Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    je kan kolf ook huren, misschien beste optie... ervaringen kolf apparaat is zo verschillend. in onze ziekenhuis gebruikte ze medela...

ik heb medela symhonie gehuurd (electrisch)
    ik heb medela swing (electrisch) van vriendin overgenomen (nauwelijks gebruikt), alleen niet geschikt voor mij... deze mag je zo overnemen van mij. Zelf nooit gebruikt...

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Ik had de electrische kolf van medela. was een ideaal apparaat.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @skaya,
    ik werk niet maar ga nog naar school,
    zodra ik weer naar school ga zal ik afbouwen naar 3x per dag kolven, op school is daar helaas geen ruimte en bewaarplek voor
    dus dan ga ik het combineren, en alles wat ik nu extra kolf gaat de vriezer in om zoveel mogelijk van bv gebruik te kunnen maken

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miffy, jaa tuurlijk dat is waar ook!! Maar kan je wel hele dag op school zitten dan zonder dat je 'klapt'? En je vriezer zal wel snel vol raken dan :D

Medela, die hoor je veel idd! Wil wel voor een elektrische gaan dan denk ik.

5. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kolf Ik heb de Ameda Lactalina, dubbelzijdig elektrisch en werkt als een tierelier!

Consultatiebureau vandaag geweest, hij is precies een maand oud. Bij geboorte was hij 2900 gram, afgevallen naar 2760 gram en vandaag was hij 4150 gram!!!!!! Kan wel zeggen dat hij goed groeit dus :D

Sefanja zeker jammer he? Dat ik niet overal op reageer ;) Probeer de dingen waarbij ik denk dat ik nuttig kan zijn er echt even uit te pakken en de rest lees ik echt met veel interesse, maar reageren op de telefoon is echt prut (en lastig met 1 hand). Nu even achter de pc, dus vandaar een wat langer verhaal ;)

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Dribbel, waauwww groeit hard zeg!!!

Ohjaaa dubbel kan ook nog!!! Nog een keuze...
    Hand of elektrisch...enkel of dubbel...hmmm ;)

7. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Sefanja:ik ben ook nog opzoek naar een medela kolf .. zou ik hem misschien mogen overnemen als de prijs ook leuk is :) laat maar weten in een pb...

Alvast bedankt

Liefs oh en nieuwe mamas gefeli

Child: ben je al mama?

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    We zijn thuis! Zie de club! En er staan foto's in mn album:)

Ik ga zodra ik even tijd heb hier een beetje bijlezen.

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik heb ook de medela symphony gehuurd. Vandaag terug gebracht en de medela swing kunnen kopen.. Bevald prima.
    Omdat k voed met tepelhoedje moet k na kolven en haal na de voeding ongeveer 100 à 120cc uit beide dus de vriezer raakt hier ook vol ;)

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    @spugen, hier helaas ook.... Komt door de 'overload' aan voeding. Hou het vandaag ook echt maar bij 1 borst en nu gaat het beter. Mannetje zit gewoon TE vol, vreetzakkie!

@ CB/gewicht vandaag intake gehad. Geen rare vragen gekregen. Mevrouw nam de weegschaal mee en Thomas in in 2 dagen 130 g aangekomen, van 4100 naar 4230 :$ dikzakkie! Ruim boven geboortegewicht (4040).

@ kolven ga ik ook maar eens proberen de komende weken. Vloei nog superweinig en verwacht (hoop) dat het eind volgende week eigenlijk wel is gestopt. Heb zo'n zin om weer in het zwembad te liggen... Maar dan ben ik te lang weg...

@baby van de maand, Thomas doet ook mee in juni!! Met die ene zwartwit foto bij papa op de arm.

@puckababy, geprobeerd maar (nog) geen succes. Zit niet strak genoeg. Ouderwets inbakeren in een hydrofiele luier en dichtplakken met luier(schilders)tape werkt hier het beste. Kan geen kant op en dan slaapt hij zo. Pakketje Thomas noemen we dat :D

11. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Skaya, ja idd, kijk gewoon wat jou het prettigst lijkt. Ik heb werk waarbij ik wist dat ik zo snel mogelijk klaar moest zijn, anders gaat het me tegenstaan en gun ik mezelf er geen tijd voor (collega blijft alleen achter met de kids). Daarom dubbelzijdig elektrisch, nu ben ik in een kwartier klaar (naar de ruimte lopen, kolf in elkaar zetten, kolven, afspoelen en melk opruimen).

Bloem Wat fijn! Lekker genieten nu, heb even gekeken naar jullie mooie moppie, wat een schattige foto die schele (ik hou van schele baby's, Mika kan dat ook zo goed ;))

Essie dat is ook een mooie opbrengst! Super hoor! We kunnen bijna ons eigen Bertha-clubje gaan oprichten zo :D

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @ Ladytijger: kan lastig zijn he, met bv. Bij mij ging het in 2010 ook niet vlekkeloos. Wat heeft de vk nu gezegd?
    Edit: 'k zie het al, beetje aanvullen met kv. Klinkt bekend! Kies je dan voor standaard kv of hypoallergene kv?

