Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik ga pas met 36/37 weken alles wassen... vind ik vroeg/laat genoeg!!!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij voeren "op het oog", dus worden ze te mager dan krijgen ze in eerste instantie vaker op een dag ipv 1 keer per dag (dagrantsoen verdelen over 2 maaltijden). Blijven ze dan te slank (vooral winterperiode) dan krijgen ze dus ook meer voer (bijv anderhalf dagrantsoen). De Weim krijgt in de winterperiode vaak dubbel rantsoen, omdat ze gewoon veel minder vacht heeft dan de herders.
    En andersom dus ook zo, worden ze te breed dan krijgen ze minder voer, evt brood of sperciebonen voor de "vulling".

En inderdaad bij te veel snoeperij zal het dagrantsoen moeten worden aangepast. Labjes hebben echt wel de aanleg om bijzettafeltjes te worden helaas.

Mbt de echo... weten we eigenlijk nog niet duidelijk. In principe zou het tussen 25 en 28 januari kunnen worden gedaan. Maar het kan ook zijn dat we gewoon pas vanaf de week van 7 februari een echo laten doen puur om te zien of er hartjes te zien zijn. Pupjes zijn dan "due" rond 28 februari as.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja dat ga ik dan ook pas doen hoor... mama maar even mee inschakelen :D

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Zo goedgekeurd nu nog even bloed aftappen hahahaha wil noet ben zo dizzy en heb het warm pdfff

heb ook alle andere afspraken moeten maken hahahhaah best saai vond ik hijihi

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    marjan wij hebben wel zo'n speciale maatbeker maar daar is nix meer op te lezen dus gokken we altijd maar een beetje... ik doe meestal iets meer dan de helft (2 keer per dag) maar manlief die gooit er 2x per dag een hele maatbeker in! tja als je zware brokken hebt dan zet dat natuurlijk wel aan....
    haha ja onze lab is inmiddels een bijzettafeltje :D heeft ze nooit last van gehad (goedkope k*tbrokken) maar sinds deze brokken groeit ze ineens in de breedte!!

spannend hoor... ben benieuwd met de echo van de hond.. hou ons op de hoogte!!!

fijn flower dat je goedgekeurd bent... sterkte met bloedtappen!!

hier gister trouwens nog ff gelachen om manlief! we zijn dus druk bezig met een naam... 2e naam is al wel bekend.. ik noem dus een naam en die vond hij maar nix.. nog een naam en daar moest ie ff over nadenken (aparte naam)... zegt hij ineens een naam beginnend met een M terwijl hij dat dus absoluut NIET wil! (vorige relatie begon alle namen met een M) hahaha je kon me van de grond afrapen toen hij die naam noemde!!! en het was ook nog eens een verschrikkelijke naam (vond ik.. zo erg dat ik m meteen vergeten ben)

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik haaat bloedprikken heb tattoos maar bloedprikken pffff zooo eng bah bah. ...

Ik ben ook erg dizzy

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja dat zijn dan wel dingen waarover afspraken moeten worden gemaakt! Anders krijgt ie ja veel te veel energie toegestopt.

Wat ik meestal doe, zeker bij overgang naar ander voer... dan kijk ik eerst naar het "voerschema", dus rantsoen eigenlijk. Dat weeg ik dan af mbv de maatbeter die we normaal gebruiken. Dan weet ik hoeveel voer het daadwerkelijk is... vaak is dat meer dan wij dus normaal geven. Wij geven inderdaad 2 mokken brok per dag.... bij sommige voersoorten moesten we ineens wel 4 mokken geven :$
    En dan gaan we weer over tot de orde van de dag... dus "op het oog" voeren ;)

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Was je bloeddruk wel goed dan? Naja maar even afwachten wat ze van je bloed zeggen of het ijzer wel goed is enzo.

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    kwa voer moet ze gewoon 2 halve bakken per dag krijgen.... maarja manlief is "doof"... en als ik dan zeg: geen extraatjes dan krijgt ze alsnog iets lekkers ;)

oeh flower wel ff in de gaten houden...
    anders floradix gaan drinken!!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    In de tussentijd zelf ook nog even de FA gebeld over de uitslag van mijn eigen bloedonderzoek.... mijn ijzer was dus te laag! :p In ieder geval al 1 reden voor mijn vermoeidheid en het smorgens niet uit bed kunnen komen!
    Krijg tabletjes voorgeschreven die ik twee maal daags moet innemen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hmmm... misschien de DA eens influisteren dat hij je man er op wijst dat de hond te dik wordt :D
    Extraatjes is uiteraard niet erg.... maar dan wel het rantsoen aanpassen ;)

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    tja das dus ook zoiets... wij hoeven nooit met haar naar de DA!
    de enige keer was dat ze helemaal onder de uitslag zag (vlooien die wij niet konden vinden maar de DA wel!) en toen kreeg ze meteen haar jaarlijkse inentingen!

ja als je ijzer te laag is dan ben je moe!! lang leve de pilletjes die het omhoog halen :D

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ging net weer bijna flauw me bloeddruk is altijd perfect hahahahahaahhaah....

