Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Helaas, hier alleen oldtimer onderdelen voor opels.

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    @Rianne dat klopt, maar dat zouden ze pas over een aantal weken!!! bekijken.

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Kan het namelijk niet vinden opp belastingste van die huishoud

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoii!!

eventjes heel kort, want voel me niet zo lekker en wil naar m'n bedje.
    Heb vandaag op werk tussendoor steeds stukjes gelezen, maar weet natuurlijk weer niet meer wat iedereen schreef. Wat me bijgebleven is:

Liset, fijn dat alles goed was met je echo!
    Muts: m'n ouders vonden de meubeltjes en de wagen heel mooi! :) en ik heb bij ikea kant en klare gordijnen gekocht van de serie Fabler. Het zijn twee lange gordijnen in een pakketje, maar omdat het raam in het kamertje maar erg klein is, gebruik ik maar één gordijn voor de helft ofzo. Van de rest van de stof wil ik de wiegbekleding proberen te gaan maken.

En Monika en Flowertje: misschien kun je op de website van het nibud nog tips vinden?
    www.nibud.nl als ik het goed heb.

Toen ik een paar jaar geleden heel erg in inkomen achteruit ging, omdat ik weer ging studeren, heb ik daar een soort overzicht voor mezelf ingevuld. Er staan in hun lijst ook allemaal dingen waar je niet meer bij stilstaat dat je er geld aan uitgeeft (abonnementen op tijdschriften bijvoorbeeld en van die gekke belastingen die één keer per jaar ineens voorbij komen)

Ik heb er toen veel aan gehad!

Tips om te besparen kun je misschien vinden als je googlet op 'consuminderen' En er is een leuk tijdschrift wat je vaak in de bieb kunt lezen: Genoeg. Mijn ouders hebben een abonnement en er staan vaak leuke en handige bespaartips in.

Dat was het eventjes. Sorry als ik niet op je gereageerd heb!
    Duik nu lekker m'n bed in. Trusten!!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

@flowertje ik weet niet waar je dat kan vindten maar de enigste tip die ik je kan geven kost nu even geld maar die betaalde zich echt terug maar het lijkt mijn het aller verstandigst naar een belasting adviseur te gaan en alles uit te Laten rekenen door hem voor jullie samen op baisis van dat huis.
    Want hun weten nog weer meer dingen en daar door krijg je elke cent waar je recht op hebt. Want door dat jij nog altijd in geschreven staan als thuis wonende dochter krijg je bepaalde dingn daar naar waarschijnlijk ok dingen door je bekke. En als je op je zelf gaat is dat waarschijnlijk anders

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Heel wat gelezen maar ook weer heel wat vergeten!! Sorry!!

@ Flower;

Ik begrijp dus dat water bij de huur inzit dat is wel super!
    Qua gas en electra voor een flat bewoond met 4 pers. kun je uitgaan van tussen de 70 en 100 euro. (ervan uitgaande dat je verwarming bij gas en electra zit..)
    wij betaalden op de flat 20 euro per maand voor 2 pers (water en stookkosten was dan apart).

Aangezien ik goed ben in gereken met allerlei dingetjes zou ik je best willen helpen hoor meid als het niet lukt om alles op papier te zetten.

Maar ga idd niet teveel uit van subsidies en bijslagen en toeslagen. Zo doen wij het ook.
    Reken gewoon vanuit het loon van je vriend wat je daar allemaal van kan betalen.
    Kijk daarnaast naar alle tijdschriften, lotto's etc waar je allemaal lid van bent en zeg zoveel mogelijk op voor de verhuizing.

Ga vergelijken welke energieleverancier goedkoop is (Nederland Energie is aan te raden)
    Kijk naar jullie mobiele abonnementen, wat die kosten, of je daar extra verzekeringen op hebt of je die binnenkort kan verlengen naar een goedkoper abonnement. Of je alles ervan wel verbruikt etc.

Let in jullie nieuwe huis goed op dat je niet teveel op stand-by laat staan (kost ook stroom!) denk aan televisie en pc. Geen verlichting aan waar het niet nodig is of apparaten etc.

Belastingadviseur of beheerder van financiën is heel leuk. Maar die kosten ook geld;) Vaak is het zo dat je een week boodschappen kan doen van wat je hem/haar betaald. Als je jezelf erin verdiept ( ook al ga je het voor de eerste keer doen) kom je vaak al een heel eind. En dan spreek ik uit ervaring he.

Als 20 jarige ( wou 19 jarige zeggen:D haha) die wel eens op zichzelf had gewoond maar niet echt 'serieus'. Ging ik voor de eerste keer echt samenwonen en echt op mezelf. Heb vanaf dat begin groot deel, eigenlijk alles van de financien geregeld. Vriendlief helpt wel eens en als ik er niet uit kom bekijken we het samen. Maar nu doe ik ook de administratie van schoonmoeder ( incl. inkomen-lasten berekening etc.) en van mijn eigen moeder én broer.

