Probeer eens contact te zoeken met Annetske zij werkt bij de belastingdienst en kan je vast verder helpen.
Hoihoi.. Flower: Ik heb gister de belastingdienst gebeld, omdat het voor mij misschien ook wel van toepassing is. Vanaf 2011 veranderen de regels, en krijg je het (volgens die man) alleen nog als je gehuwd bent/geregistreerd partners en je man genoeg belasting overhoudt om jou van te kunnen betalen ofzo.. (IK SNAP HET OOK NIET HAHA).. Dit staat op de website van de belastingdienst: Fiscaal partnerschap is ook van belang als u geen of weinig inkomen hebt. U hebt dan misschien recht op uitbetaling van heffingskortingen. Voorwaarde is dan onder meer dat u langer dan 6 maanden dezelfde fiscale partner hebt, die voldoende (Nederlandse) belasting betaalt. Wat is fiscaal partnerschap? Fiscaal partnerschap betekent dat echtgenoten, samenwoners (partners) of huisgenoten voor bepaalde inkomsten en aftrekposten zelf mogen bepalen wie welk bedrag aangeeft in de aangifte. U mag dan het saldo van bijvoorbeeld de aftrek eigen woning onderling verdelen. Het maakt niet uit welke verdeling u maakt, als het totaal maar 100% is. Degene met het hoogste inkomen kan dan bijvoorbeeld de kosten aftrekken. Daardoor hebt u het grootste belastingvoordeel. Samenwoners (partners) en huisgenoten moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen om fiscale partners te zijn. Bent u getrouwd? Dan bent u vanzelf ook fiscale partners. Goed, misschien heb je er wat aan Trouwens ff een vraagje he.. Hoe voel je je kindje bewegen? Ik heb soms wel het idee dat er iets gebeurd in mijn buik, maar wat dat is weet ik niet. Soms denk ik dat het mijn eigen hartslag is, of m'n darmen, of misschien het kindje haha.. GEEN IDEE Iemand een duidelijke beschrijving wat je kunt voelen bij 17 weken??
Jeetje, hoop gelezen weer! Heb er maar aantekeningen bij gemaakt HAHAHA @ Flower: Heb ik ook hoor, ik voel me soms ook nog een heeeeel klein meisje in die grote boze wereld! En Gefeliciteerd met je 20 weken!!! @ Muts: Gemeen is dat he! Dan kan je idd bijna geen nee meer zeggen, al moet je dat wel een keer doen hoor anders blijft hij denken dat hij er zo mee weg kan komen!!! en suc6 met je kerst gefreubel @ Monika: Meid wat vervelend! En wat zijn er een hoop Mei-mama's die er financieel ff niet zo lekker bij zitten! incl mezelf. Maar goed we blijven elkaar steunen! Hoe je de stress kan verminderen... Als je het weet laat het me dan weten he @ La Palma: Veel suc6 met verhuizen! Doe wel rustig aan he!!! @ Meedje: Ik ken dat, een man die graag spelletjes speelt. Hij vind het soms nog belangrijker dan een verleidingsactie van mij... @ Hopmarjanneke: Beterschap voor je vriend! Zo was het zo ongeveer geloof ik... Mn vriend is weer werken voor deze week, ik hoop dat mn hoofdpijn zo een beetje gaat zakken dan kan ik ff met de doggies gaan wandelen. Ik vind het erg vervelend dat er zo veel meiden zijn met financiele problemen, ook vind ik dat je maar heel moeilijk antwoorden kan vinden! Ik had bijv toen ik weg gimg/moest bij mn vorige werkgever binnen 6 weken WW aan moeten vragen, Maar dat wist ik helemaal niet!!! Nu heb ik er geen recht meer op! Ik vind het belachelijk ik bedoel ik wist het gewoon niet, niemand die het mij verteld had zelfs niet toen ik er naar vroeg, en dan nu puntje bij paaltje heb ik gewoon dikke pech! Belachelijk eigenlijk! ik verdien niks en komt niks binnen maar ik moet wel verplicht een zorgverzekering hebben die ik dus niet kan betalen en mijn vriend ook niet. Vandaag weer een brief gehad ivm een solicitatie, maar hun ook is op een andere kanidaat gevallen GRRR... Ach ja ik ga er maar niet teveel aan proberen te denken vandaag, echt geen zin in.
