@skaya, het is ook raar, heb nu thuis zo een ah bra ofzo aan, lekker makkelijk heb nog geen normale bh geprobeerd @tinie, nou soms vind ik die zoogcompressen erger dan het verschil hihihi maar hoop wel dat het verschil uiteindelijk weer een beetje wegtrekt @child, ik heb op de dag van de bevalling alleen 1plakje krentenbrood gegeten en me suf gedronken aan rivella, ze kwamen ook regelmatig vragen of we wat wouden drinken en daarbij had ik een vochtinfuus ivm ruggeprik
Ik heb tijdens de weeen veel suikerdrankjes gehad, dus jus, limonade, appelsap. Had verder zin in brood en beschuit met jam. Maar mijn bevalling/weeen duurde ook wel lang, bijna 30 uur, dus is misschien anders. Zou niet te weinig eten, je bent het echt wel nodig! En overgeven lijkt me met en zonder eten in de maag niet fijn... Misschien juist liever wel wat in de maag hebben... Oh ja, wij hadden ook nog snickers en dextro mee
Ik ben dan van 7.00-21.00 met weeen bezig geweest en heb geen seconden aan eten of drinken gedacht/moeten denken.... spannend he?! Succes morgen alvast!
Child, ik zou denk ik ook aan dingen denken als appelsap bijvoorbeeld. Zeker als het wat langer duurt is dat wel lekkerder dan alleen maar water denk ik. Miffy, jaa de ah bra, daar heeft mn moeder het steeds over dat ik die moet kopen!! VMB, jeetje meid wat een gedoe zeg!!! Ben benieuwd naar je bloeduitslagen! Duurden die zo lang dan? Ik kreeg ze in 45 minuten.
@yupgup, blijft wel grappig onze bevalling vind ik, op dezelfde dag uitgerekend, op dezelfde bevallen en beide een lange bevalling gehad en uiteindelijk beide in het ziekenhuis terwijl jij ook thuis wou toch??
Zou gewoon koeken meenemen zoals Sultana. Als je thuis bevalt is het natuurlijk makkelijker met boterham enzo.. Ik wil in zkh bevallen. Dus dextro mee, pakjes drinken en koeken. En anders vraag ik daar wel om boterhammen mocht ik echt honger krijgen. Maar je kan beter inderdaad wel blijven eten. Je weet niet hoe lang je bezig bent he.. @ Pat: inderdaad beter te vriend houden.. En ik heb ook geen honger hoor maar moet echt eten van mezelf! Zit er alweer in Dus ga nu lekker douchen. Hopelijk wordt de kleine er ook rustiger van. (Zo eerst ff Gaviscon pakken..)
@ vmb: wat vervelend van je bloeddruk. Denken ze aan zw. vergiftiging? Hoop dat je bloeddruk wat zakt, maar omdat je je nu wat zorgen maakt zal dat wel niet het geval zijn... En hopelijk zijn je bloeduitslagen normaal. Wanneer weet je dat?
@skaya, nee, maar daar hoefde ik niet op te wachten. Dus ze belt me zo. Maar verwacht daar niks bijzonders van, anders hadden ze wel wat in mn urine gezien,lijkt me.
vmb, jaaa je weet het niet. Toen ik hoge bloeddruk had ben ik uiteindelijk 4 dagen achtereen int ziekenhuis geweest voor die controles. Ene dag hoge bloeddruk, andere dag wat eiwitten in urine en volgende dag verhoogde leverwaardes in mn bloed...maar nooit alles tegelijk. Nog steeds geen idee wat er toen aan de hand was..
Bloeddruk was vorige controle al hoog 140/70. Maar omdat de onderdruk zo laag was, nog geen reden tot zorgen. Bloeddruk was nu 150/ 95. In rust zakte de bovendruk tot 140 onderdruk schommelde tussen 90 en 105. Dus waarschijnlijk beginnende zwangerschapsvergiftiging. Maar ikzelf heb niet echt klachten en mn urine was ook schoon, dus geen reden tot paniek. Maar ze laten me ook liever niet te lang doorlopen. Eerst vrijdag maar afwachten.
