Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hahaa Ik heb het mezelf ook moeten leren hoor! Ben ook niet van mezelf een stil zitter! Maar ook mijn 2-do lijstje heb ik geschrapt!
    Kan heel veel niet zelf, dus hangt toch van mijn man af. Vooral veel schilderwerk. Dan maar als de kleine er is enzo hoor. Hebben nu de bijkeuken af. De gang en huiskamer moeten nog, en liefst ook de keuken enzo.. (kleur ipv wit haha)
    In een eigen huis ben je nooit klaar hoor!

Wil alleen eigenlijk mijn keuken nog goed schoon hebben, maar dat komt anders ook wel weer :)

2. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Nou vk controle gehad!!

Kleine lag goed vast en verder was alles goed bloeddruk 130/70 keurig dus!!
    Volgende week weer hmm hoop dan eigenlijk dat ik niet hoef haha
    Stiekem hoop ik dat die dag (15-5) onze kleine man ter wereld komt aangezien wij dan 7 jaar gaan haha

Miekr fijn dat jullie thuis zijn ga niet bij lezen joh is gekkewerk!! Geniet van jullie gezinnetje!!

Liefss

3. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ah, dat is ook weer goed nieuws! :)
    En zou inderdaad wel een hele leuke datum zijn!

Ik heb altijd gezegt dat de kleine niet voor de uh 21e ofzo geboren mag worden ivm. sterrenbeeld (Stier) Maar erna (Tweeling) Ben ik zelf ook. Mijn vader en oom zijn beide Stier, en oww zo koppig hahaa
    Maar maakt me nu allemaal niks meer uit, kom maar!

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    ** ff inbreken **

An, heel veel succes meid! Zet hem op je kan het!

Andere dames, ook alvast heel veel succes en geniet van jullie mooie wondertjes

** breekt weer uit **

5. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    Hier vanavond bezoek van vriendin gehad is in verwachting van een tweeling. Zo leuk om ff lekker over alle zwangerschap dingetjes te kletsen hihih en ook dat ik haar nu dingen kan vertellen wat zij kan verwachten...

Nou wel de hele tijd last van mn onderrug gehad echt zo'n ongesteldheid rugpijn, is nu weer weg, komt af en toe ff terug dus zal wel niet zo spannend zijn....

Verder morgen weer naar de vk en woensdag naar de fysio die gaat mn been masseren voor het vocht oh ik hoop zo dat het een beetje gaat helpen zeg !

verder weer heel veel last van mn aambeien :( vind t wel eng voor straks als ik dan moet persen zal daar ook wel druk op komen dus zal t nog pijnlijker worden of meer.....

Verder nu weer doodmoe merk toch dat als ik smiddags niet rust ik in de avond kapot ben...

Dus ik ga mn bedje opzoeken en morgen weer uitgebreid op iedereen reageren !!!!

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @klusser ik ben ook helaas geen stilzitter, ik kan bijvoorbeeld ook niet zitten en een boek lezen.. pffff. Niet om te zeuren maar ik kán gewoon niets... Dus t is helaas geen keuze.. Ik merk dat ik vandaag wel wat neerslachtig ben... Komt denk ik ook omdat die klote nek erbij gekomen is....

Mamajolanda, jullie hebben een mooie dag gehad. Fijn dat je controle weer goed was! De 15de zou wel gaaf zijn!!

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    stilzitten... grrr... Ik knutsel nu wel wat meer. Ik ben dan een theedoos aan het beplakken en lakken en heb nog een vogelhuisje staan die ik op wil pimpen voor de kinderkamer. Verder een beetje puzzeltjes maken en spelletjes op de computer...

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    #3208 klusser1980, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    @ Miffy: met zijn 3-tjes op de bank slapen, heeeerlijk!. Wat fijn voor jullie!

@ Essie: oe, om 16 uur 5 cm ontsluiting. Klinkt pittig. Hoop dat ontsluiting doorzet tijdens ruggeprik en dat je beep er straks/nu is!
    Edit: 7 cm inmiddels, lekker!

@ Kanshebber: oe spannend, gelukkig alles goed. Ik hoef ook nog niet hoor, maar wij zijn dan ook een beetje de laatsten van de groep he. Ik moet nog beginnen met uitrusten en relaxen...

