Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Priscilla heel herkenbaar je gevoel! Maandag moet ik het ook voor het eerst echt alleen doen dan is man ook weer aan t werk. Maar merk wel dat alles steeds meer eigen word. Vanmorgen Sem in bed gelegd ik gauw douchen hoorde hem wel huilen maar dat moest even daarna gauw weer naar m toe..
    En dar huilen ja die rot hormonen ook.. Het word hier nu iets minder maar omdat k nu niet fit ben ben k ook wat huileriger.

Bb ik snap je angst met te weinig voeding ik geef dan wel bv maar soms is hij met een minuut of 7 al klaar heb dan ook geen idee wat hij binnen heeft gekregen. Misschien voor t idee wij gaven bijvoeding en mochten in de eerste week al 60cc aanbieden.. Nu is het niet meer nodig en spelen we er zelf een beetje mee ivm onrust snachts geef k m vaak na beide borsten nog een flesje met 60 zodat ik zeker weet dat hij verzadigd is voor de nacht. Dat drinkt hij dan al niet eens meer op.. Volg je gevoel je doet het echt goed en helemaal als je kindjes tevreden zijn!

Ilonka succes! Hopelijk duurt het niet lang meer..

Hier nog steeds niet fit. Kraambezoek is net weg straks om 19u de volgende totaal geen zin in maar dan hebben we het maar gehad. Had t niet verwacht maar vind al dat bezoek echt niet leuk. We worden al zo geleefd en alles gaat al zo snel en dan ook nog al die mensen over de vloer.. Pff t zal wel aan mij liggen ;)
    Vanavond lekker optijd m'n bedje in als de kleine man het toelaat..

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    bb om gek van te worden he??

miffy.. tjah milan krijgt dus al snel te veel.. toeschietreflex is erg snel en daardoor drinkt hij heel gulzig en daardoor komen de krampjes.. maar kraamhulp zei al zolang hij goed gevulde poep en plas luiers heeft moet ik me geen zorgen maken..

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
  4. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je hoeft er niet echt iets van te voelen, ik had alleen een harde schijf in mijn borst die rood was. Verder niks!
    Doorgaan met borstvoeding 'moet' juist om het niet te verergeren. Probeer als je een harde plek vindt, deze tijdens de voeding/het kolven (weet even niet meer zeker wat jij nu deed, sorry) de plek te masseren zodat de harde plek weggaat. Mocht het erger worden, moet je de huisarts bellen, bij mij heeft paracetamol genoeg geholpen toen!

5. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zal ik je dan gerust stellen? Hier slaapt Mika pas sinds een week langer dan 3 uur tussen de voedingen (beetje jammer dat dat 's avonds om 19.00/20.00 uur al is, maar goed)

Onzeker, bij de eerste was ik wel onzekerder dan nu, maar toch blijft het met borstvoeding altijd wel een beetje. Je hebt immers geen idee wat ze binnen krijgen. Ik heb nu wel geleerd om naar je kindje te kijken, als die tevreden is, goed slaapt, goede plasluiers (poepluiers heeft Mika niet echt goed meer gehad vanaf week 2, terwijl hij er toen nog elke dag 1 hoorde te hebben). Ook zag ik hem groeien, dat magere bekkie werd gewoon een spekkie! En dat bleek ook wel afgelopen woensdag, gewoon 1400 gram gegroeid in nog geen maand tijd, dus dat zit wel goed!

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    VraAgje tussendoor, moet je meteen na bevalling melk uit borsten hebben? Ik zet net kolf erop maar er.komen maar 2 doorzichtige druppeltjes eruit en dat is alles:( vind dat een beetje teleurstellend eigenlijk :( wellicht komt dat door de snelle bevalling? Bij mijn zoon kwam het wel op gang dus in principe moet ik het wel kunnen. Iemand tips, of geruststelling

7. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Ludora: wat fijn dat slapen wat beter is gegaan zonder de kussens. Hier scheelt het echt een hele hoop!

@ Ilonka: spannend, succes nog!

Zal zo eens in de club kijken. Ondertussen staat er een soepje op het vuur. Hebben geen zin om uitgebreid te koken, morgen weer.

Even naar de Mediamarkt en Blokker geweest en net met de hond naar het losloopveld. Ben alweer moe.. Conditie is toch ver te zoeken hoor!

