Ga vanmiddag maar een tukkie doen en me rug weer laten rusten... Straks even al mijn afspraken bijvullen maar dan moet ik eveen op de normale com
Hoi Nou meiden mn schoonmoeder durfde aarzelend toch een bakje koffie van me aan te nemen.. Al was het gezeik weer compleet. Tijd terug wilde ze gaan samenwonen en trouwen met haar vriend en nu willen ze het liever zo houden. Ieder zijn eigen stek.. Nouja ook best toch! En ze begon een discussie over haar hond, jeuk en voer.. Tijd terug heb ik haar het dieet geadviseerd waar onze hond vanuit de fokker op staat. En dan koopt ze het (heeft ook echt een vriezer vol met eten voor mens en dier) en dan geeft ze het niet en wisselt ze elke brokkensoort af.. Nu heeft ze zich bij de dierenwinkel lam & rijst aan laten smeren maar dan ook van die koekjes.. 'Want als de kat eten krijgt moet de hond ook iets lekkers, 2 keer per dag eten vind ze zielig'.. Ik heb er maar weinig op gereageerd en gezegd: Wees eens consequent en een hond is niet zielig als hij minder lekkers krijgt.. En ze begon een discussie over kraanwater of spa blauw.. Vroeg ze : In de kraan zit toch veel chloor, dus dat mag je toch niet drinken? Dacht bij mn eigen Ola.. We zijn hier in Hollanda hoor mevrouw.. Maargoed heb het weer overleefd Spulletjes voor de baby; Grote dingen moeten wij nog: - matras voor ledikant - commode + verlengstuk - rolgordijntjes - standaard voor hemeltje Kleine dingen nog zoals: - beddengoed - ochtendjas, onderbroeken, en pyjama's voor mama ( evt voor in het zkh haha) - wat kleding, rompers en vooral mutsjes - luiers, spuugdoekjes, hydrofielen, verzorgingsspulletjes etc. - wat kleine dingen voor de borstvoeding - En op zoek naar een andere auto hahahahaha Maar al met al komt er redelijk een eind in zicht geboortekaartjes; net ook al eens een lijstje opgemaakt met aantal geboortekaartjes. Handig zo aan de hand van 'wie kreeg ik ook een kerstkaart terug hahaha'. En tja de 'verplichte kaartjes' heb je toch.. Meiden als hier nog 'ongetrouwde meiden' zijn. Hoe doen jullie dat op het geboortekaartje met de achternaam? Ik gebruik de achternaam van mijn vriend en ik wil mijn eigen naam ook niet op het geboortekaartje omdat ik daarmee niet aangeschreven wens te worden. Maar hoe zit dat dan als instanties het kaartje ontvangen, zouden ze de link leggen naar hoe de baby heet en hoe mn vriend heet?? (denk aan VK en HA) Liefs
@ Flower: lekker rustig aan doen! @ Troetel: Wij zetten iets in de trant als: Zij heet .... (met groot lettertype) van der Rijk (achternaam van mn vriend in kleine lettertype) en verder een klein tekstje over bezoeken en dan onze namen (voor en achter) en het adres daaronder. Althans zo zat het in mn hoofd maar ik ga samen met mn zwager nog ff verder kijken aangezien hij heel goed is met dat soort dingen en ik niet
@ Vagans; Ja ik had iets in gedachten van Zij heet (.... gewoon voornaam, geen achternaam) En dan onze namen met zijn achternaam en adres. Iedereen weet dat ik zijn achternaam gebruik. HA kan de link wel leggen denk ik aangezien wij vaak samen bij de HA zijn geweest dus als ze hem opzoeken leggen ze de link naar mij. Alleen VK. Maarja om daar voor nou mijn afschuwelijke eigen achternaam te gebruiken?? Ik wil mijn achternaam echt niet in t kaartje zegmaar.. Maarja de VK weet ook dat de kleine geboren is en hoe zij heet omdat ze er bij is duhhhh.. Dus maakt het dan uit dat mijn eigen achternaam (zoals ik bij de VK bekend sta helaas.. Formaliteit) niet in het kaartje staat denk je?? Ik ga hem helemaal zelf ontwerpen. Al de vorm van het kaartje in mn hoofd. Nu aan het orienteren op tekstjes en plaatje(s)/ foto die we erin willen. Moeilijk allemaal hoor. Al zoveel voorbeelden gezien maar het blijft moeilijk.
