Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ooja ludora ik had die vrouw even flink de waarheid gezegd waar bemoeit ze zich mee!!! Grrr laat je maar lekker gaan!! Hihi

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ja, dat is wel herkenbaar. Ik ben er ook helemaal niet mee! Maar.. Ja, je wordt natuurlijk wel steeds nieuwsgieriger en op een gegeven moment (onbewust) wordt je toch onrustiger, net wat jij zegt..
    Komt ook wel omdat je hier mee leest (tenminste, geldt voor mij! zitten hier nu eenmaal allemaal in hetzelfde schuitje) en omdat familie en vrienden zo met je meeleven. Erg lief! Maar.. Ze zitten ook maar te wachten op bericht. :)

Over nog een keer strippen.. Mijn vk legde van de week uit dat strippen tussen de 41 en 42 weken het meest zin heeft (feiten). Tussen 40 en 41 weken kan het natuurlijk wel, maar dan zet het minder snel door.
    Oók.. Om de 2 dagen strippen, geeft meer effect dan zo eens een keer.
    Dus... Morgen maar weer strippen? ;)

3. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Tini: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Dani. Geniet er lekker van.

Miekr: Wat een schatje!

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miekrrr, aaahhhh wat een blonde haren heeft hij al zeg!!!
    Ik ben ook superblond, maar werd met zwart haar geboren.

Tinie, waauwww een badbevalling!! Gefeliciteerddddd!!! :D

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @tinie
    Gefeliciteerd!!!!

6. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tinie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullien zoon Dani! En ook nog in bad! Super! Enjoy!!!

7. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Sefanja, lief je reactie...
    Ja, soms snap ik het ook allemaal niet zo goed.. het kindje wordt geen beebje met ondergewicht, maar de verhoudingen kloppen dus niet volgens 'de curve'. Maar ja.. mijn gestel klopt dan denk ik ook niet ;)... Ik ben erg tenger, i.p. heb ik een BMI ondergewicht, maar heb daar nooit last van. Gewoon altijd goed gemenstrueerd en eigenlijk gelijk zwanger. Zwangerschap 1e vier maanden wel behoorlijk naar ivm misselijkheid en overgeven, maar verder ging/gaat het goed. Tot na de 20w. ook geen bijzonderheden op de echo's, maar v.a. zo'n 30w. dus wel. Eerst niet zo extreem, later een wat grotere achterstand van het buikje tov de rest. En als je dan eenmaal in het zkh ben aanbeland (en dat was ik pas met 37w!), dan lijkt het opeens alsof het 'heel erg' is. Maar zelf betwijfel ik het en ben dan ook erg benieuwd hoe ons kindje ECHT is.. Want het beweegt voor drie, de CTG's zijn altijd super en ook de echo's, waarbij ze een dopplermeting doen (placenta/bloed/zuurstof etc. meten) scoren ook heel goed. Tja... dan zou ik zeggen.. doe iets minder moeilijk, relaxed.. Maar nee, da's tegenwoordig niet echt meer normaal geloof ik ;)..

Naja.. nog effies en dan hoop ik dat we thuis gewoon lekker van ons gezinnetje kunnen genieten en het allemaal weer kunnen vergeten.

Tja.. en vandaag dus uitgerekend. Nu, er is nog niks aan de hand, maar ooh, wat zou ik het graag willen!

Morgen weer naar het zkh. Dan heb ik weer CTG, echo met doppler en gesprek met gyn - incl. inwendig onderzoek. Ik hoop dan maar dat ik ontsluiting heb en ze me kan strippen. Vorige week zei andere gyn van.. misschien kunnen we de vliezen breken als je ontsluiting hebt, maar liever niet meteen zo extreem alles doen (want dan moet je dus gaan bevallen), het liefste ook nog een beetje de natuur laten werken en het beleven zeg maar... (of ben ik nu vaag - want aan de andere kant wil ik natuurlijk graag bevallen zijn... :D maar goed, dan ook wel weer zo natuurlijk/normaal mogelijk als het kan!!)

