Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goeeeeeeeeedemorgen meiden!

Lekker geslapen??

Hmm jullie maken mij lekker met allerlei lekkere etensdingen.. Chocoladebroodjes las ik en frietjes.. Zit ik hier met mijn twee beschuitjes hahaha..
    Alleen die zuurkool word ik spontaan misselijk van, echt niet mijn ding!!

@ Guusje; Jeeej! Het vrolijkt mij gewoon helemaal op hoe vrolijk je berichtjes waren. Wat supertof van die maxi-cosi zeg, ben jij weer helemaal gelukkig:D
    navel: Jaaa hier komt hij al iets omhoog haha.. En het ’velletje’ aan de bovenkant waar het gat zit van mn navelpiercing zegmaar die staat echt strak. Maakte me in het begin vet zorgen dat die ging scheuren!! Zitten nu al 2 overduidelijke striemen richting het piercing-gat zegmaar.. (had zw. Piercing gekocht, maar moest eruit wat ging ontsteken!!) Dusja nu zien we het wel na de bevalling!
    @ La palma; Oehh wat een mooi jurkje met een mooie buik:D Grrrr ik kan het niet laten om van de week ook even naar prenatal te gaan haha. Ben benieuwd of ze hier ook zoveel uitverkoop hebben;)
    @ Senna; Oei dat is wel even schrikken meid! Ben idd net als de andere meiden benieuwd of ze verder gaan onderzoeken of wat. Blijf vooral genieten meid, het is een blijft een prachtig wondertje in je buik wat er ook aan de hand is;)
    @ SQ; Wat fijn dat manlief eindelijk de schopjes kan voelen bij jou! Hier is het nog steeds niet zo ver! Dus nog steeds geduld..
    @ Meedje; Nee er is geen plaatje van de commode omdat hij ‘nergens’ bekend staat bij IKEA oid. Inmiddels is het woensdag en heb trouwens nog geen reactie op mijn klacht gekregen.. Als ik eind v.d. dag nog niks heb gehoord trek ik wel weer even aan de bel bij IKEA. Vind ze stukken minder servicegericht worden nou, jammer hoor!
    Enne meid; doe jij rustig aan met je harde buiken? Gewoon op zijn tijd goed en lekker ontspannen he!
    @ Meimamma; Niet zo twijfelen hoor! Als ik buikfoto’s zag van jou, zie ik toch een mooie zw. Buik:D
    Enne die onzekerheid is hier ook. Moeders en manlief zeggen telkens: Ohh je groeit hard..
    En ik denk dan: Jaja dat zijn mijn vetjes die er altijd al waren!!
    @ Sanny; Fijn dat je al wat aan de beterende hand bent! Goed rusten en dan komt het wel goed:D
    @Flower; Balen zeg dat je ventje zo doet. Ach als ik het zo lees zijn dat ook gewoon de hormoontjes.. Ook de mannen krijgen last van zwangerschapshormonen hahahaha;)
    Hoop dat het inmiddels wat gekalmeerd is bij jullie;)

@ hier;

Vanavond voor een andere auto kijken.. Het is een beetje rot gelopen want we wilden voor eind 2010 eigenlijk de auto al verkopen en een andere kopen. Maar door alle drukte is het anders gelopen! Nu verloopt de APK volgende week en MOETEN we bijna tevreden zijn met een k*t auto omdat we anders moeten laten keuren.. En daar gaat dan wéér minimaal €150,00..

Nou had mannetje de dealer waar onze auto vandaan komt gebeld want die wil nogal eens gewoon auto op auto ruilen. Plus hij kent deze auto dus zal er als een van de weinige veel voor geven.. Nou had hij een aanbod van een Hyundai Excel.. Maar er zijn zoveel nadelen aan deze !

heeft 2 ton gelopen, is maar 1 jaar jonger dan onze huidige auto, het doet best pijn om afstand te doen van ons geliefd autootje en de dealer wil ondanks dat we aangaven dit echt niet te willen minimaal 250 euro bijbetaling hebben.. (En dan moet ik zeggen dat dit pure winst is die hij maakt want hij wil onze auto opknappen en daar houden voor als ‘leenauto’.. Onze auto is best veel waard, ja oke nu moet er veel aan gebeuren.. Maar toch mijn gevoel is wat wantrouwend..)

Mannetjelief daarentegen heeft bij voorbaat al zoiets van ja we moeten maar want die auto heeft dan langere APK dus dat betekent geen extra kosten.. Ondanks dat we er niet veel op vooruit gaan en eigenlijk meer op inleveren!!