Ik ga hem ook zelf ontwerpen met behulp van mn zwager dan Ja ik zou me er niet zo druk om maken, je moet het kaartje maken zoals JIJ wil. lekker boeiend als ze het niet meteen door hebben. Al denk ik dat dat wel zo is hoor. Maaruh... nu ben ik me toch een partij nieuwschierig naar jou achternaam! HAHAHA
ik had op het geboorte kaartje van dit liedje de tekst staan YouTube - Tarzan - Jij Woont In Mijn Hart (Songtekst) ik was namelijk alleen dus dit liedje pakte mij zo diep ....
hey meiden @troetel wij zijn dan wel getroud maar man heeft eigen naam en kind mijn naam dus baby ook. maar wij zijn gewoon fam Petra. dus onder op zetten we van over bellen komen kijken en zo en adres dan fam petra en dan adres en qua de instanties of ze doen hun best maar. of je doet er een begeleind brief je bij. weet niet waar je het allemaal naar stuurd. maar ik heb het toen alleen naar de ha gedaan maar komt omdat ie die ook wel vaker zie. maar voor de rest nergens naar gestuurd zie ze allemaal al na dat het kindje is aangegeven dan gaat alles de ronden in.
♥ Bevallingslijst Mei mama's 2011 ♥ 26 April Flowertje 2e kindje ziekenhuis Jongen fv 28 April Marjan(36) 2e kindje ziekenhuis Meisje Bv 28 April Senna 1e kindje ziekenhuis Verrassing 28 April Aukje(26) 2e kindje thuis Jongen Bv 29 April Binna (27) 2e kindje ziekenhuis meisje Fv 02 Mei Sanny76 (34) 1e kindje ziekenhuis Zegt het nietBv 05 Mei Meedje (25) 1e kindje ziekenhuis? Zegt het niet Bv 06 mei liset (30) 3e kindje thuis/zkh Meisje bv 07 Mei Lapalma 1e kindje thuis/ziekenhuis Verrassing fv/bv? 07 Mei Sunnie (27) 1e kindje thuis? meisje bv 08 Mei Muts 2e kindje ziekenhuis Jongen fv 13 mei Bas175(29) 2e kindje Zegt het niet Bv 13 mei GuusjeB (26) 1e kindje ziekenhuis Verrassing Bv 18 Mei Wish 1e kindje Jongen ziekenhuis fv 18 Mei Bloemmm (21) 1e kindje Meisje Bv 21 Mei Monika(30) 1e kindje ziekenhuis Jongen bv 23 Mei Chaartje 79 (31) 2e kindje ziekenhuis Zegt het niet Bv 23 Mei Bamboepen(23) 1e kindje Ziekenhuis Meisje bv/Fv ? 23 Mei Meimama (27) 1e kindje Ziekenhuis Zegt het niet bv 24 Mei Rianne(30) 4e kindje Meisje (ks 38 wk) Bv 25 Mei Troetelbeer(20) 1e kindje Thuis Meisje Bv 26 Mei Sunnyqueen(23) 1e kindje Verrassing 26 Mei Vagans (24) 1e kindje Ziekenhuis meisje Bv ♥Buddylijst♥ Marjan 28 april / Marieke 5 mei Flowertje 26 april / Mutsevluts 8 mei BinnaBinna 29 april / meimamma 23 mei Monika 21 mei / Sanny76 2 mei Sunnyqueen 26 mei/ Aukje 28 april Wish 18 mei / Vagans 26 mei Senna 28 april / Troetelbeer 25 mei La Palma 7 mei / Bloemmm 18 mei Chaartje79 / La Palma Hoeft geen buddy!!! Liset Rianne GuusjeB ♥Afsprakenlijst♥ 17-01 Meedje vk 17-01 BinnaBinna vk 18-01 Aukje controle vk. 19-01 liset controle vk 19-01 Muts controle vk 19-01 GuusjeB controle vk 21-01 Troetelbeer controle vk 21-01 Chaartje79 controle VK 24-01 Sanny76 pretecho! 24-01 Bloemmm Controle vk 24-01 Bas1759 Controle Gyn 26-01 Bamboepen controle VK 28-01 Marjan controle FA + suikertest + CTG 31-01 Sunnie 3d pretecho 01-02 Meimamma klinisch vk 01-02 Sanny76 controle vk 01-02 Bloemmm pretecho (25weken) 02-02 Monika controle gyn 04-02 Chaartje controle gyn 09-02 Sunnyqueen controle gyn 09-02 flowertje controle gyn 14-02 Chaartje79 pretecho 17-02 Vagans Pretecho 01-03 Bloemmm pretecho 01-03 liset start zwangerschapscursus 02-03 flowertje controle gyn 22-03 Bloemmm pretecho (32weken) 30-03 flowertje controle gyn 13-04 flowertje controle gyn ♥ Wie gaat wanneer met verlof ♥ 18-03 Aukje 19-03 Binnabinna 23-03 Meedje 01-04 GuusjeB 01-04 Marjan (voorafgaand 2 weken vrij, laatste werkdag 17-03) 04-04 Wish 04-04 Sanny76 09-04 Sunnie 11-04 Meimamma 15-04 Sunnyqueen
