Moge meiden, Hier een goede nacht gehad, lekker! Ik wissel 't gewoon een beetje af, slechte en goede nachten.... Spannend hoor, die rommelende buiken van jullie. Hoeft niets te betekenen, maar kan wel. En als ik dan zie dat sommigen al op 38 weken zitten, vind ik het spannend worden hier! In mijn geval moet ik met de 1e wee al bellen, dus ik sta er heel anders in, ha ha! (omdat ik vorige keer nauwelijks 'voorwerk' heb gevoeld, 't begon gewoon meteen, inclusief breken vliezen) Vandaag is het pappadag, gezellig. Ga zo effe lekker douchen en alles op 't gemakkie aan doen. Vanmiddag om 1600 fotoshoot met buik en Jop!
Nijntje: mooi die schildering!! ja lekker is dat he, de politie is je beste vriend "waakzaam en dienstbaar" yeah right! Beeldschermmannen: hier geen gelukkig, tv gaat wel aan savonds, maar verder niks bijzonders. Nyncke: aaah wat een schatje die zoon van jou!! Miffy: grrrr mannen, je zou ze soms! Pijnbestrijding: in principe wil ik ook zonder, alleen als echt sprake is van een uitzonderlijke situatie (volledige uitputting of weeënstorm die niet ophoudt terwijl er nog veel ontsluiting te gaan is) wil ik bijv. dat pompje. Die heeft het minste risico voor moeder en kind. He een vraag: is het abnormaal als je per week 1.5 kilo aankomt? Heb dat nu al een week of 3/4 denk ik en vind het zoveel lijken! Gister trouwens de matrasbeschermer erop gelegd, onder de molton, badlaken erop en ligt prima. Geen gezweet of gekraak. Vroeg wakker door geboor hier grrrr en nu zijn ze dus weer stil, lekker is dat. Om 8 uur beginnen en een uur doorboren en dan hoor je straks uren niets meer. Zo even naar de stad voor cadeautje voor broertje, die komt vandaag eten en is jarig geweest. Verder nog lakentjes halen voor wiegje (hoeslakentjes besteld ivm maat die niet verkocht wordt in de winkels) en wat dingen bij kruidvat.
Pijnbestrijding: Wil ik in principe niet, ga er vanuit dat ik in een soort roes kom en gewoon door ga. Harde buiken: Hier ook veel last van, zeker nou ik thuis ben. Ook is ons beebje veel drukker, deze verbouwd regelmatig mijn buik. Vooral 's avonds ook last van steken in mijn onderbuik. Zullen de laatste loodjes wel zijn. Trotsemams: Veel plezier bij je ouders. 38 weken meiden: Gefeliciteerd, het komt steeds dichter bij. Nyncke: Wat een m ooi lief mannetje! Nijntje: Wat een super mooie boom, echt crea hoor! Nou ga nog even een foto plaatsen bij het "dikke buiken" forum. Dan even de afwas doen, vaatwasser heeft het begeven. Nog eventjes naar Arnhem en vanmiddag weer zwemmen. Dus een lekker vol dagje voor de boeg, heerlijk.
