Lastig Flowertje, maar niets om je voor te schamen. Je kan er zelf helemaal niets aan doen. Ik zou het wel eens aan de huisarts vragen, wie weet kan hij helpen? Als we het toch hebben over genante dingen.. Hebben jullie nu door de zwangerschap ook last van meer haargroei? Ik kan wel blijven scheren.. krijg nu ook meer donkere haren op mijn buik.. help!! Daar kun je maar beter niet scheren, maar je mag ook weer geen ontharingscreme gebruiken. En hoe moet het straks? Daar beneden groeit het ineens zo hard. Dat is juist de plek die ik in mei picobello erbij wil hebben staan aangezien iedereen met z'n gezicht erin gaat hangen. Maar straks wordt dat helemaal moeilijk. Moet ik het mijn vriend laten doen, of zelf met een spiegel rotzooien. Pfff lastig.
Ja erg he ik kan er al niet meer bij en scheren doet gewoon pijn hellpppp.. Hahahahahhaha de haren zijn dikker en stuger en heb altijd alles kaal maar het is echt een dagtaak nu om alles te scheren hahahhahaha
Goedemorgen! (nou ja, middag) Heb niet alles van de eerdere dagen doorgelezen, want we moeten zo alweer weg, maar ik las net over zweet en haren en daar wilde ik wel even op reageren. Ik ben eens naar de huisarts geweest, omdat ik heel veel zweette onder m'n oksels. In de tijd dat ik nog voor de klas stond, moest ik altjd 2 schone shirtjes in m'n tas meenemen. Eentje meteen voor 's morgens, want als ik naar school gefietst was, had het shirt dat ik aanhad al natte plekken en eentje om tussen de middag te kunnen wisselen. In de zomer stond ik dan alsnog met natte plekken, maar ja, er was gewoon niet tegenop te kleden! Kon moeilijk in m'n bh voor de klas gaan staan. Ik droeg vaak beetje wijde, katoenen shirts. Lekker lomp, maarja. Bij de huisarts heb ik een soort depvloeistofje gekregen wat je op een watje moest doen en voor het slapengaan onder je armen moest deppen (na oksels gewassen te hebben) dat hielp best goed! Ik heb ontdekt dat rexona extra dry (zo'n glazen flesje met doorzichtige vloeistof erin) ongeveer hetzelfde werkt. Dat staat bij de deo's in het schap. Alleen... ik weet niet of je dat ook op je liezen mag gebruiken. Daar zweet ik 's zomers ook heel veel. en ook op dansfeestjes waar het heel warm is of op werk als ik een presentartie moet geven waar ik een beetje zenuwachtig voor ben. Ik krijg de indruk dat ik het probleem nu vanaf m'n oksels verplaatst heb naar m'n liezen ofzo.... onder m'n oksels nauwelijks last meer... Nou, wat ik dus heel langdradig probeer duidelijk te maken is: ga even langs de huisarts. Zoals je hoort ben je echt niet de enige met dit probleem en als het in de winter al zo is, hoe moet dat dan straks in lente en zomer? De huisarts ziet wel gekkere dingen hoor! En over de haren: bij mij groeien de haartjes juist langzamer dan normaal, heel raar, maar wel makkelijk, hihi. Normaal zijn er bij mij na een dag al stoppeltjes te zien en nu pas na 3 dagen ofzo. De hormonen werken bij iedereen dus weer anders. Heb wel meer pukkels weer helaas, boehoee... Nou, ik moet me snel gaan douchen en dan gaan we een quiz doen in de stad. Vrienden van ons hebben een quiz over tv-programma's door de jaren heen gemaakt. Ben benieuwd hoeveel ik weet, haha. Zal wel tegenvallen. Daarna eten bij schoonouders, dus misschien 'spreek' ik jullie vanavond nog. Veel plezier en voor sommigen ook sterkte met wat er vandaag allemaal gedaan moet worden!!
