Mei Mamma's 2011 Deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door meedje, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik vind trouwens een kind dat duimt erger dan een kind met speen..
    Hihihihi.

Maar mijn dochter heeft hem in het openbaar niet mwer alelen als ze echt heeeeeel moe is en huilt zeurderig is dan geeft de speen troost

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ wish: ja drop in het algemeen wist ik wel ja, ik dacht miss wel de een wat meer als de ander maargoed, ik eet ook geen zak leeg en ik had juist een beetje een lage bloeddruk ;)

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Mutsevluts, wit is wel heel mooi. Parelmoer is helemaal een super kleur (hebben wij!;)). Inderdaad verlies je door de accu’s wat kofferbakruimte. Wij reden hiervoor een Toyota Yaris en dat was nauwelijks een kofferbak te noemen! Wij zijn dus enorm blij met deze mooie kofferbak. Voor ons is het heel ruim. Er kunnen zelfs meerdere boodschappentassen in rechtop staan! Wit met van die getinte ruiten is lekker sportief! En ja, wat de rest hier ook zegt; dat schoonmaken… Grrr!:$ We hebben hem net 1,5 week en het ding ziet er door alle regen en het rijden op binnendoor weggetjes niet uit!:x Nogmaals; veel plezier met jullie proefrit en gewoon lekker doen wat voor jullie fijn voelt!

Meedje, dat is wel even een serieus bericht! Neem goed je rust hoor! Wat mooi dat jullie kindje al zo keurig ligt te wachten!

Bloem wat een schatje van een mannetje heb jij met dat ontbijtje op bed iedere dag! Ik zie een wiegje op de kamer eigenlijk alleen als heel leuk en knus. Bij ons is de babykamer ook naast onze kamer. Als ik het geld er niet voor had zou ik het niet doen. Je kan haar eventueel ook in de reiswieg van je kinderwagen laten slapen. Hoorde ik ook ergens.
    Oh, wat heerlijk al die kleertjes!!!!

Troetelbeer, 4 hoeslakentjes zijn naar mijn idee prima!

Hopmarjanneke, aftellen is heerlijk, helemaal als het voor zoiets leuk is! Ik wil het aantal weken nog niet in mijn hoofd vastzetten. Kijk af en toe wel, maar wil nog niet met aftellen beginnen. Moet wel zeggen dat ik er onwijs veel zin in heb! Enne, gefeliciteerd met je 27 weken. Gaat nu echt snel…
    Wauw! Wat een kappersprijzen! Geweldig zeg!

Sunnyqueen, gefeliciteerd met het zoontje van je vriendin! Wel speciaal nu je zelf zo’n kleintje in je draagt of niet? Lijkt me allemaal wel een extra dimensie geven.

Senna, wat krijg je dat pakket al vroeg! Ik moest rekenen op maart. Wel leuk zo’n tummytub, zeker als je er nog geen één hebt!

Vagans, bij mij zit de thermometer in het badje. Ideaal! Het lijkt mij wel heel handig zoals Mutsevluts het beschrijft!

Aukje, geweldig zoals je de eerste nachten met jullie kleintje op de kamer beschrijft. De tip van de kraamzorg vind ik wat vreemd. Als ik slaap maakt het niet uit of het kindje zich op onze kamer of op z’n eigen kamertje op zijn buikje draait. Ik denk niet dat het in zo’n geval echt te voorkomen is….

Mutsevluts, kleuren wil toch helemaal niet als je zwanger bent? Ik hoor altijd dat je zoiets niet moet doen, omdat het verkeerd uit kan pakken door alle hormonen…. Nou ja, heb zelf mijn haar laten permanenten toen ik net zwanger was. Is ook prima geluk!

Binna, rustig aan doen hoor!

Meimamma, wat fijn dat je zo’n goed gevoel bij de opvang had!

Vagans, hier gaan we voor de speen, maar dan wel onder onze leiding zeg maar. Op aanraden van de tandarts; wij als ouders bepalen wanneer de fop gegeven wordt. Dus bijv. bij het gaan slapen en als ons kindje slaapt, dan halen we hem weg. Als je een duimpje toestaat… die kun je niet zomaar weghalen… Kleuters met een fop vind ik echt not done! Hahaha, wat je zegt over vroeger… daar kan ik me dan ook wel weer in vinden!