Zit nu even aan een suikerboots anders komt het niet goed hahaahahaga..
    Krijg het dan zo warm en licht in me kop

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    En wanneer moet je dan weer voor de entingen? of duurt dat nog heeeeeeeeel lang :D

Ja ben benieuwd naar de pilletjes. Receptje ligt vanmiddag klaar bij de apotheek, moet ik alleen niet vergeten af te halen uiteraard. Assistente zie al, begin eerst maar even met een kleine verpakking, bevalt dit goed,dan kun je overgaan op een grote verpakking.
    hihi Floradix zei haar helemaal niets... is ook gewoon in Duitsland te krijgen hoor. ;)

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Binna: Super dat de echo goed was! en wat ontzettend grappig van die teen!

@ Flower: sterkte met je rug! en de flauwheid! doe rustig aan!

@ Senna: suc6 in t ziekenhuis!

@ Muts: weet je dat druiven heel giftig zijn voor honden!!!!!!
    en idd al dat mensen eten tussendoor is echt niet zo goed! te vet en veel te gekruid! Hier staan ze op Prins, 3x per dag een bepaalde hoeveelheid en 1x per week vlees (wel diepvries vlees geen blik wat voor 80% uit water bestaat) Enne je gaat toch neem ik wel voor de jaarlijkse enting naar de DA, dan zeg je het dan ;)
    Hier is vriendlief ook te makkelijk, toen ik hem en bikkel leerde kennen stond bikkel op Aldi voer, beest stonk en sheet zich leeg, na hem over gezet te hebben op prins ging het stukke beter en toen heb ik het ook gewoon verboden om hem nog langer frikandellen en worstenbroodjes te voeren! haha :D als het om dieren gaat is het wel een klein beetje mijn wil is wet... :)

Hier redelijk geslapen, heb verder niet meer met vriendlief gesproken over mijn gevoellens want het is toch zn werkweek

heb ook de hond van de buurvrouw gelukkig niet gehoord!

Bah het is wel weer vies somber weer vandaag...

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja bij mij is dan de bloeddruk juist wel aan de lage kant, vandaar mijn vraag. Maar hoop dat je suikerboost goed helpt!

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hmm toch maar eens kijken naar het eten van hondlief... die krijgt 3 keer per week ook blikvoer erbij (vind ze heerlijk!! dan staat ze echt te kwispelen tijdens het eten)
    ja aldivoer is ook smerig! dat heeft zij ook 1 keer gehad.. meteen helemaal uitslag over der hele buik en als een gek verharen!
    de hondjes van mn vader krijgen het ook en ik had al gezegd tegen ze dat de jack russel daardoor zo verhaard maar eigenwijs he!

en dat van die druiven wist ik niet.. chocola wist ik wel!!

floradix is bij de reformwinkel te krijgen... ga ik ook weer halen voor mezelf...

ooh visite!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Muts: over druiven is het ook minder bekend als chocolade
    op internet zijn hele lijsten te vinden met dingen die gevaarlijk zijn, sommige planten ook en sommige mensen hebben bijvoorbeeld cacaodoppen in de tuin en daar is al van bekend dat honden er aan zijn overleden!
    En inderdaad, bikkel verhaarde ook super erg (mops) en nu veeeeeel minder en dat is enkel beter voor vriendlief want die is allergiesch voor zn eigen hondje ;)
    Maar er zijn heel veel verschillende meningen van mensen over voer, ik heb jaren in een dierenspeciaalzaak gewerkt en ook cursussen tot voedingsdeskundige hond/kat gedaan dus ik weet hoe ingewikkeld het soms kan zijn. Maar de beste tip: Kijk naar je hond en voer hem met de beste wil van de wereld! ;)

Vriendlief staat buiten in de kou bakken te laden
    die belde net, arme hem, ik heb al geen zin om door dit weer ffies met de hondjes te lopen haha

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Mbt vleesvoer... ik geef dan nog wel eens het goedkoopste diepvriesvleesvoer... kost iets van 50 cent per bakje. Zitten bijna geen toevoegingen in. Geef dan of vlees met pens of alleen pensvoer. en ze smullen er van :D

Zit me suf te prakkiseren hoe het ook al weer heet..... oh ja Smuldier!!!!

Heb ook wel Duck gevoerd, is prima voer, maar ook behoorlijk prijzig!!! Maar ja onze ouwe Birca (rip) was al maanden aan de race en niets hielp en ze mankeerde kennelijk niets volgens diverse onderzoeken. Waren bang voor problemen met de alvleesklier... dus heb Duck Pancreas geprobeerd en later overgegaan op Duck met pens geloof ik. Joh, na drie weken aan de Duck scheet ze ineens normaal :$ Dus ondanks de prijs... continu op de Duck gestaan!
    Maar ja met vier honden ga je ze niet allemaal Duck geven!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ook smuldier hoor!
    en soms als ik het vergeten ben heb ik renske in huis (dat hoeft niet in de diepvries) en ik heb wel is carnibest gehad maar dat is zo latsig die rollen!

smuldier is gewoon in de supermarkt te koop en een stuk beter dan blik! (ookal vinden ze dat voor een keertje ook wel lekker hoor) maja ik wil graag dat ze een schoon gebitje houden ;)

pff ik ga maar is douche, loop al de hele ochtend in de ochtendjas hihi

Deel Deze Pagina