Nou vanmiddag weer wat leven geweest hier!! Leuk!! VMB jeej wat een toestand zo op t laatst. Gelukkig geen eiwitten. Even afwachten dus!! Child, ik snap jou zorgen wel hoor. Ik heb dat ook. Als ze steeds zeggen goh groot kindje dan ga je wel denken ok en hoe moet er dat dan uit. Tot mijn navel uitscheuren ofzo. Maar ik heb van verschillende ervaringdeskundige gehoord dat het in principe zonder problemen moet gaan. Qua eten jah ik weet het ook niet. Ik heb geld in de koffer zitten (voor t geval ik er niet aan denk om te pinnen) Hebben ze op de afdeling niets dat ik wil eten dan kan manlief t halen bij een van de restaurants. 1 heeft ook een late opening tot 22.00 uur. Spannend allemaal!! Voor ik het vergeet alvast heeeeeeel veel succes!! Hopelijk heb je morgen je kindje in je armen!!! De rest over bloedstolsels ed en diverse fruit, interessant!! Vooral die door t doucheputje ging Gelukkig heb ik een sterke maag, en ben ik daarvoor dan weer niet zo bang. Ik doe wel altijd heel beeldend denken, dus ik zie voor me dat dat stolsel zit te vechten om de druk tussen de gaatjes van t putje en je tenen Smerig gezicht hoor De rest ben ik geloof ik al weer kwijt. Heb boodschappen gedaan. Wel ff flink gehamsterd, ik geloof dat ik nu 200 koffiepads heb Pffff, nu heb ik hele erge hoofdpijn... Dus wordt weer vroeg naar bed denk ik zo. Wat betreft mijn gewicht. Ik ben ik het begin al enorm veel aangekomen. 15 kilo tot de 20ste week. Vanaf week 24 ben ik volledig thuis, steeds minder mobiel... Jah ik had wel zo iets verwacht. Maar om het daadwerkelijk te zien.... ja ik schrok wel!!! 30 kilo!!! Zit ook wel vocht bij natuurlijk (ik hou echt veel vast) maar, pfffff. Ik struggle al mijn hele leven met mijn gewicht, t zwaarste wat ik ooit geweest ben is 90 kilo, en dat was mentaal al niet zo, maar dit is wel even meer. Maar ik hoop ook snel weer onder die 3 getallen te komen. De rest zal gewoon hard werken zijn. (ik moet terug naar 70 killo eigenlijk ooit ) Nou ik ga koken eten en liggen. Hoop dat t met de barende meiden goed gaat!! Oh morgen heb ik ook controle trouwens! Andere gyn als normaal, dus ben benieuwd! fijne avond!
child: zoals je weet ben ik ook ingeleid en is een gewone bevalling alleen net iets anders dat je wordt ingeleid.. maar ze hadden in het zh mijn favoriete kostje maare man lief heeft het opgegeten want ik hoefde het niet + op hem schelden dat het stonk hahahah dus nee ik heb niet aan eten moeten denken daarna heb ik me vol gevreten (echt gevreten had zon honger !)
Oke, net dus de uitslagen van het bloed gekregen. Nierwaardes iets verhoogd. Had ik 1 of 2 dagen later op controle gemoeten, dan hadden ze waarschijnlijk wel eiwitten in de urine gezien. Voor nu blijven de afspraken gewoon staan. Als ik me rot ga voelen, dan direct ziekenhuis bellen.
Hihi, dat is het nadeel van de eind-mei-mamma's.... De harde kern die hier maar op 't forum zit te wachten op hun beeps en het ene na het andere 'gruwelverhaal' te verwerken krijgt... Nee hoor, kan me er niet druk om maken. Weet natuurlijk al een beetje 't een en ander... Misschien zijn de first-time-mamma's nu bevreesd? Ach ja, miljoenen zijn ons voorgegaan...
VMB, zorg maar goed voor jezelf. Benen omhoog en veel water drinken of brandnetel thee! Forever, hahahaha dat hoor je vaak dat je daarna ontzettttende honger hebt!! Ludora, wauwww de visite moet dus keihard aan de koffie bij jou!! Denk dat je snel weer onder die drie getallen komt hoor! Hier nu regelmatig harde buiken met wat ongi-kramperig gevoel in mn onderbuik. Heb nog weinig 'voorwerk' gehad. Word wel eens tijd.
Ach, jouw beepje heeft je een beetje voor 't lapje gehouden! Jammer of vindt je 't ook wel goed als 't nog even blijft zitten? Wel vermoeiend he, een tijdje weeen. Heb het zelf tot nu toe maar 1x gehad (krampen), ongeveer 2 uurtjes. En van de week ook een keer pijnlijke harde buiken om de 10 minuten, een uurtje lang. De 'gewone' harde buiken zonder regelmaat die heb ik al heeeeel lang. Soms pijnlijk soms niet. Ik denk echt al vanaf kort na de 20 weken... Was ook wel deels aan mijn werk gerelateerd en kennelijk is het bij een 2e sneller. Heb dit bij de 1e helemaal niet zo gehad, wel 'gewone' harde buiken, maar verder niet zoveel bijzonders. Die werd gewoon ineens gelanceerd!
Ik heb me er al bij neergelegd voor ik zwanger werd. Uiteindelijk wint de wens voor een kindje het van de angst voor de bevalling en alles wat erbij hoort.
@child en ludora (en andere meiden natuurlijk...) wat vooral belangerijk is om tijdens de bevalling te luisteren naar je vk of gyn.... je hoort zoveel verhalen dat vrouwen daardoor niet uitscheuren en hun zien ook wat er allemaal gebeurt, wanneer de baby moet draaien enz het is natuurlijk geen garantie voor niet uitscheuren enz, maar het helpt zeker om erger te voorkomen heel veel succes alvast child!!! hoop dat je er positief op terug kunt kijken en lekker mag genieten van je ukkie