hier gaat het met de misselijkheid al ff goed. met rug echt klote... kan gewoon niet typen zonder heel veel pijn. kleintjes gaat ook goed, dadelijk 2uur in zh zijn ivm controles en uitslagen enz. ben benieuwd of het DE datum word of toch eerder, wel spannend zo zeg.... lees alles mee hoor
@BB, fijn dat het met de misselijkheid nu wel goed gaat. Spannend straks weer naar het zh! @Sefanja, heb je album bekeken, wat een lief klein popje is het zeg!!
mogguh meiden! Wat zijn jullie weer lekker druk! Hier wel goed geslapen, niet te raar gedroomd en ik denk 1 uurtje wakker geweest, daarna lekker in dromenland tot bijna half 11... Heerlijk! Harde buiken voel ik hier ook meer, krampen e.d. ook. Vooral 's avonds. Pearl, goed dat je de tandarts hebt gebeld. Ik kan me voorstellen als je niet kunnen slapen van de pijn, dat je daar niet op zit te wachten!
Fijn dat sommigen van jullie bevallen een eitje vinden! Lijkt me heerlijk om dat te kunnen zeggen, maar mijn ervaring is anders helaas. Maar ja ieder voor zich en het is alleen maar goed dat sommige vrouwen het ook mee vinden vallen! Pat, hopelijk voel je snel weer beweging, kan me voorstellen dat je die onzekerheid zat bent! Verder iedereen met controles vandaag veel succes. Gamen: gelukkig hier helemaal niet, we hebben ook geen spelcomputer ofzo in huis (en die komt er ook niet) en de laptop wordt alleen gebruikt om wat op internet te surfen. Gezien mn man zn verslavingsgevoeligheid is het maar goed dat hij gamen nog niet ontdekt heeft. Wij zijn vanochtend op de fiets naar de bieb gegaan. Haha dat was vast geen gezicht, ik met mn dikke lijf en een kind voorop.. valt me nog mee dat de fiets het gehouden heeft Ik kwam erachter dat de buggy nog in de auto ligt (en de auto is met man naar zn werk) en het is net te ver voor mn zoontje om te lopen, dus daarom maar met de fiets. Ik had al sinds eind december niet meer op de fiets gezeten maar het ging redelijk goed! Zo fijn dat mn bekkenklachten zoveel minder zijn nu Gewichtstoename: volgens mij is 1 kilo per week nu redelijk gemiddeld, dus zijn er ook vrouwen die 1,5 kilo of meer per week aankomen en vrouwen die 0,5 kilo of minder aankomen, anders was het geen gemiddelde Ik zou je er niet te druk om maken! Ik zit nu op +14 kilo, kom nu ongeveer 1 kilo per 2 weken aan dus ik hoop rond de 15 a 16 kilo uit te komen. Vorige zwangerschap in totaal 14 kilo aangekomen.
Skaya en Ludora heb mn urine weer opnieuw ingeleverd, ik ben benieuwd, maak me er niet druk om, je hoort ook vaak dat er niks aan de hand blijkt te zijn. Gaat vandaag op kweek, hoe lang zou het duren voordat ik de uitslag hoor??? Miekr de intake is goed gegaan, duidelijk verhaal, heb mn wensen door kunnen geven en weet nu wat me te wachten staat. Heb je je urine in laten leveren? Heel vreemd van die school trouwens, volgens mij wordt je bij mij op het werk zeker voor een paar dagen geschorst en misschien zelfs wel verwijdering. Dit kind is een bedreiging voor anderen! Pat, fijn dat je lekker gepoept hebt Nijntje, je muurschildering is echt heel mooi geworden! ooh ik zie opeens een babyfoto en had al een paar keer gelezen dat we in de club moeten kijken dus gelijk maar even gedaan toe. Wat leuk weer een kleintje erbij! gefeliciteerd Nyncke! Daro mijn man kijkt me ook altijd met grote ogen aan als hij mn harde buiken voelt, hij vindt het niet normaal! Fijn dat de bloedresultaten goed waren. Groeiecho, dat zou ik ook wel willen, gewoon dat je weet hoe groot het is en wat ik dus verwachten kan. Elies, ik kom ook steeds meer aan per week, 1,5 kilo is wel veel denk ik. Hou je net als ik vocht vast? misschien komt het daar ook wel door? maar ik lees al het verschilt echt enorm per persoon. Pat wat vervelend dat je weinig/geen activiteit voelt, maakt je erg onzeker. Hoe is het nu? Hier mn meissie weer eens heel bewegelijk en ze heeft mn ribben weer gevonden auw! Spring af en toe de lucht in Maar goed beter zo dan de onzekerheid als je niets voelt, dat lijkt me helemaal niet leuk! Zijn rugweeen erfelijk? Mn moeder en zussen hadden vooral rugweeen.
