Zo ben weer bij!! De dames die een zoon heben gekregen, gefeliciteerd!! Een babyzoonboom! Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van An ivm haar angsten die ze ervoor had. Daro: wat een prachtige foto's!! 40+ dames: hoop dat jullie snel verlost worden! Hier gister controle gehad, bloeddruk was weer wat lager (130/82) en urine schoon, dus VK vond het niet nodig om 2 keer per week controle te doen. Mag volgende week terugkomen. Moet wel nog steeds zoveel mogelijk rust houden en als ik toch die klachten van pre-eclampsie krijg, meteen bellen. Savonds nog een voorlichtingsavond bij de VK gehad over de bevalling, was goed om dat weer even op te frissen (wanneer bellen, wat gebeurt er dan, wat doet de VK allemaal, wat kun je doen om te ontspannen enz.). Was ook wel blij dat ze zei dat rust het beste is om de weeën goed op gang te laten komen (wel in beweging blijven als dat gaat) en dat als er thuis geen rust is (ivm bouwvakkers hiero) je eerder naar t ziekenhuis kan. Ze houden dat goed in de gaten. Dat was wel even een opluchting, want maakte me daar nog steeds wel druk over. Ze zei trouwens ook dat je biologische klok wacht op een rustig moment, dus dat ikw aarschijnlijk niet tijdens hevig geboor en gehak zal beginnen met d ebevalling, maar savonds of in het weekend. Nou we zullen zien! Ga nu artikel over Shhhh lezen Had het al eens ergens anders gelezen (ouders van nu of wij jonge ouders ofzo) en toen stond er ook een stukje van een kno-arts in die zei dat het teveel decibel is voor zo'n klein oortje, maargoed.
Wooooww An, Kassie & Essie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes!! Magdalena: Spannend zeg!! Heel veel succes Daro: Prachtige foto's Nijntje: Nu ben jij toch echt wel een keer aan de beurt hoor!! Voor de rest heb ik een megabaaldag vandaag Heb de hele nacht wakker gelegen van krampen, mega verkoudheid en een zeurende vriend.. En dan denk je sochtends wel een paar uurtjes in te kunnen halen.. Nou niet dus ze zijn hiernaast aan het bouwen en dat maakt ontzettend veel lawaai Verder heb ik gigantisch last van nesteldrang en irriteer ik me echt aan de dingen die ik niet zelf kan doen nu.. Grrr en ik weet wel dat me moeder en vriend me willen helpen maar toch het kriebeld me heel erg op dit moment Sorry voor mijn gezeik.. heb vandaag gewoon men dag niet en het is zo fijn om dat even van me af te schrijven..!!
oja magdalena, succes meid. Elies, je biologische klok regelt het, Nou dan is die van mij aardig ontregeld aangezien ik al weken niets doe En niet alleen ik haha. Misschien zijn we wel te rustig geworden?? En moeten we maar over aktief zijn. Ik ga zo denk ik maar weer eens door de regen (moet alleen niet net als nu gieten) op de fiets hobbels nemen, daar kreeg ik zaterdag in ieder geval harde buiken van. Je wordt zooooooooo ongeduldig als iedereen om je heen vroeger bevalt dan jij, en ent wat ik gister zei, ik ben nog niet in zicht van de datum, maar andere meiden zitten er wel overheen wat moeten die wel niet voor gevoelens hebben. Ben benieuwd hoe de lijst eruit ziet
Magdalena, succccessss!!!!!!! Nijn, ook een knuffel van mij!!! Daro, aaacchhhh wat een schattjess die kids van jou!! Fijn dat je zo een lieve/goeie kraamhulp hebt. Hoop dat de krampjes van je uk snel minder worden!! Ola, herkenbaar meid!!! Schrijf het maar lekker van je af!! Elies, gelukkig is je bloeddruk weer lager en je urine schoon!! Hou jezelf goed in de gaten heh!!
Ha, nieuwbakken moeders, gefeliciteerd! De wereld is in een nacht weer een stuk mannelijker geworden met deze ventjes! Daro... Ben helemaal verliefd geworden op jouw mannekes... Elies, klinkt n beetje als mijn situatie! Volgende week kan ik door n evenement de auto niet in de buurt parkeren... Niet echt ontspannen. En er wordt gerenoveerd aan onze flat: over twee weken lopen ze afenaan over mijn balkon en wordt er herrie emaakt. Ook niet relaxed als je bevalt of kraamt. Mijn bloeddruk was gister rechts 140/95 en links 130/105. Een paar uur later was t weer in orde. Maar vanochtend voor het eerst tintelende vingers dus met het goed in de gaten houden. Toch wil ik vandaag niet alleen maar bankhangen want voel me fit! Dus steeds na een klusje rustig zitten en dan weer even aan de slag maar. Ben een beetje eigenwijs.
@ an gefeliciteerd met jullie zoon @ kassie gefeliciteerd met jullie zoon @ magdalena succes !! @essie gefeliciteerd met jullie zoon en beterschap ! @ daro mooie fotos Hier vannacht een uur wakker gelegen zo'n krampen in mn buik, en 2x wakker geschrokken helemaal in paniek maar waarvan..... Wat die krampen zijn geen idee merk wel dat ik al dagen aan de dunne ben (sorry) misschien dat mn lichaam zich toch rustig aan het voorbereiden is op alles ofzo.... Vanmiddag naar de vk zal het de laatste keer zijn ...... ?????
