Dames, ik ben zo van slag. Ik heb vannacht zo raar en levensecht gedroomd dat ik het nu nog steeds voor me zie en het gevoel nog steeds de hele dag bij me draag. Ik heb gedroomd dat mijn vriend overleden was en ik met de begrafenis bezig was. De wanhoop, het verdriet en de radeloosheid waren verschrikkelijk. Heb de hele nacht liggen huilen, zag steeds zijn dode gezicht voor me. Heb ook erg slecht geslapen. En vandaag de hele dag al van slag, heel verdrietig en zie hem steeds in de kist liggen en elke keer komt dat gevoel uit de droom weer boven drijven. Wat ik ook doe, ik kom niet van het gevoel af dat er iets ergs (met hem) gaat gebeuren. Ben echt helemaal van de leg(om het zo maar even te zeggen) pfff, hoort dat ook bij zwanger zijn? Of bereid mijn geest zich voor op een overlijden(pake bijvoorbeeld)
@ Meedje, Ik ben geen expert, maar levensecht dromen is wel iets wat echt bij een zwangerschap hoort. Ik heb sinds ik zwanger ben ook veel vaker levensechte dromen en vaak ook verschrikkelijke levensechte nachtmerries. Dat jij droomt over je vriend die sterft hoeft totaal niet op jouw vriend te slaan, maar zoals je zelf al zegt met het overlijden van bijvoorbeeld je pake. Je geest kan bepaalde indrukken uit je leven zo verwerken in een droom dat de droom uiteindelijk nergens meer op slaat, maar bepaalde gedeeltes wel uit jouw leven komen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het veel impact op he heeft en dat je vreselijk van slag bent. Ik heb het ook een keer gedroomd en was er ook de hele dag af. Helemaal omdat het zo levensecht is en je ook echt die emoties mee maakt. Lekker rustig aan doen en vanavond je vriend lekker stevig aankruipen. Het gevoel van die droom en de beelden slijten met de dagen wel weer weg. Dikke knuffel voor jou!!! Liefs
@ Meedje: Dikke knuffel voor jou hoor, ik kan me voor stellen dat je erg van slag bent! Wat HIER nou weer gebeurde, OW OW OW er staat een 60cm aquarium met 54 liter water er in op onze slaapkamer. Je raad het al, met het veschuiven klapt die zo kappot!!! Vriendlief schreeuwen en schelden naar mij, ik rennen met emmers en handdoekken en gelukkig is alles nu zo goed al droog en omdat er zeil ligt ook niet naar de onderbuuren gelekt... pfffff... Ik de hondjes maar uitgelaten en toen ik terug kwam bood vriendloef zn excuus aan omdat die zo boos was geworden, het is niet mijn schuld. Wel weer extra rugpijn door het bukken om het water op te ruimen. 1 voordeel, het is nu wel goed schoon haha, maar dat was even echt niet leuk! gelukkig heb ik nog zon zelfde aquarium over dus gaan we die inrichten want er zitten een klauwkikker en goudvis in en die kunnen niet bij de andere visjes (dat zijn snacks voor de klauwkikker) nou, ik ga maar weer is helpen.
Pfff tranen rollen over mijn wangen. Ik heb net het bevallingsverhaal gelezen van mijn moeder toen ze van mij beviel. Ze was al 3 weken overtijd en ik wou maar niet indalen. Vliezen waren die dag wel gebroken, maar weeen kwamen niet op gang. Ik lag in stuit en ze wouden wel een gewone bevalling proberen, maar omdat ik niet indaalde en mijn moeder aan het einde van de middag echt gesloopt was besloot de gyn toch maar over te gaan op een keizersnee. En dan lees je dus dat moment dat ik geboren wordt en dat hij tegen mijn ouders zegt: Het is een meisje. Mijn moeder schrijft dan dat hun liefste wens na 8 jaar eindelijk vervuld is. Ze zijn eindelijk pappa en mamma geworden. Nou dan kan ik wel janken. En bedank ik de lieve Heer of wie of wat daar boven ook maar is, dat wij pappa en mamma mogen worden en dat ons die medische molen en al die lange jaren van wachten bespaard zijn gebleven. Dit wou ik toch even met jullie delen. Liefs
Meedje, dikke knuffel hoor! Kan begrijpen dat je daarvan schrikt. Voor zover ik weer horen levensechte dromen bij het zwanger zijn.. Echt ontzettend mooi! Af en toe denk ik daar ook aan.. Ik heb dan ook veel respect voor de mensen die jaren lang wachten om zwanger te raken, die medische molen in gaan en elke keer weer met evenveel moed..
