Mei mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ingrid79, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    en ik denk er net zo over als Aappie. van mijn eerste was ik kotsmisselijk. letterlijk. van week 6 tot 18. Kon alleen op mn rug liggen want zodra ik overeind kwam begon ik gelijk te braken. ik deed destijds moeders voor moeders maar dat ging dus ook niet van harte. Adem inhouden helpt dan écht niet.
    Ik wacht nu tot ik 8 weken ben. Valt de misselijkheid mee, meld ik me alsnog aan. Ben ik weer zo hondsberoerd dan doe ik het niet.

2. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan maar trek nu de lucht van m'n urine echt niet :( daarom doe ik het dit keer ook niet.

Ik begrijp dat mvm heel belangrijk is maar wil er zelf niet ziek van zijn.

3. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Mijn dochter zou er ook niet zijn zonder MvM dus ik doe wel mee. Kleine moeite. Vervelend dat jullie er zo misselijk van werden.

Nemen jullie de kids mee naar de echo?

4. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Onze 1e echo is op m'n verjaardag, ik denk dat ik m'n moeder vraag even op te passen. Ik vind het een heel spannend moment en mocht het niet goed zijn dan heb ik liever dat onze kleine meid er niet bij is..

5. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik heb me vanmorgen aangemeld voor moeders voor moeders. Zonder hen was er voor mij geen kans dus ik wil graag wat terug doen.
    Vandaag precies 5 weken, en nu nergens last van. Merk dat ik dat best lastig vind omdat ik niet het gevoel heb dat ik zwanger ben. Geen zere borsten, geen misselijkheid, alleen een beetje last van gerommel in mijn buik en thats it. Hebben jullie veel kwaaltjes al?

6. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    @meliszy hoe was je echo?

7. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL

Dat kan nog komen, bij mijn eerste zwangerschap hoopte ik ook zo sat ik iets zoy voelen. 2 mk ervoor gehad. Toen de misselijkheid met 7weken toesloeg had ik daar spijt van hoor. Dit keer lijkt een kwaaltjesvrije zwangerschap heerlijk. ;) maar ik ga ervanuit dat het weer een kotsfestijn wordt :) zeker nu ik ook nog poepluiers moet verschonen van dochter.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier heb ik vandaag de vk gebelt mag 6 oktober voor de eerste controle ben zooo benieuwd. Hoop de week erna eerste echo te hebben. Spannend
    Hebben jullie je al aangemeld voor kraamzorg?

9. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Nou, ze ging kijken pakte mijn been vast en zei, het spijt me echt verschrikkelijk maar ik zie geen kloppend hartje.
    Dus ik janken, heel hard janken. Zegt ze, ho wacht even hoor, wacht even. Ja daar zit hij, hij klopt wel.

Dus dat was wel even heftig... gelukkig was alles goed!
    Het hartje was ook erg moeilijk te zien maar toen we hem eenmaal goed in beeld hadden zag je het duidelijk.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Pfff jeetje wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig dat je daarna een mooi knippertje zag gaan!

11. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo allemaal!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
    Ik meld me hier ook graag aan..iets rustiger dan de andere topics :)
    Wij zijn zwanger van onze eerste! Na een MA eerder dit jaar zijn deze weken echt enorm spannend en zenuwslopend!
    Afgelopen vrijdag intake gehad bij de VK, en vrijdag 26/9 de echo..Uitgerekend op 13 mei.

Nog weinig klachten tot nu toe, alleen heel erg moe.. Normaal 40 uur werken en van alles gepland in de avonduren, maar nu savonds op de bank ;)

@Melizy, heel fijn dat jullie toch een kloppend hartje hadden! Wat een schrik!

12. wenrose

wenrose Actief lid

10 mei 2013
    130
    0
    16
    Wat zul je geschrokken zijn idd:$
    Gelukkig maar dat t allemaal goed is:)

Ik ga er ook over nadenken om mee te doen met mvm.

