Hier zo meteen lekker patatjes als mannetje thuis komt van werk @muts, was idd vrij pijnlijk, kon niets fatsoenlijk doen. Lopen met gebogen rug, zitten (half liggend, was echt fantastisch voor mijn rug, NOT)
Ja thuisblijfmamma in het begin hier hoor, ik zal toch op zoek moeten naar of iets van uit huis of iets voor maar een paar uurtjes, ik heb straks niet alleen een kindje maar natuurlijk ook nog 2 honden waar ik helemaal alleen voor zorg enzo. Gelukkig heeft mijn moeder aangegeven graag oppas oma te worden, zowel voor de kleine als de honden das dus wel heel lief! Hier weer een domper, moest mn belastingaangifte van 2009 nog doen... ik ben zo lomp met dat soort dingen raak ook altijd alles kwijt, gelukkig had mijn ex baas mn jaaropgaaf ook nog dus ik netjes alles ingevuld, blijkt dat ik 582 euro moet BETALEN!!!! Dat geld heb ik voorlopig nog lang niet!!! was meteen zo verdriettig! Ik dacht (hoe onnozel misschien ook) dat dat soort dingen altijd wel klopte enzo... en nu zit ik er mee *snik* Iedere keer als wij proberen er financieel weer bovenop te komen gebeurd er wel weer iets wat ons naar beneden trapt! of dit nou een kappotte auto, een aanrijding of nu zo iets als dit is... *zucht* wordt er gewoon een beetje moedeloos van
heb ff een foto in het buikentopic gespamt... oeh vagans das erg balen!!! heel erg balen!!! meimamma hier ook het geluk dat manlief goed verdient hoor anders moest ik ook werken... maarja het thuiszitten is wel leuk maar toch... monika hoe waren de patatjes???
@Vagans; wat vervelend . Begrijp dat je daarvan baalt! @Monika; Bedankt, nu heb ik ook trek in patat . Met satésaus! Hahaha.
O frietjes! ja dat lijkt mij ook wel lekker Vriendlief is weer thuis, ik wordt echt verwend deze week hihi! Het enige, ik wil the mentalist en castle zien en hij een film, dus ik lig met laptop en al op bed en hij zit in de woonkamer, nog niet echt heel erg gezellig eigenlijk hahaha. Oja en de hondjes liggen natuurlijk lekker bij mij
Bah ik voel me zo`n trut!! Ik geniet heel erg van mn zwangerschap en heb tot de 20 weken heb ik ook heel stoer geroepen dat het heel lekker ging en als de 2de helft ook zo zou gaan dat ik er makkelijk doorheen zou fietsen! Maar nu, 5 maanden zwanger begint de kloterij toe te nemen. Mn ontbijt blijft nauwelijks zitten vaak is het gewoon kotsen geblazen. De rest van de ochtend voel ik me beroerd. Dom genoeg naarmate het middag wordt voel ik me helemaal het vrouwtje en gewoon heerlijk zwanger! De harde buiken komen steeds vaker en zijn ook tamelijk pijnlijk doordat die buik zo gespannen is. Met name tijdens het werken. Ik kan het van mezelf niet hebben dat ik "mankementjes" begin te vertonen. Ik voel mezelf altijd een bulldozer. Doorgaan doorgaan doorgaan. En ja ik weet dat ik zwanger ben en ik nu aan mn mijzelf moet denken en aan mn kindje maar dat is zooo verdomde moeilijk! Ik heb ook van dat fijne werk dat er mensen van mij afhankelijk zijn. En ik betrap mezelf erop dat ik meer bezig ben met de mensen die van mij afhankelijk zijn als met mn eigen welzijn. GGrrr! Ik kan het gewoon niet hebben dat ik nu met bijna 24 weken al zo loop te miepen en te zeuren!
Hier is dat soms ook een strijd om de tv. Hij wil dit kijken en ik dat. Lang leve de tv op de sl-kamer! Maar ja das nu een beetje fris. Mijn vriend heeft ook de nare gewoonte om een hechte band met de afstandbediening te hebben. Dus dat probeer ik m een beetje af te leren
@ Meimamma: Ach lieve meid toch ik ben juist iemand die wat sneller ziek, zwak en misselijk is maar dit vind ik ook echt neit leuk, door die pijn in mn rug lijk ik soms wel tachtig als de tranen me in de ogen springen als ik de trap af loop of moete heb met opstaan ofzo. Sterkte ermee, nog ffies volhouden!!! Nog ff een algemeen vraagje: Wat vinden jullie van fopspenen??? Ik ben van mening dat ik ze niet tot zo weinig mogelijk wil gebruiken, je hoort toch dat het slecht is voor het gebit en ze wennen er vaak erg snel aan en ik vin het geen gezicht van die grote lummels die nog met een speen lopen! ook ken ik mensen wiens kinderen altijd met zon ding lopen en dus ook serieus een spraakachterstand hebben, want ja met zon ding in je waffel kan je naar mijn idee ook niet praten! Maar ik was dus heel beniewd naar jullie mening!