Bloem..kweekje van urine...denk dat je die morgenmiddag wel krijgt. Hier duurde het iig een dag en dan kon is smiddags na 14u bellen.
kweek urine kan binnen een paar uur klaar zijn... Althans, dat was in mijn geval... Ik heb vandaag bloed weer laten prikken, vanmiddag zal uitslag bij huisarts liggen... Ben benieuwd of hij mij zal bellen om dat door te geven.
Hallo... Net bezoek vk gehad.. Ik kom ook veel aan! Afgelopen 4wkn 5kilo.. Baal er enorm van ben echt een tientonner geworden, maar verbruik niks en heb helaas aanleg om dik te worden. Straks als de kleine er is stevig diëten Mag ook naar de gyn. Ivm m'n bekkenklachten en ben echt op. Trek de pijn niet en m'n slapeloze nachten spelen echt op. Helaas had ik niet zo leuke vk vandaag en moest dus ook echt even op m'n strepen staan maar ben blij morgen naar de gyn te mogen om iig m'n verhaal te doen. Ik snap dat ze niet gelijk iets kunnen, maar al proberen ze iets ofzo... M'n vk zat maar te hameren op slaappille te gaan gebruiken, ik ben daar absoluut niet van en heb dat ook gezegd. Ze vind dat ik hun advies op moet volgen wil het helpen.. Ben zelf verpleegkundige en nam wel eens een slaappil in m'n nachtdienst maar t werkt gewoon niet. Ben ik dan echt zo eigenwijs als ik dat nu niet wil met een baby in mn buik? Het voelt gewoon niet prettig... Zo geklaag van mijn kant... Gazo rustig even terug lezen, zag al een paar die aan de 38wkn zitten word steeds spannender..
Lig ondertussen weer aan de ctg, haar hartslag zit tussen de 160 en 175 in hoog hè. Er komt nu na 15min eindelijk wat meer beweging maar niet van harte, althans niet dat ik dat voel, wellicht zullen ze in de verpleegsterkamer wel zien dat ze beweegt??? We wachten maar weer af, er komt wel een groeiecho als het goed is, ven benieuwd.
succes pat! Heb wel even bijgelezen, maar even geen reactie. Ben effe met andere dingen bezig. Hele ochtend, nou ja, na mijn late ontbijt, aan adreslijst voor geboortekaartjes gewerkt. Toch wel weer wat wijzigingen t.o.v. 2010 Klusser-man heeft pappadag en is net effe met Jop bij een vriend + zoontje op de koffie gegaan. Jongetjes hebben lekker samen gespeeld en pappa's hebben lekker gekletst. Nu even geluncht met zijn 3-en en Jop op bed. Hij ligt nog te zingen Ga weer verder met mijn to-do-list...
An: Ik hou ook zeker niet van slechte bevallingsverhalen, probeer ze zo min mogelijk aan te horen of te lezen, maak ik mezelf alleen maar bang mee. Pat: Hoe gaat het nu? Ik lees het al. Hoop dat je snel wat meer beweging voelt! Heitje: Succes bij de fysio en de gyn. BB: Succes in het ziekenhuis. Essieee: Fijn dat je morgen naar de gyn mag, misschien dat deze wat maar met je klachten kan. Het is naar om je de hele tijd k*t te voelen. Klusser: Succes met je to do list.
Beweging is al wt meer alleen ze willen mij wat langer aan ctg houden omdat haar hartslag niet onder de 160komt. Normaal Is 120/160 en wij zitten tussen de 160 en 180 in ? Dus het is nog afwachten, misschien zit er bij mij een infectie??? Heb in ieder geval geen koorts al voel ik me wel zo jedem Wat is het warm.
hey iedereen alles bijgelezen hoor alleen kan niet alles onthouden. Vanmorgen vroeg naar VK geweest. Gelukkig nu de leuke VK. Ze vertelde dat grootste kans is dat ik haar of nog andere (ook die jonge) VK heb bij bevalling omdat die oudere van vorige week net weer begonnen is met werken. (had er gewoon naar gevraagd, verder niet geklaagd ofzo) Ze melden me ook dat ze me wel met 40 week en zoveel dagen doorsturen naar gyn ipv 41 week en zoveel dagen. Omdat het groter kind is. Ze proberen me dan nog wel eerst te strippen (als er al wat ontsluiting/verweking is) Ik was vanmorgen weer stuk rustiger dan vorige week, ze stelt me toch iets meer op gemak. Heb trouwens nog gevraagd of je je ding kan blijven doen als je vliezen breken: Ja. Kraamverband (geen maandverband) in doen is voldoende. Daarna naar stad geweest. Voedingsbeha bij Livera gepast (gewoon om ff de maat te weten) Schaf em nog niet aan want hij is 45 euro en wil zeker weten dat borstvoeding lukt. Had al wel een goedkopere liggen hier. @Pat: Succes in ziekenhuis!