Elies fijn dat alles goed was!!! Wat betreft krampen met ontlasting, ik heb t ook. Terwijl mijn stoelgang helemaal niet slecht is. Maar ik krijg krampen voordat ik moet, nog nooit gehad. Mijn stoelgang was voor mijn zwangerschap echt heel slecht, en zelfs toen had ik niet eens zoveel krampen... Ilonka, succes met je controle!! Zal toch wel je laatste controle zijn... Duimen!! Misschien moet ik net als Pat ook wat aktiever proberen te worden, want rust zat hier!! Wordt er gek van!! Maar ik kan me voorstellen dat (Elies en Kanshebber) tussen de bouwvakkers niet echt rustig zitten.... Elies zijn ze nog niet klaar? Das al maanden bezig toch?
Olaa: klinkt bekend in de oren, mij vliegt t soms ook aan! Pat78: haha, ja dat zou ook kunnen!! te rustig hmmm Kanshebber: zeg, woon je soms in dezelfde flat Hier dus ook renovatie en onze verdieping is als t goed is bijna klaar, maargoed t gaat nog door tot de zomer met andere verdiepingen end aar hoor je ook veel lawaai van, dus echt ontspannen kun je niet. Ja als ze helemaal aan de andere kant bezig zijn hoor je niks of minimaal. Ilonka: spannend!! Ik denk ook bij elke buikkramp of diarree/misselijkheid, zou t... maar steeds gebeurt er verder niks... Iemand zin in drie-in-de-pan? Net ff voor mezelf gemaakt
de VK is langs geweest, lichte krampen/weeen en veel vruchtwater verlies maar dat kan de hele dag nog zo blijven, tenzij het erger wordt gelijk bellen ! anders wordt de kleine man morgen(vroeg) gehaald ! jeeeeeeeeej, sneller als verwacht !!! nu, de hele dag in afwachting...
Ludora: nee nog steeds niet Wij wonen in de langste flat van NL Dat wil zeggen, 13 verdiepingen hoog en 8 portieken (750 woningen geloof ik). Ze zijn ruim een jaar geleden begonnen en hopen deze zomer klaar te zijn (voor de bouwvak), maargoed daar heb ik dus niks aan aangezien ik binnenkort zal bevallen. T ergste gedoe is wel geweest hier nu onze verdieping bijna klaar is en sommige dagen hoor je dus helemaal niks, maar t blijft wel irritant! Ook dus bouwvakkers die over het balkon sjouwen, dus zit met mn vouwgordijnen de hele dag naar beneden. Hoe is t met je nek??
Zojuist weer bij de VK geweest. Bloeddruk 120/80, keurig! Moest wel suikers prikken omdat ik zoveel dorst heb. Vorige keer was nuchter 5.1 gemeten, wat is de max? Heb nu weer nuchter laten prikken maar heb geen idee wat normaal is tijdens een zwangerschap. Iemand een idee? Afgelopen dagen veel krampen, soms 4-5 uur lang en vandaag ook overgeven... Baby zit nu wel vast dus krampen waren niet voor niks. Moet als bevalling begint direct naar zkh dus begint nu spannend te worden. Wanneer is het echt en wanneer is het voorwerk......
Ziet er heeeeeel lekker uit, wat is het ?? Ik heb honger Oh ja lijkt me ook echt heel irritant de hele dag gedoe rondom je huis. Gordijnen dicht kan ik al helemaal niet tegen. Wij hebben rondom t huis bos bos en bos, en veel ramen, dus met de gordijnen open zit je in huis in t bos. Dat maakt me toch iets frisser in mijn hoofd na al die weken thuis! Nek, wel ietsje beter, heb net hele hete douche genomen, en in gesmeerd dadelijk ook weer kersenpitten kussen. Misschien toch ook maar weer een paracetamol dan beweeg je toch iets makkelijker... Magdalena zet em op!! Spannend zeg!!
Magdalena..wat spannnendd!! Elies..loop je ons nou weer lekker te maken!! Ziet eruit als pannekoekjes!! Jumm!!
Zit te wachten op uitleg wat dat is, wil ik ook wel maken. Wentelteefjes is anders mss ook wel lekker? Hoe maak je dat ook al weer, ei, suiker, kaneel, brood erin dopen en bakken ofzo?
O lekkere pannenkoekjes! Ik heb, slecht ik weet het, al n bakje m&m's op... Toch ben ik in mijn nu anderhalve week verlof nog net aangekomen. Zwangerschap is erg goed voor mijn gewicht merk ik. Ik eet en snoep vooral veel en ben toch pas 9 kilo aanekomen. Doetie, ik weet niets over suiker, kan je dus niet helpen daarbij. Waarom moet jij meteen naar het zh als de bevalling begint? Stoelgang: is hier wel n puntje. Geeft veel kramp maar net als jullie vraag ik me de uren ervoor af of het soms weeen zijn. Ook last van mijn maag 's nachts. Dat kan ook van de bloeddruk zijn, maar gek genoeg nemen de prikkels af als ik ontlasting heb gehad. Dus het kan ook ruimregebrek zijn.
Wentelteefjes voor 1 persoon: een ei kloppen met veel melk, zeker 3 dl voor 3 boterhammen. Brood (liefst wit en beetje oud ) erin dopen aan beide kanten en bakken ik boter. Kaneel en suiker erdoor of over het brood na het bakken. Hmmmm... Heb ik dit weekend nog gemaakt.
Oh ja melk!! Doetie ik las over je heen sorry. Uit mijn hoofd moet je suiker ergens tussen de 4 en 8 zijn. Maar weet t niet zeker. Sommige mei mama's hebben helaas suiker, die weten t vast precies! Elies, ik wil toch weten wat jij gemaakt had!!