga ik daar mee oefenen met mijn vriendin, haar zoon in de wagen, Popje op het zitje. Ik woon niet ver van de supermarkt af, dus dat zou nog wel te doen zijn. We hebben ook een babybjorn, maar dat kon ik niet doen bij popje, deed te veel pijn. Maar naar de stad dat wil niet, dus dat zal ik altijd met 2 man moeten doen. We hebben ook nog een buggy, die we t.n.t. altijd mee namen op de fiets als we naar de stad gingen. Ik zou wel graag een Phil&Teds wagen willen hebben, maar mijn man wil eerst kijken hoe dit gaat. Ik heb er nu wel vrede mee. De vorige keer kon ik pas na een week of 10 voor het eerst een keertje de stad in. En ik kan de kleintjes in elk geval mee zeulen naar de AH.

Gr Pip

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Kan heel snel gaan hoor een tweede! En gelukkig groei je met je kind mee, dat scheelt echt. Ik kon me er ook niets bij voorstellen en nu na 16 maanden, het is zo normaal.

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    oke:D soms denk ik nu al zo van zal ik wel een goede moeder worden ik weet niet eens hoe ik voor een kindje moet zorgen haha maar goed die onzekerheid zal er wel bijhoren denk ik dan

6. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Klopt helemaal. Die onzekerheid hoort gewoon, en nu met al die hormonen............. De eerste maanden moet je ook gewoon wennen aan alles, alles is nieuw, je rol als moeder, een andere structuur in je leven, iemand waar jij voor moet zorgen, wennen aan elkaar. Heel eng, maar zo geweldig, soms niet (geef ik eerlijk toe) dan miste ik persoonlijk iets voor me zelf. Maar ook daar moest ik een balans in vinden. Maar echt het komt helemaal goed.

Mama zijn vind ik geweldig!

7. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Natas; toen ik zwanger was van darren was ik 20 en iedereen zei dat ik m'n vrijheid zou gaan missen en dat ik het niet vol zou houden om 24/7 voor een baby te zorgen.
    Ik heb er vaak slapeloze nachten van gehad, niet dat ik dacht dat die mensen gelijk hadden, maar idd of ik het wel zou kunnen, gebroken nachten en poepluiers.. En wat als dat kindje straks geen baby meer zou zijn maar een grote jongen van 4??
    Maar in de eerste seconde dat je je baby ziet ruikt en voelt BEN je moeder!
    En alles waar je je druk om maakte verdwijnt.
    Soms zal je best denken; hoe zal ik dit of dat doen, maar blijf naar je eigen gevoel luisteren en alles komt goed.
    Nu is darren al bijna 5 en ook dat is nu gewoon normaal, want je groeid samen met je kindje op, alleen jij kan zijn onbegrijpbare taal verstaan straks, en als hij huilt weet je wat er is, omdat je 1 bent met je kindje.
    Maak je er niet te druk om, het komt echt goed!!

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Tink; de moeder van een vriendin woont hier iets verder op, ik had haar om 8 uur gesmst, maar dat had ze niet gehoord.
    Maar ze belde om half 10, en heeft hem om kwart voor 10 opgehaald.
    Dus hij is gelukkig op school nu!
    Ook haald ze hem straks weer op.
    Ik ga nu dus m'n bed terug in.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    @Net wat Yessica zegt < Natas , dat komt allemaal goed, alsje kleintje er is gaat het grootste deel vanzelf ..

----------------------------------------------------------

Net met de arbo aan de telefoon gezeten en die gaat ervan uit dat ik niet meer ga werken en wenstte me een goede bevalling ...........
    Ik heb stiekum toch nog de hoop dat als de insuline goed is ingesteld en de asta medicijnen een beetje beginnen aan te slaan dat ik nog iets kan gaan doen , ik moet wel zeggen dat ik de ene dag het idee heb dat het best wel goed gaat , met het gevolog dat ik teveel doe en dan moet ik het daarna weer bekopen...De Arbo meneer en mijn baas zeggen dat ik ook moet zorgen dat ik fit richting de bevalling ga .....wat vinden jullie ervan ?

10. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik zou luisteren naar de ARBO en je baas. Je zwangerschap gaat alleen maar zwaarder worden. En daarbij moet je nu eerst nog herstellen/ instellen. Nu genieten van je vrijheid en van je kids. Mijn bevalling werd ingeleid omdat ik al zo op was, dat gaat me echt niet nogmaals gebeuren. Rust is het allerbelangrijkst!

