Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow binna succes!!!

thermometer: troetel ik zweer bij die van het kruidvat!! ik heb toen bij mn zoontje er 1 gekocht en die doet het nogsteeds prima!!!

badthermometer: vagans ik zou er wel 1 aanschaffen... mij werd ook verteld "ach dat voel je toch met je elleboog" maar helaas heb ik dus geen goed gevoel in mn elleboog.. net als in mn pols met het voelen van de warmte van het flesje.... (pols komt waarschijnlijk door het altijd maar koude handen hebben van me)

zo ik ga opzoek naar een kapper :D

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Binna succes zometeen!

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik ga om 2 uur naar de kapper :D:D:D:D

4. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Succes Binna en veel plezier Muts!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ SQ: Gefeliciteerd met je 23 weken!
    en wat leuk voor je vriendin!

@ Binna: sterkte!

@ Muts: suc6 bij de kapper! Ga je nog iets speciaals doen?

* Beddengoed: ik blijf het lastig vinden. We hebben nu het matrasje, molton zeiltjes, hoeslakentjes, maar ook de airosleep met speciale hoeslakentjes daarvoor en natuurlijk nog hydrofiel doeken. Maja als je die airosleep gebruikt moet je er weer niks overheen leggen, anders heeft het nog geen nut...

* Thermometer, mn moeder vertelde me dat je heus zelf wel voelt hoe het water is en dat zij hem nog nooit gebruikt heeft. Maar goed ik zal is rondkijken, miss toch wel handig.

Hier voel ik me nog steeds niet zo lekker, net een tosti op met een grote mok melk :) dat was wel lekker :D
    Vriendlief heeft nog helemaal niet gebeld vandaag, meestal doet die dit rond een uur of 10 omdat ik dan wakker ben en aangezien ik nog steeds met een afgesloten telefoon zit kan ik niet smssen enzo. Maar hij zal het dan wel druk hebben denk ik.

Ik denk, hoe erg ook! dat ik lekker helemaal NIKS ga doen vandaag, heb het gevoel alssof ik elk moment kan instorten en dat wil ik niet ;)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Meiden even een vraagje.. Misschien weten jullie me verder te helpen. Manlief en ik zitten te denken aan een wieg op onze kamer voor de eerste periode.. Nu hebben we het hele kamertje al gekocht en de babykamer is echt precies naast onze slaapkamer overigens ook precies naast de woonkamer..
    Is het volgens jullie nodig om toch de eerste periode een wiegje voor ons op de slaapkamer te kopen?

Ik weet het even niet meer :D

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het is dat wij geen extra slaapkamer hebben dus de kleine zowiezo bij ons op de kamer komt, maar anders had ik dr meteen vanaf de eerste dag in dr eigen kamertje gelegd. Dus nee ik denk niet dat het ''nodig'' is Het is maar net wat je zelf fijn vind!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik weet dus niet wat ik fijn vind :D Ach, ik heb nog 3 maanden om erover na te denken :p

9. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Bloemmm: Het is moeilijk om je hier in te adviseren. Ik wou eerst de kleine ook dichtbij me hebben. Maar ik kon totaal niet slapen als ze bij ons op de kamer lag, mijn man trouwens ook niet. Dus er was 1 die sliep als een roosje, maar wij tweeen lagen naar het plafond te staren. Dus nacht drie is ze op haar eigen kamertje gaan slapen en dat ging meteen prima, en gaf ons ook veel meer slaap.

Overingens wordt het vanuit de kraamzorg wel aangeraden om de kleine bij je op de kamer te laten slapen. Dit in verband met wiegendood. Staat ook in de folders die je krijgt.

Maar is het niet een mogelijkheid dat de kleine eerst bij jullie op de kamer ligt in de bak van de kinderwagenbak?? Die heb je gemakkelijk naar boven getild, en dan kun je proberen of je het wat vind.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste heeft de eerste zes maanden in een wieg op onze slaapkamer gebivakkeerd. Ik vond het vooral met de voedingen snachts erg handig. Je reageert toch sneller/beter op je kindje wanneer het op je kamertje staat.
    Het wordt in ieder geval door veel VK's/KV's geadviseerd om je kindje de eerste periode in je eigen slaapkamer te hebben.

Je hoeft er niet persé een wiegje voor te kopen, reiswieg van de wandelwagen voldoet ook denk ik. IK heb er voor gekozen om via MP een leuke smeedijzeren wieg te kopen (heb hier eerder al foto's van geplaatst ;) ) En deze is echt behoorlijk ruim.

