voor degenen die de kleine al voelen: hoe vaak voel je iets?? ik voel meestal s ochtends een paar bewegingkjes en dan smiddags een paar en meestal savonds na het eten ook nog. is dat normaal voor deze periode of veel of weinig??? en hoe gaat het eigenlijk met flesvoeding?? hoe weet je hoeveel voedingen je moet geven... en wat voor een flessen je moet kopen en hoeveel etc... krijg je van iemand die info? of moet je dat zelf gaan uitvogelen? ik heb nu nml 2 kleine aventflesjes met spenen van 0 maanden. verder nog niks.
In het ziekenhiis legge. Ze het uit en de kraamzorg ook meid dat komt allemaal vanzelf de kraamzorg schrijft op wat je geeft enz voor jezelf ook makkelijk omdat op te schrijven
senna het merk FV is eigen keuze! wij gaan wederom voor Friso.. op de lijsten staan 2 kleine flesjes en 2 grote maar de grote gebruik je pas later... het merk flesjes is maar net wat je kleine wil: mijn zoontje vond Difrax drama (zoog vacuum) en met de Avent nooit problemen gehad.. Je hebt nu Avent dus ik zou het daar bij laten en als dat niet lukt kan er altijd nog een Difrax gekocht worden (ja ik weet dat er dames zijn die voor de zekerheid een Difrax fles kopen maar ik vind dat zonde van het geld want daar kun je altijd nog iets anders voor halen en zo'n fles is zo bijgehaald) de hoeveelheid voeding krijg je door van je kraamhulp.. hier begint het voelen ook steeds meer... vooral als ik ff rustig zit dan merk ik dat de kleine erg beweeglijk is net visite gehad van een vriendin met haar dochtertje (dochtertje is vriendinnetje van mn zoon).. was erg gezellig manlief is ook al thuis... gaan zo ff wat boodschapjes doen.. had wel spagetti voor hun gehaald maar voor mezelf vergeten door de drukte en maffe mensen in de winkel
oh gelukkig maar, begon me al druk te maken haha. er zijn overal cursussen voor borstvoeding maar hoe flesvoeding dan moet..... daar hoor je niks over.. vind het wel nog steeds jammer dat ik geen bv mag/kan geven ivm mijn medicijnen.
OIk gebruik kruitvat merk voeding en dan voor spugertjes mijn dochrer deed het er super op en kost 7 euro nog wat dit is mij aangeraden door de kinderarts want romy heeft e
owja senna misschien heeft je kraamhulp waarschijnlijk wel een hele handige lijst waar je precies kunt bijhouden hoeveel je kleintje heeft gedronken en hoe laat (ik had zo'n lijst maar ben ik kwijt)... ik ga er zelf 1 proberen te maken... haha ja mooi is dat he... overal cursussen BV maar voor FV moet je het maar zelf uitzoeken... maar meid het wijst zich allemaal vanzelf!! gaat helemaal goedkomen!!
flesvoeding zelf je even in lezen wat je wilt gaan geven net als de flesjes. let wel op alles wat je over de voedingen leest is pas van af 6 maanden omdat ze niet mogen adventeren met baby voeding. dus van af 0 maanden maar het is er wel gewoon je kan kijken op de site van nutrilon en frisso en dan heb je nog eigen merken van kruitvat en etos voelen ik voel het heel verschillend maar nog niet zo heel veel. maar je baby maakt nu ook nog maar 100 bewegingen en straks 500 dus vandaar dat je het dan meer voelt en omdat de ruimte dan minder wordt. ben zo verwend door me meisje was eigelijk erg moe. en ze wou tv kijken in ons bed vondt het voor 1 keer wel erg lekker. even met ze twee in bed mama even beetje doezelen en zei tv kijken. bij mijn zat die lijst bij de kraammap./ die krijg ik binnen kort weer dus zo iets zullen jullie ook wel krijgen. en anders gewoon op een a4 10.00 zo veel ml 12.00 zo veel ml en zo je went er weer heel snel aan. ik zal er aan moeten wennen niet zo veel te maken ha ha ben de flesen van me werk gewend 150 of 180 water en op het pak staat ook altijd hoe veel een kindje moet/mag eten bij de hoeveel heid gewicht
denk dat ik ook kruidvat ofzo qua voeding koop, zag dat merkvoeding meer als 10 euro kostte per pak. Hoe lang doe je eigenlijk met 1 pak flesvoeding? @flowertje; hier geen stekende borsten,, lijkt me zeer irritant, heb alleen zeeeeer droge tepels auwww.
Het is hier heel wisselend. Omdat ik zittend werk heb, voel ik de kleine ook regelmatig onder werktijd. Op zich hoef je je kindje nog niet heel te voelen hoor. Vanaf 28 weken moet je je kindje minstens tien keer per dag voelen. Voedingen worden wel aangegeven door de KV, in het begin is het meestal iedere drie uur. En flessen is inderdaad afhankelijk van je kindje. Ik zweer bij de Avent en heb op aanraden van het KDV toen die 1-2-3-spenen gekocht, omdat ze zo vreselijk gulzig was.
Wou jullie deze mooi echo's niet onthouden I,m in love Bekijk bijlage 116667 Ze is hier aan het duimen
Dat is dus weer afhankelijk van het gewicht van je kindje. In principe een kleine week. Ik had in eerste instantie Friso gehaald en ben later overgestapt op een Duits huismerk.... kostte me 4 euro oid per pak.
Een pak fles voeding is 1 maand houdbaar. maar in het begin gaat het niet zo hard want dan gebreuk je 60 a 90 cc water en daar gaan 2 of 3 schepjes voeding in maar dat loopt wel snel op en dan zit je op een gegeven moment op 6 a 7 flessen van 150 cc water met 6 schepjes.
Hier zie je het is wat gek om te zien. dat ze aan het gapen is. (haar hoofdje zit aan de linker kant ) Bekijk bijlage 116669
Senna ik ben echt te spreken over kruitvat het cb zei zelfs het is allemaal 1 pot nat zelfde vabriek alleen ander merk.. ik had de kruitvat voor spugende kindjes en die is iets diurder de normale is 7 euro ofzo maar die voor spugende is wat dikker zodat een baby het makkelijk in zich houd en niet terug geeft
Meiden heel even een asoberichtje over mezelf Kom net van de VK en ALLES was goed.. Ik maakte me echt ongerust omdat ik het hartje al een paar dagen niet had gehoord met de angelsound.. Maar ze vond het hartje gelijk.. Had ook de bloeduitslagen binnen (was er ook al van overtuigd dat dat vast niet goed zou zijn) maar alles was super.. Mijn suiker had ik niet nuchter laten prikken, maar die was 5.1 dus was ook helemaal goed zei ze. Kortom, alles was goed.. Ben wel 10 kilo afgevallen nu en mag niet nog meer afvallen van d'r, maar verder was het allemaal goed! Zo, moest 't even kwijt omdat ik me best wel druk maakte over vandaag..