Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Goeiemorgen dames! Zo, geen berichtjes meer na 6:15? Hopelijk betekent dat dat jullie liggen te slapen!!

Nijntje wat wordt je tekening mooi!

Ooooohhh Nyncke wat een SCHATJE!! En wat een net gewicht ook voor die termijn zeg!! Geniet ervan!

One born every minute gisteren, pfoe had ff de neiging de tv uit te zetten ;) gekrijs!

Pijnbestrijding, ik wil zonder. Absoluut geen ruggenprik (wordt het een keizersnede dan wil ik onder zeil), geen beenprik(pethidine), áls ik naar het ziekenhuis moet, doe me dan de remifentanil maar. Heb ik er zelf ook nog wat controle over.

Ikke, gisteren druk geweest met visite ontvangen en op visite gaan. Gistereavond en vannacht moeten bekopen met bijna continu een knoeiharde buik. Voelde ze niet opkomen maar wel af en toe wegzakken (kon ik weer ff normaal ademen en plassen, pfoe). Had nog hoop dat.... maar nee, ik ben er weer hahaha :D

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ja, komt bij mij van de harde buiken. Voelt als spierpijn. En bij jou?

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik heb wel geslapen, maar 1 keer wakker, wow, fijn!!

Nyncke, smelt!! Wat een bekkie....

Nijntje mooi hoor!! Echt heel leuk!

Nachtbrakers, ik leef mee...

Pijnstilling. Tsja ik ga gewoon open de hele bevalling in. Ik wil t liefst geen pijnstilling, maar het is niet zo dat ik absoluut geen pijnstilling wil. Ik ben liever 'kalm' en bezig met wat ik moet doen, als aan het vechten tegen pijn. Maar ik heb geen idee wat me te wachten staat dus ik laat t op me afkomen!!

Sefanja, ik zag je verslag, ga er vanmiddag even voor zitten ;)

Dadelijk mijn 2de groeiecho, mijn zus gaat mee, ik kreeg net een sms dat ze er zo zin in heeft. (ze heeft nog nooit een echo gezien) Morgen wordt de groeiecho pas besproken, gyn kon vandaag niet. Maar ik hen heeeeeeel benieuwd, als uk zijn groeicurve doorgezet heeft van 4 weken geleden dan is ie rond de 49 cm en 3400 gram... dus ik ben heel benieuwd. Zin om mijn ventje te zien!!!

4. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Balen dat velen van jullie zo vaak en / of lang wakker zijn 's nachts! Ik kan op zich prima slapen, maar als ik er wel uit moet om te plassen, dan lig ik daarna ook maar naar het plafond te staren. Uurtje later val ik dan weer in slaap..

Harde buiken Sinds gister valt het me op dat ik die steeds heb. Eigenlijk bij het minste of geringste..

Vanmiddag controle vk, week is ook zo voorbij, zeg!

38 weken!!! :)

5. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik heb t ook, zo lang ik nog niet beweeg gaat t wel :)

Gister de eerste rugweeën gevoeld, en die trant zet vandaag weer door. Heb er al 2 gehad. Jullie al ooit een rugwee ervaren?

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Ik dénk van wel, toen met de voedselvergiftiging. Had me toch een krampen in de rug!

Maarja, t is wat ze zeggen, als je een wee dénkt hebben dan heb je het vast niet gehad hahaha. Weet wel dat ik heeeel veel moeite had de pijn weg te ademen. Hoop dat het geen rugwee was en dat ik ze ook niet ga krijgen, want manmanman dat deed zeer. Heb liever buikpijn, dan weet ik nog wat ik er mee moet.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Goedemorgen!!
    Heb weer even bijgelezen, hopelijk zijn de nachtbrakers nu lekker aan het slapen. Ik heb goed geslapen, maar ben er wel 3 of 4 keer uitgegaan om te plassen. Gelukkig kon ik daarna weer lekker slapen.
    Zoontje slaapt sinds een paar dagen ipv tot 7 uur tot 8 uur 's morgens.. heerlijk! Nou ja hij wordt wel eerder wakker maar blijft lekker rustig tot een uur of 8. Dat mag zo blijven!

Harde buiken: heb ik ook veel. Mn man is telkens weer verbaasd als ie voelt hoe keihard het dan is. En bij het wakker worden heb ik ook een pijnlijke buik, maar da's dan omdat ik moet plassen.

