Vriendlief en ik hadden gister ons 1 jarig jubileum. En morgen gaan we lekker een dagje naar de sauna om dat te vieren!!! Liefs
@ SQ, Gefeliciteerd hoor! leuk! Ik ga maar weer eens kijken of ik vriendlief kan helpen tot nu toe nog geen geschreeuw of geruzie! Zo lekker rustig dat ik er hoofdpijn van heb HAHAHAHA
vagans wat fijn dat het zonder ruzie gaat!!!! sq nog gefeliciteerd!! zo net ff een buikband met don't touch erop gemaakt manlief zei: kijk das duidelijk!! hopelijk morgen tijdens het verjaardagsetentje ook!!!! (weet nu al welke mensen er aan mn buik gaan zitten )
voor de dames die ik de lijst heb gemaild: heel veel succes ermee!!! het enige wat mist is wat je evt. nodig hebt voor de bv... ander vraagje: ik zat een beetje te snuffelen voor een wipstoeltje.. vanaf welk moment ga je zo'n ding ookal weer gebruiken??
SQ Nog gefeliciteerd Mutsy Bedankt voorde lijst. Heel duidelijk, overzichtelijk en niet teveel poespas
Ik kijk een kookprogramma mijn lievelings ready steady cook geweldig programma en ik kwijl hmmmm heb zo honger de hele dag nacht avond elke seconde pfffff etennnnnnnnnnnnnnnn als.ik uiteten ga gaat diy niet goedkomen mijn vriend gaat vanaaf wokken met werk en ik... Ben jaloers wil.ook eten alles kunnen pakken vreten als een gek hahahahahahahhaaa helpppppp ik wordt gek van al die lekkere dingen neeeeeeeeeej.. Zo nu weet even normaal.. Hoest hier dames mutsy tnks nog voor die lijst mop.. Waar is iedereen. Mis er een paar troetel waar ben ie toch niet boos over de opmerking van mij en die van muts...??? Knuf voor iedereen
Muts mij dochter zat er al.in meet 2 weken ze kunnen liggen die dingen en vond het wel.zo makkelijk hihiji
Uuuuh volgens mij deed mij dochter daar een maand mee of 2 weet het niet meer hahahaha je merkt vanzelf waneer die dingen niet meer passen hahahahaa
En zijn er ook flessenkratjes voor het aventflesmodel? Ik heb zon kratje van mn zusje en die vakjes zijn te smal voor aventflessen. Ik kan overgens al een hele hoop afvinken op de lijst muts hihi Ik ben beneiuwd of de echoscopiste maandag het zelfde geslacht ziet niet dat ik helemaal happy ben met het een en toch het ander krijg hihih. Zou me niets uitmaken overgens hoor!!!!!
haha meimamma dan heb je een flessenkratje voor of difrax of eigen merk flessen.... die afsluitbare bus voor de voeding kost bij de prenatal 5 euro (van de week nog in de handen gehad) luiers: ik lees zoooo veel verschillende antwoorden: de ene zegt dat je aan 2 pakken genoeg hebt terwijl de ander zegt nee joh minimaal 3 of 4... ik heb 3 pakken van 18 newborn kruidvat en ga het daar voorlopig maar bij houden... de winkel zit hier om de hoek dus manlief kan het zo meenemen!! hahaha flower vreetzak!! hier ook 1tje hoor... zodra ik eenmaal begin is er geen houden aan... ready steady cook is erg leuk maar zo vaak met vis
@Monika: fijn dat de extra echo ook goed was! Dat met die placenta moet je je vooralsnog niet al te druk om maken hoor. Hij kan heel goed ver genoeg wegtrekken met het groeien van de baarmoeder. @Guusje: heb je ook gedacht over het opnemen van ouderschapsverlof... dan krijg je nl evt ook nog een vergoeding van de belastingsdienst over de opgenomen uren ouderschapsverlof... dat scheelt toch weer hè met je hypotheek en andere lasten. @zwangerschapscursus: ik heb yoga gedaan en dat was op zich wel lekker hoor. Klein clubje en niet continue over kwaaltjes enzo. Was eerst wel wat sceptisch over yoga maar het heeft mij goed voldaan. Weet nog niet wat ik nu ga doen. Op zich natuurlijk wel goed om te doen omdat het in Duitsland toch anders gaat met begeleiding enzo. Zwangerschapscursus duurt hier gemiddeld zo'n 10 avonden. @navelbandjes... nee die moet je echt niet halen hoor, dat wordt vrijwel niet meer gebruikt! @uitzetlijst Kraamzorgburo: gaat ook gewoon om wat je basaal nodig hebt. Die andere lijsten van babydump enzo zijn uiteraard ook wel commercieel getint hè. Moltonzeiltjes en onderleggers is meer voor de baby. Je kunt bij de thuiszorg oid wel speciale