Meedje: Het kan zeker bij de zwangerschap horen, staat ook vaak in de lijstjes van "kwaaltjes". Ik heb er nu geen last meer van, maar het eerste trimester had ik het heel erg, regelmatig mijn man en dochter begraven of andere rare dromen. Heb je nog leuke dingen op de planning staan zodat je je gedachten even kunt verzetten? Vagans: Zo plons! Fijn dat je vriend zijn excuses heeft aangeboden, heb je het idee dat het weer wat beter gaat? Sunnyqueen: Dat is zeker mooi om te lezen! Snap dat je daar even emotioneel van wordt, haha. Lekker toch, heerlijk onder invloed van je hormoontjes lekker zwijmelen.
Nou morgen komt er iemand langs om een wiegje op te halen Zondag een verjaardag en vanavond komt vriendlief weer thuis van een weekje werken. Dus gewoon even lekker niks
jeetje zo een droom lijkt me zeer eng, hoop niet dat ik zo een dingen ga dromen. brrr.. maar het schijnt ook bij het zwanger zijn te horen. oeps een gebroken aquarium, gelukkig heb je nog een bak waar je ze in kwijt kan en heb je niet al te veel schade van het water. wij hadden eerst ook een aquarium en ben blij dat die altijd heel is gebleven met onze houten vloer. @sunny; ik zou daar ook zeer emo van worden, zou willen dat mijn moeder zo was.
Nou al het water is nu opgeruimd, slaapkamer meteen gedweild en vriendlief is bezig met de garderobe kast in elkaar aan het zetten, ik hoor nog geen gescheld vanuit de slaapkamer
YouTube - Radio 538: Edsilia Rombley - Dat Je Bij Me Bent (Live bij Evers Staat Op) zo mooi nummer net stond de verkeerde hahaha
dromen over een overlijden betekend dat er een nieuw leven zich aandient!!!!! soms heel erg verschrikkelijk levensecht sommige dromen kunnen zijn.... ik droom de laatste week steeds over mijn moeder ... helaas is het volgende week alweer 4 jaar geleden dat ze is overleden dus ik denk dat het daar mee te maken heeft... hoe is het nu met pake????
@Meedje, ik heb een handige site voor je waar je betekenissen van dromen kunt bekijken. Voor ik zwanger was gebruikte ik hem al, maar of je er nu met de zwangerschap 100% van uit kan gaan weet ik niet, maar misschien helpt het je gerust te stellen. Ik had jou droom net opgezocht met het woordje 'dood', kijk maar eens op die site. Droom Symbolen
hihi monika wij reageren tegelijk!!! mail even je emailadres in een pb dan kan ik je de lijst sturen (excel-bestand).... zo de commode staat in elkaar ben helemaal verliefd!!! en we hebben besloten om de muur die nog gedaan moet worden te verven... grijs zoals in het behang zit op de andere muur zondag komt de kast dus dan kan manlief die ook verven en in elkaar zetten en kan ik een beetje gaan puinruimen met wat we al hebben want ondanks dat ik alles in dozen enzo heb zitten ben ik toch het overzicht kwijt (helaas klopt me lijstje niet meer )
Eigenlijk is onze datum morgen, maar dr zit hier een heel lekker restaurant in de buurt. Aardig prijzig en die hebben nu op door de weekse dagen een nieuwjaarsaktie, 2de gratis eten. Dus ja dan zijn wij echte hollanders En we proberen toch ieder jaar wel wat te doen op "onze" datum.
Meimamma: Wat leuk! geniet er maar lekker van, hoelang zijn jullie samen? Meedje: Lekker rustig weekendje dus, fijn dat je vriend ook weer thuis komt dan zijn de nare gevoelens vast zo verdwenen. Oant moarn! Ga de kleine maar even van bed halen, die hoor ik al even roepen "Mem koekje!"
Nou de garderobe kast staat, vriendlief gaat zo verder aan het ledikantje en ik denk dat de commode of vanavond of morgen wordt. Vriendlief wil het graag vandaag klaar hebben. En dan kan ik me daarna uitleven op het opruimen & inrichten.
Alweer 6 jaar En dat zonder enige ruzie Komt straks allemaal goed als uk eris Tenminste dat zeggen ze weleens toch?
Ow Meedje, ik heb dat ook in het begin van mijn zwangerschap precies zon zelfde droom gehad. Dat ik huilend wakker werd ne de hele dag van slag was en ermee in mn hoofd bleef zitten! Gelukkig slijt dit wel hoor. Maar het is zoooo ontzettend naar!