@ cadeautje voor oudste als beep geboren is: wie heeft er ook een peuter / dreumes en zit over een cadeautje te denken? Ideetjes?

@ Sam: fijn dat je een goede dag hebt vandaag, je klinkt beter (gezelliger :p) dan een paar dagen terug!!! :D
    Goed idee, laptop kijken in bad, ha ha!

@ Child: morgen strippen, spannend!

Zou 't echt niet fijn vinden als sm (steeds) zomaar langskomt. Ben toch ook een echt NL-der, effe afspraak maken of bellen ofzo!
    Zeker als het dan echt bedoeld is als bezoekje met even zitten en koffie erbij. Je bent toch zelf met je eigen dingen bezig, zoiets zou mij enorm storen. Als 't gewoon even iets zeggen of afgeven aan de deur is, zou 't ander verhaal zijn...

Maar goed, zo'n relatie heb ik niet echt, samen koffie drinken, met moeder of sm, dus voor mezelf heb ik er niet mee te maken. En sm kan alleen met speciale taxi komen (rolstoel), dus dat is altijd zeer gepland (meestal zondagavond)...
    Maar komende zondagen mag Klusser-man wat mij betreft naar sm, kan ik zelf kiezen of ik zin heb om mee te gaan of liever thuis blijf.
    Ja, daar heb 't weer he, die kluizenaarsmodus... "blijf allemaal weg uit MIJN nestje :D"!

@ Ludora en Minkie / kluizenaarsmodus: hihi, gisteren zus met neefjes over de vloer, echt wel leuk en gezellig, maar toch op een gegeven moment die gedachte: ga maar weer naar jullie eigen huis... Ha ha!

Had dat tijdens de kraamtijd ook nog vaak hoor. Dacht eerst: o gezellig, die en die komen zo. Maar als ze er dan een half uur waren dacht ik: ga maar weer weg. Tip: bespreek dat met je man, zodat hij het bezoek weer op tijd een beetje wegwerkt...

@ MammaJo: gefeliciteerd! Heb je nu de achternaam van je partner? Noem je hem nu man of vriend, hoe zit dat bij geregistereerd partnerschap?

@ Miekr: fijn dat je thuis bent en aan 't genieten bent!

@ Benen nog even dicht deze week: 10 mei verjaardag sm, 11 mei verjaardag zusje, 11-18 mei zus op vakantie....
    Baby op eigen verjaardag lijkt me dan wel weer leuk, maar zit er voor ons niet in (maart en 10 juni)...

@ Ego: Zo he, ik ben vandaag echt moe. Erger dan anders. Terwijl afgelopen nacht redelijk was.

Vanmorgen ook wel moe geworden van badkamer poetsen. Vanmiddag nog even 5 kwartier gelegen, maar net niet in slaap kunnen vallen, grrr. Vlak voor me wekker ging, sliep ik bijna, grrrr!
    Toen Jop gehaald van kdv en gegeten bij mijn ouders. Daarna naar huis en Jop meteen op bed gelegd (iets vroeger dan anders). Nu lekker op de bank hangen.... ga vroeg slapen vandaag (zeg ik nu, doe ik vaak niet, wacht toch vaak op man)!

Morgen pappa-dag, dus veel tijd om dingetjes te doen. Planning: ondersteek halen, rugsteun halen, baby-was doen, kruiken controleren op lekkage, man opdracht geven om stof te zuigen, kleertjes ruilen bij Hema (nu al dubbele!) en misschien een eerste pakje om aan te doen maatje 50 zoeken....:D
    We zien we hoe ver we komen!

Planning nu: chillen, thee drinken en af en toe checken voor nieuws van Marinke, Essie, An en Kassie!

Klus

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, zo'n stijve nek is natuurlijk super irritant! Zit er al vooruitgang in?

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Leuk! Dat soort dingetjes doe ik eigenlijk nooit, maar vind het wel leuk van anderen als ze dat wel doen...

Mijn geplande stil zitten vanaf week 38 zou moeten bestaan uit foto-albums bijwerken (oude nog) en een album maken van Jop's eerste twee jaar (ja, ik loop erg achter.... *schaam, schaam*).

Als ik daar nu een aantal dagen aan werk vanaf week 38, moet ik nog net best ver kunnen komen toch?

11. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Nou klusser ik heb dus ook nog kans op me verjaardag 27 mei haha maar dan ben ik ook echt uitgerekend haha

Ik noem Me partner gewoon vriend/ vent en ik Mag zijn achernaam gebruiken maar ben nog wel bekend onder eigen naam dus mag wel bordje met fam huppeldepup ophangen en post via die naam ontvangen enz

Liefs

12. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    in bad gaan, geniet ervan, ik mag nog niet weer...

cadeautjes, hier hebben ze duplo en lego gekregen van Mika.

Hier ga ik het slapende jongetje van mijn buik in zijn bedje leggen, mijn borst weer inpakken en naar bed. Hopen op een goede nacht, vannacht was Mika anderhalf uur wakker...

13. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    oh, fotoboeken, ook leuk! Kan me ook wel voorstellen hoor dat je met dat soort dingen achter loopt... Soms wil je zoveel!!!

14. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Pff merk dat ik juist geen geduld heb om te prullen.
    Normaal altijd wel van het tekenen, schilderen, sieraden maken, fotoboeken (scrapboek) maken, cakejes maken en versieren enzo.
    Maar bahhh heb daar echt geen zin in! Bizar he?
    Heb er het geduld niet meer voor, of als het niet lukt of niet naar mijn zin is ligt het weer uit elkaar :)

Lang leven internet en online series kijken. Dat is ook het meeste wat ik doe. Lezen hou ik wel van, maar heb ff geen leuke boeken, dus binnenkort ook maar weer eens nieuwe bestellen :)

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, naam van echtgenoot gebruiken is ook alleen maar een soort aanspreekvorm. In alle ziekenhuizen en bij vk wordt je toch altijd nog geregistreerd op je meisjesnaam. Net als in je paspoort (heb wel staan e/v xxxx). Wel raar dat mijn man dat niet in zijn paspoort heeft staan!

Maar jullie moesten dus niet allebei een keuzeformuliertje invullen met een keuze uit:
    - vrouw's naam
    - man's naam
    - vrouw's naam - man's naam
    - man's naam - vrouw's naam ???

Vriend van mij heeft in juni geregistreerd partnerschap, maar met een man. Vandaar ook even nieuwsgierig...

16. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    oh wat grappig! Ik heb het de hele tijd te druk met andere dingen en geen tijd om te knutselen... Nu dus wel en neem ik het er ook van... Voor lezen heb ik nu weinig geduld... Ik heb een paar bladzijdes van Kluun gelezen. Erg leuk en lachen, maar kom toch niet verder!

17. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    serieus/spannend of grappig?

Ik lees niet veel (meer), maar 't laatste dat ik gelezen heb ik volgens mij Herman Koch. Het diner en Het zomerhuis, beide goed!

18. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Meestal (psychologische) thrillers enzo, wel boeken waar ik een beetje bij na moet denken enzo.
    Humor heb ik heel weinig (boeken he :p)
    Hou ook erg van fantasie boeken!

Laatste boeken zijn van Twilight en Harry Potter en de Eragon series. Wel allemaal in het Engels. Erg leuk.
    Heb de engelse versies van Lord of the rings besteld, maar daar kom ik toch niet ver in hoor, zo langdradig!

Tip: Memoires of a Geisha! De film is trouwens heel slecht vergeleken met het boek!

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    #3219 klusser1980, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    http://www.vakbladkraamzorg.nl/vakbladkraamzorg.nl/blog_01/userfiles/file/KZ2-huilen.pdf

Deze wilde ik nog even met jullie delen, zelf geen ervaring mee, maar heb er vaker positief over gelezen of gehoord.

Hoop natuurlijk dat we 't allemaal geen huilbaby's zullen hebben! Maar goed, al onze baby's zullen de komende zomer moeilijke momentjes hebben, misschien hebben we iets aan de info...

Deze hoort er nog bij (zelf nog niet helemaal gekeken): The Happiest Baby on the Block - Richard & Judy - YouTube

Ben eigenlijk wel benieuwd of er al een topic is met ervaringen?

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ben stukje aan het lezen van artikel..
    Moet bij sommige stukjes wel lachen.. en denk dan: serieus??
    Hard in het oor sshhh zeggen om bloeddoorstroming in bm na te bootsen.. ??
    Als het helpt is het natuurlijk mooi meegenomen...

Deel Deze Pagina