@ Ilonka: moet een gek idee zijn: 'vandaag laatste dag met zijn tweeen'! Nog uit eten geweest?

@ Daro: tuurlijk eerst maar eens een paar weken genieten en zorgen voor je jongens, goede afspraak. En dan daarna aan de slag met je netwerk enzo. Succes!

@ Kanshebber: Pittig hoor! Is je vriend nu ook al direct vrij gesteld van werk (is hij al thuis) of blijft ie tot en met het einde nog bezig op zijn werk?
    Je zou zeggen dat ze minstens hetgeen moeten bieden wat in de kantonrechtersformule staat, als het minder is wat ze bieden, lijkt het inderdaad raadzaam om het aan te vechten. Geldt voor de andere ontslagen collega's hetzelfde of willen die het aanbod accepteren?
    Maar inderdaad vervelende timing voor jullie! Probeer het wel een beetje van je af te zetten. 't Is vervelend, gedoe en gezeik, maar er komt een eind aan en dan brengt het je vriend / jullie uiteindelijk weer op een nieuw pad, dat je nu nog niet kunt voorzien, maar wat ook best wel goed zal komen. En nog effe een cliche: werk is belangrijk, maar niet het belangrijkste. Jullie met elkaar en een gezond geboren kindje telt pas echt! Spreek helaas uit ervaring (2010 en 2012, bouwsector). Deze babytijd is speciaal en ga je niet vaak meemaken!

@ Alma: wat een stoere haartjes! Cute!

@ Sam: doe je voorzichtig op de trampoline?!

@ Cullen: onze Jop spuugde in 't begin veel. Had ie mijn kostbare bv gedronken als klein (nog niet zo sterk) mannetje, kwam het er met een flinke boog (!) weer uit (in 't begin, waarschijnlijk misselijkheid / vruchtwater). We hielden hem ook altijd heel lang rechtop...
    Later werd het minder en gaf hij natuurlijk nog wel eens een mondje terug na een voeding, maar dat is normaal.

@ vliegen met baby: inderdaad laten zuigen op iets of aanleggen tijdens stijgen en landen. Onze Jop (en mijn 6 maanden oudere neefje) hebben toen geen last gehad, heerlijk rustig en daarna in slaap gevallen op schoot. Als ze slikken, klaren ze hun oortjes...

Nu hoor ik Jop weer huilen, ga effe kijken...

13. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Allemaal Bertha's hier :D :D hier huur ik de medela symphonie en dat is best prijzig! 2,50 per dag. Ik wil dolgraag dat de kleine goed aan de borst gaat drinken maar krijg het niet voor elkaar. Ik was ook aan het kijken voor de medela swing maar die is prijzig. Op mp kom ik ook niet iets leuks tegen.

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Rustig hier geweest vandaag op 't forum! Nog niets van Child, spannend....

Ben zelf de hele middag met foto's ordenen (in de computer) en plakken (ben nu bij 2006, hihi) bezig geweest. In die periode heb ik nog veel analoge foto's en ook digitale, beetje onhandig. Heb een beetje zitten puzzelen en vanaf midden 2007 ga ik dan van die digitale boeken maken.

Ik heb eerder al een apart een digitaal boek gemaakt van onze bruiloft in 2008, toen volgens mij bij de Hema. Heeft iemand nog de gouden tip waar je boeken kan laten afdrukken? Ik houd wel van mat papier, niet glanzend...

Ga nu weer effe verder met 2006...

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep

whahaha Bertha clubje :D:D:D
    hier huur ik het voor 17.50 per week...
    Medela swing op mp beginnen met 30 euro...

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik heb begrepen dat als je van te voren gaat afbouwen en vaste tijdstippen een houd dat je het moet kunnen volhouden,
    sommige vrouwen kolven alleen in de ochtend en avond
    maar dat zien we wel als het zo ver is......

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Dames even snel vanuit het ziekenhuis:dinsdag m 7:30 ingeleid ivm hoge bloeddruk en eiwitten in urine. na rustige start, hevige weeenstorm en 45 min persen,is onze zoon sami om 2:42 geboren met de vacuumpomp. al met al een helse bevalling,maar we maken het goed.in ieder geval vannacht nog in het ziekenhuis blijven. Later volgt meer, is n klotetoetsenbord hier.

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Elies van harte met de geboorte van sami :) leuke naam.
    Nu lekker genieten van je gezinnetje.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @elies,
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!!

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Gefeliciteerd meid!

Mooie naam ook, hopelijk snel lekker thuis.

Deel Deze Pagina