Ik zag een mooie foto voorbijkomen van Yaro, hopelijk mag hij komend weekend lekker naar huis!

Pijnstilling: ben ik wel een voorstander van. Maar dat heb ik hier al een paar keer toegelicht dus ik zal er niet over uitweiden :)

Bloedresultaten waren hier weer goed gelukkig, dus mn klachten komen iig niet van mn hoge bloeddruk.

Ludora veel plezier bij de echo! Wat fijn dat je groeiecho's krijgt, ik ben ook zo benieuwd hoe lang en zwaar de baby is maar ik heb er geen idee van.

Zometeen maar ff aankleden enzo, hopelijk wordt het nog een beetje droog zodat zoontje en ik nog even een rondje dorp kunnen doen. En dan vanmiddag voor de tv voor mn middagje politiek, leuk!

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oooh jaa rugweeen zijn echt verschrikkelijk!
    Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik beviel van K. Alleen maar rugweeen gehad en ik wist echt niet wat ik ermee moest!! Het enige wat hielp, was dat mn man tegendruk gaf op mn onderrug, eerst door licht te duwen maar later stond ie met zn hele vuist in mn rug te duwen want dat was het enige wat hielp! En ik maar aanwijzingen geven: lager, hoger, beetje naar links of rechts, kun je echt niet harder duwen? Urenlang..

Hij had de dag erna een hele pijnlijke hand en spierpijn in zn arm (en zeuren dat ie deed hahaha zou wat zijn als mannen zouden moeten bevallen) en ik had een joekel van een blauwe plek op die plek :$ :cool:

Ik hoop deze keer op "gewone" weeen!

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Nyncke Ahhh... Mooi!!!

Pijnbestrijding Vorige keer helemaal niet zo mee bezig geweest, stapte heel nuchter de periode van de bevalling in.
    Ik wilde sowieso poliklinisch, daar gekomen, bleek dat Levi in het vruchtwater gepoept had, dus was fijn dat we al in het ziekenhuis waren. Kreeg bij ongeveer 7 cm al zoooo'n druk, zulke persweeën. Man, ik kon en mocht er niks mee! Toen heb ik gevraagd om een pompje, ideaal! Zelf controle houden. Voelde de weeën overigens nog wel, hoor, maar de 'druk' was er van af, zeg maar.
    Dit keer besloten om thuis te bevallen. Dus geen medicatie..
    Ik hoop dat ik de rust en het vertrouwen van thuis kan gebruiken tegen de pijn! We zullen zien...

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik dénk dat dat waar is, want ik had ook echt direct door dat het een wee was. En ik ben qua rugpijn best wel wat gewent, maar dit had ik nog niet eerder gevoeld. In deze hevigheid is t nog wel te doen hoor (voor mij) Maar als de heftigheid gaat toenemen.... Je kan er helemaal niets mee....

Zoals Daro inderdaad ook zegt, dat denk ik ook, je kan er niets mee denk ik. Ik denk dat warmte ook echt niet werkt, omdat t lijkt te golven/bewegen. Alhoewel een douche ;)

Daro jij heb volgens mij echt een grote knuffel. Wat fijn zeg!! Hoop dat ik ook een knuffel mannetje krijg!! Fijn dat controle ook weer goed was!!

We zagen gister op TV bij Bones, de meest onwaarschijnlijke bevalling ooit, maar ach, lief zegt toen ze de kleine in handen hadden, oooooh als wij onze uk dadelijk zo vast hebben dan breek ik denk ik, mij aankijkent met tranen in zijn ogen.... Lieffie!!

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Pijnbestrijding, wil het ook zonder proberen. Maar heb totaaaaal geen idee van de pijn en ben geen held dus zie mezelf wel met pijnstilling eindigen haha.

Rugweeen, gelukkig weet ik (nog) niet hoe dat voelt ;)
    Ludora, het is wel ontzettend aan het rommelen he!? Ben jij de volgende?!

Zere buik, jaa voelt idd als spierpijn. Maar of het van de harde buiken komt? Lijkt soms ook alsof mn darmen zeer doen, word geregeld op mn rug wakker. Heeft de hele tijd dat gewicht er lekker op liggen duwen. Als ik een tijdje opgestaan ben gaat het snel weer over.

12. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Vannacht rot geslapen. Werd ieder uur waker omdat ik naar toilet moest en dan begon mijn tand weer op te spelen. Maarja, mocht nog geen paracetamol want de 6 urtjes waren nog niet voorbij. Dus dan maar met koud water spoelen en een koud washandje er tegen aan in de hoop dat het weer zakte en dan weer slapen. Het lijkt nu minder te worden en dus de tandarts nog niet gebeld. Ik wacht nog even af en anders bel ik vanmiddag alsnog.

Vandaag 38 weken. Nog 1 week en dan gaat het gebeuren. Ben nog steeds aan het af tellen. Nu een broodje maken en lekker eten.

13. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Goeiemorgen :)

Hier ook sinds gister geregeld harde buiken, ben er vannacht een keer wakker van geworden...
    Ook veel last van menstruatiekrampen en lage rugpijn, hopelijk betekent het iets...

Skaya ik word ook vaak met buikpijn wakker, bij mij zijn het m'n darmen.. Merk dan ook wel dat er veel lucht in zit ;)
    Wanneer ik uit bed kom, neemt het vaak wel weer wat af...

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Skaya ik verwacht dat ik de volle 40 weken ga! En ik hoop dat de gyn wel dan met me wil meedenken om me daarna niet te lang meer te laten 'lopen'.

Die oefen-rugweeen zijn er sinds gister pas, ik heb ook het idee dat dit het eerste is dat er t eea aan de gang aan het gaan is. 3 op een dag voor 1 dag betekend natuurlijk niets :)

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Essie, jaaaa dat heb ik ook...lucht! 's ochtends gauw 'ontluchten' :p dan voel je gelijk verlichting in je buik.

Ludora, met dat gerommel zou je zeggen van niet, maar het kan idd. Fijn als dat zo nog 3 of 4 weken door moet gaan dan!

Ik verwacht ook wel over tijd te gaan lopen, hoop wat anders...

16. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Ahhh wat een plaatje zeg!! Het lijstje met beebs wordt steeds groter,leuk leuk.

Ik ga lekker een dagje naar m`n ouders met de kindjes (hebben vakantie)...lees morgen wel weer bij :)
    Fijne dag allemaal!

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Goeiemorgen, Vandaag alweer 38 weken:)

@ pijnbestrijding, beide keren niet gehad. Ook niet bij de knip. Natuurlijk het is pijnlijk, maar vond het risico voor m'n mannen te groot. (dacht dat het misschien bij hun terecht zou komen)
    Straks met m'n KS krijg ik uiteraard wel een ruggeprik. (wordt m'n 1e ruggeprik vind dat dus wel spannend. heb heel wat operaties achter de rug, maar allemaal onder algehele narcose)

@ Sam, ik zat me net te bedenken hoe wij dat toen met onze hond hadden gedaan. (weet niet hoe groot jullie hond is) Wij hadden een groot rompertje gekocht, met een gat erin geknipt voor de staart (wij hadden een vrouwtje) maar zo kon zij niet bij de hechtingen komen, omdat het geheel was afgedekt. Bij onze dierenarts verkochten ze ook echte dierenrompers maar die waren tig keer zo duur en het was precies hetzelfde idee.

pffft steeds vaker het idee flauw te vallen. Begint telkens met een tollend hoofd, drukkend gevoel in m'n oren, en dan vlekken zien. donderdag naar de gyn, maar eens met hem overleggen wat het kan zijn. Of zijn jullie hier ook mee bekend???

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Laat het ook op me afkomen. Als er tijd is en als de pijn ECHT niet te doen is (of als je uitgeput raakt) kan ik me wel iets voorstellen bij pijnstilling, maar als er geen tijd is, dan houdt het op... Maar als het kan zonder.

Leuk, kan me helemaal voorstellen dat je 't leuk vindt om aan je zus te showen! Ze zal het wel bijzonder vinden. Veel plezier samen! (speciale reden voor groeiecho?)

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miekr, wat eng!! Zou het een lage bloeddruk kunnen zijn??

20. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Nyncke, gefeliciteerd, mooi mannetje hoor!

Pijnbestrijding, ik ben nu 3 keer bevallen zonder pijnbestrijding en bevallen is echt niet zo erg hoor! Bij Mika deed het nog het meeste zeer, heb daar ook rug en beenweeën gehad, maar dat was pas toen ik al op bed lag en al 9 cm had. Ik heb bij hem ook voor het eerst persweeën gehad, dat is wel zo fijn, hoef je zelf niet zo hard te werken ;)

Deel Deze Pagina