Wat is er toch weer een hoop te lezen, merk wel dat het steeds rustiger wordt, langzaamaan gaat iedereen bevallen of is bevallen... Pagina 340 was mijn laatste bericht en wij zitten nu op 355... Ik probeer zo veel mogelijk reactie te geven op anderen geschrift. Het is nu half 4, niet gewend om zo laat pas achter de computer te zitten... Normaliter zit ik in de ochtend als ik wakker ben achter de computer... Neva is vannacht ontzettend onrustig geweest, vooral na voeding van 04.00 uur... Zowel zij als ik niet meer geslapen... Mijn man vandaag voor het eerst weer aan het werk, dus ik voor het eerst alleen met Neva... Neva gehele ochtend aan het huilen, kwam nauwelijks aan huishoudelijke taken en persoonlijke verzorging toe... 's middags eindelijk bij Oma in slaap gevallen... Je voelt je dan zo radeloos en machteloos... Gelukkig slaapt kleine meid nu, laat haar lekker liggen tot zij zelf komt voor voeding. pat lekker hoor dat controle goed was... Neva is zo'n lieve meid, om trots op te zijn... Ze is zo lief, kalm en vredig... Soms last van krampjes, huilen doet zij bijna niet (behalve vandaag)... miekr ik zit met een glimlach je bericht te lezen over stuwdam en uit elkaar knallen... Zo herkenbaar, opeens waren mijn doperwten opeens grote meloenen.. priscilla Hoe was je uitslag... Het is heel vervelend om continu een gespannen buik te hebben... gewicht Ik woog uiteindelijk 77 kilo, na bevalling was ik meteen 6 kilo lichter... Nu drie weken later weeg 66.6 kg... miranke Wat is Meike een mooie kleine meid. nijntje Ik ga voor je duimen dat alles voorspoedig gaat, het is je gegund om je kleine zo snel mogelijk in je armen te hebben. Je bent al zo lang aan het rommelen.. Ben jij altijd zo creatief? essieee Waarom moest Sem ter observatie blijven, mag ik dat vragen? Gelukkig dat jullie snel naar huis mogen. kassie Wat een verhaal meid... Leuk dat je het met ons wilde delen... minkie gefeliciteerd met je verjaardag child Hopelijk doet de natuur haar werk en ga je alsnog natuurlijk bevallen. Hoelang mag je overdragen, twee weken toch? skaya nog steeds niet ingedaald, hopelijk dat dat snel gaat gebeuren. verder alles goed? Daro wat lekker dat infacol bij jouw kleine werkt... Hier nog steeds last van krampjes, idd frustrerend om te zien... Infacol werkt bij Neva niet echt. bb jammer dat Ninthe moeite heeft met verandering, maar aan de andere kant niet meer dan logisch... Fenne een sterke meid zeg... Moeder is trots op je. Als je zo door gaat mag je naar huis, hereniging met je zus en familie. klusser Wat lekker dat je tante helpt in het huishouden... Je mag tevreden zijn over je controle bij verloskundige... heitje ik heb een bezorgde moeder, helemaal dat Neva zo klein is... Als ik haar op buik leg, hoor ik mijn moeder al zuchten en kreunen en met angstige blik kijken... Dat is nog maar één vd opeengestapelde situaties. veldmuisjeDat gevoel had ik ook toen ik zwanger was, kon weinig hebben de laatste weken... pearl Ondanks je vermoeidheid, leuk dat je aan ons denkt... tiny wat is het kamertje leuk geworden... ludorakleine uk wilde zich van zijn goede kant laten zien? het schoppen? gaat de goede kant op, 1 cm ontsluiting... drinken voor kraam; koffie,- thee,- limonade,- prik ed... sam ik voelde op het toilet het hoofdje al zitten, misschien als je iets verder ben dan 2/3cm dat jij je ontsluiting beter voelt... angebruik je wat tegen zijn misselijkheid? Leuk he transformaties van stoere mannen naar ideale vaders.. elmo gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon
sefanja.. ben vandaag ook niet gebeld.. en ben zelf vergeten te bellen.. zelf ontsluiting voelen.. hoe doe je dat?? waar let je op??
Weet niet of je dat zelf goed kan voelen hoor.. Maar denk wel dat je kan voelen of bm mond verweekt is. Normaal voelt het aan als topje van je neus, als het verweekt is is het zacht en vrijwel helemaal geen tuitje meer..
