Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    De negatieve notering wordt wel ongedaan gemaakt. Anders krijg je namelijk vandaag de dag geen Nationale Hypotheek Garantie meer.

Zelfs kredieten op bankrekeningen of limieten noemen ze dat worden niet weggehaald.

ik vond het al zeer onwaarschijnlijk dat er voor een huurhuis een kredietcheck wordt gedaan, maar Flower gaf aan dat dit gebeurde dus dan zal dat kloppen. Naar aanleiding daarvan gaf ik aan van kijk uit dat het niet aan je neus voorbij gaat omdat ze zijn vergeten te noteren dat de 'schuld' eigenlijk al afbetaald is.

Weet nu niet zo zeer meer zeker of het ging om de BKR notering of een andere notering ( als er nog een ander systeem is). Maar het ging iig over een landelijk systeem waarin stond dat je een schuld of limiet had/hebt. En hierom kon er geen starterslening, koopsubsidie, hypotheek of NHG toegekend worden.

alleen mijn studentenlening bv. viel overal buiten. Maar het 'limiet' op mijn rekening niet. Terwijl ik het niet eens gebruikte;)

Verder weet ik het even niet want zit met mn neus in schoonmonsters administratie (van 2 jaar lang en dat is een rommeltje..) Tevens net onze post opengemaakt en vreselijk geirriteerd geraakt door de slechtste deurwaarder aller tijden..
    ( Nog nooit een deurwaarder meegemaakt die na betaalbewijs en betaling 1,5 maand later nog een brief stuurt met een sommatie om het hele bedrag te betalen!) Maar dat verhaaltje een andere keer!.

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hai!

Mooie foto's Binna!

Goed dat we elkaar zoveel tips qua financiën kunnen geven.

Ik ga zo naar de stoelmasseur hier op werk :D Helaas wordt íe vanaf januari wegbezuinigd, dus zal de laatste keer wel zijn, sniff...

Straks alles klaarzetten voor kerstetentje met collega's, dus weet niet of ik vanavond nog online kom.

Fijne dag allemaal!

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Me vriend heeft alles afbetaald alleen een lenibg nog die betalen we elke maand af en een rekening van kpn die staat niet op zijn naam maar van zijn vader.....

Verder gaat zei het uitzoeken er is op de werkgeversverklaring gezet dat het in januari voldaan Al zijn maar dat is al zo dus

ik laat nika afhangen ik heb gedaan wat ik kon aanvragen van die bkr duurt ook lang en de papieren gaan vrijdag de deur uit we duimen verder en ikmaak me verder niet druk

Zo de 20 weken echo spabbend ben nu wat eten en dan gaan we er heen

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daarom zei ik ook dat het niets zegt over slecht of goed betaalgedrag. De negatieve notering wordt inderdaad omgezet in "voldaan" en blijft dan nog 5 jaar staan.

Wat een kloothommel zeg!!! Heb je kopieëen? Dan mooi afwachten tot ie langskomt en m daarmee om de oren slaan!:D

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Zolang het gewoon een lening is waarbij er netjes wordt afbetaald en er geen achterstanden zijn, dan heb je dus geen negatieve notering! Dus hoef je je niet direct zorgen te maken.
    Evt kan er moeilijk worden gedaan over het loonbeslag, maar dat is inmiddels ook klaar....

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Oeh... Flower is bijna aan de beurt voor haar echo!! :D

7. Bamboepen

Bamboepen Lid

9 dec 2010
    81
    0
    0
    Heumen (vlakbij Nijm
    20 weken echo

december 2010:
    Aukje de 11e: Alles goed!
    liset de 13 : Alles goed!
    binna de 14:Alles goed!
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e
    La Palma de 21e
    Mutsevluts de 21e
    Mlyn82 de 22ste
    GuusjeB de 23ste
    Rianne80 de 27e
    Bas1759 de 27ste
    Bloemmm de 29ste
    Wish30 de 30e

januari 2011:
    Troetelbeer de 3e
    Bamboepen de 3e
    Monika de 4de
    Vagans de 4de
    Meimamma de 5de
    Miek74 7e

Heb mezelf er ook maar even bijgezet

8. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Flower; bedoelde het alleen maar goed hoor.
    Weet dondersgoed hoe het allemaal kan zijn en in elkaar kan steken. En tja als je een input hebt van 'hun regelen het wel'. Ik dacht waarschuw je even dat je dan niet ver komt. Natuurlijk zoeken ze uit of je recht hebt op de woning. Dus als er iets is met schulden o.i.d. wat hun niet aanstaat dan wijzen ze je uiteindelijk toch af. Daar wilde ik je voor behoeden. Ze gaan echt niet tot op de bodem uitzoeken waarom er nog staat dat er bijv. loonbeslag is of is geweest ( want in dit geval gaat het niet om een BKR- registratie) terwijl jullie beweren dat het afbetaald is. En het komt nogal eens zeer regelmatig voor dat dat soort zaken niet binnen korte tijd na afbetaling ook als afbetaald in het systeem worden gezet.

