Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Meiden ik moet even mijn hart luchten.

Door de financiële situatie van dit moment heb ik zo'n enorme stress dat ik er harde buiken aan overhoud. Dit komt omdat mijn man niet genoeg verdiend en de sociale dienst erg lang op zich laat wachten.
    Iemand een tip om toch de stress wat te kunnen verminderen, want ik draai zo langzamerhand door.

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    flower zet alles eens op papier!
    huur, gas, water, electra, verzekeringen, telefoon, internet, kosten auto, school dochter, evt boodschappen... wie vult me aan??

hmmm seat ibiza :D:D wij hebben nu een cordoba maar ik wil die eruit hebben (K.u.t.-auto) veel kosten al aan gehad en nog ellende...
    wil graag een ibiza.. vind ik zulke leuke auto's!!

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow monika wat vervelend!!!
    als ik extra nodig heb dan ga ik zoeken of ik via marktplaats wat kan verkopen (heb sowieso een doos met kleren op zolder liggen, maarja snap dat niet iedereen dat heeft)..

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Alles wat we kunnen verkopen staat al te koop, maar krijgen geen reacties tot nu toe...
    Wel bedankt voor het meedenken.

Mijn hormonen werken hier iig niet in mee. Pfff!

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heb je hier al een topic geopend met je link naar marktplaats???

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    hahhaahha i love mijn seat ibiza oud modelletje maar hij is zoo leuk en ou 96 maar is nog heel goed weinig kilometers

ja ik weet niet wat ik kwijt ben aan gas enz

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hihi, nee, maar dat komt omdat het specifieke auto onderdelen zijn. Denk niet dat daar hier naar gezocht wordt.

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Zo effe snel koekeloeren hier.. Pff ben kapot. Verhuizen kost mij toch meer moeite. Vandaag verf uitgezocht. Pfff daar had ik nog niet bij stil gestaan. Maarja gefixt.. Nu slapen. Nog een lange week..
    SLaap lekker meiden

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monika en Flowertje is geef jullie een hele grote knuffel!
    Jullie hebben het niet makkelijk. Probeer de stress van alles wel wat los te laten. Ademhalingsoefeningen kunnen nog weleens helpen.

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    oeh monika de ventilator van onze auto doet het alleen nog op standje 4 (erg irri!) we zoeken nogsteeds naar zo'n soort van verdeelkastje (waar de stekkertjes in gaan zeg maar) het gaat om een volkswagen motor .. hebben we geluk???

veel succes met verhuizen la palma!!! weltrusten!!!

hmm flower een auto op gas.. kwa tanken minder uitgave maar meer belasting... geen idee hoeveel je dan aan gas kwijt bent (ik tank ongeveer 20 euro benzine per week, euro ongelood)

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    mutsy schatje patatje ik heb geen auto op gas hahahahahahahaha benzine mopjeflopje

12. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Wieg matrasje, ik had bij een wieg ook een matrasje dat al gebruikt was, weet neit door hoeveel kids, hoe lang en wat de staat was van binnen maar ik heb hem in de wasmachine geduwd en op 60 graden gezet. Als ie er levend uit kwam mocht ie blijven, en daar deed ie :D

Muts, ja dat is het euvel, hoe weet je bij zo'n machine WAT precies het probleem is, onderdelen kosten niet zo veel maar welke moet je hebben he? ;)
    Als je niet zo voor het blok gezet wil worden door manlief, standaard nee antwoorden in die situaties, dan vraagt ie het niet snel meer op die manier hahaha

