Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ ludora, ik ben niet gescheurd dit keer, heb geen hechtingen.
    Wel ervaring mee, Finn tikte met zijn schouder mijn perineum aan, waardoor ik een hechting kreeg. Danique lag in stuit, waardoor ik geknipt ben en 5 hechtingen kreeg. Hechten valt mee hoor, niks om je druk over te maken!

2. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Ludora: Ik denk dat we daar allemaal wel aan denken, lukt de borstvoeding, ben ik een goede moeder, kan ik de bevalling aan. Maar als we ons best doen, denk ik dat we niet veel verkeerd kunnen doen.

Afscheiding: Hier gelukkig geen last van.

Zeiltje: Heb ik niet op mijn bed liggen, en zo te lezen ga ik dat ook niet doen, heb er wel een molton op liggen.

Child: Wat een super mooi boxkleed!

Dribbel: Heerlijk dat het zo goed gaat met Mika.

Heitje: Fijn dat je weer thuis bent.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ilonka, aambeien, ik gebruik zalfje van curanol en curanol heeft ook pilletjes die je erbij kunt gebruiken, die ga ik morgen bij de apotheek halen. Kruidvat en DA had het niet.

Net een paar buikfoto's gemaakt, ga ik zo in mn album zetten en 1 of 2 in de buikentopic.

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    onzekerheid en doe-ik-het-wel-goed-angst herken ik wel... Ik vind dat soms ook erg moeilijk! Zijn we (man&ik) er wel klaar voor? Kan ik wel moederen? Val ik niet in dezelfde valkuilen als mijn ouders? En aan de andere kant ook weten dat ik het op mijn manier mag en kan doen. En dus ook fouten mag maken, want ja, de perfecte moeder bestaat niet. (of de definitie ervan is dat je jezelf toe mag staan fouten te maken en jezelf de ruimte en tijd geeft om te leren)

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Klusser: Mijn moeder heeft em gemaakt, ik kan dat echt niet (en wil het ook niet kunnen haha, als ik zie hoe t allemaal moet)

@Ludora: Zo herkenbaar. Hier zie ik (soms, ene dag gaat beter dan andere dag) ook op tegen bevalling en hechten. Ik ben van mezelf niet zo'n doorzetter dus ben bang dat ik halverwege echt zoiets heb van: Zoek t maar uit.
    En inderdaad, borstvoeding. Bij mij is het helemaal niet vanzelfsprekend ivm borstverkleining (volgens chirurg heb ik net zoveel kans als iedereen ivm niet doorsnijden melkkanalen, maar ja, ze hebben wel tepelhof verkleind dus weet niet of het met aanleggen probleem geeft)
    En ik ben zo bang dat de teleurstelling gaat overheersen over kraamtijd als het niet lukt.

We moeten het allemaal maar afwachten....

Hier vanmiddag high-tea. Helaas niet heeeel erg mooi weer dus niet buiten zitten. jammer.

Fijne dag iedereen!!!

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik ben er overigens wel heilig van overtuigd dat het goed komt. Wij hebben gewoon een extra potje oerkracht en doorzettingsvermogen dat ons er wel doorheen sleept. Dus ik denk dat het wel goed komt hoor, maar ik heb wel in mijn achterhoofd een stemmetje van wat als... En dan daarna!

Maar ik vindt t wel 'fijn' om te lezen dat er meerdere die onrust hebben.

We helpen elkaar er wel doorheen, weet ik zeker!!

7. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    De laatste loodjes meiden... nog eventjes en het is mei..en daarna juni :D Op naar veel gezonde beebs ;)

Hier weer prut geslapen..ik was even aan het klokken.Lag op m`n linkse zij en ging naar rechts...Eerst naar m`n rug draaien (5 min)..toen op m`n rug bijkomen (5 min) en toen naar rechtse zij (5 min)..
    Ben gewoon een kwartier bezig geweest om mezelf om te draaien,dat is toch niet normaal meer ;)
    En dan `s morgens niet op kunnen staan omdat ik zo stijf ben...goh :p

Dribbel,jaaa dat klinkt veel beter.Wakker zijn omdat je beeb bv nodig heeft ! Goed om je berichtjes te lezen,je trots komt zo door het beeldscherm binnen hier hihi

Mooi boxkleed zag ik!Knap gedaan :D

Zeiltje..ik heb een hele matrasbeschermer.Wel warm idd,maar die blijft iig goed op z`n plek liggen.Heb `m wel nodig,verlies soms een beetje urine :)

Hier een rustig dagje,zoals gewoonlijk.
    Fijne zondag allemaal :)

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk dat die onrust heel normaal is. Misschien is het een geruststelling om te weten dat ik dat gevoel nu ook weer heb, ook al ben ik al ruim 2 jaar moeder.

Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde, maar ik vraag me ook af of ik het allemaal wel nog een keer kan (bevallen, gebroken nachten, iedere drie uur voeden, de verantwoordelijkheid dragen voor zo'n hulpeloos wezentje, en dat alles in combinatie met de zorg voor mn peuter).. ik weet ook dat ik (weer) fouten zal maken en dat ik me af en toe waarschijnlijk de haren uit mn kop wil trekken omdat ik het niet meer aankan.. ik zie best tegen die heftige periode op en wou dat ik de tijd 2 jaar vooruit kon spoelen, want hoe druk mn zoontje ook is, ik vind deze tijd wel veel makkelijker en leuker dan de babytijd.

Verder was ik vanochtend inderdaad kort van stof, heb vandaag ook niet zoveel te vertellen. Buiten is het grijs, grauw en regenachtig.. hier binnen houden we een rustige pyjamadag en op wat onregelmatige krampen na is er in mn buik nog weinig actie.. morgen weer naar de VK, ben benieuwd hoe mn bloeddruk nu is. Ik zal wel wéér doorgestuurd worden naar het ziekenhuis voor urinetesten.. zo gaat mn eigen bijdrage er wel snel doorheen :)

Oh en jullie hadden het gister nog over het vallen van het kabinet. Ik heb gister een vreugdedansje gedaan! Zal me niks verbazen als Wilders dit altijd al zo gepland had.. onderhandelen tot op het laatst en dan de stekker eruit trekken zodat hij kan roepen dat zijn partij de AOW'ers zal blijven beschermen (in tegenstelling tot CDA/VVD) en dat zijn partij er is voor de mensen met lagere inkomens etc. Volgens mij is het één groot spel geweest. Maar ja, da's politiek.

We gaan hier maar eens een collectief middagdutje houden! Tot later allemaal.

9. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Goede middag,

Vanmorgen even naar mijn oma geweest. ( zal de laatste keer wel zijn voor de bevalling) was wel erg gezellig. Maar ik merk wel dat ik niet meer zoveel puf en zin heb om van huis te zijn.

Het slapen gaat hier ook nog steeds niet gemakkelijk. En dat steeds draaien om een lekkere comfortabele houding te vinden komt mij bekend voor.

@ zeiltje. Ik heb hier ook gewoon een waterdichte molton. Ik heb die toen aangeschaft met de zwangerschap van Bram. het Ligt prima en kraakt en zweet niet. Molton is eigenlijk ook niet meer van bed geweest behalve om het te wassen. Want kleine kindjes kunnen ook overgeven etc en dat houd die molton ook goed tegen. Of te wel een ideaal ding. ( ook bij de Hema toen gekocht)

Ludora de angst om ingeknipt te worden had ik mijn overige zwangerschap ook. En ik ben ingeknipt en ik heb er niks van gevoeld ook het hechten viel mee. De dagen erna zit je wel wat moeilijk omdat de hechtingen kunnen trekken maar dat viel mij ook nog wel mee.

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik vind geen van de partijen goed bezig, geld halen bij Jan modaal, dingen eisen als bv huis kopen als je 2 verdiener bent. Armen worden armer en de rijken worden rijker. Blegh geen zin in om erover na te denken ook, nl is toch een shitland en het wordt allemaal erger.

Ook hier slaan de twijfels toe hoor, ook al heb ik een zoon van 9,5 jaar ik begin het riedeltje helemaal opnieuw :( ik heb nu zoiets van dag uitslapen, dag rust war ben ik aan begonnen ;) maar toch als ik terug kijk op de 1e jaar met zoon ik mis die periode zo erg en het ligt me nog erg vers in het geheugen:) ik ga ook nu open in de bevalling en de periode erna. Zie wel wat er gebeurd, weet dat ik het kan dus het zal ook nu wel goed komen:)

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hechten maak ik me eht geen zorgen over trouwnens wat moet dat moet! Bij zoon was ik niet ingeknipt of gescheurd het hoeft ook niet altijd te gebeuren hoor!

12. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn ouders zijn weer weg, hebben hier een nachtje in de camper geslapen, zijn vanochtend nog even bij ons geweest en nu weer op weg naar huis

heb wel alles bijgelezen maar niks onthouden, ben echt ergens anders met mijn hooofd....
    die vriendin van mij is rond 12 uur van de weeënremmers afgehaald dus dat is wel even spannend of het nu rustig blijft of niet....

13. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Wat fijn weer deel 5. Nog 9 nachtjes slapen en dan gaat het gebeuren. Begin wel wat onrustiger te worden. Gelukkig gisteren wel wat sneller in slaap gevallen. Manlief komt vannacht toch weer in bed liggen. Hij krijgt een beetje last van zijn heup door de bank. Hopelijk gaat het goed vannacht en houden we elkaar niet wakker. Ik kan dan nog wel uitslapen, maar hij moet morgen gewoon weer werken. Vanaf 1 mei neemt hij lekker een weekje vrij om bij mij en de kleine te zijn. Dat vind ik wel fijn. Ook zodat hij ook het een en ander kan leren van de kraamverzorgende en als er wat nodig is en ik kan niet uit de voeten dan kan hij het halen.

Nu ga ik lekker beneden zitten en borduren en tv kijken. Manlief ligt lekker op bed te slapen. Hij heeft het ook echt nodig want hij is nog steeds niet van zijn hoesten af. Hij voelt zich ook nog wat slapjes. Meiden, fijne dag verder en tot gauw weer.

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Er is vandaag al veel over geschreven, allemaal herkenbaar. Maar deze alinea van Daro sluit goed bij mij persoonlijk aan...

Meiden, 't komt allemaal goed. Eerlijk gezegd was ik er niet zo goed op voorbereid / hadden weinig mensen mij eerlijk verteld dat die eerste maanden ook echt wel zware momenten kennen, maar dat overleef je ook wel weer en daarna wordt het alleen maar steeds makkelijker (en ik vind net als Daro ook leuker)!

Wij hebben nu samen zoiets van 'die eerste drie/vier maanden zijn pittig, daar moet je gewoon effe doorheen, maar dat is te overzien, en daarna kom je samen met je baby in een goed ritme'. En als dit te negatief blijkt en deze baby supermakkelijk blijkt te zijn en deze mamma superrelaxt blijkt te zijn dit keer, nou ja, dan valt het gewoon lekker mee!

Ach ja, die hormonen joh, bizar, je komt echt wel een beetje in een emotionele achtbaan, ha ha! Vaak huilen om niets (had ik vorige keer trouwens ook al meer last van tijdens zwangerschap). Uitkijken naar het moment dat je man aan 't eind van de dag thuis komt uit zijn werk en hem dan direct de baby in zijn armen duwen 'en nu mag jij effe'. Ha ha. En ondertussen genieten we echt heel erg van het ouderschap en ons kleine peutertje, daar heb je alles weer opnieuw voor over!

Motto: ontspan, relax, laat het over je heen komen en geniet waar dat kan! Is ook het beste voor de BV-mamma's (ontspannen)...

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Heb het nieuws wel meegekregen, maar nog helemaal geen gelegenheid gehad om iets van een journaal ofzo op tv te zien.
    't Was niet mijn type kabinet, dus wat dat betreft vind ik het prima dat het nu gevallen is. Officieel maakte de PVV dan geen deel uit van de coalitie en waren ze 'alleen maar' gedoogpartner, maar als je toch ziet hoe dit zijn vinger in de pap zat, was het toch gewoon een verkapte vorm van een coalitiepartner, waar ik toch lichte schaamte over voel tegenover het buitenland...

