Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    En het kan ook nog de andere kant op. Stretchen naar beneden toe. Dan voel je echt dat hoofd in je onderkant duwen...soms is het net of tie zichzelf zo naar buiten duwt.
     
  2. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @ Pat: Elin van bloem had lucht in de buik, mopperen, sondevoeding, af en toe dalende hartslag...

    Kont duwen en bobbel zien is gewoon bewegen. Kont duwen en buik spant zich helemaal strak om het kindje en voelt vervelend is harde buik. Tenminste, zo zie ik het...

    @ An: spannend!

    @ Miranke en Essie en Kassie: ook spannend nog! Zet hem op!

    @ Ludora: balen van je nek, nog steeds!

    Verder weet ik het even niet en ik moet nog even weg, naar thuiszorgwinkel. Ondersteek en rugsteun, kan tot 14:00 volgens mij, dus doei!
     
  3. Tinie84

    Tinie84 Niet meer actief

    @Ludora Wel fijn als ie 'het weer doet' voor de bevalling (en daarna natuurlijk). Wel proberen om te blijven bewegen en niet krampachtig andere houding aannemen, dan krijg je daar weer spierpijn van :(
     
  4. Tinie84

    Tinie84 Niet meer actief

    @Heitje Hoe staat het met je dekentje? Ik moet nog 2,5 lapje en dan denk ik dat ik kan beginnen aan een buitenste sierrand.
    Ben benieuwd of ik het nog red voor meneer er is ;)
     
  5. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ja daarom is een paracetamol waarschijnlijk wel een goede oplossing.

    Pas als je ergens pijn hebt weet je hoeveel je iets beweegt he!!!

    Tijdens de bevalling lijkt me mijn nek inderdaad wel fijn ;) Maar ik ga denk ik voorlopig ook nog niet bevallen.
     
  6. bezigbijtje

    bezigbijtje VIP lid

    8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    auw! Heb ik weer,,,, sinds vannacht enorme stuwing.

    dacht er mooi vanaf te komen, het zou dag 3/4 het ergst moeten zijn, vandaag dag 5!

    Ze zijn bikkel hard en pijnlijkl, blijk ook nog 38.0 te hebben dus dadelijk misschien ook nog een ontsteking ook! FIJN!!!!

    ninthe mag naar huis, maar we houden ze bij elkaar... zou geen doen zijn om alleen voor de avond/nacht haar mee te slepen en de rest van de dag bij fenne in zh te zijn.... mooi samen laten die 2 lieverdjes! Nu wachten op fenne, morgen horen we weer meer...

    sinds vandaag ik helaas ook weer misselijk en wat meer pijn aan mn wond.... baal zo wil weer op de been zijn en normaal functioneren heeft allemaal al lang zat geduurd.
     
  7. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    @Nijntje: Ja ben nu 40+1. Mijn banner houd ermee op zie ik haha.
    Morgen word poging gedaan voor strippen. Hoop dat ze jou vd week weer willen strippen. Lees wel vaker dat het meerdere keren kan (en dat beste resultaat pas na 40 weken is, dus misschien dat het nu wel lukt?)
    O en we krijgen deze week veel gezelschap van nog meer 40+;)
    Verwacht jij ook een groter kind of gewoon gemiddeld?

    @Alma: Wat een poppie zeg! Mooi hoor!

    @Daydreamer: Nee zover wil ik ook niet lopen. Maar gebeurd hier ook niet want bij ons ziekenhuis leiden ze sowieso met 41e week in. En omdat ik groter kind verwacht (ruim 8 pond), doen ze er wel alles aan om mij niet zover te laten lopen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het elk moment kan gaan beginnen haha. Maar heb dan ook niet veel klachten (harde buiken/voorwee ofzo)

    @An: Spannend zeg! Zou toch mooi zijn, als je niet ingeleid hoeft te worden? Of vind je dit wel enger?

    @Pat: volgens mij kan het wel harde buik zijn want las dat je ook plaatselijk harde buik kan hebben? Ik heb het ook. Komt er kontje tegen de ribben, maar wordt vervolgens hele bovenbuik hard (onderbuik niet)

    @Bloem: Sterkte in het ziekenhuis! Hopen dat je beetje goed herstelt en dat je samen met Elin snel naar huis mag

    @BB: Geef je ook borstvoeding eigenlijk? (heb ik helemaal niet meegekregen)
    Dat je wat verhoging hebt bij stuwing is normaal heb ik begrepen op borstvoedingsochtend, dus hopen dat het geen ontsteking is!
    Sterkte met je herstel!
     
  8. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Hey mijn banner doet het wel weer.
    Vanmorgen stond ie nog steeds op 40....
    Gek ding.
     