Beook weer even. @ miekr: hond heeft zon speciale romper aan maar blijft likken en bijten door de stof heen. Nu handdoek in gelegd. Ben zelf nog niet beneden geweest dus geen idee hoe de nacht is gegaan... Gisteren had ik voor het eerst in lange tijd weer last van lage bloeddruk wel icm ineens lage suikers. Zweten, trillen, sterretjes zien en zwarte vlekken! Na ff te hebben gezeten en gegeten ging het wel weer. Was gelukkig net thuis. Misschien bij jou ook? Vriendin afgezegd omdat ik zo vreselijk heb geslapen! Ze snapte het gelukkig en halen het van de week wel in. @ buikklachten: weet niet goed hoe te omschrijven aangezien ik wakker wordt van de pijn. Harde buik trok na iets meer dan minuut weer weg maar dat krampachtige/stekende gevoel bleef dan wel. En dat terwijl je slaapt he... Kleine was lekker actief ook die combi was niet echt fijn. Zal proberen het bij te houden qua tijden, als ik niet terug in slaap val! Van half 6 tot half 10 gelukkig beetje door kunnen slapen. Zo eerst ff wat te eten pakken en dan kruip ik mijn bed weer in tot uur of 12. Dan weer hondenuitlaattijd haha
Heerlijk tot half10 uitgeslapen! Zó lekker! @Elies. Deze week bij mij +1, maar vorige week gelijk gebleven, zit nu op +9kg
@ Elies: gewichtstoename verschilt bij iedereen. De een komt max 10kg aan een hele zwangerschap. Ikzelf zit tot nu toe al aan de 16kg!!! Ik vind het bizar veel maar doe toch niks geks haha
Ik zit op 14 kilo en voel me echt een olifant (ik ben altijd slank geweest), op zich vind ik dat nog niet zo erg, maar het gaat ineens zo snel in de laatste weken, echt elke dag zit er wel iets bij met gemiddeld 1.5 kilo per week. Misschien moet ik me niet meer wegen hihi.
Toch maar even overleg gehad met de tandarts. Omdat ik al bekend ben met snel gaatjes wil hij toch wel even gaan kijken. Ook dan even foto's maken. Ik word helemaal ingepakt met loodschorten om zo min mogelijk straling te krijgen. Ik ga wel bij zijn collega, maar hij is er ook dus mocht er wat zijn dan komt hij toch nog even om het hoekje kijken. Om 14 uur word ik verwacht. Van mijn man moest ik toch nog even overleggen met de gynaecoloog ivm de straling, maar die zeiden ook: liever na de bevalling, maar als het echt moet.... kan het geen kwaad. Dus dat word foto's maken. Ik wil niet weer zo'n nacht ingaan dat ik ieder uur met een koud washandje en koud water probeer de pijn te stillen. Nu ga ik de gordijnen halen van de kinderkamer want die zijn binnen. Jeeeee.... Nu nog onze eigen gordijnen en muurstickers. Heb er zin in.
Ik word nooit gewogen tenzij ik er om vraag.. paar weken terug was ik totaal 10 aangekomen (na corrigeren wat ik was afgevallen) Vraag: ben ik de enige die de "slechtete" bevallingsverhalen eng vind? Ik merk dat ik daar dan onrustig van word en t blijft in mijn hoofd spoken
En daar gaan we weer, net de verloskundige gebeld ivm weer geen leven en reactie nu weer verplicht een half uur in bad, dan een half uur op linkerzijde liggen en bij nog geen reactie 12uur in praktijk zijn. Bij wel reactie om 14uur komen die ik als afspraak heb staan. ik zat zo in dubio wat ik nou moest doen voel me verder goed, wel Erg moe. Ben dit zo zat, is nu de 3e keer dat dit gebeurd
Aankomen: hier kom ik niet zoveel meer aan, 1 kilo geloof ik in de afgelopen 2 weken... Pijnbestrijding: ik hoop straks te horen dat ik een ruggeprik mag bij de ks, ipv algehele narcose....daar zit ik echt niet op te wachten! Lijkt me zooo raar als ik dan wakker word, dat ik dan ineens een kind heb..wil het zoveel mogelijk meemaken! Pat: wat vervelend meid dat je weer geen leven voelt Hopelijk voel je straks je beebje weer schoppen, zo niet, sterkte straks bij de vk! Meiden met krampen/voorweeen: wat spannend!!!! Hier geen krampen meer gehad sinds zaterdag... Rugpijn: nog steeds vreselijk last van mn rug Word er moedeloos van...ga nu naar de fysio, hopelijk kan die wat verlichting brengen.... En vanmiddag naar de gyn!! Dan weten we als het goed is de datum voor de ks! Miekr, staat jouw datum al vast???