Maar ik ben alleen erg benieuwd hoe het nu uitpakt straks....
    * Ten eerste vind ik het vanuit mijn persoonlijke positie erg slecht dat er eigenlijk al heel lang geen besluiten / hervormingen zijn genomen over de woningmarkt (een totaalvisie) en dat nu nog langer op zich zal laten wachten. Najaar 2010 is de nieuwbouwmarkt echt mega ingezakt, waardoor ik en nog 15 andere collega's nu ontslagen zijn en heel moeilijk een nieuwe baan kunnen vinden! Zo zijn er nog meer 'issues' waar eens nodig een knoop over doorgehakt moet worden..
    * Ten tweede vrees ik voor hoe Wilders hier uit gaat komen / hoeveel profijt hij uit de situatie weet te trekken. Ben ervan overtuigd dat hij het alleen heeft laten vallen omdat hij denkt dat hij er zelf wel bij zal varen. Net wat Daro zegt. Hoop het niet. Hoop toch dat veel kiezers afhaken om wat voor reden dan ook (standpunten die niet realistisch/uitvoerbaar/juridisch toegestaan blijken + verdeeldheid creëren + ondemocratisch partij + debat en discussie uit de weg gaan+ eigenwijs over AOW-leeftijd (hoe erg is het als ze er elk jaar een maandje bij optellen en dat de grens over 20 jaar dan op 67 ligt?!?! We worden toch ook ouder en er zijn toch superveel babyboomers die allemaal AOW gaan trekken nu? Is toch niet realistisch om dat per se op 65 te willen houden, is gewoon populaire dingen roepen!) + nog veel meer)

Maar goed, zal weer een lange slepende tijd worden voordat we het weten hoe het uitpakt...

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Rustig hier!
    Ga ook nog effe wat anders doen / me nuttig maken...

Miffy: spannend voor je vriendin!

Hier: Net Jop van logeeradresje opgehaald na heerlijke relax-ochtend. Hij ligt nu op bed. Vanmiddag nog date met twee vriendinnen. Vanavond komt zusje + vriend eten. Gezellig allemaal!

17. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Wow, politiek! Iets waar ik me verre vandaan hou. Heb er de ballen verstand van en niet de ambitie me erin te verdiepen...

Ben een uur geleden door mijn man wakker gemaakt. Weer een slechtere nacht. Wc bezoek en pijn. Dat draaien lang duurt herken ik dus wel. Vind ik niet eens zo erg, maar die pijn!!
    Nou wil mijn man ff op de koffie bij zijn ouders en heb zo geen zin om mijn bed uit te komen! Maar zal zo de kracht moeten vinden... Bah!

Het weer werkt ook al niet mee... Nee echt zondag! Een dag dat je beter in je bed kan blijven (als je kan)

Qua onrust ed heb ik (nog) niet. Bevalling en alles wat daarbij komt kijken sowieso niet, ben dat betreft erg nuchter. En of ik wel een goeie moeder zal zijn... Tja de tijd zal het leren. Ik heb gezien hoe het niet moet en praktisch mijn broertje en zusje opgevoed en voor gezorgd. Dat is goed gekomen dus maak me niet zo druk...

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Om heel eerlijk te zijn, ik vond het 1e jaar een tropenjaar met mijn zoon, ik had wel 12 van zulke ventjes willen hebben. Hij sliep met een week vrijwel door, kreeg om 12uur laatste voeding en dan om half 6 ergens weer en dan weer om 10uur, kreeg borstvoeding. Huilde vrijwel nooit! Ik houd me hart vast voor dit kindje, hopelijk is het weer een tropenjaar maar daar ga ik maar niet vanuit aangezien de 1e een makkie was hihi. Bij mij begon de ellende toen hij 18 mnd was die periode heb ik als erg zwaar meegemaakt, deels omdat ex er niet voor hem was en gedragsproblematiek wat nog niet bekend was.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Pat, neem zo'n eerste jaar graag van je over :D

Vanmorgen bij voetbal vriendlief foto's wezen maken. Was stralend mooi weer, wel met harde wind. Op de terugweg begon het ineens te hagelen en onweren dus moesten flink doorfietsen. En nu is het weer mooi? ;)

De tweede mama van mijn pufclub is inmiddels bevallen! De eerste gewoon, de tweede met een keizersnede. Soooow, ik wil ook bevallen! Begint nou toch wel errug te kriebelen!

20. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Zoo ik meld me ook weer even..

Net een vriendin op visite gehad met haar dochtertje.. Weer even gezellig bij gekletst..

Verder wel terug gelezen, weinig bijgebleven..

Politiek weet ik te weinig van en heb ook de interesse niet om me daar goed in te verdiepen. Snap er ook altijd maar weinig van..

Miffy spannend voor je vriendin!

Yupgup, het kan ook ieder moment beginnen bij vele onder de mei mama's volgens mij was het toen bij de april mama's begonnen vanaf ongeveer de 20e.. Dus verwacht aankomende week wel de eerste berichten van een aantal mei mama's... :) hoop ik tenminste ;)

Deel Deze Pagina