Mei mama's deel V!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door nijntje81, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Bloem
    Heel veel succes met de bevalling.
    Dat was volgens mij wel een hele grote verassing dat je vliezen braken.

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @an,
    gefeliciteerd
    @bloem,
    Spannend, veel succes!!

3. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    @ an: van harte

@ bloem: succes! Spannende dag. Hoop dat ondanks de 36+3 alles voorspoedig zal verlopen.

Hier alles rustig. Na 12x uit bed om te plassen ging de wekker alweer. Vandaag rustig dagje. Beetje opruimen en tijdschrift lezen. Onze kleine komt als 1 van de laatste dus nog weinig gerommel. Kijk wel uit naar de grote dag :) spannende weken. SuCces meiden!!

4. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Oeps dat is niet de bedoeling. Hoe kan ik hem aanpassen? Mijn bericht van vanmorgen? Inmiddels gel weder gehad en deze werkt erg goed. Regelmatig harde buiken. Ze denken dat we vandaag de kleine gaan krijgen, maar rond 13 uur weten we meer. Nu nog even mijn update plaatsen op site.

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wow bloem, dat is even schrikken. Maar je bent er ongetwijfeld klaar voor, gaat goedkomen! Zet hem op, je kunt het!

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bloem succes wat spannend!

Begrijp ik goed dat An jarig is vandaag? Gefeliciteerd dan!!

Sam: ik denk dat het normaal is om nu wat meer wrijvingen te hebben, ik kan me eerlijk gezegd ook wel voorstellen dat je man niet vrolijk werd om wakker gemaakt te worden om poep en plas te ruimen ;) Als ik hem zou zijn zou ik daar ook niet blij van worden, maar tegelijkertijd ook logisch natuurlijk dat jij het meteen schoon wilde hebben. Ik zou zeggen, probeer het te relativeren en zet het voor nu even van je af, vanavond even uitpraten en lekker knuffelen en dan komt het weer goed!

@klusser: ik kan me in jouw geval heeeeel goed voorstellen dat je wilt weten of het nog potdicht zit of niet, aangezien het vorige keer zo enorm snel gegaan is!! Gewoon vragen hoor!

Hier redelijke nacht gehad, wel veel eruit geweest om te plassen (heb niet meer geteld na de 4e of 5e keer denk ik..) en ik zweette me rot, was echt kleddernat. Lekker, NOT! Maar toch wel redelijk geslapen. Vanochtend eerst maar in de douche gesprongen en mn beddegoed in de was gegooid!

Wel weer wat gerommel (Miffy ik bedoel daarmee krampen, pijnlijke harde buiken en/of voorweeen). Vanmiddag om 15.15 u naar de vk. Wat een rottijd. Ik wilde vanochtend eigenlijk even het dorp in voor wat kleine boodschapjes maar ik heb zo'n raar gevoel in mn onderrug en krampen in mn buik, voel me niet helemaal fit dus het wordt een ochtendje thuis wat aanklooien (schoonmaken ;)) denk ik!

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ik heb niet alles bijgelezen... dat krijg ik gewoon niet voor elkaar.

Hier alles goed. Nog redelijk rustig, alhoewel ik wel denk dat ik vandaag en gisteren delen van de slijmprop ben verloren. Gisteren met afvegen best wat slijm op het papiertje en vanochtend lag er in de wc een geel/groenig snotterig dingetje (sorry voor de details).

Verder heb ik vooral 's avonds oefenweeeen. Ik hoop nu wel dat het een beetje gaat doorzetten, want ik ben er zo klaar mee!

En wat betreft striae: hier spreekt een zebra ;) Ik heb de striae zelfs op de binnenkant van mijn dijbenen. Echt een zeer onlogische plaats vind ik zelf. Dat het op mijn heupen en buik zit vind ik nog niet zo heel erg gek... maar de binnenkant van mijn dijbenen....?