  9. nijntje81

    nijntje81 Fanatiek lid

    11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Geen idee hoe groot ze de kleine schatten... De laatste keer deed dat voelen te zeer dus heeft ze het gelaten. De week ervoor was het moeilijk te voelen, toch een schatting van 3600. Maar ja, je hoort zoveel verkeerde inschattingen dat ik er niet zoveel waarde aan hecht. Morgen heb ik weer controle en dan zien we wel weer verder!
     
  10. an1985

    an1985 Fanatiek lid

    22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Child: weet niet goed wat ik enger zou vinden... ene kant zou ik t rustig in t ziekenhuis willen laten beginnen, maar nu is het nog goed te doen waardoor ik denk dit is prima zo.

    Ik blijf maar slijmprop verliezen (bah) en rugkrampjes houden... Ben lekker in de zon rondjes aan t lopen om de boel bezig te houden haha
     
  11. veldmuisje

    veldmuisje Bekend lid

    27 jun 2011
    893
    0
    16
    #3131 veldmuisje, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    Ha ladys!

    Naja.. hier nog geen feest.. Ik heb vandaag wel meer slijm als normaal verloren, maar da's dan ook het enige. Zou graag zien dat het begon! Net even anderhalf uur geslapen boven op tlogeertbed, deed me wel goed!
    Weet nu gewoon ff niet goed wat ik moet doen, manlief is aant werk en pas half5 thuis. Ik kan er wel even uitgaan, maar waar naar toe? Misschien ff supermarkt en 3 rollen dextro halen (zag dat ik maar 1 rol had liggen)... Echt een flutboodschap, maar ben ff inspiratieloos.. ;)

    Allen die bevallen zijn: van harte!! Echt fijn voor jullie zeg!!
    En die bezig zijn - of aant rommelen: sterkte en khoop dat het doorzet!!

    Bij mijn ziekenhuis mag partner ook blijven slapen (op een stretcher). Verder hebben we een heerlijke ruime verloskamer, met tafel, stoeltjes, fijne wc/douche, CD-speler voor eigen muziek en echt de ruimte. Wat dat betreft een goed ziekenhuis, vind ik..
    @Sefanja, welk ziekenhuis heb jij dan?

    Toen ik met de vpl mijn bevalplan besprak (2w. geleden), toen zei zij ook van... zolang je het thuis lekker hebt en het goed gaat, blijf lekker thuis. Al die cm. ontsluiting die je daar hebt gekregen, hoef je dan tenminste niet in het zkh te doen. En persoonlijk... ik vind ziekenhuizen altijd zóóóó warm! Echt, ik ga direct temp.verlaging aanvragen als ik daar eenmaal binnen ben ;)..

    Maar wel lastig dat het nog niet echt duidend is nu bij jou. Maar je kan denk ik wel stellen dat het gewoon aan 't rommelen is en dat het waarschijnlijk vanavond heus wel door gaat zetten.
    Sterkte en succes meid, houd ons op de hoogte!!

    Groetjes!!
     
  12. veldmuisje

    veldmuisje Bekend lid

    27 jun 2011
    893
    0
    16
    dubbel
     
  13. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    @An: Kan me het van beide kanten wel voorstellen.
    Nou hopen dat het zo goed blijft gaan!

    @Veldmuisje: Ja hier in ziekenhuis was het ook zo warm met rondleiding. Had echt zoiets van: Pff, hoop dat ik thuis mag bevallen (wist ik toen nog niet)
    Ik mag grootst gedeelte thuis doen en ga dan rond cm of 7 naar ziekenhuis met VK. Lijkt me ook niet echt fijn, autoreis en met lift naar boven (verloskamers zijn op 4e verdieping) > bang dat het dan net bezoekuur is ofzo en iedereen meegaat in die lift en dat ie dan stopt bij elke verdieping:$
    Maar ja, we'll see
     
  14. Marja78

    Marja78 Actief lid

    1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, terug van controle! Alles was goed! Nog even gesproken over de bacterie. Heeft ze even rustig uitgelegd. Fijn! Ben rustiger.... Ga nu ff op bank slapen... Heb vannacht 2 uur wakker gelegen.... Ff inhalen!

    Later!
     
  15. veldmuisje

    veldmuisje Bekend lid

    27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ja dat laatste is natuurlijk wel zo... dan sta je voor je gevoel lekker te kijk. Bij ons is verpleegafdeling op 2e verdieping en ben je er dus vrij snel, maar inderdaad... stel dat het midden bezoektime is... Naja.. dat zei dan maar zo :cool:... Mijn man zet me dan (hebben het al even besproken ;)) voor de deur eruit en gaat dan in de straat de auto (gratis) parkeren. Ik moet dan (hoe ik dan ben) of vast naar boven gaan, of op hem wachten (evt. in rolstoel gaan zitten). Maar jij bent dan dus thuis bezig mét VK begrijp ik. Want ik zou inderdaad niet weten hoever ik in de ontsluiting ben, maar die vpl zei.. meestal bel je als het een uur lang, om de 5 min. komt en dan een minuut aanhoud. Maar stel dat jij het daarna nog wel even volhoudt (het is de 1e), dan mag je rustig nog even thuisblijven hoor. Maar goed, dan zal ik heus nog niet gelijk op de 7 cm. zitten.
     