Vandaar dat ik het even aangaf. Maargoed ga er verder niet op in want ben nogal geïrriteerd aan het raken. Moe & hormoontjes denk ik..

@ Marjan;

Nou er klopte dus niks van met die deurwaarder.. Pff raar bureau, weet wel dat ik hun nooit aan zal raden aan iemand hahaha.

Even kort uitleg dan ben ik het ook effe kwijt:
    In februari hebben we dit huis gekocht, vlak daarna hebben we een nieuwe bankrekening aangevraagd en de oude nog zeker 3 mnd aangehouden om evt. vergeten instanties of incasso's te kunnen dekken etc.

Per maart/april kregen wij bij de hypotheek een geheel nieuw verzekeringspakket ( is vele malen goedkoper dan de ene verzekering hier en de andere daar. Tevens waren we verplicht de inboedel via dezelfde maatschapp. als hypotheek te doen dus vandaar de hele boel maar overgesloten). Oude verzekering tot twee maal toe netjes opgezegd, dit nam de verzekeringsagent van nieuwe verz. voor zijn rekening. Brief hebben we ook ondertekend en gezien etc.

Er is nooit een bevestiging geweest dat hij opgezegd was (maar sinds april betaalden we onze nieuwe autoverzekering die bij het pakket in zat) wij gingen er dus gewoon vanuit dat het netjes was overgegaan. Achteraf gezien misschien fout, maar als je niks hoort of ziet op de deurmat dan zal het wel ok zijn.

Toen kregen we in augustus ineens een brief van een deurwaarder (de verz. zelf beweerde geen nieuw adres van ons te hebben dus had de post naar oud adres gestuurd) dat er een achterstand was. Nou het heeft 3 brieven, e-mails, 20 telefoontjes etc. gekost om erachter te komen waar de achterstand vandaan kwam want dat stond niet eens in die brief. Vervolgens hebben wij DAS rechtsbijstand in de tussentijd ook ingeschakeld omdat er vanwege een verkeerd beoordeeld schadegeval in 2006 nog 100-en euro's teveel betaalde premie terug moet komen van die oude verz. ( vriend is aangewezen als schuldige terwijl zijn advocaat de tegenpartij had aangewezen als schuldige. Verz. beweert dat beide partijen dan van de ander zijn verz. schadegeld hebben gehad heel krom.)

Kortom wij zeiden toen: Kort die 100 euro die jullie bweren nog van ons te krijgen maar op die 100-en euro's die we van jullie terugkrijgen. Reactie: Ja dat kan niet want jullie dossier is geblokkeerd. Gaandeweg bleek ook dat het ging over premie van de laatste maanden (vermoedelijk fout gegaan door overgang bank &verhuizing etc.) maar ze brachten april-juni in rekening. Wat dus noooit kon. Tijdje later bleken we alleen april schuldig (eind april is ie opgezegd). Dit hebben we na aanraden van rechtsbijst. betaald. En toen was het een maand stil.

Kregen we ineens mail van die 'oude verzekering' dat de verzekering weer in gang was gezet. Dus wij gebeld en hun reactie was: ja hij is nooit bij ons opgezegd. (bij RDW staat bekend dat hij per april is opgezegd maargoed!). Dus nu hebben we dubbele verzekering en ze bellen ons er van de week over terug.

Kregen we vandaag een brief van de deurwaarder. Openstaand bedrag is nu €178, en nog wat cent.. We sommeren u binnen 5 dagen na heden te betalen bla bla bla.

Vriend wéér gebeld. Blijkt dat ze 2 dossiers hebben. Dus vriend zegt: Ja maar we hebben toch betaald?
    Blijkt dat was 1 dossier. Maar dat is nog niet gesloten. Waarom kunnen ze niet vertellen. Vriend vraagt wat er dan in dat andere dossier staat. Maar daar kon die man niks over zeggen.