Ook nummertje twee zal de eerste periode bij ons slapen.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Aan de ene kant vind ik het een hele fijne gedachte dat ze bij ons ligt 's nachts maar aan de andere kant heb ik zoiets van ze is gelijk 1 deur naast ons.. Het voeden ga ik sowieso niet op bed in onze slaapkamer doen. Manlief staat meestal om 4uur in de nacht op om te werken en dan wil ik wel dat hij een beetje rust heeft.. Dus ook al zou ik haar de eerste periode bij ons op de kamer doen dan zou ik haar 's nachts uit haar wiegje halen en naar haar kamer gaan (daar wil ik een bankje namelijk) om haar te voeden.

Ik ga er nog even over nadenken :D

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Haha, je kan het idd eerst ff uitproberen!
    dat kan nooit kwaad!
    suc6! ;)

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat gaan jullie koken meiden!? :D
    Ik weet echt niet wat ik zal maken..

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    de kinderwagen bak wordt afgeraden ivm de doorluchting... vind ik een beetje vreemd omdat ze er overdag natuurlijk ook in slapen...
    mijn zoontje is toen direct op zn eigen kamertje gegaan.. wij hadden tussen de slaapkamers nog een douche...
    nu zit er alleen een muur tussen...
    wij hebben trouwens wel een wiegje boven staan maar ik heb een heel eng/slecht/naar gevoel bij dat wiegje (heeft kindje met kroep ingelegen) dus die gaan we niet gebruiken...

binna hoe is het gegaan???

kappertje was heerlijk... alleen knippen want voor kleuren was geen tijd meer :( tja kan moeilijk zoonlief op het schoolplein laten staan wachten tot ik klaar ben...
    maargoed ik heb nu (eindelijk) kapsel a la Sylvie Meis/v.d. Vaart...
    was naar 2 andere kappers geweest en de 1e was erg enthousiast en ging ik met 1 cm haar weer naar buiten en bij de 2e die dacht dat ik wel apart wilde dus a-symetrisch... hartstikke leuk maar niet bij dat kapsel... dus nu weer naar de "oude" geweest ... wel wat duurder maar dan heb je ook wat :D

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik wil morgen of zaterdag ook even naar de kapper. Ik ga hier in Duitsland meestal naar de zelfde, niet al te duur (wassen, massage, knippen, fohnen en versteviging voor 17 euro) en ik kan er ook nog eens zonder afspraak binnenwippen.
    Ben er niet altijd even tevreden over, maar dat komt voor een deel door taalmisverstanden en een deel "andere modellen" die ze hier gewend zijn.

Maar over het algemeen dus wel tevreden. Dochterlief "knippen" ze voor iets van 4 euro, wanneer ik "speciaal" met haar langskom. Worden we "samen" geknipt, dan hoef ik momenteel nog niks te betalen.. het is alleen maar een beetje bijpunten, nog niet echt modelknippen ofzo.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben alle kleertjes van ons meisje alvast een beetje aan de hangers aan het doen, zooo leuk :D

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou ben terug van de vk. Bloedruk was prima. buik was wel gevoelig toen ze er aan zat. en kindje ligt goed. maar de harde buiken zijn een soort waarschuwings sinjaal van rustiger aan doen. en qua werk had ze het over halve dagen of nog maar 1 dag.

dus me werk gebeld en daarna moest ik arbo bellen en daar moet ik nu zaterdag heen. dus af wachten.

@bloemm zwaaide net nog naar je ha ha was bij het tornerf daar zat de vk nu
    en qua wieg wij hebben de wieg voor benden zodat ze daar lekker benden in kan slapen. vorige keer hebben we onze dochter twee nachtjes naast me bed gehad. + nog 2 in het ziekenhuis dus toen ze 4 dagen oud was sliep ze al op haar eigen kamer. die twee nachten lag ze in de wagen bak. dat gaan we deze kleine ook doen. wil nog een arosleep voor in de bugaboo en dan moet het prima gaan. we gaan in juni ook op vakantie in een carvin en dan wil ik de kleine ook in de wagen bak laten slapen.

@muts foto foto foto

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ze hangen nu nog op onze kamer :D
    Ben zo gek op dit Hello Kitty Jasje!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zoooo leuk! :D

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    &dan heb ik nog 2 van deze opbergdozen met rompers, leggings, rokjes en kleine spulletjes! Heerlijk alles opgeruimd :D
    Moeten allemaal wel nog gewassen worden enzo!

Deel Deze Pagina