  16. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    @Marja: Fijn dat alles goed was. Slaap lekker;)

    @Veldmuisje: Ja ik beval thuis met VK maar moet voor geboorte naar ziekenhuis ivm groter kindje. Dan is alles bij de hand, mocht de uitdrijving wel moeizaam gaan.
    Wij kunnen via nachtingang (ook overdag) dus scheelt al hele sjouw door het ziekenhuis heen (gelukkig, er werkt nl. ook familie en bekenden)
    maar moet vervolgens nog wel met liften naar boven.
    Aangezien ik niet echt weet of ik me nog rustig kan houden met 7 cm ontsluiting (laatste centimeters schijnen niet zo grappig meer te zijn) zie ik daar dus wel tegenop. Maar ja, voor zelfde geld ben ik er 's nachts en is de lift gewoon leeg.
    Dus ben blij dat ik grootst gedeelte thuis mag doen, maar zou niet té laat naar ziekenhuis willen
     
  17. 77wonder2

    77wonder2 Lid

    14 sep 2011
    74
    0
    0
    NULL
    omgeving zwolle
    zag inderdaad net dat we tegelijk zijn bevallen. Vandaag alweer een week geleden. jij ook gefeliciteerd en geniet jij er ook lekker van.

    Ook wil ik de rest die trotse ouders zijn geworden van Harte Feliciteren.
     
  18. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0

    BB-tje, staat mij bij dat stuwing op dag 5 het pijnlijkst is, maar misschien verschilt het wel eens een dagje, afhankelijk van op welke dag de bv 'op gang' kwam. Wordt je ermee geholpen? Koolbladeren in je bh, klein beetje eruit duwen voor iets verlichting, koude compressen in je bh?

    Goed dat Ninthe nu 'goedgekeurd' is. Ik blijf nog duimen voor Fenne, dat ze ook snel zover is!

    Misschien komt je verhoging van je wond? Ziet het rood? Goed in de gaten houden!

    Ik hoop dat je hormonen snel je lijf uit zijn je niet meer lastig vallen met allerlei kwalen! Digitale hug!
     
  19. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ben toch maar niet naar thuiszorgwinkel gegaan, ondersteek en rugsteun komen dan morgen wel. Was echt even kapot!!!
    Vanmorgen kwam tante helpen met schoonmaak. Ze heeft zich op de ramen toegelegd, ik zelf op de badkamer. Zooooo, wat is onze glazen douchecabine en kranen nu weer mooooooooooi! Bling, bling!

    Dus heb maar even lekker een ciabatta met mozarella, verse tomaat, verse basilicum en olijfolie voor mezelf gemaakt en in 't zonnetje opgegeten. En nu nog even een tomatencremesoepje. Mmmm.

    Daarna even naar bed. Kleine man is op het kdv vandaag, lekker rustig vanmiddag. Vanavond mee-eten bij mijn ouders (klusser-man is er op maandag nooit en die kookt altijd, ik ben een beetje luie koker...).

    Merk echt dat als ik nu beweeg, de buik pijnlijk is. Dus vanmiddag mezelf maar eens fysiek koest houden (= moeilijk voor mij!)

    Morgen komt waarschijnlijk de stick met de hele fotoshoot. Zouden 35 foto's zijn, maar ze heeft er wat extra opgezet 'omdat Jop zo gezellig mee had gedaan' en ze iets van hem op haar site/portfolio wil zetten...

    Woensdag komt tante waarschijnlijk weer verder poetsen. Dan wil ik keuken doen en zij nog meer ramen en stoffen.

    Verder moeten alle vloeren nog, maar dat mag Klusser-man doen. Boven vloerbedekking vies door schuren/schilderen gisteren, beneden houten vloer die nodig een beurt moet.

    Pfft, wil deze week alles afkrijgen van mijn lijstje, dan komende zondag 38 weken en dan wil ik de rust/verveel/kluizenaarsmodus in!

    Bevallende meiden: go girls!
     
  20. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hihi, vandaag beginnen 'de vragen' binnen te komen. Nu vandaag 2 sms-jes gehad hoe het gaat met de laatste loodjes en of ik al wat voel, ha ha!
     

Deel Deze Pagina