Ik zie het gewoon niet zitten om ons beestje in te ruilen voor een auto waarover ik twijfel, puur omdat we met de druk zitten van de aankomende APK ( en voor zoveel zal hij niet afgekeurd worden!!!) Dan rijd ik liever nog even door met een ‘wat kleinere’ auto waar we +- €150,00 aan kwijt zijn voor APK en opknappunten en dan zijn we nog voordeliger uit qua wegenbelasting+benzine ook..

Maargoed vanavond maar zoals beloofd zonder vooroordelen gaan kijken.. Alleen baal ik ervan dat manlief al zo’n insteek heeft van.. Als dit niks is, hebben we geen opties meer.. Al is het zo. Moet je niet met die insteek gaan want dat is gewoon niet goed.. Zucht!!

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    sorry, kon gisteren mn verhaal niet aftypen omdat mn mannetje terug van school kwam en die wilde het hele verhaal horen.

omdat het maar 1softmarker is wordt er in principe niks gedaan.
    ze heeft de volgende markers nog nagekeken; hoofdje, hersens, hartje, bovenarm, neusje en die waren allemaal prima.
    dus de kans dat die korte bovenbenen duiden op down is heel erg klein maar natuurlijk niet uitgesloten. de enigste manier om dit zeker te weten te komen is een punctie, maar daar zitten ook risico's aan verbonden. zit nu aan de ene kant wel te balen dat we geen nekplooi meting hebben laten doen.
    op 14/3 krijgen we weer een groeiecho en dan meten ze alles weer op, dus hoop dat het beentje tegen die tijd wat is bijgetrokken.
    en tja je krijgt toch geen garanties dat het kindje gezond is ondanks misschien goede echo's. maar het zou wel een domper zijn als de kleine wordt geboren en je ziet al bv aan het uiterlijk dat het down heeft. het blijft toch in je achterhoofd spoken.
    dat ze bij de gyn gewoon niks zeggen als ze maar 1 marker zien. dat schilt een hoop ongerustheid.

@navel; die van mij was aardig diep maar is nu wat uitgerekt en is helemaal niet diep meer, denk dat die binnenkort wel gaat ploppen haha.

3. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    @Senna, ik schrijf hier nooit meer mee en af en toe lees ik nog mee en wil even inhaken op jouw verhaal! Mijn kindjes hebben ook iets tekorte bovenbeentje maar zolang ze goed meegroeien is er niks aan de hand Het kan ook duiden op een klein babytje! Mijn dochter haar broeken waren altijd kleiner dan shirts toen zij nog een baby was.... En ik denk dat het bij de tweeling straks weer het geval is en ze hebben niks gezegd over Down.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    @joyce; dat stelt me toch een beetje gerust. het kan idd gewoon zijn dat we een baby krijgen met wat kleine beentjes, maar dat zou je niet echt verwachten bij ons daar we niet de kleinste zijn, maar nu ik eens zit te denken heeft mijn opa ook van die korte bovenbenen. dus het zou ook nog wel eens kunnen. zolang het beentje maar meegroeit in de curve dan he? Zou raar zijn als die niet meer zou groeien, daar heb ik iig nog nooit van gehoord.
    hoe is het verder met jou joyce? mag je ook in pb sturen hoor, ik ben benieuwd hoe het gaat.

we hebben volgende week trouwens nog een afspraak staan bij de gyn in nijmegen, maar omdat ik nu mag gaan bevallen in eindhoven kan ik die afbellen. maar man zei dat het we misschien toch moeten gaan omdat hun natuurlijk dan ook weer een echo maken en het beentje gaan meten, dus nog ff een extra controle. en dan zeggen dat we toch een intake komen doen,want mocht het zo zijn dat we toch naar nijmegen zouden moeten op het laatst dan kennen ze mij alvast... geen raar idee toch?

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heftig hoor senna!!! laten we met zn allen hopen op een hele goeie afloop!!
    enne ik geef je man gelijk (ik geef niet graag een man gelijk ;))
    stel nou dat jullie toch richting nijmegen moeten voor de bevalling weten ze iig al wel wie ze gaan helpen bevallen!!
    en daarbij gewoon aangeven over de softmarker en misschien doen hun wel een extra controle!
    vruchtwaterpunctie: zouden jullie daar voor in aanmerking zijn gekomen voordat dit speelde?

en flower is ie nog terug gekomen?? erg vervelend hoor.. maar dat doet ie van mij dus ook: iets beloven en niet nakomen...
    heeft ie ook een paar keer bij mn zoontje gedaan en ik heb toen gezegd: dat je het bij mij doet oke maar bij die kleine kun je dat niet maken!!! en sindsdien kijkt ie wel uit wat ie zegt ;)

succes vanaaf troetel!! maareh welke nadelen zie je aan die auto dan? vrienden van ons hebben er ook 1 en die doet het al jaaaaaaaaaren perfect!!!

