Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by meedje, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Balen Vagans, maar je hebt tegenwoordig geen verwijzing van je arts meer nodig om naar fysio te gaan hoor. Ik zou eens een fysio bij je in de buurt bellen, misschien dat hij/zij je in een of twee behandelingen wat tips etc kan geven.

In mijn ogen hoort wat ongemak wel bij de zwangerschap, maar pijn niet!

Muts: beterschap met je ventje!

Blegh... heb last van mn Nieuwjaarsontbijt (van het bedrijf). Mn thee komt iedere keer terug en heb al vier Rennies op tegen maagzuur :(

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik zal is info gaan inwinnen
    ook over de kosten enzo, wat op dit moment kan ik nog niet eens normaal boodschappen doen...

@hopmarjanneke: beterschap hoor, lijkt me ook heel vervelend.

3. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat 'knakken' van mijn bekken had ik ook aan de gyn verteld en die zei mij, kijk het nog even aan. Als het erger wordt kan je beter wat later tijdens de zwangerschap met fysio beginnen, omdat ik anders te vroeg door mijn behandelingen heen zou zijn.
    Maar sinds maandag geen last meer van gehad gelukkig.

4. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Mutsevluts: Wij kunnen elkaar die hand schudden, zielig die zieke kleintjes. Ik heb gister drie keer het bed kunnen verschonen! Vandaag gaat het tot nu toe weer wat beter (keep my fingers crossed)

Vagans: Gefeliciteerd! en gelukkig was alles goed bij de vk. Balen van de pijn, maar zoals al gezegd is, je kunt zelf bellen naar de fysio.

Marjanneke: Heb je niet karnemelk ofzo in de buurt? In combi met een stoot rennies wil dat ook nog wel eens helpen. Wel lekker ontbijtje??

5. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Ben blij dat mijn kleintje nog niet ziek is

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    ♥ Bevallingslijst Mei mama's 2011 ♥

26 April Flowertje 2e kindje ziekenhuis Jongen Fv
    28 April Marjan(36) 2e kindje ziekenhuis Bv
    28 April Senna 1e kindje ziekenhuis ?????
    28 April Aukje (26) 2e kindje thuis Jongen Bv
    29 April Binna (27) 2e kindje ziekenhuis meisje Fv
    2 Mei Sanny76 (34) 1e kindje ziekenhuis ????? Bv
    5 Mei Meedje (25) 1e kindje ziekenhuis? ????? Bv
    7 Mei Sunnie (27) 1e kindje thuis? meisje bv
    8 Mei Muts 2e kindje Jongen
    18 Mei Wish 1e kindje Jongen
    18 Mei Bloemmm (21) 1e kindje Meisje Bv
    21 Mei Monika (30) 1e kindje Jongen ziekenhuis BV
    23 Mei Bamboepen (23) 1e kindje Meisje ziekenhuis ?????
    23 Mei Meimama (27) 1e kindje ziekenhuis bv
    24 Mei Rianne (30) 4e kindje (ks 38 wk) BV
    25 Mei Troetelbeer(20) 1e kindje Thuis Meisje Bv
    26 Mei Sunnyqueen 1e kindje Verassing
    26 Mei Vagans 1e kindje Ziekenhuis meisje Bv

