Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marja78

    Marja78 Actief lid

    1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ludora, daydreamer en Tinie.
    Volgens mij had Miranke hetzelfde... Heb op internet gekeken... Heb al 3 kuurtjes voor een blaasontsteking gehad, welke niet overgaat... De VK stelde voor om dan ook op streptokokken te testen ivm kweek. Ik hoop niet dat ik die heb... Inleiden is dan een optie of een ks. Omdat dan het Kindje niet langs de bacteriën komt. Kan straks om 11 uur bellen naar de dokter en vanmiddag controle bij de VK. Het voelt als een belangrijke dag! Heb gister de tassen nogmaals nagekeken en manlief weet wat ie moet doen...
     
  2. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Mamajolanda: gefeliciteerd met je geregistreerd partnerschap! En succes bij de VK vandaag!

    Miffy wat een schatje! En wat een heftige bevalling heb je gehad zeg! Wel super dat jullie niet weer naar huis werden gestuurd en toch je vliezen werden gebroken!
    Geniet lekker van je gezinnetje!
     
  3. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Ik heb in het verleden berichtjes hier achtergelaten...maar door bepaalde privé omstandigheden niet de tijd en puf gehad om mee te schrijven.
    Ik lees wel vaak even mee, nu helemaal de laatste tijd.
    Ben nu zelf morgen 38 week zwanger.

    Waar ik even op in wil springen is bovenstaande.
    Waarom zou je bij een streptokokkenbacterie een inleiding of een KS zullen moeten krijgen?
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik namelijk (achteraf) streptokokken.Wij zijn toen niet behandeld, ik niet en ook mijn zoontje niet.Bevalling diende zich in week 35 aan door het breken van de vliezen, wat kan door de streptokokken(die kunnen de vliezen prikkelen)

    Nu, zal ik een infuus gaan krijgen als de bevalling begint.Je krijgt 2 zakken antibiotica..en dat is meerdendeels bedoelt voor je kindje.
    Maar een inleiding of een ks hebben ze bij mij niet over gehad?
     
  4. Elies25

    Elies25 Niet meer actief

    Minkie86: ja dat was even eng, maar volgens de VK kon het geen kwaad als je af en toe eens een van die verschijnselen hebt, het ging meer om de combi zei ze. As je dus ineens acure hoofdpijn krijgt, pijn in bovenbuik, overgeven en sterretjes zien. De uitslagen waren verder ook goed, dus dat was ook geruststellend. Maar ze willen me wel nog steeds 2 keer per week zien. Dus vanmiddag weer :) Van mijn man mag ik nu echt helemaal niks meer doen, hij heeft vanmorgen om half 7 de vaatwasser uit staan ruimen haha en het hele weekend schoongemaakt en opgeruimd.

    Heerlijk dat je tuin nu klaar is en dat je zoontje nu lekker wat te spelen heeft!

    Marja78: spannend, hoop dat de uitslagen goed zijn!
     
  5. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Marja, ik hoop dat alles goed is!

    Almah, zal ff in je album spieken!

    An, wat spannend!

    Sefanja, met de kleine is tot nu toe alles prima. Maar dus toch zorgen..zal dat er niet een beetje bij horen? Bedankt voor je link, ik ga er zometeen na de fysio eens rustig naar kijken.
     
  6. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hier een hele rare nacht gehad. Vannacht rond 4 uur ineens mega-veel ongipijn bij mn baarmoedermond, werd echt heftig! Alsof ik ineens knetter-ongesteld ging worden... (herkenbaar bij iemand?) Ben stug blijven liggen en uiteindelijk hield het op..vanmorgen nog wat krampjes gehad (onregelmatig) en nu uit bed is het weer rustig...vaag hoor dat voorbereidende lichaam! ;)
     
  7. heitjekarweitje

    heitjekarweitje VIP lid

    14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    woeps ik moet weg, fysio wacht! Ik kom vanmiddag nog wel even kijken of er nog een update is van de bevallende dames!
     
  8. Doetie

    Doetie Bekend lid

    26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Als je streptokokken (cbg) hebt hoef je niet per se ingeleid te worden of een keizersnee te ondergaan. Het is wel van belang om op tijd in het ziekenhuis te zijn als de bevalling begint. 3 uur voor de daadwerkelijke geboorte moet je namelijk 2x een infuus met antibiotica hebben. Een infuus neemt ingeveer 30-60 minuten. Als je eerder bent bevallen en dat ging allemaal snel dan heb je kans op inleiden. Ze willen hoe dan ook de antibiotica geven.


    Als kindje is geboren blijkt in de eerste uren al of het kindje besmet is geraakt en of er behandeling nodig is. De kans dat je kindje extreem ziek gat worden is klein, maar je zal maar net die ene zijn.....

    Maar maak een duidelijk plan en ja inleiden om een ziek kindje te besparen lijkt mij geen probleem.......
     
  9. Elies25

    Elies25 Niet meer actief

    Heitje: ik herken die pijn niet, maar je zal wel geschrokken zijn zo midden in de nacht! Gelukkig is het weer weggetrokken. Succes bij de fysio!
     
