Heeeeeerlijk voor je Tinie! Je zal helemaal tevreden zijn, kan me 't helemaal voorstellen na al dat geklus in huis! Morgen weer lekker verder. Ik ook komende week. Is 2e verlofweek = lekker! @ Weer: voorspelling was niet goed, maar vanmorgen naar buiten lekker zonnetje met paar schapewolken (wel veel wind)! 's Middags echt wel zonnig, terrasjes in de stad allemaal vol. Dus een positieve verrassing! N.B. Vanavond ook nog wat geleerd, ik weet nu hoe ik een foto in een bericht kan zetten, knap he! Heb voor 't eerst wat foto's in het buikfoto's topic gezet (normale klusser/11 weken + 18 weken + 35 weken)... http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/302665-buikfotos-mei-2012-mamas-279.html#post12586497
Hier ook nog even een teken van leven.... Heb alles bijgelezen, maar voor ik ga reageren....zz eerstzzz zzslapen...zzzzzz truste!
Voor iedereen die de club soms een beetje vergeet, bij deze effe een herinnering aan de club..... (bij mij niets aan de hand hoor!!!)
Hier staan grappige verhaaltjes tussen... http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/351357-domme-fouten-moeders-maken.html
Kan hier de slaap ook maar niet vatten. Zou m'n telefoon niet pakken als ik niet kon slapen, maar kon de verleiding niet weerstaan. Nog steeds veel last van harde buiken. Lijkt minder te zijn als ik zit in plaats van lig. Toch zo maar terug m'n bedje inkruipen. Voor de andere nachtbrakers, veel sterkte.
Gelukkig even 2,5uur geslapen.. Nu alweer wakker.. Verlang zo naar op m'n zij te gaan liggen en even lekker te gaan slapen, maar helaas dat doet echt teveel pijn.. Toch nog maar even een poging wagen, ti's nog best vroeg...
Hahaha! Die heb ik van de week ook gelezen... Hilarisch!!!! Hier net effies wakker na een rotdroom. moet weer even in de realiteit komen!
Wat balen dat we zo slecht slapen!!! Ik pak echt mijn telefoon niet. Dan blijf ik bezig! Ga even klusserbuik kijken
hier inmiddels maar verkast naar de bank met een dekentje. Hoop dat ik straks nog een middagdutje kan doen, ben moe.
Ik vindt t wel fijn dat mijn man vanacht een beetje geslapen heeft. Die slaapt niet normaal als ik niet slaap. En hij moet wel werken... Maar goed, alvast een goede voorbereiding Ik vergat nog, tinie wat super fijn dat je nu eindelijk aan de gang kunt!! We verwachten wel foto's hé!!
Hier ook bijna niet geslapen. ach we bedenken het maar zo elke nacht die we nu niet lekker slapen is een nacht dichterbij dat we wel lekker slapen. Ik verlang erna om weer eens heerlijk op mn buik te slapen
22 april: sam4hope Ik denk niet dat het het hoofdje is dat in de weg ligt, je beebs was toch al ingedaald? Wat ik uit verhalen van verloskundige heb begrepen zijn het vaak de armen en benen die voor die steken zorgen... tiny84 Houd aub je hoofdpijn in de gaten, heb je nog meer klachten? Weet jij welke symptomen bij zwangerschapsvergiftiging hoort? Het is enorm k*t dat jullie de nachten wakker liggen door zwangerschap, ik weet als geen ander dat je de energie zo hard nodig heb... Voor je het weet lig je te puffen en gaat je beebs geboren worden... Mijn tip: pak elke rustmoment met beide handen aan... Dribbel32 Ook hier kleine meid dat mij wakker maakt voor borstvoeding, ze is verder een heel tevreden meid. Wij maken tussen voedingen door, goede nachten... ludoraDe verloskundige en Gyn proberen alles aan te doen om uitscheuren te voorkomen. Ze masseren en rekken de spieren van de baarmoedermond op om doorgang soepeler te maken.. Ik ben een klein beetje uitgescheurd, 6 inwendige hechtingen... De rugwee is te vergelijken met lage rugpijn, buikwee met menstruatie pijn (aldus mijn