Hoop ook dat de kleine zich aan het geboorteverbod van morgen en de 25e houdt haha.
    Heb maandag weer controle bij de VK. Zal dan gelijk vragen hoe dat bij hun zit met strippen en wanneer inleiden enzo. Aangezien ik 3juni jarig ben, en wil dan echt niet bevallen!

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Pris, weet niet meer wanneer cb contact opnam destijds. Zal ook wel per regio verschillen. Weet alleen dat het cb van onze woonwijk 2 x per week open is en dat je volgens mij 1 of 2 x per week zonder afspraak langs kan wandelen om even te wegen als je dat zou willen, of bij een cb van een andere woonwijk op de andere dagen... (maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor!)

Ja hoor, onzekerheid had ik destijds ook en denk (weet) dat het dit keer ook gewoon weer komt. Hoort er toch bij. Natuurlijk zijn er mamma's die 't als een grote roze wolk ervaren, maar de meeste mamma's zullen erkennen dat het best zwaar kan zijn met roze momenten (zo zeiden ze 't gisteren op tv, vond ik wel mooi gezegd). En onzekerheid hoort daar zeker bij.
    En veel mamma's lopen halve (of hele) dagen in hun pyama omdat ze door hun beep gewoon geleefd worden en niet precies weten wanneer ze nu even snel kunnen douchen en aankleden :):):)
    Komt allemaal goed. Zeker als na een tijdje het spijsverteringskanaal volgroeid is, dan wordt je beep makkelijker en dat scheelt natuurlijk! Bovendien ben je na een tijdje weer een beetje verlost van je hormonen en wordt je weer een beetje jezelf, dat scheelt dat ook nog eens.

Gewoon lekker je hart hier luchten, scheelt misschien?!

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wat ik me afvraag;
    - waar hebben jullie je kindje overdag liggen? In de box, reiswieg of elke keer na de voeding op bed? Wij hebben ze in de reiswieg liggen maar we zitten erover te denken ze gewoon "los" in de box te doen overdag... (ik wilde ze liefst elke keer op bed, maar dat kan niet ivm traplopen en KS.)

- Waar slaapt jullie kindje 's nachts? Op bed, in jullie bed, half/half, wiegje, reiswieg??

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Rustig aan hoor! Spreek gewoon met je man af dat hij ze op tijd weer de deur uitwerkt en als 't echt niet kan zitten kunnen jullie ook nog even bellen om 't verzetten! En als ze toch komen, niet te lang! Je conditie is echt nog niet op 't oude niveau!

En de komende dagen dan ook rustig aan hoor, met het kraambezoek. Desnoods wat afspraken verzetten naar een later moment. Volg je gevoel!

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ilonka is nu eindelijk bezig, kom op meid.

Daro wat leuk dat je je oudste een quality time krijgt in Blijdorp, lekker genieten ervan

Euhm meiden die nog rondhuppeleb succes, hopelijk start het snel bij jullie, al eens ik dan wel een rustige be valling toe ;)

Mijn hele onderkant is beurs en pijnlijk :( wat een mens allemaal niet over heeft voor een baby he:) echt genieten weer

12. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Bij mij kwam eerst niks, toen begonnen met kolven had k zo 5cc.. Begon bij mij ook echt met druppels. Blijven aanbieden en blijven kolven zo is het bij mij goed op gang gekomen..

13. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is heel normaal! Het is een beetje schuimig? Kolven moet je ook leren!

14. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overdag in de kinderwagen, ook ivm halen en brengen van de oudste 2.
    's nachts is het streven zijn eigen bed (wiegje op onze kamer), maar soms ligt hij bij mij in bed...

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    In de box in de reiswieg. Want als ik de reiswieg ergens anders zou wegzetten (bv op de bank ofzo) dan is dat gevaarlijk vanwege K. De box is hoog en houdt hem een beetje op afstand.

In de reiswieg die in zn bedje staat, naast mijn kant van ons bed. Haha snap je m nog? En als ie niet wil slapen of telkens zn speentje uit zn mond blijft spugen/duwen/laten vallen waardoor ik geen slaap krijg neem ik m bij mij in mn armen in ons bed, dan is ie binnen een paar minuten weg maar slaap ik minder goed omdat ik me niet echt goed kan ontspannen. Meestal houd ik dat niet langer dan een uurtje ofzo vol, liever leg ik hem in zn bedje (=reiswieg)

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Kan er nog niet over meepraten. Maar kleine slaapt snachts in wiegje op de slaapkamer straks en liefst tussen de middag in eign kamer in ledikant. Tussendoor gewoon in de box denk ik. Dat mag toch al wel ookal zijn ze zo klein?