Gaan dit jaar ook zélf de belastingaangifte doen. Is zo'n slimme tip om dat zelf te doen, echt niet moeilijk!!
    Vriendlief liet het voorheen uitbesteden en toen hij nog thuiswoonde zag hij dus ook nooit een cent verschijnen. Maar dat is dus nooit 'uitgezet' door die financ. beheerder of door hem. Waardoor hij vorig jaar niets heeft gehad omdat die man dacht dat hij nog thuis woonde. Maar hij woonde op zichzelf en dat scheelt heel veel in financ. opzicht.

Zo dat was een heel verhaal op de vroege morgen:)

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    zoek eens op Voorlopige teruggave...
    toen ik het kreeg heette dat zo!

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hallo stelletje kletsers... ik ben wel niet meer zo actief hier maar lees nog steeds met heel veel plezier mee.

las wat over kosten en consuminderen.
    waar ik altijd op kijk is deze gratis.punt.nl daar staan allemaal boodschappen op met acties, dus vaak ff kassabon opsturen en dan krijg je het aankoopbedrag van dat product terug. heeft mij al veel gratis boodschappen opgeleverd.

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow sanny wat geweldig dat je zo handig bent met een naaimachine...
    ik wilde het ook gaan doen maar een naaimachine kost al gauw 200 euro (2e hands hier in de buurt)
    schoonmonster heeft er wel 1 maar die kan m nu niet meer gebruiken.. denk dat ik haar maar eens ga lastig vallen :D

goeie tips van het nibud, consuminderen enzo!!
    en idd zon belastingmannetje is wel erg leuk maar ook erg duur...
    normaal gesproken vulde mn zwager de belastingpapieren in maar de laatste 2 keer heeft manlief het zelf gedaan en dat is goed gegaan... gewoon heel goed lezen wat er in de bijlage staat (zegt hij)

trouwens ik zag via ING.nl dat zij een soort huishoudboekje hebben..
    hebben ze op meer sites wel.. misschien handig omdat nu in te vullen en strax bij te houden??? (ga ik in januari mee beginnen)

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Hier is het elektra en gascen stadsverwarming

oeeee 20 weken wow

11. meedje

meedje Niet meer actief

Goedemorgen!

Wat vervelend dat er toch bij best een aantal meiden stress is om geld. Ze zeggen wel eens, geld maakt niet gelukkig... Maar weet uit ervaring dat geen geld heel ongelukkig kan maken.
    Wij gebruiken nu sinds een paar maanden Tim, een budgetcoach/huishoudboekje van ING. Heel overzichtelijk en bij ons werkt het!
    Nu hebben we nog 2 rekeningen, over een poosje gaan alle vaste lasten van mijn vriend zijn rekening en wordt daar ook mijn loon op gestort. Mijn rekening is dan alleen voor het terugbetalen van mijn studieschuld. Maandelijks komt daar een bedrag op en dan betalen we de schuld terug.

Heb met manlief afgesproken dat hij het op zijn werk mag vertellen en ik hier.(in PB) en dat we het voor de rest stilhouden. We zeggen tegen onze omgeving dat we toch besloten hebben dat we niet wilden weten wat het wordt.:D klein leugentje, maar heb ook geen zin in het gevis elke keer;)

Even klagen hoor,
    Manlief heeft een nieuw spelletje voor op de ps3, Nu heeft hij de afgelopen dagen niets anders gedaan dan spelen...
    Zaterdag van 22.00 tot 02.30, zondag de hele middag en 's avonds tot 24.00, gisteravond van 22.00 tot 02.00. Dan is hij een keertje door de week thuis, gaat ie 's avonds zitten gamen... Ik snap dat ik wel erg vroeg op bed ga, omdat ik weer moet werken. Maar vind het zo niet echt gezellig.
    Hopelijk is het nieuwe gauw van het spelletje af en hebben we weer wat tijd;)

Verder vandaag een dagje werken en vanavond een informatiebijeenkomst in het ziekenhuis waar ik hoop te bevallen.
    Iedereen sterkte vandaag voor degenen die het kunnen gebruiken. Voor het maken van beslissingen en het hoofdbreken:D
    Fijne dag!

12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Flower;

Gefeliciteerd met je 20 weken meid:D
    Ja dan zal het gas en licht (en verwarming dus ook) wel onder de 100 euro liggen. Je hebt vaak het geluk dat je woning lekker warm is door je buren die stoken.

Mijn schoonmonster woont op de 2e verdieping van een flat en heeft de verwarming sinds dat ze er woont (februari) 1 keer aangehad ( 2 weken terug) en dan ook een klein tikkeltje haha.
    en ze heeft reuma dus heeft het graag warm, maar de buren stookten genoeg voor haar..

Ik ga eens even naar de action lopen op zwangerschapstempo hahaha. Net afwas gedaan, kerstfiguurtjes op de ramen uitgetest, boodschappenlijst gemaakt, beestjes eten gegeven..

