Ik verwacht trouwens wel dat het veel pijn gaat doen, maar ben niet gauw bang voor het onbekende. Daarbij, je moet er doorheen, daar ontkom je niet aan. Dan kun je je er van te voren druk om maken, maar dat helpt je ook niet. Kost alleen maar energie Vriendlief vond het best confronterend. Maar was wel blij dat hij nu meer weet hoe het kan gaan en wat normaal is tijdens een bevalling.
@ meedje; Haha over de pijn heb ik ook al wat nagedacht. En was er best bang voor... Maar vergelijk het nu maar met dingen die vroeger ook 'moesten' waar je een hekel aan had ( of nu nog steeds hebt). De pijn is niet te vergelijken, maar ik bedoel meer van je kunt er niet echt 'onderuit'. Pleister eraf trekken (vond ik vroeger echt vreselijk), naalden en prikken etc (vind ik nu nog afschuwelijk), heb vanaf 16e baarmoeder+hals+inwendige onderzoeken en weefselonderzoeken daar van onder gehad ( Blegh.. denk er maar niet aan terug). Of ziek zijn, spugen, een piercing laten zetten ( waar je nota bene zelf voor kiest hahaha).. Ik bedoel te zeggen: er zijn genoeg dingen en die hebben we allemaal doorstaan. Hier is ons lichaam voor gemaakt dus dit doorstaan we ook wel
Goedemorgen meiden! Ben gisteren lekker vroeg mijn bed in gedoken en heb heerlijk geslapen. Vandaag rust ik lekker uit tot een uur of 2, dan komt manlief van zijn werk en gaan we bij mijn vader eten. Ik ben ook niet echt bang voor de bevalling, net als hierboven al wordt gezegd je kan er niet onderuit komen. Je lichaam is ervoor gemaakt en miljoenen vrouwen doen het, dus dan denk ik: Waarom zou ik het niet kunnen? Het blijft natuurlijk een beetje spannend en eng maar echt bang ben ik gelukkig niet .
Flower, veel succes en plezier vandaag! Muts, ik kon in de vorige zwangerschap niet tegen knoflook- en/of kruidenboter, maagzuur, eten dat omhoog kwam, bah! Nu heb ik het met paprika, als dat ergens doorheen zit komt mijn eten de hele avond met maagzuur aanvallen omhoog... Zo zijn er nog meer voedingsdingen maar die heb ik nog niet kunnen localiseren, ik voel alleen het effect hahaha Zeer herkenbaar dus dat je zwangere lijf niet alles meer wil Troetel, de kruidvat heeft soms van die badstoeltjes in de winkel, voor maar 7.99 ofzo en werken erg prettig! Mss even folder/site in de gaten houden komende weken/maanden? Scheelt in ieder geval veel op eentje van 25 euro ofzo! Ik zou al die kleine dingen ook nieuw kopen hoor, als je krap zit elke maand eentje, dan ben je er zo Die banners komen wel weer terug 8)
Achja het zijn niet echt geld'zorgen' . Net even mn hart gelucht bij vriendlief en die zei dat ik me niet zo druk moest maken. We krijgen ook nog geld terug van mijn moeder. Maar die heeft het ook heel moeilijk dus durfde gisteren aan de telefoon niet direct alles terug te vragen. Ze krijgt eind deze maand uit een spaarkas een paar honderd maar daar wou ze een auto van kopen. ( Haar auto is afgekeurd begin dit jaar en haar scooter en fiets zijn 6 mnd geleden gestolen met alles erop en eraan!!! en nooit meer iets van gehoord) Ze fietst nu al 3 maanden elke ochtend 20 km naar haar werk. en dan savonds nog eens 8 km naar haar andere baan. Pff moeilijk, maar we komen er wel Denk gewoon even een stressdipje hier. Hormoontjes haha. Ga maar eens wat adv. op marktplaats zetten ( heb nog een zolderkamer vol prut maar het verkoopt niet zo lekker de laatste tijd)
Voor de mensen die een tubby nemen ik had er ook 1 voor me dochter maar zo vaak gebruiktw we hem niet meer het badje en je kan ook in plaats van een tubby een emmer nemen voor goedkope oplossing is orecies hetzelfde hahahahahha ik heb nog de tummy staan van voeige keer he rianne en bloem hun banner doet het ook niet
Tja ik weet het. Er zullen vast meer dingen zijn die je niet gebruikt. Maar ik heb zoiets van ja dat hoort erbij bij een eerste zw. schap. Komen we dan wel achter haha. Was in ieder geval niet van plan de 17 euro te betalen die babydump er voor vraagt.. Gekke mensen!! Zag net wet mooie 2ehandsjes voorbij komen onder de 5,00. Maar ja dan moet het wel in de buurt zijn anders is het de moeite niet.. Zo heb alweer 4 adv. nieuw op mp. Laat al die gekke mensen nu maar eens hun geld uit geven aan mijn spullen haha.
20 weken echo december 2010: Aukje de 11e: Alles goed! liset de 13 : Alles goed! binna de 14:Alles goed! flowertje de 15 Meedje de 17e Sanny76 de 17e La Palma de 21e Mutsevluts de 21e Mlyn82 de 22ste GuusjeB de 23ste Rianne80 de 27e Bas1759 de 27ste Bloemmm de 29ste Wish30 de 30e januari 2011: Troetelbeer de 3e Monika de 4de Vagans de 4de Meimamma de 5de Miek74 7e Heb mezelf er even tussen gezet. Nog precies twee weekjes. Spannend!!