Ik werd vannacht wakker met ongelofelijke rugpijn en een soort ongi pijn in m'n buik, ik dacht echt: dit was het, ik durfde niet naar de wc. Uiteindelijk toch gegaan, geen bloed, maar geen oog dicht gedaan. Vandaag nog n beetje aangehouden, maar minder heftig en nu is t weer over. Een soort weiig en trekkerig gevoel. M'n buik groeit ook hard, zou het al bandenpijn kunnen zijn?
    Fijne avond
    :)

13. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!!:D

Ik doe ook graag mee met deze topic. Vorige weekben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Het is onze 1e vind het nog steeds een beetje onwerkelijk dat er een klein mensje aan het groeien is in mijn buik.

Ik ben rond 13 mei uitgerekend volgens de eerste berekening van de vk aan de telefoon. 1 oktober heb ik de eerste afspraak/intake bij de vk, erg spannend en het duurt nog zo lang.

Hebben jullie last van kwaaltjes? Ik heb nogal last van mijn borsten;) en veel last van mijn onderbuik, maakte me best veel zorgen hierom dus vanmorgen voor de zekerheid de vk gebeld die was erg lief aan de telefoon en zolang ik geen bloedverlies heb hoef ik me hierover echt geen zorgen te maken, zijn gewoon de banden en de baarmoeder en vanalles wat er nog meer zit hihi.

Moet maar snel 1 oktober zijn :D:D

14. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Ik heb nog geen idee of het zwaar wordt :( dat is heel verschillend bij whiplash patiënten. Ik wacht het af, sta overal onder controle dus kan meteen aan de bel trekken als dat nodig is :) hopelijk gaat het goed!!
    Ik heb inmiddels een aardig hoge pijngrens gekregen

15. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hallo dames,

Graag meld ik me hier ook aan! Ben uitgerekend op 26 mei!! Ben 25 jaar en dit wordt ons eerste kindje!!
    Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben! Echt geweldig nieuws!!
    Ik heb ook last van krampen in mijn onderbuik en ben ook wel angstig op sommige momenten! Verder last van mijn darmen, misselijk en pukkeltjes!!
    Ook ik wil vanaf einde van deze week/ begin volgende week mijn urine doneren aan mvm!!

Meliszy wat zal dat een schok zijn zeg!!
    Ingridw hopelijk heb je er niet te veel last van!

Ik vind het allemaal maar erg spannend!! Ben zo blij met ons eigen 'wormpje' hihi

16. Stefaniej

Stefaniej Lid

15 sep 2014
    21
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik mag me hier ook melden! Ik ben 7 weken en 2 dagen zwanger. Uitgerekend op 3 mei 2015.
    Ik heb woensdag de eerste echo. Erg spannend dus....

Ik draai op dit moment nachtdienst, gezien ik in de zorg werk. Maar ik ga dadelijk in de ochtend mijn leidinggevende toch alvast maar vertellen dat ik zwanger ben en ik geen nachtdiensten meer wil draaien. Jeetje. Ik ben kapot, mijn darmen zijn ontzettend opgezet en voel me bleggghhh.

Overigens ben ik al wel echt zwanger. Ik moet minimaal 1x overdag met het toilet knuffelen :(

Hoe is het bij jullie met de klachten?

Liefs. Stefaniej

17. wenrose

wenrose Actief lid

10 mei 2013
    130
    0
    16
    Hier op af en toe rugpijn en buikpijn eigenlijk niks geen "klachten" wel in de middag wordt ik ineens moe en soort van misselijk, dat na het eten verdwijnt gelukkig:)
    Wel heel onzeker soms, maar dat zal er wel bijhoren denk:)

18. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Stefaniej: Nachtdiensten zijn heel erg slecht als je zwanger bent, wist je dat je dan 25% extra kans hebt op een miskraam?
    Gauw die nachtdiensten uit dus als dat mogelijk is!

19. Ingrid79

Ingrid79 Bekend lid

30 aug 2014
    709
    0
    0
    Even klagen haha.. Wat gaan de dagen langszaam.. Volgende week vrijdag 1e echo. Wat is het weer spannend pffff

20. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Ingrid79, de dagen gaan zeker langzaam ik moet nog wachten tot 1 oktober voor mijn 1e afspraak bij de VK. Kan voor mij niet snel genoeg gaan.....

Wenrose, weet redelijk hoe je je eigen voelt, ik ben ook best wel onzeker kan daarom ook echt niet wachten tot het 1 oktotber is......

Deel Deze Pagina