Sanny, heb je denk ik niet gezien. Wel veel zwangere dames en kinderwagens:). De beurs was gezellig. Lekker veel gratis spulletjes. Ik was ook behoorlijk gesloopt na 2 uur, maar als ik het zo lees ben jij er beroerder aan toe. Sterkte!

Wie zei trouwens dat er een gratis entreebewijs bij de WIJ zat? Dacht dat ik dat hier gelezen had, maar kan hem niet vinden… We willen wel gaan, maar vind 2x €14,- wel veel (met korting van Prenatal).

Vandaag nog even snel met mams naar de Babymax geweest. Heb dan eindelijk toegegeven aan mijn KOEKA liefde...:) Mooi aankleedkussenhoes met zo'n los dekje gekocht en nog een extra dekje. Een voedingskussen hoes en een babyslaapzak voor in de maxi-cosi. Alles in Koeka grijs. Past mooi bij het dekentje dat we al hebben. De slaapzak was echt een mega prijs... €73,50 normaal, maar er zat een vlekje in (denk dat het er met 1 keer wassen uit is;)) en mocht hem voor 3 tientjes meenemen. Krijg ik bij de kassa nog eens 25% extra korting. Heb dat dure ding dus gewoon voor €22,50!!!! Maakt al het leed van de afgelopen weken weer een beetje goed.:D

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ flower: ja een duim is idd ook niks!
    heb ik heeel even gedaan maar mn moeder wilde het eigenlijk niet hebben, toen was het zo dat ik een springtouw zou krijgen als ik zou stoppen, en dat heb ik gedaan :D

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ guusjeB: koeka ken ik niet, wel fijn dat je zo geslaagd bent hoor! en jou idee van een speen klinkt wel goed idd!

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als de kleine later wordt zoals ik vroeger was dan duimt het niet en wil het de speen ook niet :)

Ik ging vroeger altijd spugen van een speen dus zijn mijn ouders daar snel mee gestopt en geduimd heb ik nooit...:)

7. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik heb toch echt een peuter met speen maar niet in het openbaar hahahahaha

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik ga lekker tukken dames kindje lief morgen weer naar school in de ochrend mama vroeg opataan poehoe..

Heb een stuk zeep onde me laken gedaan dus hoop dat het helpt tegen me rusteloze benenn hahahahah..

Truste lieve meiden knuffff

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik ga ook maar eens afsluiten en naar bed.
    Morgen lekker relaxt dagje. Alleen maar werken van 12 tot 2 dus hopelijk lukt het me om uit te slapen!

Trusten meiden!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

weltrusten meiden!
    ik ga ook lekker slapen!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kan wel huilen.. Het verf is heel lelijk geworden en echt niet zoals we het wilden... Nu gaan we morgen toch maar behang kijken..
    Ik wil het af en ben nu bang dat we het niet binnen een week af krijgen tot de meubels komen.. Pff :(
    Gelukkig komt mn vader zondag manlief helpen met behangen..

Ik duik ook maar mijn bed in.. Die nesteldrang zit er wel goed in bij mij zeg! Welterusten meiden..

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @bloemm hè keus wat k*t. Hopenlijk kuit het behangen en als het nie zo'n groot kamertje is is het redelijk snel gedaan weet je wel wat voor behang

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja de duim wat doe je er aan die van min duimde al in de baarmoeder en kwam met duim te wereld en duimt Hondurees heeft twee weken een speen gehad en daarna moest ze hen niet meer want ze kon zelf haar duim in haar Mond doen. En tja wat duimt ze nu. Alleen als ze verdriet heeft en dan echt pijn en als ze moe is en in bed ligt alleen met inslaap vallen

Qua speen je bent er zelf bij jij bent de baas en jij bepaalt wanner en tot welke leeftijd
    Maar de meeste pas geboren baby's hebben het nodig of de borst
    Veel borstvoedings kindjes vallen aan de borst in slaapen tijdens het zuigen hun zuigreflex alleen tja dan ben je er niet en papa heeft niet zo'n lekkere borst en wij op het kdv ook niet

14. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Good morning aaaaaaa geb het kouddddd brrrr...