  10. Marja78

    Marja78 Actief lid

    1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over bacterie... De info die ik heb is van internet... Verhalen van verschillende personen.
    Heb net de huisarts gebeld voor de uitslag... Ik krijg zo'n enorm punthoofd van de assistentes daar! Nog even en ik zoek een andere arts! Vorige week werd met klem gezegd, ook tegen de VK, dat ik maandag moest bellen voor de uitslag. Dus ik bellen, met de zenuwen.... "Nee mevrouw, uitslagen van de kweek is pas op woensdag..Dat duurt 5 werkdagen..." Dus ik aangeven dat ik expliciet maandag moest bellen. "Nou, dan is er een misverstand geweest denk ik..." Dus vanmiddag met lege handen naar de VK! Die was donderdag al niet zo blij dat de artsen zelf niet aan die bacterie hadden gedacht...
    Kan ik zo van balen! Weet je nog niets!! Bah!
    Sorry! Even klagen!!!
     
  11. Marja78

    Marja78 Actief lid

    1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog wel een vraagje...
    Doetie; jij schrijft dat je op tijd moet zijn voor de daadwerkelijke bevalling ivm antibiotica. Maar je weet toch nooit hoe lang een bevalling duurt? Iemand van pufles zat binnen 3 kwartier van 4 op 10 cm ontsluiting.... Dan ben je nooit op tijd...Toch?
     
  12. nijntje81

    nijntje81 Fanatiek lid

    11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt!!! Als ze nou gewoon hun werk goed doen en zelf ook communiceren, is er niks aan de hand...

    Hier de VK gebeld, heb een afspraak voor morgen. Verteld dat ik iig veel krampen heb gehad en graag wil weten hoe ik er voor sta en evt. gestript kan worden. Dan hoor ik ook of/hoe laat ik woensdag bij het ziekenhuis moet zijn...
     
  13. an1985

    an1985 Fanatiek lid

    22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hier vk ook net gebeld, als ze elke 3 minuten komen, ik t niet trek of de vliezen breken moet ik gelijk bellen... lachen doet pijn trouwens haha heel gek gevoel
     
  14. Doetie

    Doetie Bekend lid

    26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Je weet inderdaad nooit hoe snel het gaat en dat is juist het probleem.... Vaak houden de artsen de gemiddelde bevallingsduren aan en ja dan is het dus hopen dat je inderdaad daar binnen bevalt. Ik zou gewoon een goede afspraak met je VK maken.

    Bijhouden van harde buiken / voorweeen
    Bijhouden verloop verweken en verstrijken
    Bijhouden ontsluiting, vaker dan gemiddeld checken

    Maak ook meteen afspraken over inleiden rond je bevallingsdatum.
    Ze kunnen de ernst van het aantal kokken tellen. Ze kunnen dis een waarde koppelen aan de kweek. En vergeet niet dat het om jou kindje gaat! Mijn VK zei meteen jij bent de baas en je moet op ke strepen staan.
     
  15. sefanja

    sefanja Fanatiek lid

    7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Het wordt wel spannend hier...
    Krampen, strippen, ween...

    Is er eigenlijk iemand overdag bevallen?
    Volgens mij alleen in de ochtend, avond of nacht...
     
  16. Doetie

    Doetie Bekend lid

    26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    @ Marja mijn dus had ook dus problemen met de kweek de huisarts en de uitslag. Het is zo dom van artsen! Pas na 4 maanden blaasproblemen kwamen ze met cbg. Zij heeft toen wel een gesprek met de Gyn gehad om afspraken te maken terwijl ze onder controle van een VK was. Wellicht kan een Gyn sneller de kweek laten uitvoeren en daarmee aan de slag?! Er komt nu toch wel haast bij jou, gezien je termijn. Sta op je strepen en ja anders preventief antbiotica? Of zou dat niet kunnen?..... Snap je bezorgheid, maar kop op!
     
  17. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    An good luck meissie! 7 mei is een hele mooie dag!!!

    Jeetje wat balen van die uitslag, lekkere communicatie!!! Sterkte!!
     
  18. pat78

    pat78 Fanatiek lid

    19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Goedenmorgen allemaal
    Heb nu echt heerlijk geslapen, werd pas half 12 wakker :) kom beneden en de vloer was weer schoon heerlijk.

    Miffy wat een verhaal zeg, en wat een mooi droppie ligt daar te slapen.

    Oe AN ben jij niet voor je beurt aan het gaan ;) haha nee hoor meid, spannend ineens he, zet m op vandaag .
    :)
    Had gehoopt iets van nijntje te lezen maar helaas, gelukkig wel morge. Toucheren en strippen.

    @hier, af en toe steekjes maar daar blijft het dan ook bij. Volgens mij en moeder komt de baby zaterdag op zondag en anders heel erg overtijd.

    Vandaag houd ik lekker een pyjama dag met zoon, geen zin om iets te doen.
     
  19. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Spannend allemaal meiden!!!! Zet m op!!! :D
     
  20. Marja78

    Marja78 Actief lid

    1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doetie, dank je wel voor de tips en hulp! Ik moet zo op controle en zal overleggen met de VK. Vind het ook allemaal erg laat.... Breng me dan maar naar het ziekenhuis! Heb er best over in gezeten en dan krijg je zo'n assistente aan de lijn....
    Misschien valt het allemaal wel mee.... Maar dat weet ik nu niet....
     

Deel Deze Pagina