Ja oksels heb ik oook maar draag altijd koete mouwen want ben een heel warm persoon hahaha.. Labge shietje kan ik niet dragen want dan is alles nat
Hooi meiden! WAt een kutnacht hier zeg! Zo ontzettend slecht geslapen! Net nog effies 2 uurtjes geslapen maar voel me dr nu bij lopen als een zombie zooo moe!!! Gelukkig niet veel op de planning vandaag! Morgen mogen we dan ons kleintje weer bewonderen:d Lekker al om half 9 s`ochtends hoeven we ook niet een hele dag te wachten. Zweten: Ja wel last van op allerlei plekken maar (gelukkig) niet overmatig. Maar zou toch inderdaad wat de anderen ook zeggen even naar de HA gaan Flower. Haargroei: Ik heb het idee dat daar bij mij weinig in is veranderd. Ach ja zo is dat bij iedereen weer anders met die hormonen. Hoe zit het bij jullie met afscheiding? Nu het toch over hygiene gaat. Ik draag er maar inlegkruisjes voor en was me 2x op een dag. Dat is iets waar ik wel meer last van heb nu ik zwanger ben. Iemand hier nog wat ideeen en/of tips voor?
@ meimamma en eventueel andere dames die inlegkruisjes gebruiken omdat ze meer last van afscheiding: NIET DOEN!!! Dit verergert het alleen maar. Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is om met een natte slip rond te lopen, maar verwissel dan liever een paar keer per dag van ondergoed, want inlegkruisjes worden echt afgeraden. Als je echt dagelijks een inlegkruisje draagt dan gaat het daar beneden ontzettend broeien en dat doet de zuurgraad geen goed! Waardoor je alleen maar meer last van afscheiding krijgt, irritatie en soms zelfs schimmelinfecties! Tijdens je zwangerschap is het eigenlijk heel normaal dat je lichaam meer afscheiding maat. Dit is ook een natuurlijk proces van het lichaam. Zolang het niet vies ruikt en een normale witte of doorzichtige kleur heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Als het wel ruikt en/of aparte kleur heeft moet je even naar de huisarts want dat kan een schimmelinfectie betekenen. Maar meiden denk alsjebieft om die inlegkruisjes!!! Beter van niet!! En 2 keer douchen op een dag is er slecht voor je huid. Ik doe het ook wel eens omdat het dan zo uitkomt vanwege mijn werk, maar je huid droogt er ontzettend van uit dus 2 douchen wordt ook echt afgeraden. Liefs
@ Sunnie: Bij mij groeit mn haar juist minder hard ik moet normaal elke dag scheren en heb het nu al een paar weken niet gedaan en meer als een 2-3 dagen haar zit er niet (op mn benen dan) daaronder probeer ik beter bij te houden maar heb er nu ook al een beetje meer moeite mee @ Meimamma: afscheiding is niet meer dan normaal hier. Zo, net ff visite gehad, waaronder 2 kleine kinderen en een baby mn hondjes hebben echt heel lief tegen de baby gedaan, kusjes geven enzo echt heel schattig! In huis weer een beetje opgeruimd en morgen komt de buurvrouw praten over de hond. Mn vriend heeft het idee dat ze gaat vragen of wij de hond misschien ook is uit willen laten maar aangezien hij een week weg is en ik dan alleen ben gaat dat echt niet lukken. Een grote husky die al altijd trekt en niet naar mijn stemcommando's luisterd (zowiezo niet luisterd). Niet echt fijn voor mn rug dus dat wil ik niet. Ben benieuwd wat ze er wel aan wil doen verder. Vriendin die hier was heeft dezelfde maat luiertas als die ik bestels heb via MP en das wel een fijn maatje dacht ik zo dus ben benieuwd.