Heb vanacht gedroomd dat ik beviel van een jongentje klein kindje met donker haar hahahahahahaahhahahaha alleen kon ik hem na de keizersnede niet meer zien enz...
    Belachelijk hahaha..

Ik ga kindje lief O naar school brengen en dan even boodschappen knuffffies

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Goeimorgen meiden

BRrrr was kout vanacht. Vandaag ook nog een dag ziek thuis en ben benieuwd zaterdag bij de bedrijfs arts. Het is een hele aardige man kantoor zei al hij zal er wel mee acoord gaan. Dus ik merk het wel

16. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allen;

Binna; succes bij de bedrijfsarts

Flowertje;ooo, die droom leek zeker net echt?

Hier: Gisteren de 3d echo gehad. DVD kregen we niet want het apparaat was stuk :(, maar we hebben prachtige foto's.Niet van het hele gezicht, want de baby had er geen zin in. Ik denk dat deze foto's helemaal neit vanfoto's en echos houdt. Vanaf de eerste echo zijn de handjes steeds voor het gezicht.
    En gisteren kwamen daar nog benen en voeten bij hahaha.
    Dus ik gelopen, gesprongen, gedraaid, maar niets.. HELEMAAL NIETS>
    Nu naar maandvoorstelling van mijn neefje. Fijne dag allemaal

17. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!!

Weer lekker veel bijgekletst;) Hier niet echt denderend geslapen, denk dat manlief en ik blij zijn dat het bijna weekend is. Even tijd voor elkaar en bijkomen..

Gisteren weer heel drama gehad.. Mn moeder kwam kijken voor dat huisje en ik ging mee. Over het huis zelf is ze super enthousiast.. Maar nu komen de beren op de weg met dat ze geen maand dubbele huur kan betalen en dat ze 2 maanden opzegtermijn heeft voor werk en maar 1 mnd voor woning.. Ik begrijp haar goed, maar ben wel uitgevallen dat er duizenden mensen zijn die een woning zoeken en dat zij ‘deze beren op de weg’ als eventueel afkeurpunt ziet. Heb haar ook verteld hoelang het de volgende keer gaat duren als ze een woning zoekt!

Door ons gekakel werd het eten pas heel laat ( moeder bleef eten).. En toen het eten net klaar was belde s-monster dat oma met spoed naar het zkh was gebracht ( ze zat inmiddels in een verzorgingstehuis).. Heel raar verhaal ze was met een taxi gebracht (deeltaxi=uur wachten) maar haar situatie was spoedeisend.. Kortom: Of manlief even zijn moeder kon brengen naar het zkh.. Dus ik expres niet mee omdat we overeen kwamen dat hij haar alleen effe ging afzetten. Terwijl we op s-monster wachtten hebben wij drie nog even snel het eten naar binnen geschoven en daarna ma en ik alles opgeruimd en verder gekletst.. Uur later nog niks gehoord en nergens manlief te bekennen. ( zkh is 5 minuten rijden!) Bleek hij daar te zijn blijven zitten+ naar binnen gegaan om oma even gedag te zeggen en even erbij te blijven.. Ja je snapt wel dat ik dus zoiets had van.. Oh leuk en hoor ik er ook nog bij?? Mijn moeder moest nog een uur rijden dus die wou tegen negenen toch wel naar huis, maar die had ook zoiets van ja als het ernstig is en ze zitten daar allemaal de hele nacht.. Dan zit mijn dochter hier alleen thuis met gespannen buiken ( door alle discussie en al kreeg ik flinke harde buiken).. Nou uiteindelijk bleken ze bezig te zijn met onderzoeken v.h. bloed van oma etc. en zaten ze daar met zijn drie op te wachten.. Toen had ik zoiets van ja zoek het maar uit.. Als het niet belangrijk is dat ik het weet terwijl de zorgen die ik me maak uitwerking hebben op mijn gezondheid en dat van mn kindje, dan donderen jullie maar op.. Vriendlief naar huis gekomen maarja hier heel gedoe om gehad natuurlijk.. Ik voelde me gewoon écht gepasseerd.. We zouden al 2 wkn lang naar oma gaan maar hij wist niet goed wat hij dan moest zeggen etc dus gingen we maar niet.. En nu ging hij daar zitten ZONDER mij.. Terwijl ik had aangeboden mee te gaan maar toen werd er afgewimpeld door zijn ma van ach hij brengt me alleen! GRRR