sam4hope heb jij weleens een kruik gebruikt... De warmte verzacht de pijn... nynke Geef jij ook borstvoeding? het komt meestal op dag 4 op gang... Hoe pakt ie je borst? Of kolf jij en dan de fles? Ilonka85 succes bij verloskundige. ludora is goed hoor, het is een heel lang verslag geworden... Succes met de groeiecho... Mijn rugwee voelde als lage rug pijn.... pearl gefeliciteerd met je 38 weken zwangerschap... heel veel succes bij de tandarts... ik had de maandag na bevalling een afspraak, deze maar af gezegd... Goed dat je mij nu eraan herinnerd om afspraak te maken. elies25 dat is per persoon verschillend, denk ik... ik kwam ruim 2 kilo per week aan... Ik ken heel veel mensen die meer 30 kilo zijn aan gekomen. an1985 bevalling verhalen zijn uniek maar als het je onrustig maakt, lees ze dan niet meid... pat78beter een keer teveel controle dan geen controle
knapperdje! Hoe heb jij internet op je laptop in het CWZ?? Pff ik wilde dat toen zoo graag maar lukte niet hoeist met je?
Ik ben ook weer wakker. Zoontje heeft me laten uitslapen, joepie! @Nyncke, wat een schatje van een zoon zag ik op de foto voorbij komen! @Pijnbestrijding, wil ik niet. Ik geloof in de superkrachten van ons vrouwen die tijdens de bevalling loskomen Aan de andere kant weet ik niet hoe ik reageer als ik bijvoorbeeld 24 uur in de weeen lig en helemaal uitgeput ben, kan me nog indenken dat ik dan wel ietsje verlichting wil hebben. Maar in principe niks. Ik weet sinds de bevalling van Joas dat ik het kan! @Miffy, oh handig..kat die 's nachts op rare plekken begint te plassen.. @Ludora, leuk straks nog een echo, spannend hoe hij gegroeid is! @Daydreamer, jeej 38 weken al! En Miekr ook! @Harde buiken, heb ze best veel, hoef maar iets te doen of alles staat strak. 's Ochtends bij het wakker worden heb ik ook vaak een zere buik, maar dat is omdat ik moet plassen dan. @Daro, rugweeen klinken ook niet zo fijn.. Maar je man kon nog wel wat meehelpen, dat was misschien voor hem (ondanks de spierpijn ) wel plezieriger? Ik had beenweeen (enorme kramp in je benen) en mijn man kon dan ook niks doen om mee te helpen. Dat vond hij wel jammer achteraf. @Pearl, het aftellen is echt begonnen! @Klusser, veel plezier vandaag bij de fotoshoot! @Gewicht, het kan per persoon enorm verschillen, dus echt een "normaal" heb je niet. Ik zit inmiddels op +10 kilo, maar vorige zwangerschap was ik 17 kilo aangekomen (die er na 3 maanden allemaal weer af waren, gelukkig!!) @An, realiseer je wel dat veel verhalen ook wel een tikkie overdreven worden. Als je zo rustig mogelijk blijft, ontspannen en echt probeert mee te gaan in de weeen, blijft het best dragelijk. En net als je denkt dat het echt teveel wordt, dan zit je vaak al rond de 10 cm ontsluiting. Als je er onrustig van wordt, niet meer lezen die bevallingsverhalen! (hooguit nog een boek als Veilig bevallen, ik kreeg toen echt een gevoel van "dat kan ik!") @Pat, hopelijk voel je gauw weer leven in je buik. Beter dat je wel gebeld hebt hoor. @Heitje, spannend dat je straks de datum weet!! Pff ben eindelijk weer bij! Hier nog alles rustig, heb volgens mij nog geen oefenweeen gehad. Het zal wel weer rond de uitgerekende datum komen denk ik. Vanmiddag naar Ballorig met mn zoontje, kan hij zich ook nog even uitleven. Vorige keer vond hij het helemaal het einde