Misschien heel gek maaruh iemand bekend met felle stekeb down under?? Auw!

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Overdag in de box of bij ons op schoot/op de arm. Vaak valt hij na een voeding in slaap en dan sukkel ik gezellig mee.

's Nachts in zijn wiegje of na een voeding bij mij in bed omdat ik zelf ook in slaap val... Uit voorzorg doe ik mijn deken maar tot mijn heupen en zorg ik dat ik 'vast' lig (opgetrokken knieeen en elleboog naar voren zodat ik niet op hem kan rollen). Daarna wel weer in wiegje. Nu ook al een paar keer op het voedingskussen tussen ons in gelegd omdat hij zo onrustig was.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oooooooooooooooooooh nee toen had ik een hele reactie getypt over onzekerheid enzo.. klik en hij is weg :(

Geen puf meer om het hele verhaal opnieuw te typen, sorry.. maar de strekking was dat iedereen die onzekerheid herkent, maar dat ik zeker weet dat we het allemaal hartstikke goed doen, simpelweg omdat we het beste willen voor ons kindje. Dus onderschat jezelf niet en heb vertrouwen in jezelf!

En soms zullen er dagen zijn dat je om 4 uur 's middags nog in pyjama loopt, dat je het gevoel hebt de hele dag met je kleintje in je armen te lopen omdat hij/zij niet wil slapen, dat je je haren uit je hoofd wilt trekken omdat je hem/haar niet stil krijgt terwijl je alles al hebt geprobeerd, dat je geen tijd hebt gehad om te douchen, of dat je geen puf hebt om te koken en daarom maar boterhammen of een gebakken ei eet, NOU EN!? Zulke dagen gaan ook weer voorbij en maken je echt geen minder goede moeder!

Morgen gaan we er zeker een hele leuke dag van maken! Sommigen van jullie vroegen me of ik wel de conditie heb om zo'n dagje weg te gaan. Ja eigenlijk voel ik me hartstikke goed!! Afgezien van wat pijn aan m'n "onderkantje" (zo noemde mn kraamhulp het, verschrikkelijk woord!) en wat bloedverlies. Ik heb natuurlijk maandenlang bijna niets kunnen doen ivm BI dus ik ben zó blij dat ik nu weer gewoon alles kan doen zonder pijn! Ik heb er maandenlang naar uitgekeken om lekker weer naar Blijdorp te kunnen gaan dus ik heb er erg veel zin in. Het liefst gaan we 4 of 5 keer per jaar, nu is de laatste keer alweer vorig jaar april/mei geweest.. K. is nu zoveel groter en begrijpt er zoveel meer van!

(hahaha nu is het toch weer een hele lange reactie geworden.. )

19. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Ilonka, zet m op meid. Hopelijk gaat alles voorspoedig.

@Pat, ik had de eerste dagen ook enkel wat druppels. Dit deden ze in het zkh in een spuit en kreeg Aiden gewoon. Door heel consequent te kolven (elke 3 uur) is het goed op gang gekomen.

@BB, hier slaapt Aiden alleen in de wieg. 's nachts is dat bij ons op de kamer en overdag rollen we de wieg naar zijn kamer (went hij daar ook aan) Ik kan hem ook nog niet de trap op tillen vandaar dat hij boven blijft. Als papa thuis is dan gaat hij soms in de box maar ik wil niet dat hij daarin slaapt. Als ik straks fitter ben dan wil ik hem overdag in zijn ledikant laten slapen. En hier slaapt hij s'nachts ook even op de arm (na voeding) voordat hij de wieg in gaat.

@Onderkantje haha, kraamhulp noemde het ook hier ook zo. En ja die doet hier nog steeds pijn!

@Sam, je kindje heeft het maar moeilijk met alle verboden geboortedagen :D *lol*

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bb,
    hier ligt ze eigenlijk altijd in de reiswieg, ook snachts omdat ik beneden slaap
    nu ze doorslaapt ga ik weer naar boven en gaat ze in der wiegje
    morgen ga ik der voor het eerst in de box leggen, ze vind het erg fijn om in een grotere ruimte te liggen zoals op bed of bank, dus hopelijk vind ze de box ook leuk hihi

Deel Deze Pagina