Sterkte en succes voor iedereen die vandaag 'aan de bak' mag!

Groetjes,
    Elmo

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    @pearl ik heb net voor het eerst je site bekeken, wat mooi en leuk om zo de updates te lezen!! Sterkte en heel veel succes vandaag!

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    #1869 klusser1980, 2 mei 2012
    Laatst bewerkt: 2 mei 2012
    Hihi, jullie zijn dan wel een heeeeel koelbloedig stel zeg! Lang geduld bewaard!
    Vind het wel raar dat de vk zooooo lang op zich liet wachten!!! Heeft ze daar naderhand nog iets over gezegd?!

Hier neemt de spanning ook toe. Twee weken terug bevallingsgesprek gehad. VK heeft een hoop instructies aan Klusser-man gegeven, voor 't geval dat ze er niet op tijd zijn...
    Gelukkig heeft ze meerdere keren herhaald 'natuurlijk doen we echt ons best om op tijd te zijn'.

Maar goed, de beste vriend van Klusser-man heeft hun 2e kindje daadwerkelijk zelf thuis opgevangen en navelstreng van nekje gehaald. Zijn vrouw was gestript en weer lekker naar huis gefietst vanuit het ziekenhuis. Gaan douchen en ineens kwam de beep. Met handdoek om haar heen is ze in de slaapkamer op de rand van het bed bevallen! Toen snel gebeld...

10. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, weer bij!

@An, gefeliciteerd met je verjaardag!

@Bloem, succes! Spannend hoor!

Verder??

11. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    @ An: fijne verjaardag en gefeliciteerd! Tussen de middag dutje doen om energie te spreiden?

@ Sam: hoop op betere dag voor jou na slechte nacht! Sluit me aan bij Ludora hoor, wel samen blijven praten! De eerste baby-tijd is vaak ook superheftig en vermoeiend, jullie moeten een team vormen om dat samen aan te gaan.

@ slapen: slaap niet goed meer. Lig altijd zo te zweten tegenwoordig, bah! Kom ook moeilijk in slaap. 't Is nog geen drama, maar echt veel slaap ik niet meer...

@ pearl: hopen dat het vandaag dan toch gaat gebeuren!

@ clubnieuws: zo ook nog effe checken....

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Wow, spannend!

Willen ze dat het met deze termijn gewoon geboren wordt i.v.m. breken vliezen of willen ze dat de kleine nog even blijft zitten (zoals bij Liz in het buiken-topic, maar die was een paar weken vroeger)?

13. ilonka85

ilonka85 Actief lid

13 feb 2011
    432
    0
    0
    (Woon)Begeleider Gehandicapten
    landgraaf
    Nou net de huisarts gebeld voor de uitslag van echo van mijn been. Nou kreeg eerst wel 5x te horen dat ik echt tussen 16 en 17 moest bellen. Ze wilde gewoon in discussie met me gaan! grrr
    Nou er was niks te zien op de echo. Ik dus ja maar heb er nog steeds heel veel last van ja dan moet je maar weer een nieuwe afspraak maken. Ik dus ja is goed ja vrijdag??? Nee kan het niet eerder ja *zucht* dan kom morgen maar.....

Nou hier vannacht met de benen omhoog gelegen al het vocht zit nu in mn voeten pfff dat doet pijn nooit geweten.... En ja been is ook erg pijnlijk echt hoop dat de kleine uk er snel is want zo is t niet leuk :(

@ miffy ik begrijp je helemaal hier slapen we al maanden apart en is echt niet leuk ik ben ook heel hard aan het wachten op het moment dat we weer met zn 2en in een bed kunnen liggen !

@ sam he bah wat een ochtend hoop dat de rest van je dag wat rustiger verloopt.

@ gefeliciteerd ! maak dr een mooie dag van !

@ bloem wow dat klinkt spannend ! succes

@ pearl spannend !

@ elmo ook al gerommel

14. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    @ bloem succes meis!!!