Fopspenen vind ik voor een baby wel kunnen. Tot een jaar of 1,5 en dan tsja.. Die kleuters met een speen ben ik ook niet zon voorstander van. Maar ja als ze nog klein zijn vind ik dat het wel moet kunnen. En het ene kind is er ook happiger op als de ander.
Knuffel voor Meimamma! Hier hebben we meestal geen tv-probleem. We vinden dezelfde dingen leuk! Alleen als er voetbal is en hij dat echt wilt kijken zit ik met de laptop. Hahaha! Maar daarbuiten kijken we alles samen. Ik heb WEER honger.. Word er moe van .
een Fopspeen is voor een baby geen probeel en soms zelfs belangrijk omdat ze de zuigbehoefte hebben en deze moet gestimoleerd worden. en doe je dat niet dan gaan ze het doen met voeding. en qua het lopen met een speen daar ben je zelf bij. hier de regelen (qua haar duim) die is alleen voor in bed en met verdriet en voor de rest pakt ze hem niet. soms als ze moe is met tv kijken. zo kan het met een speen ook. klaar met slapen speen in bed.
Ja en misschien een hele hele domme vraag, maar wat is het nut ervan? de zuigreflex enzo okee maar wordt het niet vooral gebruikt om je kind zn mond te laten houden als het ligt te janken? Ik heb zo iets van: jank dan maar ik heb vroegers overgens nooit een speen gehad, mn zus en zusje ook niet en mn vriend ook niet en dan kom je met je moeder op dit soort onderwerpen uit en dan denk ik tsja, als jij mij kon opvoeden zonder speen moet ik dat toch ook kunnen!
Zooo... hallo allemaal! Tjeetje, ik moest meteen weer 10 blz bijlezen! De NOT-beurs was leuk, maar stiekem iets te vermoeiend, terwijl ik er toch op lette dat ik niet teveel leuke foldertjes aannam etc, zodat m'n tas niet te zwaar werd, haha. Heb een leuk spel gewonnen met een soort reken-race Na een paar uurtjes was ik het helemaal zat. Terwijl we toch vaak even hebben gezeten enzo. Maar m'n bekken wilde niet en m'n hoofd zit nog zoooo vol snot, dat alles langs me heen leek te gaan ofzo. Waarschijnlijk toch iets te snel weer actief gaan doen na m'n paar daagjes ziek... Thuis ging ik eventjes liggen, want ik dacht: dan ga ik over een uurtje wel koken. En toen werd ik 3 uur later pas wakker... grrr.. Vriend is niet thuis, dus die kon me niet op tijd wakker maken. Uiteindelijk pas na 20u gegeten en nu heb ik én honger én last van maagzuur, bleh... Zometeen maar een glas melk nemen, maar de melk is haast op en er is geen andere zuivel meer in huis en ook geen rennies... Nou, sorry voor de klaagmodus. Doe rustig aan dames met harde buiken en andere klachten. M'n vriend moet mij ook telkens afremmen. Oh ja, m'n leidinggevende belde toen ik net thuiskwam en drukte me op het hart om mezelf eindelijk eens in acht te nemen en me niet te verantwoordelijk te voelen voor het reilen en zeilen op werk. Dat was wel heel lief. Hopelijk ben ik er maandag gewoon weer, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Nou, ik ben weer weg. Toedeloee en een fijne avond nog dames!!
Neej hoor vagans ik gaf mijn kind echt geen speen om stil te zijn en te blijven meer echt om het zuigbehoefte die ze hebben.. Anders zit je de hele dag met je pink in hun mond.. Mijn dochter heeft alleen haar speen wanneer ze moe en verdrietig is en met inslapen verder niet kijkt ze er ook niet naar omm je ziet haar met winkelen nooit met een speen ze pakt hem zelf als er wat is ofzo...
@ Sanny: Lekker rustig aan doen enne is zuivel tegen maagzuur dan? Ik heb het namelijk nog nooit gehad maar drink wel elke dag 1 a 2 grote glazen of mokken melk @ Flower: Das wel netjes dat je daar vaste regels in hebt! Ik had gewoon zo iets als het zonder kan waarom niet, snap je Enne vandaag dat ik het vroeg, sommige (zoals jij) hebben al een kleine en ik niet
Heel herkenbaar meid!!! Heb me altijd voorgenomen om geen zeurende zwangere te worden maar zo voel ik me nu wel Maar ja we kunnen er toch niks aan doen...de een heeft nou eenmaal meer kwalen dan de ander....tis voor een goed doel zullen we maar denken!
Tuurlijk...ik eet ook gewoon drop hoor....als het maar met mate is en je nog geen last hebt van hoge bloeddruk.Trouwens...niet alleen zoute drop is slecht voor de bloeddruk he ook zoete.