sanny hopelijk voel je je morgen goed genoeg om naar de beurs te gaan!! veel plezier alvast bij je uitstapje!!
    enne beterschap!!!

guusje echt geweldig van die maxi cosi!!! superservice!!!

rianne geen idee hoe het zit met de trein richting RAI.. heb je al gekeken op NS.nl ofzo???

ego: hier veeeel gebeurd... echt heel veel... ruzie met manlief is gesust.. we hebben ons er maar bij neergelegd dat het slapen voor beiden drama blijft (ik wakker van hem en hij van mij).. en we willen niet apart slapen.. (dat wil ie pas over 25 jaar hahahaha).. mocht ik nou echt zoooo verschrikkelijk moe zijn gaat hij op zolder liggen zodat ik toch doorslaap...

zo ik ga ff verder op onderzoek uit.... tis een heel verhaal...leg ik jullie straks allemaal wel uit!!

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    oeh vergeet het nog te vertellen:
    zoonlief gaat vanmiddag spelen bij mn s-zus met haar zoontje.. blijft ie meteen eten :D
    heb dus tot vanavond 7 uur de handjes vrij :D

ga zo richting het centrum om ff bij de H&M te kijken voor leuke jurkjes :D

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ha Sanny, ga je lekker naar de NOT... ik had ook kunnen gaan vanuit het werk...staan er met een grote stand maar het schijnt dat wij vanuit onze afdeling er niet zoveel "te zoeken" hebben. En aangezien ik het ook niet zo zie zitten om een halve dag in Utrecht rond te slenteren... ga het over twee jaar nog wel eens proberen. Vorige NOT was ik ook zwanger ;) alleen nog een paar weken "verder" dan nu.
    IN ieder geval veel plezier.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Flower: He wat vervelend!
    ik ken het hoor, die van mij heeft soms ook altijd het weerword ''maar ik werk'' voor me klaar! Erg vervelend!

@ Senna: Ik hop dat je gewoon een heel gezond kindje ter wereld gaat zetten!

@ Muts: haha pas over 25 jaar ja hihi, ik wil ook altijd koste wat kost samen slapen hoor! en wat leuk dat je kleine man uit spelen is!

goedemorgen iedereen!
    redelijk geslapen, de buurhond weer horen janken tot een uur of 2 :x ik ga dit goed in de gate houden anders gaan we maar weer de politie bellen. En vriendlief moest er om half 3 al uit!!! maar daarna lekker met de hondjes verder geslapen.

nu is ff een boterhammetje maken, fijne dag allemaal!

9. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Goeiemorgen!

Muts, ik weet wel hoe de trein naar de RAI gaat maar de auto, dat weet ik niet, hoe dramatisch het is om te rijden daar en parkeren enz... ;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Je betn alleen al een kapitaal kwijt aan parkeerkosten!!! Ik geloof dat parkeren in de P van de Rai je zo'n 15 euro p/d kost. Zulke dagen is alles al heel snel vol. En wil je "gratis" parkeren dan zul je in de woonwijken terecht komen en dan moet je vaak een "takke-eind" lopen.... lijkt me ook niet echt lekker met je zwangere buikje!
    Oké vanaf station "Rai" is het ook een stukje lopen, maar je hebt geen stress van het parkeren etc.

Wat ook een optie is,... reis met de auto naar Diemen, of naar Weesp.. daar is een P&R. Volgens mij gratis parkeren en je bent met iets van 15 a 20 minuten bij de Rai.

Qua rijden is het niet echt dramatisch hoor.... alleen de afrit staat ook al heeeeeeel snel vol. Zelf ken ik een semi-sluiproute, maar die kan ik je niet zo 1,2,3 uitleggen :D

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
  12. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meissies,

Hier lekker aan het nestelen, poetsen, opruimen etc haha.. Echt erg;)!
    Word ondertussen gek van het gemiauw van de katten wat echt de HELE dag doorgaat.. Krijg er echt koppijn van joh!

@ Muts; Fijn dat je gepraat hebt met manlief.. Maar begrijp wel dat jullie beiden er een beetje gek van worden niet te kunnen slapen van/door elkaar.. Erg vervelend!!

Wbt auto.. Ik had de nadelen al neergezet hoor.. Denk dat je er met je slaaphoofdje overheen hebt gelezen hihihih..
    nadelen:
    heeft 2 ton gelopen, is maar 1 jaar jonger dan onze huidige auto, het doet best pijn om afstand te doen van ons geliefd autootje en de dealer wil ondanks dat we aangaven dit echt niet te willen minimaal 250 euro bijbetaling hebben.. (En dan moet ik zeggen dat dit pure winst is die hij maakt want hij wil onze auto opknappen en daar houden voor als ‘leenauto’.. Onze auto is best veel waard, ja oke nu moet er veel aan gebeuren.. Maar toch mijn gevoel is wat wantrouwend..)