ervaring)... waterdichte molton Bloem18, ik zou alleen een geriker gebruiken, is makkelijker dan een molton... Als je ze nodig heb, ik heb ze voor je liggen (van mijn werk mee genomen). Essie Je kan gebruik maken van lactatie kundige (die geeft je tips en adviezen)... Mijn borstvoeding kwam ook niet op gang, Neva heeft nog niet de zuigkracht om mijn borst goed te pakken... Als zij aan de borst ligt, zuigt zij twee keer en valt in slaap... Ik doe het rustig aan en leg haar een aantal keer per dag aan de borst (kost veel energie), maar geef eigenlijk volledige hoeveelheid voeding (moedermelk) in een fles... Om borstvoeding op gang te laten komen, is het verstandig om wat vaker te kolven (aldus mijn ervaring).. Ik kolfde 2 minuten vooraf alvorens ik Neva aan borst leg... Aambeien Curanol tabletten en zalf schijnen goed te werken... nijntje81 het klinkt gek, maar als je beebs geboren wordt, neemt je moeder instinct het over... Het lijkt allemaal vanzelfsprekend te zijn... En anders is de kraamzorg die je een beetje op weg kunnen helpen... Maak daar goed gebruik van.... pearl spannend he, de dagen aftellen... klusser ik ben het geheel met je eens (pagina 28) daydreamer je kan alles vragen aan je kraamzorg, vertel haar wat je van de kraamzorg verwacht... teken van bewegingen baby in je buik Ik mis de bewegingen van mijn dochter, verder blij dat het eruit is... De bewegingen maakte mij rustig en ontspannen. Het is zo gek als je de bewegingen na maanden niet meer voelt... Nu draag ik een sluitlaken voor mijn buik... klossen haha, de waarden kwamen afgelopen maandag langs om de klossen af te leveren, zegt mijn man: neem ze maar weer mee, mijn vrouw is al bevallen... De man keek in eerste instantie zeer verbaasd.... yupgup wat een leuke wieg, ben benieuwd naar de foto met bekleding... nijntje je maakt de muurschildering helemaal zelf? misschien een tussendoor foto, ben zo nieuwsgierig... ik zie foto, wat gaat dat mooi worden meid... lijst Ik was uitgerekend op 15 mei, Neva is geboren met 35 weken en 4 dagen... guusje gefeliciteerd met je dochter.. Hoe heb jij je bevalling ervaren? gelukkig dat jij je beebs bij je mocht houden... Mijn man mocht onze kleine meid niet uit het oog verliezen toen zij van mij af genomen werd (couveuse afdeling), ik was veel te bang haar kwijt te raken of verwisseld te worden... almah succes bij de verloskundige vmb Ook jij een mooie wieg, ik zal ook maar eens een foto maken van onze wieg... ludora dat kunnen symptomen zijn van tunnel syndroom.. Houd het even goed in de gaten. Als je een ring om heb, zou ik deze af halen.... Je gaat steeds meer vocht vast houden in je handen... Het is zonde als je ring eraf geknipt moet worden... miffy ben benieuwd naar de foto van je wieg klusser ik ben mijn geboorte verhaal aan het schrijven, deze plaats ik in de club... Maar idd, soms vergeet ik het wel net als buikenforum. 23 april: Goede morgen meiden Ik ben nog steeds bezig met geboorte verhaal... Elk moment dat ik kan schrijf ik steeds een stukje bij... Wat komt er veel bij kijken als een kind geboren wordt, ik bedoel dan niet de verzorging (dat voelt alsof ik nooit anders gewend ben) maar het bezoek. Iedereen die langs wil komen... Neva is zo'n lieve meid... Dagelijks zie je haar veranderen. Ze is flink aan het groeien, ze zit al ruim 60gram over haar geboorte gewicht en navelstreng is eraf gevallen... Neva is een pittige dame, ze huilt alleen bij honger, schone luier en buikkrampen... Het laatste voel je als ouder heel machteloos, echt zielig... Neva ligt nu tevreden te slapen op de Doomoo.... Ik zie zo mijn kans om te gaan douchen....