Vagans: Ik heb een beetje hetzelfde probleem.. Geen inkomsten, en kan ook geen werk krijgen. (Ben ook de 1e 15 weken echt heel ziek geweest van de zwangerschap, elke dag 7x overgeven en kon echt niks) Mijn werk hield op toen ik ontdekte dat ik zwanger was (was seizoenswerk) en daarna werd ik ziek en werd solliciteren dus ook onmogelijk.. Inmiddels ben ik net weer een beetje aan het opknappen maar werk zit er voorlopig niet in.. Echt zo balen! Maar ik mag eigenlijk toch niet zeuren. Mijn vriend verdiend 1450 netto, maar onze huur is INCL maar 180 euro per maand. Dus met z'n 2tjes redden we het gewoon prima. En ik koop voor de baby ook het meeste gewoon van marktplaats.. Verder pas ik nog bij 2 adressen op, daar heb ik ook elke week ongeveer 50 euro van. (Misschien een ideetje voor de meiden zonder werk die er iets bij willen krijgen, is nog leuk ook!) Maar als je echt je boodschappen niet meer kunt doen lijkt me dat verschrikkelijk zeg!! Sterkte allemaal.. (Misschien krijgen jullie wel iets leuks voor kerst!)
Gisteravond lag ik op bed en ineens voel ik rechts onderin mijn buik een par plopjes. Nog heel vaag en ver weg, maar wel aanwezig. Dit is zo laag onderin dat het mijn darmen niet meer kunnen zijn. Vriendlief ging toen op die plek voelen. Eerst voelde hij niks. Toen ging hij een paar keer goed drukken en toen kreeg hij als het ware wat tikjes terug. Heeel appart. Wij vermoeden dat dit toch onze kleine is geweest die reageerde op het drukken van vriendlief! Ik zal vrijdag bij de gyn even navragen of dit kan! Liefs
Leuk zeg! Ja ik vind dat zo lastig.. Ik denk al gauw, ach dat is vast iets anders haha. Maar wat jij beschrijft klinkt inderdaad wel alsof dat zo is. Heb al een paar keer gedacht dat ik iets voelde, maar elke keer maak ik mezelf dan wijs dat dat vast niet zo is haha.. Misschien moet ik maar wachten tot er een voet te zien is op m'n buik haha, dan geloof ik het pas denk ik
@ Bamboepen, het is ook niet dat mijn vriend zon heel slecht salaris heeft, maar wel schulden uit zn verleden... en daarbij is onze huur 495 excl. dus ja wij hebben het wel krapjes. Ik blijf ook soliciteren, maja je gaat het nu toch wel goed zien en ze mogen je daar misschien niet op weigeren maar dan verzinnen ze wel weer wat anders en aangezien ik verschrikkelijk last van mn rug heb kan ik ook nog eens niet alles aanpakken. maja...