@flower: wat inderdaad wel "tegen" kan werken bij zweten is het dragen van synthetische stoffen (oa de lycra in leggings enzo) Er wordt geadviseerd om zoveel mogelijk natuurlijke stoffen te dragen, dus katoen, linnen etc. Als het half kan dus gewoon katoenen slips/strings whatever dragen. Wat SQ zegt over de inlegkruisjes wilde ik ook al gaan zeggen, dan wordt het zweten alleen maar erger. Vervelend probleem is het uiteraard wel!!! Mbt afscheiding dat is bij mij wisselend, meestal red ik het wel met 1 onderbroek, maar soms moet ik echt in de loop van de dag even wisselen. Ben ik op mn werk, dan wil ik nog wel eens even een beetje wc-papier in mn slipje doen, zodat alles een beetje kan "drogen" Beter is om gewoon 2 of drie keer per dag even met een schoon nat washandje de boel schoon te deppen (ivm zweet en afscheiding) geen zeep oid gebruiken.... wordt het ook alleen maar erger van! Haren: die haren op je buik, dat kan ook zijn dat de zwangerschapsstreep is hè! Vanaf je bikinilijn naar je navel.... Die moet je niet wegscheren hoor, wordt het alleen maar erger van... is hormonaal en trekt straks na de bevalling ook vanzelf weer weg. Mn bikinilijn bijhouden wordt inderdaad steeds lastiger, buik zit in de weg Ben een beetje zoekende met de ontharingscremes... ik had altijd een goeie... maar weet niet meer welke en degenen die ik nu heb, dan heb ik alsnog het "mes" nodig... :x Vriendlief waagde zich er de vorige zwangerschap niet aan... denk niet dat ik m nu weer hoef te vragen Ik doe het een beetje op de gok en dan mag hij controleren. Enne.... die artsen, verloskundigen etc... die zien genoeg dozen op een dag hoor van kortgetrimd gazonnetje tot complete kokosmatten dus die kijken echt nergens meer van op! @Vagans: vervelend zeg zo'n jankende hond. @Aukje: zijn jullie er een beetje uitgekomen mbt schoonvader en zijn uitvaartwensen. Zwagerlief mag dan problemen hebben met crematie, maar het is wel de uitvaart van schoonvader en als hij graag wil worden gecremeerd, dan is dat pech voor je zwager hoor... maar zo denk ik er over. Net even uitgebreid aan het bakkerellen geweest... eerst een monchoutaart gemaakt, afgewerkt met bosvruchten en daarna nog vier cakes gebakken, waarvan twee met banaan en cacao. Ben benieuwd hoe ze smaken! Krijg zometeen de buuf op bezoek, komt hondenvoer halen en even lekker kletsen. Vent is naar Brabant toe dus die zie ik de gehele dag niet weer lekker rustig. En dochterlief is in dromenland... al zal die zometeen wel "komen" lijkt me.... ligt al vanaf half 1.
Ja hoor Papa is vandaag weg.... het is Heitie voor en Heitie na... ze is dus wakker en wat roept ze Heitie... ja alsof die reageert vanuit Brabant Naja, dr maar eens even uit dr bedje gaan vissen!
Hoi allemaal, Ik ben ook een aanstaande mei-mama. Ik ben 22 weken zwanger en uitgerekend op 13 mei, van ons eerste kindje. Ik hoop hier gezellig met jullie mee te kunnen kletsen! Groetjes, Lady84
Lady: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Marjanneke: Jeetje, bakwonder. Dat klinkt echt heerlijk! Ik doe het echt veel te weinig... Leuk he, dat ze altijd roepen naar de gene die er niet is. Over haargroei, afscheiding en zweten: Ik heb hier nog geen last gehad van meer afscheiding of zweten. Ik had dat bij de vorige alleen de laaste weken van de zwangerschap. Over de haargroei: Op je buik niet gaan scheren! Dan komt het ook na de zwangerschap terug, en dat wil je ook niet. Het scheren down under doe ik altijd voor de spiegel. wel zo makkelijk. We zijn net weer terug. Het gesprek viel gelukkig mee, er waren door de tijd heen ook al wel wat wensen besproken dus iedereen was ookal een beetje voorbereid. Mijn zwager was het met een paar dingen niet eens, maar hij heeft nu wel door dat het niet om heen gaat. En hij is aardig bijgedraaid. Nu lekker even relaxen!