zo oude afspraken eraf gehaalt want whise en binna waren het vergeten en ik heb me andere afspraken al erop gezet
kan iemand mij helpen zit even te kijken voor kraamzorg maar dit staat er bij mijn verzekering wat betekend dat 2 sterren:U krijgt de vanuit de basisverzekering in rekening gebrachte wettelijke eigen bijdrage van 3,90 per uur vergoed, met een maximum van 24 uur, maar niet de eigen betaling. moet ik dan wel of niet zelf nog bijbetalen
Hai meiden! Jeetje wat ben ik moe vandaag zeg.. &Ik heb nog hoofdpijn ook! Echt helemaal geen zin om iets te doen. Ik ben nu pas aan het eten, heel fout! Want ik werd helemaal misselijk in bed.. Maar ik kon gewoon niet opstaan. Maar goed, heb wel een lekker broodje voor mezelf gemaakt &ik las net dat druiven niet goed zijn voor honden.. Ik las even over 'honden' heen. Ik dacht dat het slecht was voor ons! Ik schrok echt even, want ik eet het dagelijks! Hahahahaha
volgens mij krijg ik alles vergoed zo ook de wettelijke eigen bijdrage..!! nu krijg ik alleen 2 dagen kraamzorg omdat ik 5 dagen in het ziekenhuis lig.. maaarrrrrrr volgen mij heb ik recht op meer kraamdagen dan.. bespreek ik wel eens met dat bedrijf nu 2 weken wachten op brief ben wel een beetje lat hahahaha oepsie
Hey meiden, Zit nog even met iets wat mn s-monster weer zei vanmorgen hoor.. Ik had het over dat bepaalde s-familie (k*t mensen) pas laat te weten waren gekomen dat ik zwanger was via via. En dat het me verbaasde dat ze het niet eerder zelf hadden gezien (via flessen mvm of me buik ofzo).. Zegt ze ronduit tegen me: Ja je bent ook een flinke meid he.. En ze zei het niet maar 1 keer.... Nou ben toch effe duidelijk geweest zei gelijk: Sorry maar ik ben/was niet flink hoor. Ik heb geen anorexia nee.. alsjeblieft niet.. maar 'heel erg flink' of stevig vond ik echt een belediging hoor.. Ze zei een paar weken terug nog : zo dat buikje ga je wel zien (zw-buikje).. En nu zegt ze dat ik 'dik' ben en dat je er bijna niks van ziet!!!! Heb me flink afgereageerd maar het zit me nog dwars hahahahaha... @ geboortekaartje; Gaat alleen naar HA en evt. VK/Kraamhulp.. dus opzich heb ik ook zoiets van ze zoeken zelf maar uit dat ik diezelfde vrouw ben hahahaha.. Dus zet er gewoon 'onze' achternaam op en meer niet Bedankt voor de ideeën en tips meiden! Als jullie nog meer tips/ideetjes of voorbeelden hebben; heb een topic over geboortekaartjes geopend in babyuitzet. @Vagans en andere geïnteresseerden haha: Achternaam; hoezo hihi het is niet zo zeer dat hij raar is of apart hoor Het is meer een kwestie van gevoel dat ik niet bij die achternaam hoor. Het is de achternaam van de 'dader' (biologische vader van mij).. Maar hij heeft nooit echt voor me gezorgd of bij ons gewoond ( ja eerste paar jaar van ons leven en toen mijn moeder ziek werd) maar toen was hij er af en aan.. Sinds dat ik 3 of 4 werd ofzo helemaal nauwelijks contact gehad en hij heeft ons vanaf die leeftijd laten stikken.. Veel in buitenland gewoond etc.. Na mijn 18e heel veel mailcontact met hem gezocht en gehad. Uiteindelijk kwam hij naar Nederland in 2010 en hebben wij hem en zijn gezin tijdelijk onderdak geboden en vanalles en overal mee