Bedankt voor de felicitaties!!! Leuk leuk!

Hoop wel dat die kleine rustig aan gaat doen heb echt geen energie haha.. tussen de middag komen wel mijn ouders even op de koffie, maar die weten dat t rommelt

15. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Zo de huiskamer is weer opgeruimd en schoon. Nu even met de pootjes omhoog en dan straks de voor de 2de x de wasmachine aanzetten.

An gefeliciteerd met je verjaardag

Pearl fijn dat de gel zijn werk gaat doen

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen deze morgen Mei Mama's,

Nijntje Ik wil je alvast gerust stellen, die worstenvingers raak je na de bevalling heel snel kwijt... Ik kan bijna mijn normale kleding weer en dat voor iemand dat meer dan 25 kilo was aan gekomen... Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan hoe zwaar ik nu ben.

ludora In het begin vond ik het ook eng, maar moederinstinct overheerst.. Je draait echt niet om als zij op je buik ligt... Blaasontsteking hoef je niet te voelen... Bij twijfel naar huisarts gaan om urine te laten controleren. Je kan beter te vroeg gaan dan te laat... Je hebt ook een ontzettende mooie foto erop staan. Doe de groeten terug aan Trotsemams

Elies meer aanleggen kost teveel energie voor de kleine meid... Ze is nog TE klein...

sam4hope Gelukkig dat controle goed was. Het voelen gaat ook niet zo zachtjes, niet zo gek dat je een karate schop van je kleine kreeg:D... gefeliciteerd met 37 weken...Wat een nacht....Probeer nog wat slaap te pakken. En praten meid. Knuffel...

pat Ik dacht ook dat alle ween geregistreerd werden op CTG maar ook dat is niet waar... Als je denkt dat je last heb van harde buiken en of ween, laat kraamverzorger/ arts ed ook aan je buik voelen... In mijn geval bleek het idd om ween te gaan, maar weinig activiteiten te zien op CTG. Alle april mama's zijn bevallen.

child en Skaya Hoe was het bij verloskundige? child ik duim hard met je mee dat je niet ingeleid hoeft te worden... Maar gewoon natuurlijke bevalling gaat krijgen. skayaMooi gewicht, fijn dat het goed was.
    slijmprop Ik heb niets gemerkt van verliezen slijmprop.
    bloem Wat voor bacterien hebben ze gevonden? waarom twijfel om blaasontsteking? Leuke box... Spannend bloem... In het ziekenhuis wordt je goed behandeld, succes meid.
    an Gefeliciteerd met je verjaardag, fijn dat controle gisteren goed was. Spanning en kleine flink aan het trappelen, dat is geen fijn gevoel...

veldmuisje Hier ook de WIJ binnen.

bloed ik heb 600ml bloed verloren, maar ook nauwelijks wat van gezien... Het enige wat ik mee krijg is de grote inleggers en bloedverlies na bevalling dat zich nog weken kan aanhouden (lijkt net op ongesteldheid)... Bloed op kleine niet gezien.

Daro succes bij de verloskundige vanmiddag

essieIk hoop voor je dat de kleine spontaan komt, ook voor jou ga ik hard duimen...

ilonka Gelukkig geen trombose been, maar wat is het wel? Je bent eigenlijk niet verder op geschoten, je weet nog niets... Ik hoop dat zij snel kunnen achterhalen wat het wel is.

vmbAls jij tussendoor klachten gaat ontwikkelen, aan de bel trekken he... Het vocht vasthouden en iets hoge bovendruk is iets om in de gaten te houden.

toucheren Ze hebben bij mij alleen getoucheerd terwijl mijn ween al waren begonnen, de kleine kwam er niet door heen... Uiteindelijk met KIWI eruit gehaald.

mamajolanda ALOM Een keurige controle

Wij hebben gisteren nieuwe kleding gekocht voor onze meid... Ik bleef maar wassen en wassen... Ze zit nog steeds in maat 44, eerst te klein nu gaat het een beetje goed zitten... Maat 50 is veel te groot en maat 47 alleen online te koop... Wat hadden wij veel bekijks met haar, tot ergernis aan toe... Ik voelde mij er niet prettig bij... Veel mensen spraken ons aan ed... Nee, ik wilde snel naar huis.

17. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @An: Gefeliciteerd!

@Bloem: Succes! Spannend zeg.

Hier: Betere nacht gehad qua slaap maar niet qua pijn. Pff, dat vind ik echt niet grappig meer zeg.
    Het is gelukkig mooi weer hier:)
    Straks fysio bellen, kijken of ik nog ff tussendoor kan. Verder niet veel plannen vandaag

18. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Bloedverlies na toucheren: nooit geweten dat dat kan, toch goed om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden. Zal tegen die tijd ook wel vragen wat normaal is om te verliezen en wanneer ik aan de bel moet trekken.

Kilo's: hier verschilt het ook per dag, ging eerst met 0,5 kilo terug en de volgende dag zat er ineens 3,5 kilo bij! Gister weer 2,5 kilo eraf en nu gelijk aan gisteren.

Striae: ik durf nog niet blij te zijn, maar heb t nog niet op mijn buik. Wel op borsten paar kleine streepjes.

Bloem18: oooh spannend, succes!!

Ilonka: balen zeg zo'n enorm pijnlijk been waarvan ze niet weten wat t is pfff.

An1985: gefeliciteerd met je verjaardag!

Sefanja: aha, dat wist ik niet, dat een baby dan groot genoeg moet zijn. Doe je nu helemaal geen borstvoeding meer of is het een combi geworden?

Pearl: spannend!! Hoop dat t vandaag de dag is!

Controle gisteren was goed, bloeddruk iets lager dan vorige keer zelfs (130/85 ipv 130/90), ze heeft beide armen gemeten met 5 minuten ertussen. Urine was ook schoon. Vooralsnog geen reden tot ongerustheid omdat ik verder ook geen pre-eclampsie klachten heb, maar ze willen me wel extra in de gaten blijven houden, dus 2 keer in de week terugkomen voor controle.

Ik heb hier totaal geen nesteldrang meer, ik moet van de VK zoveel mogelijk rust blijven houden (wel kleine dingetjes doen, de hele dag zitten of liggen is ook niet goed) en lijkt wel alsof ik me daar bij neer heb gelegd, terwijl ik normaal altijd dingen moet doen van mezelf.

Vraagje: is jullie man/vriend ook zo uberbezorgd? Als ik snachts ga plassen en ik gooi mijn benen uit het bed, hoor ik al: gaat het? haha en vannacht wat last van mijn buik dus duurde iets langer, hoor ik hem opstaan en ineens achter de wcdeur: gaat t goed? hahaha lief hoor.

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Bloem, waaaaaa wat spannenddddd!!!!! Je bent er klaar voor meid, komt helemaal goed!!! Succes!!!!

An, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoe oud ben je geworden?

Elies, mijn vent slaapt gewoon verder als ik ga plassen :p

Yup, hahaha fijn dat hij je zo even uitlacht, de boodschap is duidelijk :p maar wie het laatst lacht... :p

Striea, hier nog niks gelukkig. In puberteit wel veel gehad, dus had het nu ook wel verwacht op mn buik!

38 WEKEN VANDAAG :D

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    elies,
    hier is mijn mannetje ook zo bezorgd, durft bijv ook niet ff naar de winkel, moet dan eerst 4x zeggen dat hij ze mobiel bij zich heeft enz
    vanacht in half uur tijd 3x naar de wc, 2xplassen en 1x wc papiertje pakken en meteen vanaf boven: Gaat het wel goed, moet ik naar beneden komen
    wel schattig maar soms ook irritant

Deel Deze Pagina