We beginnen echt het idee te krijgen dat die deurwaarder een of andere oplichter is ofzo want er klopt niks van. Je weet toch verdorie waarom je een bedrag moet incasseren bij een debiteur of niet dan?
    Nou gaat die vent van de deurwaarder 'ergens in het nieuwe jaar' terugbellen. Vriend vroeg 5 keer of hij ajb dit jaar wou terugbellen maar hij zei: Dat wordt dan volgend jaar..

Dus wij zeiden vanmiddag in koor: Zullen we gewoon lekker naar verweggistan emigreren ofzo..

Enige wat ik nog kan zeggen is :ROTLAND!

Bedankt voor het lezen iedereen die de moeite neemt.. het is nogal een verhaal denk..

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    20 weken echo

december 2010:
    Aukje de 11e: Alles goed!
    liset de 13 : Alles goed!
    binna de 14:Alles goed!
    flowertje de 15
    Meedje de 17e
    Sanny76 de 17e
    La Palma de 21e
    Mutsevluts de 21e
    Mlyn82 de 22ste
    GuusjeB de 23ste
    Rianne80 de 27e
    Bas1759 de 27ste
    Bloemmm de 29ste
    Wish30 de 30e

januari 2011:
    Troetelbeer de 3e
    Bamboepen de 3e
    Monika de 4de
    Vagans de 4de
    Meimamma de 5de
    Miek74 7e
    Marjan 11-01 verlate 20-wkecho

Heb mezelf er maar weer bijgefietst.... was weggevallen

10. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    troetel heb je geen kopie van die opzegbrief gekregen?? kan je die niet opvragen bij je nieuwe verz.agent?? dat is wel het bewijs dat er is getekend door jullie voor opzegging!!!

flower hoe was het bij de echo????

marjan is het nog gelukt met knutselen van de kaartjes???

pff hier een ziek mannetje.. buikpijn maar gelukkig wel eten en drinken.. heeft net een uurtje op de bank gelegen "nee mamma ik ben niet moe" maar 2 min. later was ie al diep in slaap! zo diep zelfs dat ie na een half uurtje niet eens hoorde dat manlief thuis kwam!

11. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Muts;

Nou kennelijk is de opzegbrief naar de verzekeringsmaatschappij zelf verstuurd zoals ook in de polis stond vermeld (want de verzekeringsagent heeft dit opgezocht) maar er is sinds 2 a 3 jaar een 'tussenpersoon' voor deze verzekeringsmaatschappij.
    Verzekering is dus wel opgezegd maar de 'tussenpersoon' (Independer.nl) beweert dat de verz. bij hun opgezegd moest worden en dat is niet gebeurd.

Had je op hyves ook al een berichtje gestuurd maar bij deze nogmaals: Veel beterschap voor je kleine mannetje! Heb jullie kerstkaart trouwens vandaag ontvangen en die van jullie gaat straks op de bus:)

Als er nog andere meiden zijn die het leuk vinden om een kerstkaartje te krijgen. Kom maar op met adres via PB;)

12. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Alles was goed kleine loopt 5 dagen voor maar dat is noet erg
    verder wou de kleine niet meewerken voor naar het hartje te kijken maar wel gelukt uiteindelijk
    Bekijk bijlage 115117

13. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
  14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
  15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hahaha hij kijkt je recht aan.
    Mooie echo's en fijn dat alles goed is.

@Marjan ben net even naar de DM geweest en daar verkopen ze Babylove en pampers, maar geen babydream.
    Babylove was trouwens ook tegen schappelijke prijzen, 4,55 voor een pak van 28 newborn luiers. Vind ik een super prijsje.

16. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
  17. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
  18. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Hij had nog steeds wen piemel hahahahah maar was geen foto van te maken verbergde het weer hahahahahahah maaar duidelijk zakje en pipi

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @flowertje mooi echoo's en zit jou plasenta ook voor ??

@flowertje ahhh je arme mannetje. en je kerst kaart is erg leukk

@bloemm je hebt een pb

zo ga maar eens eten. moet om kwart voor 6 op het werk zijn eerst ouder gesprek en daarna vergadering.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Voor NewBorn weet ik even geen prijzen. DM heb ik wel van gehoord, maar ken ik verder niet, dus ken ook die luiers niet.
    Over het algemeen zijn de Pampers in Duitsland al een euro goedkoper als in NL en dan heb je het over de standaard prijzen (niet aanbieding) Kaufland heeft van tijd tot tijd leuke aanbiedingen met Pampers. Dat kan oplopen tot 2,= of 2,50 tov NL

Google anders eens op Babydream, maar volgens mij is het het huismerk van Rossmann.

Deel Deze Pagina