onderzeiltjes voor je bed kopen! Er schijnt bij Ikea ook een hoeslaken te zijn met zo'n "zeilfunctie" Badthermometer heb ik wel veel gebruikt... maar ik ben niet zo goed met voelen. @vagans: oh jij bent inderdaad lekker verwend zeg!!!! IN elkaar zetten van het kamertje.... bij dreigende ruzie, gewoon even weglopen, laat m maar in zn sop gaar koken. Dat doe ik in ieder geval tegenwoordig... gaat een stuk beter zo. Nee hoor is niet erg. Het is maar een pondje en je kindje neemt wel wat het nodig heeft van jou. @esmee: fijn om te horen dat je 20 weken echo goed was!!! @Lievebees: van harte welkom en veel leesplezier!! @fleecedekens: die worden afgeraden omdat ze onvoldoende ademen! Voor de bedjes etc moet je wel een katoenen deken hebben! @sunnyqueen: oh dat is leuk zeg zo'n negenmaandenboek van je moeder! Zo kreeg ik na de bevalling de "baedeker voor de vrouw" ...uit 1970 ofzo!!! Heb m voor de aardigheid zitten doorbladeren... maar wat zijn de inzichten in 30-40 toch veranderd zeg! De kraamvrouw moest gewoon 8 dagen plat en er moest zo weinig mogelijk gedaan worden met dr onderkantje... dus hooguit beetje wassen en dat was t dan. Geen wonder dat er toen nog vaak vrouwen overleden aan kraamvrouwenkoorts. Ja dat zijn mooie woorden van je moeder SQ! @meedje: deels heeft het te maken met je zwangerschap, je bent je heel bewust van leven en dood en andere zaken. En mogelijk ben je inderdaad in je onderbewuste heel erg met pake bezig. Sterkte meid! @muts: wipstoeltje heb ik vanaf dag 1 al gebruikt! Onze dochter heeft er heel wat uurtjes slapend in doorgebracht zelfs. Newbornluiers: zou ik niet al te veel van aanschaffen hoor. Als je kindje een gemiddeld gewicht heeft dus rond 3000-3500 gram, dan doe je er misschien twee weken mee. Daarna ga je al over op de normale luiers. Ik heb volgens mij 1 pak gekocht en ik had volgens mij 2 pakken in de pakketten zitten. Daarna overgegaan op maatje 3 Zo ik ben weer bij!!! Gisterenavond niet meer online geweest had zo'n koppijn, dus ik mocht niet meer online van vriendjelief. Vanochtend mn controle weer gehad, zag er allemaal goed uit. Ik ben nu in totaal 5,5 kilo gegroeid sinds de eerste controle met 6 weken ofzo. Beeb wilde niet echt meewerken met de echo...ging iedere keer net even iets anders liggen of deed armpje ervoor enzo. Lag nu weer diep met kontje naar beneden, nu nog lang geen probleem maar het moest straks wel van houding gaan veranderen uiteraard. Over drie weken weer komen, dan krijg ik een uitgebreide suikertest. Nuchter komen, prikken, suikerdrankje innemen en dan na 1 uur en na 2 uur weer prikken. In de tussentijd heb ik dan een eerste CTG plus de controle bij de FA. Daarna is het iedere twee weken op controle komen en dan iedere keer een CTG van ongeveer een half uur. Is om het kindje te monitoren en om te zien of er evt weëen activiteit is. Weer iets wat ze in NL niet standaard doen en hier dus wel. Vriendlief is druk bezig een paar kuub hout weg te werken en er zijn net nog twee karrevrachten met hout gebracht...dan hebben we nu voldoende voorraad om volgende winter de houtkachel te gaan stoken!!! Dat scheelt een vracht aan gas!!
ow marjan dus je weet nog niet of je een zoon of dochter krijgt???? haha ik bedoelde geen echte fleece deken maar bij de babydump hebben ze van die babydekens die op fleecedekens lijken.... hoe is het nu met je hoofdpijn???? komt het door de moeheid of ?? oeh meimamma foto!!!! ik zoek ook nogsteeds een goeie luiertas!!
@ Muts: haha wat leuk! en ja vervelend he als mensen ongevraagd aan je zitten! Enne ik ben bang dat ik er overheen gelezen heb,maar wat voor lijst? @ Meimamma: ik denk ook steeds als ze met de pret echo 17-02 maar het zelfde geslacht zien! anders moet ik wat kleertjes teruggeven En is zon luierstas nou nodig of voldoet een andere ruime tas ook? @ Hopmarjanneke: wat fijn dat de echo goed was! Nou het ledikantje staat ook, nu is die gelijk bezig met de commode Zo wordt het helemaal echt, nu die spulletjes op mn slaapkamer staan