Vanmorgen waren we beiden nog een beetje van slag.. Gisterenavond laat belde zijn moeder nog dat het trombose bleek te zijn en dat ze vandaag terug moet naar het zkh voor een scan.

Genoeg over ons hier;)

@ meimamma; Wat supergoed dat de kinderopvang bevalt! Ben net als vagans toch wel blij dat het hier niet ‘nodig’ gaat zijn. Heb er niks tegen hoor, maar vind het een fijn gevoel:D
    @ Bloem; Ohhh wat heerlijk om te zien al die kleertjes:D Ik heb het hier ook allemaal al tijdelijk in de kasten gelegd/gehangen! Nog niet gewassen uiteraard maar het is toch een fijn zicht.

@thuisblijf mama zijn; Is hier ook niet echt een bewuste keuze geweest hoor. En tja zodra we zwanger waren had ik de keus om te gaan werken sowieso niet meer. (werd nergens aangenomen+ heb geen vak/beroepsgerichte diploma’s sowieso). Maar bij ons zal de keus zijn tussen: Mama fulltime werken en kindje naar de opvang/ mama 3 ochtenden of 2 dagen werken en oppas= oma/ of mama thuis en geen superdeluxe leventje.. Dus ja wat kies je dan: Luxe leven of lekker thuis kunnen zijn met je kindje? Als ik zou gaan werken is het puur om ‘eruit ‘ te zijn en om wat extra’s te verdienen. Als de kleine een paar maanden is zal ik waarsch. Wel een paar dagen willen gaan werken maar wat dat is weet ik nog niet. Dan doen we het ook puur zodat ik er wat uit ben en dat we wat extra’s hebben voor het huwelijk, de huwelijksreis en mijn studieschuld die in 2013 om de hoek komt.

@ Vagans; Balen zeg meid, maar denk dat het bij iedereen wel zo’n beetje zo is hoor.. Tenminste; hier is het ook zo.. Kunnen we eindelijk sparen of iets leuks doen.. Moeten we weer een extra rekening betalen.. Voor ons is het bijvoorbeeld nog maar de vraag of we een pretecho kunnen gaan doen;) Grote kans dat dat geld weggekaapt zal worden door een rekening die om de hoek komt kijken..

@ Fopspenen: Tja we hebben er hier eentje liggen geloof ik van difrax. Maar of we ze gaan gebruiken? Vind het niet zo nodig denk ik. We zien het allemaal wel.
    @ Bloem; Balen meissie dat de verf zo is mislukt. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing en word het toch nog prachtig:D
    @ palma; Jeuj fijn dat je een leuke echo hebt gehad. Alleen balen van de handjes voor het gezichtje en dat jullie geen dvd mee krijgen. Een beetje een domper zeg!

Liefs

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    #4838 Wish30, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    @Binna: wat moet jij al snel naar de bedrijfsarts zeg:$ Ik heb nog niks van de bedrijfsarts gehoord en zit toch al bijna 4 weken thuis.

@ Troetel:
    Wat een gedoe gisteravond zeg...hopelijk zijn jullie beetje tot rust gekomen samen.

@Palma:Fijn dat je echo zo leuk was. Vond je het veel mooier dan de 20 weken echo??

Hier slecht geslapen pfff wist niet hoe ik liggen moest en omdraaien is een drama! Maar ja misschien vanmiddag maar weer dutje doen.

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Goede morgen!

Hier heerlijk geslapen (maar dat doe ik eigenlijk al de hele zwangerschap:)).