Tinie: gefeliciteerd!!
    Nijntje: zet 'm op meis! Hoe gaat het nu met je?
    Skaya: Hmmm... na Child ga ik hoor ;)

8. daydreamer

Sefanja Ja, Levi kijkt er echt naar uit, hoor! Haha! Komt ook.. Sinds november zijn er 2 goede vriendinnen bevallen en m'n zusje ook. Dus.. Hij kent best wat kleine baby'tjes (en is er zooo gek mee!!).
    Hij zegt steeds vaker (voor zover hij praat) dat de baby van mama ook uit de buik moet. En dat de baby van tante ... er al uit is. En dan wil hij drinken geven aan de baby, moet ik even m'n shirtje omhoog doen.
    Ja, echt.. Zo lief! :D

Oh, en over het einde behappen.. Gaat nog prima, hoor! Normaal kan ik nog goed slapen en ach ja, wel de laatste loodjes, maar.. Ben het niet echt zo zat, ofzo! Wel nieuwsgieriger met de dag! Hahaha!

En met Neva naar buiten geweest, lekker! Jammer van het weer nog.. Over slappe spieren na de bevalling. Dat kan ik me nog goed herinneren! Haha! Je moet echt weer conditie opbouwen! :D
    En wat slaapt ze toch al lang 's nachts. Fijn hoor!!!

Ludora Neeeeeee!! Meen je niet?!
    Oh, daar zou ik ook echt niet tegen kunnen!!

Miekr Ahhh, mooie foto!

Tinie Van harte gefeliciteerd!!! Leuke naam, Dani!
    Benieuwd hoe het gegaan is, lezen we vast een keer.. Eerst lekker genieten!!

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Veldmuisje, ben idd ook benieuwd hoe het met je kleintje is als hij er eenmaal 'uit' is. Misschien valt het dan allemaal wel mee of trekt het snel weer bij?!
    Snap wel dat je de natuur nog even zn gang wil laten gaan. Als ze je vliezen kunnen breken kan je dat ook nog een paar dagen later doen. Wie weet komt het vanzelf ineens.
    Ennuh, vooruit ga jij nog maar even eerst dan ;)

10. daydreamer

Skaya Niets ervan, niet voor kruipen! Na Child ben ik aan de beurt, hoor!!! ;)
    We gaan gewoon het lijstje af!

11. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Tinie: Gefeliciteerd met jullie zoon! Ik mis een groene smiley van jaloezie...wou ook zo graag een badbevalling;)
    En mooi op tijd zeg!

2x strippen: Ik ga het gewoon maar es navragen. Officieel ben ik zondag pas 41 weken. Maar omdat ze anders volgende week willen inleiden heb ik liever dat ze morgen nog een keer strippen zodat het weekend er ook overheen kan gaan.
    Baarmoedermond is weer rustiger volgens mij. Verlies niet veel slijm meer (vanmorgen nog wel heel erg maar kan ook komen van hele nacht liggen)
    Gelukkig zijn mn man en ik er al over uit dat we liever nog niet maandag inleiden (ben dan 41+1) Dinsdag is zusje jarig, dus op zn vroegst woensdag. We overleggen morgen wel en we zien wel wat er mogelijk is...

Ga nu ff lopend stad in. Misschien dat een wandeling helpt;)

12. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Tinie: gefeliciteerd met je zoon!! Wat bijzonder lijkt me dat zo een badbevalling!!

13. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook voor het lijstje afgaan! Ik wil ook zo graag.... Nog 2 dagen...

14. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    :p Dat voorpiepen gaat dus niet lukken merk ik! :$:p

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ludora Wat een ***, ik zou het ook zeker niet op prijs stellen als iemand zoiets doet... Helemaal niet als diegene mij alleen van gezicht kent...
    miekr Wat is Mayson een lekker ding... Een leukerd voor Neva:p
    tiny gefeliciteerd met jullie zoon, ben benieuwd naar je verhaal...
    veldmuisje laat je niet zo gek maken... ctg, echo en goed bewegen, klinkt helemaal top... gelukkig ben jij er relaxed onder en laat jij jezelf niet snel gek maken... je bent niet vaag, je geeft je lichaam en baby de kans het zelf te doen, mooi besluit..
    daydreamer wat leuk zeg... mijn schoonzus en ik waren tegelijk zwanger, zij kreeg een miskraam en ik een vroeggeboorte. nu is zij weer zwanger van haar tweede... haar dochter is nu 2 en helemaal gek van Neva... Neva is een goede voorbereiding voor broertje of zusje...
    Neva is een voorbeeldige meid, zo trots op haar... Ik bouw langzaamaan mijn spieren weer op, in zwangerschap wel geleerd om rustig aan te doen... :)

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hahaa, we kunnen ook gewoon allemaal tegelijk bevallen, net zo eerlijk toch? Hihi

Ga ff eten en dan lekker in bad ofzo..

Heb hoofdpijn, vast door het slaaptekort.

Vanavond weer lekker languit op bed met laptop en tv :)

Tot straks weer dames!

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Dan valt meteen het hele topic stil als we met zn alle tegelijk gaan ;)

Klinkt als een heeel goed plan dat bad, bed, tv enz :D
    Baal zo dat ik geen bad heb! Nu helemaal!

18. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Jaa Tinie, van harte met jullie zoon Dani!! Klinkt heel bijzonder, een badbevalling!

Miekr, wat een schatje!!

@Daydreamer, schattig dat Levi zo naar de komst van de baby uitkijkt! Joas heeft het nog steeds niet echt door volgens mij, maar is ook nog een stukje jonger.

@Child, zou het zeker navragen van het strippen, je weet maar nooit of het nu wel wat op gang brengt.

@Sefanja, super berichten over Neva, fijn dta het zo goed gaat!

@Sam, rustig avondje dan maar.

Wat betreft het lijstje afgaan, ik ben opzich wel voor. Maar morgen ben ik ook 40 weken en eigenlijk wel toe aan de bevalling! Dus 40+ dames, vannacht dan maar aan de slag ;)

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hallo meiden,

Eindelijk ook even tijd om weer een berichtje te plaatsen.
    We zijn gisteren weer thuis gekomen uit het ziekenhuis gelukkig. Sem doet het goed. Alleen snachts erg onrustig we hebben nu beide nachten die we met hem hebben nog opgelopen. M'n borstvoeding komt moeilijk op gang en door vlakke tepels moeilijk aan te leggen. Sinds vandaag aan het voeden met tepelhoedje, daarna nog afkolven en Sem krijgt bijvoeding omdat hij teveel was afgevallen.
    Hij ligt nu heerlijk in z'n wiegje te slapen...

Met mij m'n bekken gaat iets beter als voor de bevalling. De continue druk en pijn is weg gelukkig!
    Voor volgende week maar een afspraak gemaakt bij de fysio.

We hebben een hele leuke kraamhulp dat scheelt ook weer.
    Zal als k iets meer ritme en tijd heb m'n bevallingsverhaal typen en posten.

Ik probeer tussen de voedingen door mee te lezen maar heb nog niet echt tijd om mee te kletsen, komt wel weer!

Tinie bevallen zag ik, gefeliciteerd!

Nijntje zet m op!

Euhm Sefanja meende ik, jij vroeg waarom Sem ter observatie in het ziekenhuis moest blijven...
    Ik heb tijdens de bevalling hoge koorts gekregen met veel koude rillingen. Bij de geboorte had Sem ook koorts. Dit kon van mij zijn maar kon ook dat hij een infectie ontwikkelde. Daarbij had hij wat opstartproblemen met ademhalen en was er wat vocht in de longetejes te horen en ik had meconiumhoudend vruchtwater... Protocol is voor de kinderartsen dan 24u observatie en er is 2x bloed bij hem afgenomen om te kijken of er een infectie aan t opkomen was. Gelukkig was alles goed en is hij heerlijk thuis...

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Essie, wat een goed nieuwsss dat jullie lekker thuis zijn en alles goed is!!

Deel Deze Pagina