Lady84 welkom! Ben jij van het bouwjaar 1984? Dat zou heel leuk zijn, want ik kom ook uit '84 en ben ook vrijdag 13 mei uitgerekend! Hier bof ik enorm met mijn haargroei. 4 Weken geleden voor het laatst mijn benen geëpileerd en volgens mij is de haargroei daarna gewoon gestopt! Met het zweetprobleem zou ik inderdaad eens langs de huisarts gaan Flowertje. Ik heb weleens gehoord dat je er met bepaalde behandelingen gewoon vanaf kunt komen. Het lijkt mij voor jou inderdaad heel erg vervelend en lastig. En nee, ik vind je absoluut niet vies. Ieder lichaam heeft zijn eigen rariteiten zeg maar.
Meiden ik gebruik geen inlegkruisjes voor me zeweten hoor.. Dus dat begrijp je verkeerd quween... Dat worft alleeb maar een broeierig bedoeling dan hahahhaha..
Welkom Lady! Zo, de buurvrouw is hier al erg lastig voor dat vrouwtje ook, en idd ik heb al aangegeven de hond niet uit te kunnen laten. Ze moet met dr vriend praten (want van hem mag de hond niet mee ivm de katten) Dus het is allemaal erg lastig maar zoals afgelopen nacht kan iig niet meer! Nu ff snel verder met koken, heb vanavond ook nog een verjaardag dus ik moet een beetje op tijd eten.
Hai meiden! Hoe gaat het hier? Ben weer twee dagen erg druk geweest, op visite bij schoonouders etc. Morgen ga ik het weer even rustig aan doen. Heb net een zwangerschapsketting besteld en hoop dat ie snel komt @Haargroei; Ik heb er veel minder last van! Scheer mijn benen veel minder dan voor mijn zwangerschap. Ben er eigenlijk wel heel blij mee
@ Flowertje: ik ook uit luiheid hoor ik bedoel, niemand die het ziet op mij en mn vriend na dan en zo heel erg vind die dat dan ook niet, hij heeft zelf genoeg lichaamshaar dus mag er toch niet over klagen. Zo, hier weer lekker gekookt. aardappel anders met kipschnitzel en komkommersalade. Nog met vriendlief over het voorval gehad, hij weet dat hij me pijn heeft gedaan en weet niet zo goed hoe die het goed moet maken, ik mag schoppen, slaan, schreeuwen maja dat heeft nu toch geen zin meer denk ik dan. Dus ja wat kun je nog meer dan gewoon de draad weer oppakken en hopen dat de nachtmerries snel verdwijnen. Morgen met de buurvrouw een muilkorf halen voor de hond zodat ze hem miss mee kan nemen naar dr vriend (echt een verschrikkelijke egoischtische, vieze, vreemdgaande man) maja zij wil er bij blijven. Vraag me af of het gaat werken maja we moeten toch wat. Vanaaf heeft ze beloofd om 12uur thuis te zijn, ben benieuwd. Nu ff nog wat dingen op de slaapkamer opruimen, de schone was bijvoorbeeld en vanaaf naar de verjaardag van mn nichtje.
Vagans heb je het woord 'vertrouwen' al laten vallen? Vind het zo vervelend voor je! Ik was ontgoocheld toen ik erachter kwam dat mijn man op zoek was gegaan naar het geslacht. Het is wel wat anders dan in jouw geval, maar slaan, schoppen, etc. wil je dan niet. Mijn vertrouwen in mijn man is absoluut niet geschaad; had dit gewoon niet verwacht. We hebben erover gesproken en het staat nu absoluut niet tussen ons in. Ik kan er zelfs lachend over vertellen! In jouw geval gaat het heel wat verder. Dikke knuffel meis en veel plezier op de verjaardag!
Lady84, welkom! Vaganas; Hopelijk helpt het gesprek met je buurvrouw. oor jou niet leuk om halve nachten naar een jankende hond te luisteren. Ik zou er niet tegen kunnen, zooo zielig voor die hond! Hier echt een luie dag. Bankhangen dvd gekeken. Heb de hele dag al zeurderige hoofdpijn en licht misselijk. Maar ja ondanks de misselijkheid lekker de frituurpan aan gezet hihihhihi.