Bloem, wat jammer dat de verf zo verkeerd is uitgepakt! Is het de kleur niet of is het niet mooi opgedroogd? Ik neem aan dat jullie geen balzaal hebben voor jullie kleintje en met 2 man sterk, moet dat dan toch met een dag behangen zijn of niet? Begrijp je teleurstelling hoor. Heb ook al een paar keer voor zo'n domper gestaan. Ik hoop voor je dat alles klaar is als de kamer komt!

La Palma, jullie hebben wel een verrassingskindje hoor! Houdt lekker veel geheim tot de geboorte. Ik vind dat wel grappig. Lekker eigenwijs! Wel heel jammer dat de DVD stuk was... daar reken je toch op.

Troetelbeer; wat een avond zeg....

De fopspenen... ik ben absoluut niet voor. Als ons kindje hem niet wil ben ik alleen maar blij! Binna, kwam jouw dochtertje duimend en al ter wereld? Kijk als ze zelf veel duimen, zal ik een speen proberen, maar zoals ik het hier lees; laat de natuur maar zijn gang gaan.

Ik wil straks graag borstvoeding gaan geven, maar heb geen zin om me overal te gaan opsluiten in hokjes of met mijn borst bloot in het openbaar te gaan zitten. Nu zag ik dit: KipKep - Feedi - Voedingsdoek, borstvoeding, Dat leek me toch wel heel erg handig. Iemand ervaring mee? Kan trouwens ook gebruikt worden voor de flesvoeding. Vond het geheel wel erg prijzig...

20. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ow la palma wat jammer dat jullie geen dvd hebben meegekregen.. hebben ze niet als compensatie aangeboden om een keertje terug te komen voor de dvd???

guusje nog nooit van gehoord dat het kleuren tijdens een zw. niet mag/kan.. kweet ook nog niet of ik het wel doe.. heb nu mn eigen haarkleur al een jaar weer en die vind ik eigenlijk ook wel prima...
    lekker hoor dat je zo geslaagd bent met de uitzet!!

bloem wat k*t dat het verven niet gelukt is... kan het behang er nu wel zo overheen of moet je eerst voorstrijken?? wij hadden namelijk dat het behang ging bobbelen en eraf viel en bleek dat de muur niet was behandeld door de vorige bewoners (kale muur!)...

speen: mijn zoontje heeft ook de speen gehad tot ie ongeveer 1,5 was en toen wou ie zelf niet meer... duimen heeft ie nooit gedaan.. zelf heb ik wel tot iets van mn 12e geduimd.. alle vieze middeltjes enzo hielpen niet....
    "vrienden" van ons hebben 3 kids (10, 7 en 4) en die duimen alle 3.. ook in het openbaar! dan halen ze de duim uit de mond en pakken iets vast van speelgoed ofzo.. gatverdamme!!!

pff troetel wat een gedoe zeg!! ik zou ook uit mn panty springen als manlief zoiets zou flikken!! hier ook zoiets met s-monster hoor!
    ja weer die wasmachine van haar haha: manlief en ik hadden woensdag afgesproken dat we met zn 2tjes de wasmachine op zouden gaan halen, daarna proefritje en dan lekker ergens eten dus dagje voor ons 2tjes.... belt s-monster woensdagavond op: ik ga mee! (nee niet kan ik of mag ik nee ze had het al besloten zoals gewoonlijk) dus manlief had zoiets van "ja prima maar ik rij uiterlijk 7 uur smorgens hier weg ivm dat ik om half 2 weer thuis klaar wil staan voor de proefrit!" nah bladiebla aan de telefoon en manlief hangt op "nou schat je mag uitslapen zaterdag!"
    dus ik baalde als een stekker....
    maargoed ik gister dus tegen s-zus verteld en die werd boos :x dus die zegt "gewoon zeggen dat je beetje teleurgesteld bent en je er op had verheugd"
    dus ik gisteravond "schat waarom wil ze perse zaterdag mee, want ik had me er een beetje op verheugd, bakkie koffie met lekkere broodjes enzo" ja zegt ie: "ze wil ff gezellig koffie drinken met haar zus" :$
    dus ik was ff beetje pissed off op der... maargoed ze zoeken het maar uit...

Deel Deze Pagina