Flowertje, 20 weken, joehoe! Ik zal het rijtje nog aanvullen die muts geeft: 197 aan green choice (gas/energie, groot huis) 25 vitens (per maand) 60 kpn internet, telefoon, tv 45 mobiel manlief 30 mijn mobiel 263 zorgverzekering 30 reservering eigen risico zorgverzekering 375 gas/bezine voor 2 auto's (we rijden erg veel) 75 verzekeringen twee auto's 120 wegenbelasting 2 auto's (ja per maand...) 100 reservering apk keuringen en beurten (dan moet er niks stuk gaan verder maar we rijden Toyota dus dat gebeurd niet veel ) 500 huishoudgeld (per maand, met z'n 5en is dat niet erg veel, ik doe 100 boodschappen per week (is vaak toch iets meer) en 100 per maand voor dierenvoer, schoolfoto's, nieuwe sokken, ander grut...) Ben ik nog wat vergeten? Ja we zouden ook een reservering meoten hebben voor witgoed en dierenarts en kleding voor iedereen maar dat heb ik niet over want we betalen ook leningen af... De kosten van huisverzekeringen enz heb je niet in een huurhuis verder toch? Verder betalen we nog eigen bijdrage voor kinderopvang en overblijf op school voor twee kids maar dat heb jij ook niet geloof ik? De "huisvrouwen" belasting heeft voorlopige teruggave / voorlopige aanslag 2011 / hefftingskorting. Je moet even kijken hoe de nieuwe regels zijn met fiscale partners, het is namelijk veranderd voor samenwonende geloof ik, dan ben je het niet automatisch meer ofzo... Belastingen zijn goed zelf te doen als je geen koophuis of bedrijf hebt, gewoon goed inlezen en vragen stellen aan de belasting over wat je niet weet, ze zijn er toch om het makkelijker te maken? Iemand zei spaarlampen, hebben wij ook over, maar die willen we gaan vervangen voor ledlampen, nog zuiniger (en nog wat duurder in aanschaf dus gaat heeeeel stapsgewijs) Monika, wat verrot dat het zo lang moet duren dan, ik zou ze lastig vallen tot ze je zo zat zijn dat ze wat meer doen :x Bamboepen, lastig te omschrijven wat je voelt met 17 weken, ik voel als ik me concentreer en lekker lig en beeb is blijkbaar wakker (ik voel deze lang niet zo duidelijk als de vorige!) een soort knikker die aan de binnenkant een stukje rolt, dat je denkt, he? Dat waren geen darmen, dat was iets anders, eerst twijfel je mss maar je kan het steeds beter onderscheiden, het kan namelijk zeker wel lijken op een darm rommeltje, maar die komen niet steeds terug op die manier, gewoon even de tijd voor nemen, als ik mijn hand erop leg en wat druk geef kan ik het ook voelen aan de buitenkant, tegelijk met de binnekant en dan weet je het zeker Vagans, zeer vervelend inderdaad dat je niet wist van de WW, ze zijn je ook niet verplicht te vertellen waar je recht op hebt helaas. Je moet zelf informeren en uitzoeken, gelukkig kan dat erg goed online ook tegenwoordig. Je moet er vanuit gaan dat je altijd alles zelf moet doen, niks komen ze je vertellen want als je er geen gebruik van maakt, scheelt het hun weer geld... Sunnyqueen, dat kan zeker hoor dat jullie samen de baby hebben gevoeld, de ene baby is de andere niet, ik heb nu een late beweger binnen zitten (voor mijn doen!) maar de vorige was een vroege beweger 17 weken!!!
Hmmmm... als je pech hebt kun je lang op dat voetje wachten.... pas na de geboorte ofzo Ik heb wel goede bewegingen gevoeld bij de eerste en ook papa kon het goed voelen. Zo nu en dan golfde mn buik ook wel wat (in later stadium) maar echte handjes of voetjes hebben wij nooit gezien helaas.