Grr...hier ook> Als ik maar niet morgen beviel want dan had ze kuur (borstkanker) (kuur duurt uur of 3 ofzo) en dan kon ze niet meteen langskomen. Snap wel dat ze dit semi-grappig bedoeld maar ik kan er niet tegen. Ben blij als ik morgen wel beval!!!! Hier ook niemand verteld over ontsluiting/strippen/inleiden enz. Ik laat alles maar in het midden. Iedereen checkt mijn facebook (heb expres niet veel vrienden erin staan hoor, alleen mensen die ik ook in echt spreek!) dus af en toe daar een dom berichtje op zetten helpt al heel veel. (vanmorgen berichtje geplaatst: Wat een schijtweer) Is iedereen weer rustig Ik bloed hier trouwens nog best veel. Niet in maandverband maar wel elke x na plassen. Met veel slijm. Nou ja, het was normaal zolang ik niet constant maandverbandjes hoefde te wisselen, dus dat is niet het geval. Familie bellen doen we pas als we helemaal klaar zijn en ze evt. dus ook mogen langskomen. Dus douchen/evt. hechten en eerst saampjes genieten van kindje. Dit weten ze en vinden ze ook goed. (ook al vonden ze het niet goed, mij een zorg) @Elmo: Gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Lekker genieten! Jongens lopen voor. Zou mn voorgevoel het goed hebben en een meisje krijgen? @Sefanja: Je mag officieel inderdaad tot 42 week maar bij ons in ziekenhuis moeten ze je met 41 weken de keuze geven om in te leiden. Ik mocht vrijdag al wel, maar vind ik wel heel vlot met 40+5. (en mijn gevoel erbij, ik bedoel, dat is overmorgen al...) Dus hoop dat het vanzelf op gang komt. Misschien mooi moederdagcadeautje? Welterusten iedereen!
@ Child: lijkt me toch wel griezelig als je bloed blijft verliezen. Waar komt dat vandaan dan? Puur irritatie van bm?? Mijn gedachte is altijd bloed=fout (behalve als je ongesteld bent als je geen kinderwens hebt dan..) Weltrusten!
@Skaya, dat buikdons heb ik ook! Niet superveel, maar toch meer dan normaal @Sefanja, ja de creativiteit heeft er altijd wel ingezeten, alleen heb ik er gewoonlijk te weinig tijd voor. Dus deze weken maak ik er graag gebruik van! De keuze heb ik idd nu met 41 weken ook gekregen... inleiden of afwachten... Net weer flinke krampen gehad.... lucht en poep dus! En een beetje slijm verloren... Kan natuurlijk ook door het toucheren van gister en vandaag komen. Verder wel wat harde buiken... ben benieuwd! Zal het met loslaten en overgeven te maken hebben???
@ Nijntje: volgens mij hebben er veel last van 'lucht' en darmklachten enzo.. Idem hier trouwens.. Hoop voor jou dat de harde buiken doorzetten. Je hebt wel lang genoeg gewacht! Ik ga ook afsluiten dames, 2 parac. innemen en proberen eens goed te slapen! Weltrusten
Hoera, een zoon! Gefeliciteerd Elmo! Stevig mannetje, veel geluk met elkaar! Pak nu je rust voor zover dat kan en wens je een plezierige kraamtijd toe! Wilde je sowieso poliklinisch bevallen of was je van te voren als medisch?
Ik heb vanmorgen gevoeld, en in tegenstelling tot vorige week dat ik voelde, was nu het tuutje (die bobbel) helemaal weg en voelde ik een gaatje erin, kon zo mn vinger erin duwen! Heb ik maar niet gedaan want is volgens mij niet zo slim, infectiegevaar enz...
Ja, het rommelt flink... Veel lage krampen, dat ik op mn zij lig met een dekentje onder mijn buik en net weer wat oesters verloren. Weliswaar kleine maar toch
Nijntje Spannend! Je kunt proberen nog ff te gaan slapen. Anders ff douchen? Elmo Van harte gefeliciteerd!!! Levi slaapt vannacht heel onrustig, aan het dromen.. Vorige 2 nachten al heel vroeg wakker.. Hij is ook aan een baby toe, denk ik. Hihi! Nou, ik leg m'n telefoon gauw weer weg.. Trusten!!
Nou mijn eerste echte slapeloze nacht.... Ik heb denk ik vanaf 11.30 tot 1 uur geslapen. Vanaf dat moment naar de wc en rommelen, echt t zweet breekt me uit. Ik neem aan dat t weeën zijn, beginnen op t zelfde punt, zweet breekt uit. Ik krijg alleen niet te pakken wanneer ze klaar zijn. Dus t timen tussen de wee lukt niet. Maar tis nog onregelmatig, denk ik... Ben alleen wel op de bank gaan liggen. Manlief slaapt eindelijk een keer goed, ga ik liggen rommelen...