Al met al is het dus niet op het merk auto hoor!! waar mijn oordelen over zijn. Het is vooral hij heeft al 2 ton gelopen en hij is niet veel jonger dan de onze. En de onze is wat meer waardevast dan de excel zal ik maar zeggen. Plus dat geld wat de dealer bij vraagt zijn we heel boos om.. Je maakt dan in je hoofd een rekensommetje en dat voelt als een belediging wat voor bedrag hij onze auto dan waard vindt snap je?

Maar hebben die vriendin van jullie met die excel ook een kleine uk? En hoe ruim is de auto zelf of weet je dat niet?

Ik ga effe neuzen op i-net en dan weer verder met nesteldrang wegpoetsen hihi:D

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Muts: Poeh... wat een verhaal!
    ik heb ook echt geen idee hoor!

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hihi troetel idd overheen gelezen... als je me topic leest snap je wel waarom!
    nee hun hebben geen ukkie en een klein model (geen hatchback zeg maar) 1990 Hyundai Excel - Pictures - Front Left Quarter View - CarGurus
    deze hebben ze.....
    maargoed het aantal km wat ie heeft gelopen zegt helemaal niets!
    onze seat cordoba is van 1997 en heeft ook over de 2 ton gelopen maar aangezien er een VW GTI motor in ligt kan ie nog zeker een ton mee!! (alleen doen wij dat niet)

succes met de afweging wel of niet doen! de keuze kan je alleen zelf maken...

15. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Muts; Las net het topic idd. Wou dat ik je kon helpen joh.. Moeilijk hoor!! Heb echt geen idee hoe je zoiets kunt achterhalen;)

wbt auto: Tja de keuze moeten we idd zelf maken. En enkel de km zeggen niks nee, maar het is voor mij persoonlijk die opstapeling..

Ze zijn niet zoveel waard als de auto die we nu hebben (over het algemeen!!), hij heeft 'naar ons zin' teveel km gelopen.. We kopen liever een auto die nog geen 2 ton heeft gelopen.. Anders zit je al gauw weer te denken aan de verkoop v.d. auto omdat je anders je geld weggooit;)! Plus dat geld wat bijgelegd moet worden zijn we een beetje pissed over..

Een excel met deze specificaties kun je al kopen voor €500 tot €750 euro. Als je meer betaald heb je al gauw een paar jaar jongere auto óf een veel lagere km stand. Dat is wat me dwars zit.

Maar heb beloofd gewoon open-minded te gaan kijken! Vind het geen lelijke auto en weet dat hij niet zoveel 'duurder' is in de wegenbelasting.. Waar wij voor gaan kijken is iig een 5-deurs en geen klein model.. :)

16. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ben ik weer vriendlief was thuis hahahahahaha
    af en toe is het zo een kneus pffff..
    Dus ik zeg terug komen jij en toen kwam hij terug...
    Ik sliep al en hij moest heel vrieg op eigen schuld dikke buld

mutssss ik ga zo je topic lezen girl..

Met de aito naar de rai pakeren dik 15 euro pakeren in de buurt vergeet het maar het ligt in het centrum en daar ia bijna overal betaald pakereb...
    Het is heel.lastig om.er te komen

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    @muts: heb net je topic even zitten lezen, maar de tips die daar werden gegeven waren ook mijn tips geweest. Succes met verder zoeken!

18. meedje

meedje Niet meer actief

parkeren rai:
    Premium priced parking
    Een parkeerkaart in de parkeergarages onder en rondom het gebouw kost € 20,00 per dag. Motoren parkeren gratis. De uitrijkaarten voor deze parkeerplaatsen koopt u bij vertrek bij de parkeerautomaten of bij de kassa's van de RAI.
    Parkeren op één van de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam kost € 15,50 per dag. Een gratis pendelbus brengt u dan van en naar de RAI. De uitrijkaarten voor deze satellietterreinen koopt u bij de kassa’s van de RAI.

Dat ga ik dus echt niet betalen, daarbij komt dat het ruim 2 uur rijden is(enkele reis) en ik maximaal 20 minuten achterelkaar kan lopen/staan)

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Goedemorgen meiden! Heb heel vervelend geslapen vannacht. Om de 2uur was ik wakker en had de hele tijd nachtmerries..
    Gelukkig vanochtend wel goed geslapen.. Nu maar even een ontbijtje voor mezelf klaar maken. Manlief werkt nog tot half 2 en dan gaan we vanmiddag even gordijntjes kijken voor de babykamer en verf halen.

Ik ga ook zo je topic lezen Muts. Zit nu op mn telefoon.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    &Yes, ik zit op de 24 weken!!!!! :)

Deel Deze Pagina