@flower: fijn dat het loonbeslag er nu dan van af is. Maar ik hoop ook dat ze dat bij PZ van je vriend ook duidelijk hebben aangegeven. Wanneer hoor je wat over de toewijzing van het huisje? Veel plezier vanmiddag met de echo. Ach en je hoeft je baby nu nog niet dagelijks te voelen hè. @bamboepen: wel een mooie naam, mijn vriend zou er Nienke van maken Maar niet echt mijn smaak. @La Palma: balen hè dat verhuizen. Als je gelukkig maar veel hulp hebt!!!! Dat scheelt. Wij zijn tijdens mijn zwangerschapsverlof verhuisd... drie weken later was M. dr ook! @binna: lastig wanneer ze niet mee willen werken Maar wel fijn dat je volgende week nog eens mag kijken naar je frummeltje. @Bloemmm: lekker vooruitzicht hè wanneer je al vrij snel weer mag langskomen. Maar gelukkig verder alles gezond! @GuusjeB: stomme mannen ook! Maar ja misschien heeft hij het wel uit voorzorg verteld? Zodat zij niet met dezelfde naam komt. @Monika: ik haal ze van Rossmann (duitse drogist) en dan het merk Babydream. Doos met twee pakken kost normaal 10,75 en regelmatig in de aanbieding voor 9.95. Zelf heb ik dan nog kortingsbonnen voor 10% korting.... dus betaal in de aanbieding maar 9 euro. Helaas zijn die bonnen postcode gebonden, anders had ik je wel wat kunnen sturen! www.rossmann.de De aanbiedingen zijn ongeveer eens per maand. Ook Kaufland is vrij voordelig, maar die heeft geen Babydream. @meedje: ja de zwangerschap is echt voor de moeder, zij voelt alles en draagt kindje negen maanden. Voor de papa leeft het pas echt in de laatste periode, mede omdat ze dan kindje kunnen voelen enzo. Maar je bent niet raar hoor, iedereen is toch benieuwd naar zijn/haar kindje? @Aukje: volgens mij zijn de vooruitzichten voor vandaag wel redelijk goed. Veel plezier vanavond! @muts: Voedingskussen is ook wel plezierig om mee te slapen voor je buik (oh ja... dat was voor laPalma bedoeld) Balen dat je je zo beroerd voelt! Net goed voor je SM dat jullie haar hebben betrapt! @troetel: tummytub is een keuze, wij hebben hem nooit gehad en ook niet gemist. Het zitje voor in het badje wordt een dezer dagen aan mijn vriendin gedoneerd, vriendlief vond het helemaal niks! Voedingskussen (mijne is Hema) kun je nu ook al handig gebruiken in bed! Ik gebruik m sinds een week of drie weer... Ie-de-aal!!! Verder hydrofiel luiers!!! Die gebruik je ook best veel de eerste maanden! Voor onder het hoofdje, als extra op het waskussen, als handdoek etc. Twee waskussenhoezen is te weinig hoor.... zeker bij ongelukjes! Ik zou er zeker vier willen hebben. @bevalling: ja ik ben ook gewoon veel te nuchter ingesteld hoor. Het komt zoals het komt en dat het pijn doet... ja, dat klopt. Maar als ik het nu probeer "terug te halen", ik kan niet bedenken/invoelen hoe het ook al weer voelde... dat zal over een maand of 4 vast wel weer anders zijn
20 weken echo december 2010: Aukje de 11e: Alles goed! liset de 13 : Alles goed! binna de 14:Alles goed! flowertje de 15 Meedje de 17e Sanny76 de 17e La Palma de 21e Mutsevluts de 21e Mlyn82 de 22ste GuusjeB de 23ste Rianne80 de 27e Bas1759 de 27ste Bloemmm de 29ste Wish30 de 30e januari 2011: Troetelbeer de 3e Monika de 4de Vagans de 4de Meimamma de 5de Miek74 7e Marjan de 11e.... ben dan 23+5
Goedemorgen meiden pff wat een nacht mijn hondjes hebben afgelopen week allebei een dag gehad dat ze niet lekker waren. Dus ik besloot ze gister te ontwormen. Nou had ik dat maar niet gedaan! Gister aaf begon de een te kotsen, en dan bedoel ik niet een beetje spugen, nee alles maar dan ook alles kwam er uit! Toen ging ik eten bij mn ouders en daar kotste de ander 3x de hele boel onder! Vanacht (als mijn vriend werken is slapen ze bij mij op bed) hoorde ik er weer een kokhalzen dus meteen van t bed gegooid en ja hoor!!! en niet zon klein beetje ook! Pff heb dus niet zo lekker geslapen. Verder zijn ze helemaal vrolijk en ik ga ze zo voeren dus ik ben benieuwd... Flower heeeeel veel plezier bij de echo vandaag! ben heel benieuwd! En voor de mensen die naar de bevalling uitkijken, respect Ik ben er doods en doods bang voor en zou willen dat ik dat gedeelte kon overslaan!!!!
@Marjan, Ja het is wel even een geruststelling om te horen dat de belangrijkste dingen allemaal goed waren! Nu de 20 weken echo nog en dan ben ik helemaal gerustgesteld. Ik ga nu maar eens douchen en wat opruimen, want ik ben weer erg lui aan het doen Een fijne middag meiden!
Hmm balen, die ligt niet in de buurt. We hebben hier alleen de DM. Ben benieuwd of die ook babydream hebben. Binnenkort eens kijken.
Ja en als ze het uitzoeken zien ze ook dat alles betaald is dus we zien het wel ik stuur alles vrijdag op want me vriend moet mirgen avond nog iets bij de gemeente ophalen en hij woont niet in deze gemeente en werkt verder dus morgen avond laatste dingen dan vrijdag posten zal ik het volgende week wel horen