geholpen. Toen zijn ze op een dag ( we stonden samen in de supermarkt) de winkel uitgelopen en toen we thuis kwamen gingen alle koffers de trap af.. Mijn vader beweerde dat 'dit niet werkte'. Toen hebben ze bij zijn zus zielig staan doen dat we ze op straat gezet hadden en de hele familie geloofde het en hebben hun een huis aangeboden (2e koophuis van tante). Tevens heeft mijn vader hier nog allemaal politietroepen heen gehaald omdat hij volgens hem zijn fietsen niet meekreeg. Pasten gwn niet in de auto (toyota starlet 3-deurs) dus wij boden aan ze hier te laten staan tot ze erom konden komen.. Heel straatdrama gemaakt hier, hele buurt stond te kijken naar ons en al. En ze gingen er vandoor met een auto die op onze naam stond en die wilden ze niet overschrijven ( kon niet vanwege buitenlandse identiteit) maar ook niet achterlaten. Sindsdien veel contact geprobeerd te zoeken met tante/opa en oma van die familie kant. Maar ze bleven ons verwijten dat wij ze op straat hebben gezet. Vader heeft geen contact meer met ons gezocht NOOIT wat laten horen (verjaardagen niet, zwangerschap weten ze dondersgoed want mn nichtje weet het maar ze laten niks weten nooit..) Ik heb geprobeerd fam. uit te nodigen voor een gesprek om alles op te helderen hier thuis. ( kon ik ze ook vertellen dat ik zwanger was) maar ze vonden het niet nodig, als we langs wilden komen moesten wij maar komen.. En zodoende geen contact meer met die hele fam. Hun blijven erbij dat wij ze op straat hebben gezet.. ( Wist niet dat als je vrijwillig vertrekt en nog heisa schopt ook dat je dan op straat werd gezet.. Is nieuw voor mij maargoed) Om een lang verhaal kort te maken: Ik wil die achternaam niet dragen (heb ook een koninklijk verzoek ingediend maar heb geen 500 euro) omdat iemand die niet voor je zorgt, niet verdiend dat jij die naam draagt. Ik vind het van meer respect getuigen als ik de naam van mijn moeder zou dragen aangezien zij 20 jaar lang ellende en genot en mij helemaal heeft opgevoed. Tevens een ander verhaal: Mijn moeder heeft ook ZIJN zoon uit een eerdere relatie 26 jaar lang opgevoed (vanaf dat hij 1,5 maand oud was). Hele fam liet die jongen stikken en zijn bio-moeder heeft afstand moeten tekenen vanwege verwaarlozing bij 1,5 maand oud babytje. Mijn moeder is na vertrek van bio-vader naar buitenland, als pleegmoeder van broer aangesteld.. Kortom Laaaaaaaaang verhaal.. Maar je vroeg om uitleg.. hihihih Ohja mensen die me nu herkennen: Gezellig dat jullie meelezen
@ Bloemmm & Wish Gefeliciteerd met jullie 22 weken! @ Flower lijkt mij inderdaad dat je de eigen bijdrage vergoed krijgt, maar wel maar die maximum aan uuren. Maar idd staat erg raar, je kan voor de zekerheid even bellen! Pff hier nat geregend, en de doggies ook. Maja ook in de regen moeten ze plassen! Ben benieuwd hoe dat gaat als ik bevallen ben, vriendlief krijgt maar 2 vrije dagen en mn moeder zal wel komen enzo maja ze moeten toch een keer of 3 uit! naja we zien het wel.
@ Wish en bloem; Gefeliciteerd met 22 weken @ Flower; Zou het idd effe bespreken met de kraamzorg en anders ff contact opnemen met je verzekering. Staat er idd een beetje vaag.. In de gehele zin staat dat je alles vergoed krijgt.. Maar in dat laatste zinnetje staat weer dat je dat niet krijgt.. haha heel ingewikkeld..
dat laatste zinnentje is bedoelt voor bedrijfen die niet aangesloten zitten bij zilvere kruis snappie?