Flowertje, wij hebben ook twee auto's en zijn uit bezuinigingsoverwegingen eens gaan kijken naar de alternatieve, trein was duurder, greenwheels was duurder, als je zelf niet kan vliegen naar je werk is alles duurder blijkbaar... Erg jammer want een auto is ook niet goed koop...
    Fijn dat je maar 1 zorgverzekering hoeft te betalen, scheelt heel wat!
    Kinderbijslag van deze baby komt pas in oktober, niet eerder!
    Fouten ga je zeker maken, daar leer je van namelijk, zo gaat dat als je jonger bent en alles op dit gebied nog moet ontdekken. Als je geen geleend geld schuldig bent aan iemand die je het al heel goed! Dat zijn de grootste struikelblokken in het leven van mensen denk ik.
    De rest is een kwestie van rekenen, cijfers liegen niet.
    Heb je enig idee wat boodschappen voor een gezin kosten? (incl luiers, eventueel babyvoeding en verzorgingsproducten, gewoon alles wat je uitgeeft in een winkel per maand)
    Wat je kwijt bent aan gas en electra, hoe groot is het huis, hoe goed/slecht is het geisoleerd? Kook je ook op gas, hoe is je verwarming geregeld, dat heeft daar allemaal invloed op, je kan vragen hier wat mensen kwijt zijn maar dan moeten ze ook die vragen beantwoorden om een reeel beeld te krijgen.
    Wij zijn kwijt, 197 euro per maand (krijgen wel altijd ietsje terug), wonen in een huis uit de jaren 80, 350 M3 inhoud, 150 M2 leefoppervlak, 3 verdiepingen, niet al te best geisoleerd, boven zeker niet (wel overal dubbel glas). Dit jaar nieuwe cv ketel dus moet zich nog terug betalen (gaan we volgend jaar pas verebtering in zien dus), we hebben een droger die draait dagelijks minstens 1x, we koken op gas.

Monika, geldstress is niet best om harde buiken van te krijgen. Ik denk dat het een beetje in het aard van het beestje zit of niet? Mijn man kan vreselijk stressen om geld, ik niet dus als ik tegen je zeg, meid je doet wat je kan en dan laat je het rusten, is niet echt een advies waar je iets aan hebt denk ik want zo werk je simpelweg vast niet... Lastig hoor. Sociale dienst doet toch ook wel eens aan een voorschot?

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    whahaha ik begreep uit dit bericht dat je auto op gas liep!!!

maar je bedoeld thuis... hoeveel betaald je vader nu dan??
    heb je iig een voorbeeld....

14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Het is 83 m2 het is opopb7 hoog in het midden dus veel warmte van beneden het was er vanmiddag 16 graden en ik had het warm
    we hebben gas en electra en aparte verwarming

het enigsye is dat het dus enkele ramen.zijn

het water zit bij de service kosten
    De verwarming verbruik weet ik niet dit gaat bij elk huishiuden apard in de flat

verder krijg ik nu elke 3 maanden 194 voor me.dochter he van bijslag en de baby straka in oktober erbij is toch 2 keer 194 euro

15. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag

Me zus betaald 180 voor alles en die woont veel groter 1 gezins woning
    Dus ze zegt dat ik daar wel ver onder zit doordat het ook een flat is

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @flowertje. Staan her niet in de gegevens wat ze plus minus kwijt zijn en ik zou zo ie zo alles van de baby niet mee reken wat je gaat krijgen want dat krijg je allemaal pas rond mei à junie En het geld wat ie krijgt heb je vaak al wer nodig aan luiers voeding kleding
    En anders in de lounge topic open mt van je woning er bij en vragen wat hunkwijt zij

17. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Me dochter heeft genoeg en geef nooit al het kinderbijslag aan haar uit ook soms aan booschappen of luislers inderdaag maar dat zien we dan wel

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @monika. Dikke knif en probeer alles op te schrijven worden dingen vaak duidelijk en geeft rust

@flowertje wat ik me nog af vroeg krijg jij niet iets van huishoud via de belasting
    En ben je altijd al bij je vader in huis of wel uitwonend geweest want denk dat dat ook scheels omdqt als je altijd daar hebt gewoonte hun het zien als dochter nog thuis wonend en dan zijn je belasting papier straks anders en krijg je mischien meer

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    Huis te koop: Hillegomweg 84 6843 EV Arnhem [funda]
    dit is het huis van mn vader. wij hebben precies dezelfde zonder garage.
    wij betalen 165 aan de nuon (maand) en 45 aan vitens (water, 1 x in de 3 maanden). woonverzekering 30 euro (maand). menzis 250 per maand (2 volw. en 1 kind die gratis is)
    auto: 100 euro per maand tanken, 120 belasting (3 maanden) en 30 euro verz.
    boodschappen: zeker 150 in de week (verwend met lekkere en luxe dingen).
    mijn mobiel: ongeveer 25 per maand (manlief heeft mobiel van de zaak)
    upc 75 per maand (incl. internet!)

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Heb altijd bij me vader gewoont maar van dat houshoud geld hoorde ik wel maar kan je de t ook ergens berekenen ofzo??

Deel Deze Pagina