Oh ja, vaste lasten.... uhm nou ja ik woon in Duitsland dus bepaalde lasten zijn wat anders geregeld dan hier in NL 245 gas/electrisch (groot huis was slecht geïsoleerd) 8 water (per 3 maanden dus 24 euro) 75 verzekering auto 250 diesel (rijd zelf al 500 km per week woon/werk) 280 wegenbelasting p/kwartaal omdat we diesel rijden 211 zorgverzekering (2 volwassen, kindje gratis) 40 telefoon/internet 25 mobiel vriend 25 mobiel zelf 30 mobiel Duitsland 950 hypotheek, maar krijg 300 euro maandelijks terug BD en hierin zit ook stukje aflossing Voor eten en drinken reken ik zo'n 250 euro per maand Luiers/luierdoekjes van dochterlief schat ik op 30 a 35 p/m (goedkoop merk uit D) Ze eet gewoon met de pot mee, dus hoef geen extra posten te rekenen voor babyvoeding Hondenvoer is met vier grote honden al gauw 100 tot 125 euro per maand, maar wij kopen "groot" in dus dan krijg je korting. Oh ja inkomen is ook wel praktisch uiteraard: ik netto incl reiskosten 1850,= vriendlief 800 euro WAO en we krijgen 194 euro KB. Inmiddels hebben we ook de aanvulling aangevraagd vanuit Duitsland mbt KB, mogelijk dat we dan ongeveer 180 euro p/m krijgen. Oh ja, houd ook rekening met de gemeentebelastingen/rioolheffing enzo, die krijg je eens per jaar!!!! Kan vaak wel in termijnen worden voldaan.
Dank je wel lieve meiden jullie zijn tolppers dank je wel me vriend hoeft nog maar 152 euro loonbeslag betalen daarna klaar dus dat ziet er goed uit maar wee moeten het afwachten knuff ga me kind naar schooltje brengen me vader wilt de borg betalen van 1 maand kale huur dus heb zo liever papa en op de vloer moet ook wat en dat gaat het duurtsete worden denk eb de verf iemand tip wat op de grond tw doen
Goede idd wat hopmarjanneke zegt over die rioolheffingen. Ook voor Flower en vriend. Aangezien haar vriend een modaal inkomen heeft zullen ze geen vrijstelling krijgen van die belastingen. wij kunnen januari-februari effe lucht happen want die belastingen komen meestal in maart en we betalen ze in 10 termijnen. Dus hebben we jan-feb. wat extra geld over. Tja meiden die het hadden over momenteel geen werk hebben. Ik werk op het moment ook niet. al met al is het niet erg dat ik nu huisvrouw ben maar we hadden het niet vooraf zo gepland. Tijdens het koopproces van onze woning ben ik gestopt met mijn studie; februari ( heb nu alleen havo-diploma). En in februari-maart kochten we de woning, moesten we verbouwen en direct over (terwijl de verbouwing nog bezig was..). In de zomer een beetje gezocht naar werk (financieel is het opzich niet vereist maar wou niet thuiszitten fulltime..) in augustus een hoop ellende gehad en in september raakten we zwanger, de eerste 12 a 13 weken doodziek geweest en tja overal waar ik solliciteer valt het 'oog op een andere kandidaat'. Verkoop ondertussen wel veel spulletjes via marktplaats om wat bij te verdienen maar wil straks (als mijn moeder naar Brabant verhuisd is en kan oppassen op ukkie en als de kleine 3 maanden is ofzo) wel 2 dagen of 3 ochtenden gaan werken. Want ja om nu nog te gaan werken voor 4 maandjes en de kans dat ik al aangenomen word is klein..