♥Buddylijst♥

Marjan 28 april / Marieke 5 mei

Flowertje 26 april / Mutsevluts 8 mei

BinnaBinna 29 april / meimamma 23 mei

Monika 21 mei / Sanny76 2 mei

Sunnyqueen 26 mei/ Aukje 28 april

Wish 18 mei / Vagans 26 mei

Senna 28 april / Troetelbeer 25 mei

♥Afsprakenlijst♥

06-01 Vagans controle vk
    06-01 Monika extra echo ivm hartje
    06-01 Rianne 20 weken echo :D
    07-01 Marjan controle FA
    10-01 Meimamma 20 weken echo opnieuw ander zh
    11-01 Marjan uitgebreide medische echo ZH
    11-01 Sunnyqueen controle klinisch vk + voorlichting borstvoeding
    11-04 Binnabinna Pret echo -> Binna klopt datum in april wel??
    12-01 flowertje controle gyn
    17-01 Meedje vk
    11-04 BinnaBinna vk -> Binna klopt datum in april wel??
    18-01 Aukje controle vk.
    24-01 Sanny76 pretecho!
    24-01 Bloemmm Controle vk
    26-01 Bamboepen controle VK
    31-01 Sunnie 3d pretecho
    01-02 Meimamma klinisch vk
    01-02 Sanny76 controle vk
    02-02 Monika controle gyn
    01-03 Bloemmm pretecho
    18-03 Marjan vakantie 2 weekjes
    18-03 Aukje verlof
    21-01 Troetelbeer controle vk -> staat ineens tussen maart?
    17-02 Vagans Pretecho -> staat ineens tussen maart?
    11-04 Binnabinna officiele start verlof -> staat tussen maart
    23-03 Meedje start verlof
    01-04 Marjan officiele start verlof
    04-04 Sanny76 officiële start verlof
    09-07 Sunnie officiele start verlof -> klopt je datum wel Sunnie?
    11-04 Meimamma officiele start verlof

7. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hoe doen de mama's het eigenlijk die al een kleintje hebben met de wagens? Lyanne is net 2 (16-04-09) als de kleine wordt geboren. Ik heb zo'n plankje achter de wagen bij mijn zus geprobeerd maar dat vind ik niet ideaal. Dus zit toch sterk te twijfelen over een duowagen. Ik heb ook een draagdoek, maar ook dat is niet altijd even handig. Mijn man wil wachten tot de kleine er is, maar het begint mij te kriebelen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Duitsland
    Ja het ontbijtje was heerlijk! Croisantjes, warme harde broodjes, spijsbrood... oh ja saucijzenbroodjes (niet gehad overigens), yoghurt, fruit, muesli, vleeswaren, verse jus.... en wat al niet meer.
    Dus heb een hard kaiserbolletje op, een croisantje en een stukje spijsbrood. Glas jus en helaas twee koppen thee... die laatste had ik in ieder geval niet moeten hebben.

Voor karnemelk moet ik naar het bedrijfsrestaurant en dat ik officieel nog niet open. Dus ik moet nog maar even volhouden tot kwart voor 12, 12 uur... en dan een lichte lunch met voornamelijk karnemelk denk ik zo.

Vagans: fysio zit voor een deel in je basispakket meid. Je krijgt als het goed is gewoon 9 behandelingen per jaar vergoed. Dus ik zou het gewoon even navragen. Misschien heb je genoeg aan een paar behandelingen hè.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Duitsland
    Ja daar twijfelen wij ook over... M is van 9-4-9... hahaha ook zelfde periode dus Aukje! Ik heb een Quinny Speedy en wij gebruiken m ook veel in bos en andere 'vreemde' ondergrond... dus zo'n Kiddyboard is voor ons ook niet praktisch. Heb wel een draagzak nog van M, dus het kan eerst wel hoor.
    Maar de Duo-wagens die wij in Duitsland hebben gezien zijn allemaal vanaf 6 maanden... dus de eerste periode hebben we daar sowieso niets aan :(

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Goedemorgen meiden! Jeetje ik slaap echt ontzettend veel, was gisteren doodmoe en lag om 10uur al in bed, nu ben ik pas wakker!!

Ik ga lekker een ontbijtje maken :D Vanmiddag gaan we de studiofoto's van onze bruiloft uitkiezen voor in een grote fotoalbum. Heb er zin in!

Aukje en Muts beterschap met jullie kindjes!
    Vagans gefeliciteerd!! :D Maar wel balen van je pijn.. Gelukkig was wel alles goed bij de verloskundige..

11. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Mijn dochter is van 25-09-2008 dus is dan 2.5 ik ga een kiddyboard doen en anders loopt ze
    vind een duo wagen niks zo lomp en duwen heel zwaar...
    Ik moet nog een kidsyboard halen maar heeft niet zo veel haast verder houden we een andere buggy erbij voor romy als we weg gaan dan zijn we met zijn twee...

Er is ook een kiddyboard met zitje hihihi daar zit k aan te denken maar weet het nog niet..
    Kinderwagen heb ik al

12. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Ik zag net op de site van de babydump dat ze een topmark tandemwagen hebben met babywiegje (mag je gebruiken van de geboorte) voor 199 euro. Vind ik niet duur! Toch maar eens showen aan manlief.

Maar mijn andere bezwaar is dat je dan zoveel krijgt: De quinny, een buggy voor l.yan en dan ook nog een tademwagen. Mijn man gaat dit jaar het hokje opknappen en verbouwen, dat mag dan ook wel...

13. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Hoor toch veel.rare verhalen over tandem dat je dan beter die naast elkaar kan heben..
    Omdat als het jingste kindje groter wordt die met de benen erg straks zit enz

14. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    En als jou jongste in de normale houding mag dan loopt je oudste waarscheinlijk alleen maar en dan gebruik je de tandem niet meer

15. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    #2455 aukje83, Jan 6, 2011
    Last edited: Jan 6, 2011
    Nou naast elkaar gaat hem sowieso niet worden, die vind ik echt te breed. Ik heb juist goede verhalen gehoord over de tandem en niet over die dingen naast elkaar haha.

Wacht het nog maar even af denk ik...

** edit:nu lees ik weer andere verhalen.. tandem toch niet handig..
    Ik ga het er denk ik toch maar op aan laten komen..

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    jeetje wat is er weer veel geschreven in 1 dagje.

Vagans; gefeliciteerd!!!!!

hier net terug van de controle bij de gyn, de kleine was weer goed gegroeid en lag voor de verandering eens een keer te slapen!! tijdens de echo. hij/zij loopt iets voor en ben nu weer uitgerekend op 25-4. dat ze die datum blijven bijstellen snap ik niet zo.. maar zolang het eerder is vind ik het niet zo erg.
    heb overlegd met het eindhoven/nijmegen verhaal en nu krijg ik volgende week een afspraak met de cardioloog in eindhoven en kijken we of het mogelijk is om in eindhoven te bevallen.
    tevens is er afgesproken dat ik meteen een ruggeprik krijg als ik er om vraag en dat ze tijdens het persen als ik uitgeput dreig te raken ze de tang/pomp/knip gebruiken om ervoor te zorgen dat hij/zij er snel uit is. zodat ik geen problemen krijg.
    hoop zo dat de cardioloog zegt dat hij groen licht geeft om hier te bevallen en dat de cardioloog in nijmegen dan ook meewerkt hierin qua informatie verschaffing etc...
    borstvoeding zijn ze nu weer niet over uit, misschien toch wel maar misschien ook niet, hoor het als het goed is bij de volgende controle over 3 weken.

17. aukje83

aukje83 Bekend lid

Aug 18, 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Senna: Gelukkig was alles goed. Is het niet zo dat ze elke keer de datum weer berekenen maar dat die eerste of die van de 12 weken blijft staan. Hier kwamen we bij de laaste echo uit op 26-4. Maar de datum blijft gewoon staan op 28 april. Omdat er nu altijd kleine verschillen zijn. Ben benieuwd wat de cardioloog in eindhoven zegt!

18. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

Feb 18, 2009
    4,277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @ Vagans meid gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker laten verwennen vandaag en rustig aan doen met je rug. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee doen.

@ zieke kindjes... veel beterschap hopenlijk knappen ze snel op. Niks aan als je kindje zo ziek is.

Wij hebben wel 8 echo foto's mee gekregen... Zal ik er een paar spammen??

Liefs

19. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Ik loop ook een week voor maar 4 mei blijft staan hahahaha

20. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005