Pat sterkte,ze houden het gelukkig goed in de gaten. Slaappillen ben ik ook niet van hoor en al helemaal niet als je zwanger bent. Ik had ook nee gezegd. Urine op kweek, het is nu wel naar het ziekenhuis toe dus het zou wel iets langer duren dan gister toen de dokter het zelf deed. Ze hebben helemaal niet gezegd wanneer ik moet bellen. Morgen gewoon maar even bellen dan en dan hoor ik wel of ze al iets weten of nog wachten moet.
Ondertussen ben ik alweer thuis, donderdagmiddag terugkomen voor ctg en echo. Ze weten niet zo goed wat ze ermee aanmoeten omdat hartslag hoog blijft. Maar omdat hartslag fluctueert van 160 naar 180 is dat niet een teken dat ze het niet naar haar zin heeft! En omdat ze niet weten hoe ze de dagen hiervoor was met hartslag willen ze mij donderdag weer zien, misschien zit er ergens een infectie?? Om heel eerlijk te zijn het is een beetje onduidelijk. Net de verloskundige ook gebeld voor een nwe afspraak volgende week, voorgelegd en die zegt weer alles tussen de 110 en 180 is goed??? Hihi snappen Jullie het nog.
Bevallen makkelijk: tja je hoort zoveel verschillende verhalen, ik heb de grootste traumaverhalen gehoord en de makkelijkste bevallingen ever. Ik heb geen idee wat mij te wachten staat, maar ga uit van het ergste, dan kan t alleen maar meevallen. Alhoewel, eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik moet verwachten, dus me voorbereiden op t ergste is ook lastig eigenlijk. Pat: goed dat je zo alert bent en klinkt idd hoog die hartslag, hopelijk kun je straks weer naar huis en is er niks aan de hand. Minkie: veel plezier bij ballorig!! Heitje en BB; succes en ben benieuwd naar de data! Bloem18: ik hou niet enorm veel vocht vast heb ik het idee, ja zie hieronder dus net ineens enorme handen en enkels, maar verder heb ik niet echt enorme klompvoeten of handen gehad. T is jammer dat ik mn bloeddruk niet weet en pas vrijdag controle heb. Daro: hihi ja dat zal vast opvallend zijn geweest op de fiets! Mijn man wil niet dat ik nog fiets dus doe alles met de bus, maar dat is niet zo'n lekkere verbinding hier met de stad dus nog best n onderneming pfff. Essie: ik snap jouw gevoel heel goed, ik neem ook het liefst geen enkel medicijn. Child: gelukkig dat er grote kans is dat je een van de andere VK's krijgt, weer een geruststelling! Net even naar de stad gegaan voor wat dingetjes. Viel me behoorlijk zwaar, op een gegeven moment dacht ik: he ik kan mijn handen slecht buigen, waren helemaal opgezwollen! Ik schrok me rot en ben even gaan zitten met handen in de lucht. Nu weer thuis en ook met voetjes en handjes omhoog gezeten, nu gaat t wel weer, maar t zag er eng uit, net of t je handen niet zijn. Broertje zou vandaag komen, maar ben niet zo heel fit vandaag (gister wel), dus ga m afzeggen.
@ sam dan is jullie hond dus een echte boef die overal bijkomt. @ heitje, Nou kreeg dus net weer een brief dat ze een fout hadden gemaakt qua datum. Ze hadden 2 dingen door elkaar gehaald. Heb nu de goede datum. En dat is volgende week. @ bloem, nee moet nog steeds m'n urine naar een huisarts brengen die het wilt nakijken omdat m'n eigen ha op vakantie is. En blijf het zelf ook schandalig vinden van dat jongetje dat de school er niks aan doet. @ Pat, succes, beter dat ze je in de gaten houden. @ makkelijke bevalling, Ik hoop voor iedereen een bevalling waarvan je denkt, was dit het nou dat viel best mee. (zelf deel ik die mening niet, misschien straks na m'n KS.) @ skaya, ik weet niet of het door een lage bloeddruk komt. heb het wel vaker, maar het wordt nu echt een aantal keer per dag. Zelfs als ik net goed heb gegeten. @ hier, Owen ligt lekker op bed, manlief is met Devin en een vriendje naar de kinderboerderij. Ik ga straks even stofzuigen, want straks komt de juf (van de basisschool) kennismaken, dus dan wil ik het huis wel een beetje aan kant hebben hoor. net even flink gegeten. de aardbeitjes waren zo lekker en voor je het weet heb je 4 witte boterhammen met aardbeien op Net zo'n ahh bra van m'n moeder gekregen die vond de kleur (knalroze) toch niet zo mooi, dus even kijken hoe die zitten.