@ Flower; succes met je meisje naar school te brengen. enne tip voor verf/vloer: Kwantum heeft zo nu en dan goede aanbiedingen voor zeil of vloerbedekking. Wij hebben bv. Vinyl Gobi op de bovenverdieping (weet niet of je die kunt vinden op de site nu) maar die is vaak voor 4,00 per strekkende meter in de aanbieding. Ook de coupons ( moet je wel de maten uit je hoofd weten) zijn vaak zeer goedkoop en goed. Tip: als je volgende keer in het huisje komt en je weet dat de woning voor jullie is. Alvast vloer maten opmeten, muren opmeten en ramen opmeten. Veel raambedekking kun je op marktplaats goed vinden. Of Ikea heeft hele goedkope gordijnen. Xenos heeft van die rolgordijntjes geen superkwaliteit maar vrij goedkoop. Dus om mee te beginnen goed idee.. Tja meid het is dat je niet om de hoek woont . Wij hebben vet veel spulletjes over van ons oude huis ( gordijnen en luxaflex etc. nog geen 6 maanden oud maar past hier niet voor onze ramen).. Verf is afhankelijk van de kwaliteit van de muren (staat v.h. stucwerk). Als het brokkelt en grijze plekken vertoont zou ik zeggen: Ga NIET!! verven.. want dan komt het er allemaal af. Behang is bij kwantum vrij goedkoop: 4,00 of zelfs 2,50 per rol diverse kleuren. (zie de site). Geloof dat wij de bovenste slaapkamer voor 15,00 hebben behangen en de babykamer 8,00 ofzo. Verf: Koop zo'n grote pot monodek ( zit heeeel veel liter in voor 60,00 deze week bij gamma ofzo) Je hebt ze wit maar ook créme tinten. Euhm ik dacht dat hij van histor of flexa is. Wij hebben er alle plafonds mee geverfd (grote eengezinswoning v. 3 verdiepingen) en 1 slaapkamer. Hij dekt supergoed. Voor meer tips.. moet ik even brainstormen haha
Wij betalen gemeentebelastingen altijd van het vakantiegeld, ik haat per maand betalen, dan hou je het hele jaar niks over... Doen we toch al niet 1400 netto is geen modaal inkomen hoor, dat ligt iets hoger! Kwijtschelding kan je altijd vragen, nee heb je, ja kan je krijgen! Flower, ik denk dat je met zeil op je vloer het goedkoopste uit bent en hoeft nog niet eens lelijk te zijn (je hebt vele soorten en patronen) Raambedekking inderdaad Marktplaats of Ikea Verf, goeie witte ondergrond (iets duurdere dus) en dan kan er goedkopere kleur makkelijk overheen!
bij de kwijtschelding zitten formulieren die vragen alsjeblieft niet te reageren wanneer je boven de norm zit ( ik geloof dat die 1100 per maand is) of wanneer je spaargeld of vermogen hebt.. dus ja je kunt idd reageren, maar je kan je tijd ook beter besteden. Ik begreep dat haar vriend 2400 bruto kreeg?? Volgens mij is dat modaal in NL tegenwoordig. ( even nagekeken en excl. vakantietoeslagen is dat inderdaad in de richting van modaal)..
Je kunt het altijd bekijken en aanvragen uiteraard en bij iedere gemeente gelden ook nog eens andere regels wat dat betreft. Mbt gordijnen: Kwantum heeft ook regelmatig aanbiedingen dat het maken gratis is. Je betaald dan alleen stof, band en haken. Maakloon betaald Kwantum dan voor je.
Ach ja de meningen zijn verdeelt over die aanvraag van kwijtschelding. De tarieven verschillen ook per gemeente en zelfs de regels per 2011 ( in veel gemeentes gaat het per kg's en betaal je niet meer een vast bedrag). Maar over het algemeen met een normaal loon moet je die lasten gewoon betalen. Je kan de aanvraag voor kwijtschelding idd in huis halen maar let er wel op dat je de lasten dan gewoon eerst moet betalen, ze willen ze niet zo gauw stopzetten en als je het niet betaald heb je gauw kans dat er toch geld bovenop komt. ( bij schoonmonster gezien. Die heeft normaal recht op kwijtschelding maar vanwege overwaarde koop-huis dit jaar niet.) Maar geloof dat in de brief van heffingen zelf ook al het een en ander staat. En je kunt ook altijd met de gemeente bellen die kunnen je ook genoeg vertellen.
Haaaai meiden! Had het heel druk gisteren. Veel op visite geweest bij familie. Heel gezellig allemaal We hebben om 15.00 onze eerste pretecho en we hebben er ontzettend veel zin in! We hebben een pakket met 2 echo's, de volgende doe ik pas weer met 30 weken Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan! Een fijne dag allemaal