Pip

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Je hebt daar wel gelijk in Pipelina ......Maar ik ben altijd zo'n doordoener ..ga het liefste door en eigenlijk heb ik het voor het grootste deel geaccepteerd ,maar dan denk ik weer ...ik kan thuis toch ook uit de voeten , wel het hoognodige ...niks geen extra dingetjes .......maar dan voel ik me schuldig dat ik niet ga werken ........Terwijldearbo ,de vk , de longarts en mijn baas zeggen .....Zorg maar dat het thuisloopt ,je hebt er ook 2 rondrennen ..en als werken en thuis nu ff niet samengaat dan geniet van de tijd dat je thuis bent en je goed voelt ......................

ik bof eigenlijk wel met zo'n baas ...

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen!

Hier hebben we 2.5 jaar tussen deze 2 zitten. Vind het erg fijn, want Nathan is al erg zelfstandig. En met een beetje mazzel ( en oefenen ) is Nathan helemaal luier vrij als baby II er is.
    Nathan gaat ook gewoon naar het KDV als ik met verlof ben, die 1.5 dag houden we gewoon :p Ik merk dat hij daar ook behoefte aan heeft, even wat anders dan mama.

Vanmiddag werken, heb er wel zin in! Ik ga even wat in huis doen, dan hoeft Rein niets meer te doen vanmiddag.

13. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Marjon je boft zeker met zo'n baas, en ik zou idd maar naar hem luisteren.
    Nu kan je nog ff helemaal uitrusten voordat je straks weer gaat werken en 3 kids hebt om voor te zorgen.
    En dat je in huis de nodige dingen kan doen is anders dan naar je werk gaan en daar hele of halfe dagen druk zijn.

Geniet ervan zou ik zeggen thijme en tara vinden je aandacht nu ook vast erg fijn, dat moeten ze straks ook weer delen.

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Marjon idd goed luisteren naar je baas haha zoveel week tot je verlof is het ook niet meer en ga nu gewoon lekker genieten van alles want nu kan het nog straks niet meer dan worden we stelltje zeurkousen omdat we zo dik zijn en niet meer kunne lopen.
    haha zat er net aan te denke normaal vier ik elk jaar koningenacht en dag op de markt enz zal dit jaar wel ff inkorten worde allemaal haha

15. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Tussen darren en baby zit meer dan 5 jaar.
    Ik vind dat een behoorlijk verschil, maar aan de andere kant is darren wel heerlijk zelfstandig en kan je hem veel dingen duidelijk uitleggen.
    We hopen na deze baby nog 1 keer zwanger te zijn, ik wil dan na een half jaar ongeveer weer gericht gaan "oefenen" hahaha.
    Nu deden we er 1,5 jaar over om zwanger te raken, en van darren bijna 3 jaar mee bezig geweest.
    Dus heb geen idee hoeveel tijd we er dan weer aan kwijt zijn.
    Het mooiste lijkt mij om er ongeveer 2 jaar tussen te hebben.

Anders vind ik het voor darren ook niet leuk, is hij straks 14 en heeft hij nog allemaal baby broertjes en zusjes ofzo...

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    het liefst wil ik alleen 1 kindje maar daar is me vriend het niet mee eens

17. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Ik las of hoorde een x ergens (weet niet meer waar)
    1 kindje is een accessoire, 2 kindjes is een gezin.
    Hahaha maar nee hoor, ik vind dat ieder dat voor zichzelf bepaald.
    Als ik mocht kiezen wil ik een heel huis vol, zo als Angelina en Brad... Maar dan ook met het geld van Angelina en Brad...

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ja precies , ikzeg altijd , als ik de tijd het geld en de ruimte had da wilde ik er nog wel meer ,,,,........................

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Idd, ach misschien wordt ik ooit nog rijk..
    Ik zou ook willen adopteren, zodat je kinderen een beter leven kan geven.
    Maar ja, dat zullen helaas altijd dromen blijven ben ik bang...

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Dames , ik zit te denken aan de flesjes van Tommie tippie , iemand ervaring en zijn ze bij een van de bekende drogisten te krijgen ,heb ze zelf namelijk nog nooit ergens gezien ....En ook belangrijk , weet iemand of doe flesjes in een gangbare flessenopwarmer passen ?( prenatal) .............

Deel Deze Pagina