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Tnks meiden ik heb net ja gezegt nu nog de kredietcheck afwachten pfff hoop dat me vriend daar doorheen komt want hij heeft nog wel schulden die we netjes afbetalen

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    gefeliciteerd met je 20 weken flower!!!
    enne als jullie kunnen aantonen dat netjes iedere maand de schuld wordt afgelost en je hun de situatie uitlegt dan zijn ze vaak wel schappelijk.. gewoon zielig doen :D
    *duim duim duim*

meedje veel plezier vanavond!!
    enne hier hetzelfde met nieuwe spelletjes.. manlief kan dan ook tot diep in de nacht blijven hangen... en mn kleine mannetje kan heel chaggie worden als ie ondertussen naar bed moet...

troetel veel plezier bij action!!!

zo ik ga ff op school helpen... ze/we gaan kerstbakjes maken...
    tussen de middag komen de kids van mn schoonzus een broodje eten en vanmiddag ga ik thuis ff beetje freubelen.. zelf kerststerren en kransen maken (van papier)...

15. meedje

meedje Niet meer actief

@ muts, wat voor spelletjes speelt hij dan? Hier asassins creed(deel 2 en nu brotherhood) en gran tourismo 5. Met name brotherhood is hij nu heel druk mee;)

@ flowertje, gefeliciteerd met de 20 weken!

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    @Meedje;dat gamen ken ik ja... en mijn man gaat deze week weer een nieuw spel kopen (grand turismo5) dus ik weet alweer wat er gaan gebreuren....

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Guusje: die opmerking over het matrasje heb ik gemaakt. Wanneer het matrasje er al jaren inligt, dan zou ik toch een ander matrasje halen. Wij hadden voor nog geen 40 euro aan materiaal voor het nieuwe matrasje (bij Jan Sikkes Lappenland). Ben zelf ook vrij handig met de naaimachine, maar dit heeft moeders voor me geregeld, omdat het wiegje ook bij hen stond. Had het via MP op de kop getikt en het stond toevallig te koop in de woonplaats van mijn ouders. De wiegebekleding is van het wiegje waarin mijn zusje 32 jaar geleden heeft gelegen. Paar kleine aanpassingen et voilà, mooie wieg voor de kinders!

@flower: kan me voorstellen dat je er tegenopziet, maar je zit dan wel lekker op jezelf hè!
    Kijk eens op toeslagen.nl voor meer informatie. Daar kun je ook proefberekeningen maken. Het heet Heffingskorting en valt inderdaad meestal onder de Voorlopige toeslagen (al wordt het door veel mensen aanrechttoeslag of huisvrouwentoeslag genoemd)
    Mbt verlichting: spaarlampen!!! Zijn wat duurder in de aanschaf, maar hebben wel een langere levensduur en verbruiken minder energie. Bij Ikea heb je al voor relatief weinig geld goeie spaarlampen.
    Wat bedoel je met die kredietcheck dan?
    In ieder geval is de knoop doorgehakt en ga je hopenlijk binnenkort op jezelf wonen!

@superano: fijn dat je ook 's avonds die echo kunt laten maken.
    @liset: fijn dat de 20-wekenecho goed was!

@monika: wat vervelend meid van je stress en de harde buiken!

@muts: ships, Lidl had anders vorige week net een aanbieding met een naaimachine, nieuw ook 200 euro! Maar wanneer je die van schoonmonster kunt gebruiken ben je ook geholpen!

Gistermiddag nog met vriendlief naar het ziekenhuis geweest. Hij moest een MRI laten maken ivm tussenwervelschijf problemen. We hadden gehoopt dat ze ook naar de artrose in zn linkerheup zouden kijken, maar dat was kennelijk niet aangevraagd. Nu maar afwachten wat de geleerden er van zeggen.

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo meiden daar was ik weer:D

Heel wat ingeslagen bij de action dus op de terugweg maar even niet langs de supermarkt gelopen. Loop straks nog wel even om aardappels naar de buurtsuper. Dan maar 2 keer lopen.

@ flower; fijn dat de knoop is doorgehakt meis!

@ All;

hier lekker crea bezig zometeen effe de kerstkado's die ik net voor vriendlief heb gekocht inpakken gelijk. Kan hij niet meer zien wat het is. Daarna nog even kerstfiguren op de ramen spuiten met kunstsneeuw. Alleen zag ik net dat de sjablonen(papier v. wibra) kleine stukjes afbreken omdat ze nat worden van de sneeuwspray..:(
    Voor mn moeder een leuk serviesje gekocht voor haar kleinkind straks haha. En we gaan een echo-foto in een lijstje geven aan beide aankomende oma's en aan opa . Alleen nog even een passend fotolijstje vinden.

Vriendlief kan vanavond zijn kerstpakket ophalen, wie weet zitten daar wat pasteitjes in en ragout, handig voor het voorgerecht 1e kerst.

Ben er weer vandoor:)

19. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Me vriend heeft loonbeslag wat in januari stopt en tja dat moet op de werkgeververklaring gezet worden en tja weet niet of ze dan accoord gaan maar heb het gezegtnet tegen haar en ze zei ja kan ik nu niks over zeggen enz moet alles bekijken dus het is nog even afwachten

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik kan het totaal niet vinden die toeslag aanrechttoeslag of ben blond ofzo

Deel Deze Pagina