Ff heel ego: Wat een rotnacht. Heb gisteravond heel lang wakker gelegen ivm nadenken en piekeren en werd om 3 uur weer wakker en ging met dezelfde gedachten verder. Krap aan 5 uur geslapen denk ik. Op een of andere manier heeft me die high-tea (en bijbehorende gesprekken en vooral mijn gevoel erbij) me zo moe gemaakt in mn hoofd, dat ik gisteravond echt soort van paniekaanval had. Over de bevalling en kindje enz. Ik kende mezelf echt niet, heb dit nooit (wel af en toe gewoon beetje piekeren maar dat was dit niet) Nu vreselijk last van rug en straalt uit naar benen (gelukkig vanmiddag fysio) Heb nu paracetamol genomen en ga zo weer even proberen te slapen, hoop dat dit beter wil. (man is naar werk, over algemeen slaap ik dan wel beter haha) Einde egobericht
Goede morgen meiden, Ik ga me ook aansluiten bij de meiden op het beeb wachtbankje hihihi . Hier dus ook vandaag de 37 weken bereikt Ik had gister echt een super drukke buikbewonertje. Het deed mij gewoon echt zeer al dat gewoel, gedruk en geschop. Natuurlijk erg fijn dat ik haar zo goed voelde gister. Maar ik wist echt niet meer hoe ik zitten moest. Guusje gefeliciteerd. Sefanja wat fijn dat neva het zo goed doet. Nijntje mooie muurschildering. Yupgup mooi wiegje
Goedemorgen allemaal! Ik heb een redelijke nacht gehad... Knap geslapen! Probeer vanmiddag nog wel even te slapen... Een fijne dag dames!
Sefanja wat fijn dat ze het zo goed doet!!! Geweldig Child, ik kan me ook heel druk maken door wat andere zeggen (mijn trigger is mijn SM) Ik merkt dan ook dat ik echt buiten mezelf reageer en heel emotioneer kan worden. Ik heb er lang over gepraat met mijn man en die geeft me toch echt wel steun. Dus mijn tip, twijfel niet aan jezelf aan wie jij bent en hoe jij er in staat, want jij (en je man) moeten het doen. Probeer boven hen te staan en vergeet niet dat je eigen gevoel het belangrijkste gevoel is. Lady welkom Ik vind t ook wel erg leuk aan de ene kant als ik mijn buik werkelijk alle kanten op zie gaan. Maar soms is het wel echt heel lomp, pijnlijk! BB alles goed??
Tnx meiden! Ik ben echt super blij dat alles op tijd af lijkt te zijn en ik nog lekker zelf kan tutten in de babykamer! Natuurlijk maak ik foto's als het klaar is! @Sefanja Tnx voor bezorgdheid, daarna helemaal geen last meer gehad van hoofdpijn, gelukkig! Fijn dat Neva het zo goed doet! En dat alles direct zo vanzelfsprekend is! @Child Vervelend dat je schoonzusje dat kan veroorzaken. Wacht maar tot zij zwanger is! Ik heb mijn mening over veel onderwerpen ook behoorlijk bijgedraaid. Voor ik zwanger was dacht ik 'leuk kraamvisite, wil beeb dan aan iedereen laten zien, iedereen mag vasthouden' en nu denk ik 'ojee, geen zin in, straks blijven ze langer dan een half uur en willen ze hem vasthouden' Voel me net zo'n kokmeeuw van Nemo 'mine mine mine mine' Laat haar lekker kletsen! @slapen Ik was er vannacht gelukkig niet bij, hopen dat jullie vanmiddag nog een tukkie kunnen doen...
Sefanja heerlijk dat je kleine mei het zo goed doet! Verder bb hoor je weinig?? Snachts wordt steeds minder bij mij veel draaien en maagzuur en plassen vervelend wel maarja nog even vol houden Hier weer toegeven aan me nesteldrang me keuken zo onderhanden nemen had ik vorige week al gedaan maar gaan we weer van voor af aan beginnen alle kamers zijn al een x helemaal uitgesopt!! Hihi 35 WEKEN!! En 1 dag hahaha Merk wel dat ik emotionelere wordt nu ik verlof heb! Vooral op dagen zoals deze zo vroeg uit me bed (ketelman kwam) dan merk ik dat ik t echt vervelend vind dat vriend de hele dag werk duurt de dag zolang! Vanmiddag ff trug gaat ook niet komt iemand voor onze auto te kopen dus moet ik ook doen (schoonpapa komt gelukkig ook want ik heb er de ballen verstand van haha) Nou ego weer uit! Liefss